ТОВ «Ріббон Юа» (Львів) — це багатопрофільна компанія, що є дистрибутором обладнання (принтери для термодруку та термотрансферного друку, сканери штрих-кодів, етикет-пістолети, термінали збору даних тощо) та витратних матеріалів (термоетикетки, цінники, касові стрічки, ріббони тощо) для обліку та маркування продукції на виробництві та складах.

У 2020 р. послуги компанії з термального друку та термотрансферного друку етикеток доповнено цифровим друком повноколірної рулонної етикетки.

У 2024 р. компанія придбала перший в Україні рулонний пристрій для цифрового лакування та фольгування друкованих відбитків MGI JetVarnish 3D Web.

 

Про компанію

ТОВ «Ріббон Юа» є партнером відомих виробників техніки для друку наліпок та сканування штрих-кодів: Godex, Honeywell, Newland, Toshiba, Zebra тощо.

«Ріббон Юа» співпрацює з компаніями багатьох галузей промисловості. Це виробники крафтових продуктів харчування (м’ясної продукції, кондитерських виробів) та алкоголю, косметики, швейних виробів та промислового обладнання.

Комплексний підхід до клієнта – мета «Ріббон Юа». У компанії завжди прагнули забезпечити весь комплекс послуг у межах свого напрямку діяльності та рівня компетенцій.

Крім продажу устаткування та матеріалів, «Ріббон Юа» надає послуги з виготовлення технічних білих етикеток термодруком та термотрансферним друком на власній виробничій базі. Такий спосіб співпраці дає змогу невеличким виробництвам не купувати власне устаткування для друку етикеток та не відволікатися на придбання матеріалів.

Важливо розуміти, що «Ріббон Юа» є виробником досить широкого спектру етикеток. Маленька етикетка зі штрих-кодом врегульовує внутрішні процеси виробника/продавця й оптимізує товарообіг, сприяє впровадженню системи fifo (перший прийшов-перший пішов), скорочує складські залишки.

Основна спільна риса білих етикеток зі штрих-кодом та повнокольорових етикеток з Konica Minolta AccurioLabel 230 — вони допомагають підприємцям/виробникам заробляти більше. А кольорова етикетка ще й прикрашає товар на полицях магазинів та спонукає споживача придбати продукт.

Запропонувавши ринку етикетку з оздобленням, «Ріббон Юа» ще більше зміцнить своє реноме як постачальник комплексних послуг з виготовлення етикеткової продукції.

 

Виклик і приголомшливий успіх

Як зазначав в одному з інтерв’ю Print+ співласник «Ріббон Юа» Мар’ян Банін, до придбання рулонної етикеткової ЦДМ від замовників періодично надходили запити з друку кольорових етикеток. Таких послуг компанія не надавала, за виключенням друку в один колір з використанням різнокольорових фарбувальних стрічок (ріббонів).

З кольоровою етикеткою у компанії працювали як з готовим матеріалом й звертали увагу на те, як підприємствам автоматизувати її поклейку на продукт та додрукувати на ній додаткову інформацію. Це була переважно робота з обладнанням і термо- чи термотрансферним друком та замовниками, які не хочуть ставити обладнання, але потребують етикеток зі штрих-кодом.

Поступово у власників компанії з’явилося бажання запропонувати замовникам друк кольорової етикетки у рулонах, бо так етикетку зручніше використовувати безпосередньо на виробництві, краще зберігати на складі чи навіть транспортувати до місця виробництва без пошкоджень.

«Основним питанням для нас була екологічність виробництва – без шкідливих фарб та запаху, — згадує співласник «Ріббон Юа» Віталій Вільшанецький. – Й більш технологічне виробництво. Щоб натиснути кнопку «Друк», і машина друкувала».

Спочатку львів’яни планували придбати устаткування для вирішення дрібних питань бізнесу. У «Ріббон Юа» вивчали можливості китайського обладнання для кольорового друку етикеток, придивлялися до можливостей настільних етикеткових ЦДМ Epson.

Від знайомих представники «Ріббон Юа» дізналися, що у шоурумі компанії Konica Minolta Ukraine можна подивитися ЦДМ Konica Minolta AccurioLabel 230. Її можливості вразили представників компанії.

«Іноді, щоб впровадити комплекс спеціалізованого устаткування для друку «технічної» етикетки, нам потрібен рік. Натомість для прийняття рішення придбати Konica Minolta AccurioLabel 230 знадобилося два тижні(!), оскільки ми дуже голодні до нових технологій», — згадує Мар’ян Банін. За його словами, настільки швидка домовленість стала певною несподіванкою й для Konica Minolta Ukraine, із представниками якої керівники «Ріббон Юа» до відвідання шоуруму навіть не були знайомі.

«Ріббон Юа» ризикнула, інвестувала кошти у Konica Minolta AccurioLabel 230 (разом з AccurioLabel 230 було інстальовано комплекс Scorpio SCR35 для оперативної післядрукарської обробки — висікання, видалення облою та порізки рулонів).

Не маючи відповідного досвіду, львів’яни зробили чималі інвестиції, й, як засвідчив досвід експлуатації Konica Minolta AccurioLabel 230, «потрапили у десятку». Інсталяція ЦДМ для друку цифрової кольорової етикетки у рулонах дала змогу «Ріббон Юа» диверсифікувати спектр послуг та залучити нових клієнтів. Але значному успіху нової послуги передував тривалий шлях, під час якого фахівці «Ріббон Юа» втілили у життя свої інженерні напрацювання, що дало змогу досягти приголомшливих результатів у виготовленні цифрової етикетки у рулонах.

Власники «Ріббон Юа» одразу збагнули, що попит на рулонну цифрову етикетку на ринку є, і завантажити ЦДМ Konica Minolta AccurioLabel 230 можна. Але процес масштабування бізнесу зупинив брак можливостей із післядрукарської обробки видрукуваної етикетки.

Подивіться на динаміку. На початку експлуатації рулонної ЦДМ «Ріббон Юа» виготовляла 3-4 погонні кілометри етикетки на місяць, за півроку – 5-6 погонних кілометрів, згодом (після розв’язання проблем із післядрукарською обробкою) компанія вийшла на завантаження 10–12 погонних кілометрів на місяць.

Коли компанія лише запропонувала послугу з виготовлення рулонної цифрової етикетки, утворилася черга з уже наявних клієнтів, а замовлення виконувалися два тижні. З появою ще одного висічного пристрою термін відвантаження було скорочено до тижня. З трьома порізчиками терміни відвантаження скоротилися до двох діб.

Також після виготовлення етикеток для поклейки на вина, компанія виявила, що на ринку мало пристосувань, для того щоб, клеїти цю етикетку в напівавтоматичному режимі. Тому «Ріббон Юа» створила напівавтоматичну машину для поклейки етикеток на пляшки.

На момент ще одного нашого інтерв’ю (кінець осіні 2021 р.) керівники «Ріббон Юа» планували встановити ще декілька висічних машин власного виробництва, щоб розширити коло замовників та вийти на обсяг 20–25 погонних кілометрів етикетки на місяць.

Судячи з абсолютних показників роботи з виготовлення цифрової етикетки в рулонах, в компанії суттєво перевищили власні очікування.

Під час війни «Ріббон Юа» змогла втричі розширити потужності з обробки етикетки. І результати не забарилися. Терміни відвантаження цифрової етикетки замовникам сьогодні становлять від 3 до 7 діб. Оперативність спонукала багатьох замовників перейти з флексографічного на цифровий друк, навіть незважаючи на те, що він дорожчий: терміни флексографічних друкарень — від тижня, це не всіх замовників влаштовувало.

І навіть тепер, коли ринок флексографії стабілізувався, деякі довгі наклади виконуються у «Ріббон Юа», бо замовники цінують якість, швидкість, передбачуваність виконання замовлень і готові платити за це.

«Виробники починають економити на складських запасах, бо раніше замовляли наклади у 20, 30, 50 тис. етикеток, а споживали за тиждень 2-3 тис. одиниць. І коли змінювалися дизайн чи інформація на етикетці, вони були змущені утилізувати всі ці запаси, — зазначає Віталій Вільшанецький. – Цифрова етикетка дала змогу позбутися складських запасів».

Подолали в «Ріббон Юа» й ще одне обмеження – форматні можливості обладнання для обробки етикетки. Якщо Scorpio SCR35 може висікати етикетки завдовжки 360 мм, то на розроблених самостійно висічних машинах «Ріббон Юа» може висікати етикетку завдовжки 680 мм. Компанія мала замовлення на великі етикетки від дуже специфічних категорій клієнтів, які потребували автоматичної поклейки етикеток на великі ємності (відра, бочки, меблеві двері), відповідно, етикетка була потрібна у рулонах. «Вже немає шаблонного мислення, що цифрова етикетка потрібна лише для харчової промисловості, алкогольної галузі, косметики. Ні, етикетка наразі ефективна в кожному сегменті ринку, просто кожний з сегментів потребує власних типів етикетки», — пояснює Мар’ян Банін.

Сьогодні компанія має Scorpio SCR35 та дев’ять висічних верстатів власного виробництва, проте працює над додатковим висічним обладнанням, щоб ще більше посилити пропускну здатність. 

А тепер найцікавіше! У 2021 р. цифровий друк зумовлював до 20% загального обігу компанії, у 2022 р. ця цифра становила вже 28%. У фінансовому еквіваленті частка цифрового друку зросла у 2,5 рази у 2023 р. по відношенню до 2022 р., а в загальному обігу компанії частка цифрового друку становила 38%. Мар’ян Банін стримано прогнозує, що 2024 рік стане для напряму цифрової етикетки кращим за попередній.

І порівняйте! Наприкінці 2021 р. керівники «Ріббон Юа» мріяли про цифру 20-25 погонних кілометрів етикетки за місяць. А в черговому інтерв’ю, на початку вересня поточного року, повідомили про те, що друкувальний модуль Konica Minolta AccurioLabel 230 замінили після того, як машина видрукувала майже 2 мільони погонних кілометрів. Отже, останні роки показники друку цифрової етикетки в рулонах, вірогідно, перевищували очікування самих власників.

«Якщо на початку війни компанія друкувала 10-15 км на місяць, то наразі нерідко ця цифра становить 90+ км. А загалом за час експлуатації Konica Minolta AccurioLabel 230 видрукувала близько 2 млн п.м продукції, тому не було сенсу відновлювати друкувальний модуль — краще було його оновити, щоб і надалі забезпечувати стабільну якість», — розповідають власники компанії.

Етикетки з білим «Ріббон Юа» поки не друкує, у компанії розмірковують, як найбільш грамотно інтегрувати білий колір у напрямок виготовлення етикетки. Й це стане додатковим фактором зростання.

 

До криз у «Ріббон Юа» майже звикли

Під час карантину товари першої потреби (а «Ріббон Юа» працює з компаніями, які постачають продукти харчування й різні промислові вироби) користувалися сталим попитом споживачів, відповідно, їхні постачальники продовжували купувати матеріали для друку етикеток, а також устаткування. Отже, для «Ріббон Юа» вплив «ковідної» кризи був не таким відчутним, як для підприємств більш вразливих галузей економіки.

Можливо це дало змогу зробити серйозні інвестиції одразу після закінчення гострої фази карантину.

Цікаво, що за спостереженням Мар’яна Баніна, під час карантину чимало виробників навіть почали виконувати більше замовлень. «Прокинулися» малі виробники, які почали виготовляти більше продукції та постачати її до торговельних мереж, особи, які продають товари через Інтернет.

Та й загалом до криз у «Ріббон Юа» майже звикли. Під час кризи дехто радить припинити інвестиції, але у «Ріббон Юа» все робили навпаки: не звільняли людей, не відправляли у відпустки, а намагалися заохочувати їх до роботи, інвестували в сучасні рішення.

На початку відкритої агресії росії в «Ріббон Юа» був період невизначеності: що робити та як діяти за невідомих складових. В перші дні війни всі співробітники нікуди не поїхали, тому керівники компанії провели збори та вивели людей на роботу.

На складі компанії лишилися сировина, яка надійшла за кілька днів до початку великого вторгнення, а також готова продукція. Це дуже врятувало ситуацію: на початку війни «Ріббон Юа» був одним з небагатьох виробників рулонної етикетки, що взагалі працювали.

У перші місяці війни до Львова переїхало 400 тис. людей, це дало певний поштовх цифровому друку в «Ріббон Юа». Решта напрямків бізнесу компанії просіли, а цифровий друк витягнув компанію, забезпечив роботу працівникам, можливість виплати зарплати.

Керівники «Ріббон Юа» зробили все можливе, щоб оптимізувати робочі процеси, реструктуризували бізнес. Позбулися готової продукції зі складу, намагалися тримати вільні кошти у сировині.

Згодом зрозуміли, що підприємства харчової промисловості інтенсивно працюють: й тут або лякатися, або рухатися вперед. Звичайно, компанія розвивалася не лише у цифровому друці етикеток, а, наприклад, запустила власне виробництво термоетикетки, що вплинуло на загальну динаміку розвитку. «Ріббон Юа» почала імпортувати термотрансферні принтери, сканувальне обладнання європейських дистрибуторів.

Але повернемося до напрямку цифрової етикетки. Керівники «Ріббон Юа» почали інвестувати в обладнання, втричі (!) розширили парк висічних машин. Активно комунікували з замовниками по всій Україні: виявилося, що чимало з них потребують послуг цифрового друку. «Ми надали нашим клієнтам впевненість, що ми надійно працюємо», — підкреслює Мар’ян Банін. В інших містах, особливо ближче до східних регіонів, на початку відкритої агресії було важче зі світлом, працівниками, відповідно й клієнти шукали компанії, які могли б забезпечити стабільне виготовлення етикетки.

З блекаутами стикнулася й Ribbon UA, також періодично траплялися прильоти – проте загальна ситуація була кращою, ніж в багатьох. Також вдалося вчасно забезпечити виробництво генераторами та зарядними станціями.

На початку війни у «Ріббон Юа» працювала 21 людина, наразі – у штаті компанії 50 фахівців. Проте відчувається значний кадровий голод, й компанія залучає на практику студентів з вищих навчальних закладів, і після практики дехто лишається у компанії.

 

Драйвери розвитку ринку етикетки

Драйвером розвитку цифрового друку етикетки Мар’ян Банін вважає зміну поведінки споживачів, що не хочуть щомісяця купувати одне й те саме. Представники покоління міленіалів здебільшого можуть забезпечувати себе самостійно: його представники хочуть купувати щось незвичайне.

Й виробники адаптуються під потреби ринку та щоквартально змінюють дизайни. Відповідно, їм не потрібні залишки, бо вони випускають на ринок продукт і дивляться, чи він користується попитом: власне збільшення кількості дизайнерів у «Ріббон Юа» до чотирьох – це реакція на дії замовників, що регулярно вносять чимало змін у дизайн.

А от коротке планування через незрозумілу ситуацію в економіці та війну, на думку Мар’яна, не є визначальним чинником у замовленні цифрових етикеток. Можливо, у 2022-2023 рр. можна було стверджувати, що замовники не планують наперед, вважає фахівець. А сьогодні компанії з іноземними інвестиціями, за словами Мар’яна будують перспективні плани, планують заходити потужно та надовго, і локальний бізнес, що прагне адаптуватися до майбутніх реалій, планує наперед цілі стратегії – що буде після Перемоги, як відбуватиметься процес відбудови.

Замовники «Ріббон Юа» вже купують виробничі лінії в кредит, налаштовують їх, бо розуміють, що співпраця з Європою активізується: не лише європейські компанії заходитимуть на українські ринки, але й ринки учасників ЄС будуть відкриті для України.

Маючи досвід виготовлення коротких накладів етикеток, «Ріббон Юа» скорочує шлях на ринок крафтовим виробникам. Наприклад, комусь треба зробити по 50 тис. етикеток для двадцяти видів продукції. Це коштуватиме півмільони гривень, а «Ріббон Юа» надає можливість виготовити етикетки за 50 тис. гривень. Виробники розуміють, чи проходять у мережі рітейлу чи у якійсь дрібні магазини. «Ми скоротили шлях крафтових виробників до ринку за рахунок можливості виготовлення коротких накладів», — підкреслює Віталій.

 

«Точки входу»

Типовим для «Ріббон Юа» підходом є створення власних ринків. Так було у випадку з Konica Minolta AccurioLabel 230, коли всім клієнтам компанія повідомила про появу сучасного обладнання та можливість виготовити короткими накладами кольорову етикетку в рулонах.

Відповідно, перші замовлення на системній основі на виготовлення кольорової етикетки надходили від постійних клієнтів. Виправдалися й сподівання, що клієнтам компанії буде дедалі цікавіше друкувати короткі наклади більш варіативних етикеток, ніж довгі наклади на флексографічних машинах.

Натомість Konica Minolta AccurioLabel 230 – стала для компанії і «точкою входу» для пошуку нових замовлень.

У Західній Україні працює чимало крафтових виробників продуктів харчування та напоїв, а також декору, одягу та косметичних засобів. Під час «ковідної» кризи, а потім на початку відкритої агресії росії обсяг замовлень від глобальних виробників скорочувався, й «Ріббон Юа» здебільшого працювала саме з виробниками крафтових виробів.

Такі компанії досить цікаві для «Ріббон Юа». З одного боку, представники компанії навчають замовників вірно обліковувати виробничі процеси, відслідковувати логістичні рухи товару, мінімізувати витрати на логістику. А вже після оптимізації бізнес-процесів крафтові виробники приділяють більше уваги питанням брендингу. Звичайно, їм цікаві послуги «Ріббон Юа» з виготовлення кольорової етикетки, яка надаватиме додаткові переваги їхнім товарам.

Віталій Вільшанецький зазначає, що декілька потужних виробників на харчовому ринку або пішли з ринку, або скоротили діяльність. Це відкрило можливості додаткового розвитку для крафтових виробників, які власне й створюють нову нішу для друку. Вони шукають виробників, що можуть оперативно та якісно виготовляти короткі варіативні наклади етикеток: це додаткова можливість зайти в торговельні мережі.

Відповідно, «Ріббон Юа» запропонувала послуги з виготовлення кольорової етикетки додатковим аудиторіям замовників, яких нерідко цікавили й інші послуги «Ріббон Юа» (рішення під ключ: від кольорової етикетки до її автоматизованого впровадження на підприємстві).

Поява Konica Minolta AccurioLabel 230 дала змогу розширити географію та надавати послуги замовникам з інших регіонів України.

 

Таблиця 1. Технічні характеристики MGI 3D JetVarnish Web

Параметр

Значення

Швидкість друку

До 42 м/хв. (залежно від матеріалу)

Ширина полотнища

100-420 мм

Макс. ширина зображення

405 мм

Товщина лаку

7-232 мкм (від 2D до 3D рельєфних ефектів)

Матеріали

Товщина – 50-400 мікрон.

Крейдований, некрейдований і текстурований папір, плівки. Самоклейні матеріали. Білі або прозорі синтетичні папери, PP, PE, POPP, PET. Світлий картон. Термозбіжна плівка: PVC, PETG

Сумісність з друкарським обладнанням

Сумісність із вузькорулонними ЦДМ (Konica Minolta AccurioLabel, HP Indigo WS4500, HP Indigo, WS6800, Epson, Xeikon, EFI, Durst тощо), офсетними (УФ-, зі зволоженням та без), флексографічними рулонними машинами (УФ- та з водними чорнилами)

Макс. діаметр та вага рулону

850 мм, ±120 кг

УФ-флексостанція

Вбудована флексостанція для нанесення УФ-захисного лаку або ґрунтовки перед фінішною обробкою. Модуль постачається з УФ-сушаркою. Станція оснащена анілоксовим циліндром

Вибіркове УФ-покриття та станція тиснення

На будь-яку визначену ділянку можна нанести вибіркове УФ-покриття з або без рельєфної 3D-текстури

Пристрій затвердіння

Оснащено УФ-сушаркою та охолоджувальним барабаном для оптимального контролю температури полотнища

Станція гарячого фольгування

На будь-яку визначену ділянку може бути нанесена фольга

Рулони фольги

Ширина — 100-420 мм, довжина – 400-2000 м

Висікальний агрегат

Напівротаційний висікальний агрегат (100-480 мм) доступний як можливість фінішної обробки етикеток

Особливості

21ʺ магнітний циліндр і система автоматичної реєстрації.

Система Gap Master для регулювання висоти матриці як опція. Перемотувач.

Модуль зняття коронного заряду.

Друк змінних даних (текст, графіка, зображення) для 2D/3D Spot.

Інтегрована система зчитування штрих-кодів (1D/2D) і контролер. RIP як опція

 

MGI JetVarnish 3D Web

Певний досвід виготовлення «етикетки з оздобленням» у «Ріббон Юа» вже мали. Компанія поєднала переваги цифрового та термотрансферного друку під час виконання деяких замовлень – спочатку відбувається друк у CMYK на Konica Minolta AccurioLabel 230, а потім на термотрансферному принтері з використанням ріббону (кольорової стрічки) певного кольору в етикетку вдруковується додаткова інформація (ширина друку Konica Minolta AccurioLabel співпадає із шириною маркувальних апаратів). У такий спосіб можливе вишукане оздоблення кольорової етикетки, видрукуваної на напівглянсовому папері, — наприклад, золотом.

Коли компанія придбала Konica Minolta AccurioLabel 230, і директор напряму продажу індустріальних рішень Konica Minolta Ukraine Євген Шиляєв приїхав до Львова, він заявив: «Ми з вас зробимо ексклюзивних виробників етикеток, яких в Україні ще немає. Ми тоді не розуміли, про що йдеться», — згадує Віталій Вільшанецький. Про відсутність бажання інвестувати у оздоблення етикетки наприкінці 2021 р. говорив і Мар’ян Банін.

Виходить, ситуація змінилася!Як же у компанії виникло бажання масштабувати поліграфічні можливості та запропонувати замовникам опорядження етикетки на промисловому рівні, якими були передумови?

Підприємці і досі не погоджуються, що компанія перетворилася на поліграфічну. «Ми все одно вважаємо себе компанією, що цікавиться високими технологіями. Ми інтегратори рішень для полегшення процесів логістики та рітейлу. А цифровий друк та цифрове оздоблення – це як завершальний етап впровадження всіх процесів замовника – від обліку продукції до її маркування та брендування, тобто надання готовому виробу привабливого візуального вигляду, щоб продукція замовників добре продавалася».

У «Ріббон Юа» зацікавлені у розвитку замовників. Якщо буде добре побудований облік, а продукція добре забрендована, клієнти компанії зможуть зростати, реалізовувати свою продукцію, а разом з ними зростатиме і «Ріббон Юа». «Споживачі роблять покупки на відчуттях. Вони бачать паковання та хочуть спробувати, а потім дивляться, який продукт всередині паковання. Тому якісна дорога етикетка впливає на продажі», — говорить про мотиви чергових інвестицій Віталій Вільшанецький.

«Ринку як такого для MGI JV 3D Web взагалі немає, нам ще доведеться його створювати», — кажуть засновники компанії. Віталій та Мар’ян побачили у MGI JetVarnish 3D Web технологічність (а це співпадає з філософією компанії): не потрібне кліше, щоб наносити лак, і в один прогін можна виконувати різні типи покриття (суцільне, вибіркове, з різною висотою рельєфу).

 

Співпраця з Konica Minolta Ukraine

Зі стратегічним партнером – Konica Minolta Ukraine — «Ріббон Юа» єднає той факт, що обидві компанії пропонують клієнтам рішення для реалізації повноцінного виробничого процесу.

Зокрема, «Ріббон Юа» надає комплексні рішення для налаштування процесів обліку та маркування товарів, що дають змогу замовникам компанії мінімізувати втрати та ефективніше використовувати ресурси.

У свою чергу, Konica Minolta є надійним партнером багатьох компаній у галузях інтелектуальних IT-сервісів та систем, професійного друку, в цифровізації робочих процесів в офісах, управлінні інноваціями, постачанні надсучасних рішень для різних галузей промисловості.

 «Можна впевнено стверджувати, що Konica Minolta досягає своїх цілей, забезпечує якісний сервіс, — каже Віталій Вільшанецький. – Тому «Ріббон Юа» залишається партнером компанії до сьогодні».

І, до речі, Konica Minolta Ukrainе, по суті, домоглася бажаного: зробила з «Ріббон Юа» ексклюзивного виробника етикетки.

 

Інновації як стиль життя

Мар’ян Банін підкреслює, що підхід до вирішення кожного нестандартного завдання у «Ріббон Юа» – комплексний, технологічний. Так, під час впровадження Konica Minolta AccurioLabel 230 «Ріббон Юа» випробовувала різні складні матеріали, які всебічно протестували та запропонували замовникам. Це дало досить вагомий результат.

Коли надходить запит від замовника, компанія визначає саме технологічні умови (зберігання, поверхні, умови експлуатації), щоб клієнт залишився задоволеним, а етикетка відтворювала функціональну складову: не відклеїлася, чи навпаки можна було її відклеїти в потрібний момент.

Так само в «Ріббон Юа» ретельно готуються до виведення на ринок послуг з цифрового опорядження етикеток.

«Ми будемо формувати абсолютно новий ринок. Хтось із замовників на листові MGI JetVarnish&Foil, звичайно, перейде до нас через переваги рулонного устаткування (вивільнення робочої сили, людиногодин, часу, витрат на маркування продукції). Але ми націлені на ексклюзивність на ринку», — каже Мар’ян.

«Навіщо нам перегортати ринок цифрової етикетки з опорядженням, якщо ми можемо створити свій ринок, надати власним клієнтам можливості з виготовлення ексклюзивних етикеток та залучити абсолютно нові категорії клієнтів», — доповнює колегу Віталій.

Плануючи розвивати новий для себе сегмент, у «Ріббон Юа» покладатимуться на наявний пул клієнтів, яким планують наочно продемонструвати можливості MGI JetVarnish 3D Web, а вже потім піти у нові сегменти ринку.

Компанія представить ринку ексклюзивну етикетку і наразі проводить тестування, перебуває в процесі вивчення можливостей MGI JetVarnish 3D Web, випробовує друк на спеціалізованих специфічних матеріалах і вже надрукувала чимало зразків для клієнтів.

«Ми намагаємося трохи змінити класичний ринок цифрової етикетки та подивитися на нього поглядом інженерів», — каже Віталій Вільшанецький.

Пам’ятають у «Ріббон Юа» і про те, що брендова етикетка зажди рекламує продукцію – це за словами Мар’яна, «тихий менеджер з продажу, який, можливо, продає ефективніше, ніж живий».

У компанії, що починала з аутсорсингу у дизайні, сьогодні працює четверо штатних дизайнерів, і вони всі завантажені 8 годин на добу. Після інсталяції MGI JetVarnish 3D Web кількість дизайнерів ще напевно збільшиться. Для розкладки етикеток використовується ПЗ від Konica Minolta — AccurioPro FLUX, а для створення дизайнів — не лише стандартні дизайнерські програми, але й елементи штучного інтелекту.

«Ми завжди надавали нашим виробам якусь індивідуальність, особливо, якщо це етикетки зі змінними даними, де кожна етикетка мала свій ексклюзивний номер, штрих-код чи QR-код. Навіть були замовники, які друкували етикетки, а потім зверталися з проханням нанести індивідуальну інформацію на кожну етикетку, бо в них для цього немає можливостей», — зазначає Віталій Вільшанецький.

Отже, для «Ріббон Юа» MGI JetVarnish 3D Web – інструмент, який допоможе підкреслити індивідуальність етикеток замовників.

 

***

«Ріббон Юа» перебуває на шляху до своєї мрії — трансформувати світ поліграфії. Ця амбіційна компанія мислить глобально, а результат її роботи в секторі поліграфії поки вражає.

«Амбіції в нас великі. Але все крок за кроком. Спочатку пропонуватимемо послуги друку ексклюзивної етикетки власним замовникам, потім — більш широкому загалу, а коли буде така можливість, то й за кордон, а чому б ні?», — зазначають власники «Ріббон Юа».

Понад те, компанія має і подальші плани масштабування, але спершу хоче відпрацювати процес з MGI JetVarnish 3D Web, бо йдеться не про звичайне покриття сріблом чи золотом.

Чим більше у «Ріббон Юа» занурюються у процес виробництва етикетки, яка є елементом паковання, тим цікавішим стає виробництво паковання як таке.

Відповідно, плани майбутнього розвитку пов’язані з пакувальним напрямком. З 50 працівників «Ріббон Юа» 17 мають вищу та неповну вищу технічну освіту, і це має допомогти у розвитку напрямку паковання. «Тому у нас точно є, з ким бігти вперед, а от на чому, повідомимо в майбутньому», — говорить Мар’ян.

Компанія зосереджена на роботі з оптовими замовниками та у роздріб йти поки не збирається, тому наявних засобів автоматизації із залучення та проходження замовлень цілком достатньо. Корпоративний сегмент, на думку Мар’яна, потребує багато індивідуальних робіт. Звісно, компанія весь час дбає про автоматизацію різних ділянок виробництва, але це відбувається без залучення сторонніх виробників софта.

У «Ріббон Юа» працює Інтернет-магазин, через який можна замовити стандартні етикетки за посиланням  https://shop.ribbon.ua/ua/categories/tsyfrovyidruk  

«Ріббон Юа» замислюється про розвиток експортної складової. «Європейські ринки для нас цікаві, тому будемо пробувати. Ми поки не займалися експортною діяльністю, а з імпортом ми працюємо непогано, — каже Мар’ян Банін. – Думаю, ми знову всіх здивуємо, нам не вперше».

Важливо й те, що цифровий друк дав «Ріббон Юа» змогу здобути статус критично важливого підприємства, забронювати працівників, запевнити замовників у стабільності та власній можливості забезпечити потрібною продукцією.

«Ми намагаємося змінити культуру виробника, довести, що етикетка — один з основних видів їхньої продукції, бо великий замовник скоріше купить сировину для виготовлення свого виробу, а за етикетку чомусь згадують в останній момент.

Чимало малих виробників переростають у великих. Коли вони були малими, то могли в будь-якій друкарні надрукувати етикетки та наклеїти на продукт. Коли ж бізнес зростає, планування етикеток стає ключовим питанням, бо етикетка продає», — говорить Мар’ян Банін.

Вкрай важливо викласти в мережу товари із вчасно виготовленими етикетками, з гарним дизайном, штрих-кодуванням, нанесеним складом продукції. Чимало виробників продукцію виготовляють планово, а етикетку завжди замовляють «на вчора». Компанія порається з цим викликом, але й культуру планування замовлення етикеток «Ріббон Юа» розглядає як вкрай важливу складову роботи з замовниками.

«Ми гарантуємо нашим клієнтам якість сировини, бо працюємо в преміальному сегменті. Пропонуємо клієнтам лише ту кількість етикеток, яку вказуємо, бо і намотки, і брендування рулонів відповідають нормам. На ринку, де якість має важливе значення, коли клієнту продають «недомоти», наш стандарт якості відіграє велику роль», — каже Віталій Вільшанецький.

«Дякуємо нашим силам оборони за те, що ми можемо працювати, розвиватися, сплачувати податки та донатити й нести цифровий друк у світ», — резюмує Мар’ян Банін.