ВЛАСНА КОМПАНІЯ
Впродовж усієї кар’єри Валерій займався улюбленою справою – постачанням і виробництвом витратних матеріалів та обладнання
для поліграфії, тому не хотів нехтувати досвідом і здобутими навичками й заснував власну компанію.
«Деякий час розмірковував, яку назву обрати для компанії. Шукав слово, що швидко запам’ятовується, і в цей момент мені згадався шанований мною інженер і футуролог – Жак Фреско. Так і виникла, з повагою до цієї великої людини, компанія FRES.CO
(Fres.Сompany). Умовно на другий тиждень створення компанії ми вже почали працювати в маленькому офісі в 15 м² та зі складським приміщенням на 200 м²», – розповідає Валерій.
Певний час FRES.CO займалася перепродажем матеріалів та обладнання, що купувала у інших постачальників, та вже за три місяці почала отримувати свої перші поставки матеріалів та устаткування власного імпорту.
Вже з осені 2021 р. FRES.CO розпочала інсталювати у друкарнях різноманітне післядрукарське обладнання: здебільшого для виготовлення картонного паковання та коробок з палітурного картону (тигелі, каширувальне обладнання, різальні плотери, устаткування для флексографічного та трафаретного друку).
Також FRES.CO на системній основі постачає гільйотинні різаки, ламінатори, біндери на металеву пружину, термоклейові машини, перфоратори та наріжчики металевої пружини, бігувальне та фальцювальне устаткування.
Традиційно компанія постачає матеріали для ламінування та брошурування: пружину, люверси, рігелі, курсори, пластикові планки для календарів, плівку для рулонного та форматного ламінування.
Іншим великим напрямком продажів FRES.CO є різноманітні витратні матеріали для сублімаційного друку, на ринку якого компанія за три роки досягла значних успіхів.


Швидкому розвитку компанії не стало на заваді повномасштабне вторгнення росії, хоча перші місяці війни були вкрай складними.
«Для всіх, хто займається імпортом, 2022 р. був надзвичайно складним через зміну логістичних шляхів, збільшення вартості морських та наземних перевезень. Це був період, коли можна було не вижити, особливо для нас, як компанії, що почала працювати з нуля. Логістичні витрати стали захмарними і потребували чималих вкладень, а неможливість управляти бізнесом через мобілізацію до
ЗСУ значно ускладнила ситуацію для компанії» – зазначає Валерій Кірєєв.
Валерій – офіцер запасу, який з перших днів вторгнення доєднався до ЗСУ (на момент нашого інтерв’ю він перебував у відпустці), тому весь тягар розвитку компанії у ці складні часи взяв на себе Дмитро Нікулін, який долучився до команди FRES.CO з перших днів.


Одним із напрямків розвитку продажів звісно було обрано Інтернет. Як кажуть: «Якщо твого бізнесу немає в Інтернеті, то його не існує». Першим кроком до цього став сайт https://www.fresco.kiev.ua/ (його було запущено Валерієм за два місяці після створення компанії). «Робота над сайтом та налагодження продажів через ERP-систему в перші місяці тривали в режимі 24/7. Номенклатура товарів досить велика, тому це потребувало часу та великих зусиль, але за два місяці в компанії все працювало», – згадує Валерій Кірєєв.


«На ринку матеріалів для сублімаційного друку в онлайн-продажах ми переважаємо багатьох конкурентів, бо практично ніхто професійно не займається продажем матеріалів для сублімації через Інтернет. Більше того, наразі до оптових клієнтів постійно додаються роздрібні. Розвивається ринок В2C-продажів», – зазначає директор FRES.CO Дмитро Нікулін. Цікаво, що у напрямку продажів плівки для тиражного ламінування та матеріалів для брошурування, електронні продажі практично не працюють, бо коло
постачальників визначене, і про них добре відомо виробникам поліграфічної продукції.


«Нормативних стандартів (як то ДСТУ або ТУ) для металевої брошурувальної пружини не існує. Є рекомендаційні стандарти для виготовлення пружин від компанії Kugler-Womako. Вони є орієнтиром для виробників, і пружина, яку ми виготовляємо, задовольняє цим стандартам. Пружина має бути зроблена якісно», – зазначає Валерій Кірєєв.

«Велика війна» не завадила планам Валерія зі створення власного виробництва, однак їх вимушено довелося корегувати. Фахівець
тривалий час мріяв про власне виробництво різноманітних витратних матеріалів для поліграфії. «Спочатку моя мрія обірвалася через конфлікт з партнером, потім – через війну, але я не готовий був зрадити їй. Ми вирішили «стартувати» всупереч всьому. Особливо
хотілося зруйнувати змову по регулюванню ціни на металеву пружину певними гравцями ринку. І у компанії FRES.CO ми обов’язково побудуємо виробництво замкненого циклу, з великою номенклатурою продукції достойної європейської якості і ринковою ціною.
З ринком збуту, не обмеженим лише Україною. Наразі ми йдемо в Європу важким шляхом, але ми туди прийдемо», – зазначає підприємець.


ВЛАСНЕ ВИРОБНИЦТВО
На початку 2024 р. компанія FRES.CO переїхала у новий офісно-складський центр за адресою: вул. Велика Кільцева, 4-В, де створено відповідні умови для запуску власного виробництва – організовано цілодобове централізоване освітлення з використанням потужних генераторів, та є відповідні площі для організації виробництва.

Дмитро Нікулін, директор FRES.CO:
«Нашою перевагою, порівняно з конкурентами, я вважаю більшу гнучкість, можливість швидше переналаштовувати виробництво під потреби замовника.
Завдяки більш сучасному обладнанню ми можемо значно швидше закрити якусь термінову потребу клієнта, якщо цієї позиції на складі немає.
Інші ключові переваги компанії – сервіс, уважне ставлення до потреб клієнтів, стосунки – у всіх цих аспектах ми намагаємось бути кращими».

Отже, Валерій Кірєєв з однодумцями зміг повернутися до своєї мрії та започаткувати власне виробництво металевої пружини й фурнітури для виготовлення поліграфічної продукції. Компанія вже встановила відповідне устаткування та розпочала відвантажувати пружину клієнтам та партнерам.
FRES.CO завершила перший етап інсталювання обладнання для виготовлення металевої пружини та матеріалів для брошурування. Встановлено верстати для виготовлення металевої пружини з кроком 3:1 – розміром 6,4 мм, 8 мм та 9,5 мм, але також в компанії є матриці для інших розмірів.


Валерій Кірєєв, власник компанії FRES.CO:
«За 5 років плануємо контролювати 50+% внутрішнього ринку пружини.
Вже з наступного року будемо розвиватися на інші ринки. Парк обладнання, що ми інсталюємо найближчим часом, дає змогу задовольнити наші амбіції, що ґрунтуються насамперед на технічних характеристиках устаткування».

«Ми фактично можемо робити всі розміри, але наразі триває підготовка до календарного сезону, і три типорозміри пружин, що може запропонувати FRES.CO, – використовуються для виготовлення календарів найчастіше, – зазначає Валерій Киреєв. – На жаль, немає змоги запустити всю номенклатуру обладнання одночасно, тому, що кредитування майже не працює, і здебільшого розвиток компанії відбувається за рахунок власних коштів».
На даному етапі виробництва FRES.CO купує готовий дріт з ПЕТ-покриттям певних кольорів, виходячи з власної накопиченої за двадцять років статистики. Компанія додатково вивчає можливості самостійного нанесення покриття, а також виробництва власного дроту з катанки в майбутньому.

Продаючи власноруч виготовлену пружину, FRES.CO спочатку спеціально не анонсувала, що ця продукція виготовлена на новому виробництві, щоб не було забобонів. Натомість, у споживачів обов’язково запитували про якість продукції або на запуск пружини виїжджав технічний спеціаліст, й відгуки, на щастя, були позитивні.
На певні перестороги у цьому питанні, зазначає Валерій, вплинула акція з чорного піару як до його особистості, так і щодо пружини, виготовленої FRES.CO, джерелом якого, на жаль, є його попередня компанія.
Більшість замовників FRES.CO працюють на автоматичних танапівавтоматичних лініях з брошурування. Для них вкрай важливим є питання якості пружини.
Якість в розумінні поліграфістів передбачає декілька характеристик: постійний крок (відстань між петлями) та правильна форма на всій довжині в бобіні (будь-який відрізок пружини має бути близьким до «відкритого правильного циліндра», у поперечному перерізі – це правильне коло), рівномірна жорсткість самого дроту та висока якість ПЕТ-покриття. Вся самостійно виготовлена пружина продається під власною торговельною маркою FRES.CO.

ПЛАНИ
До кінця року FRES.CO планує закрити повний цикл з виготовлення металевої пружини: верстати використовуватимуться для виготовлення всіх типів пружин: повної номенклатури пружин з кроком 3:1 та як мінімум двох розмірів пружин з кроком 2:1.
«Другий етап з інсталювання обладнання, щоб закрити всі ці позиції, ми виконаємо до кінця поточного року», – зазначає Валерій.
Вже найближчим часом FRES.CO вперше запропонує замовникам люверси (заклепки) українського виробництва, що застосовуються як в поліграфії, так і в інших галузях промисловості: наразі триває запуск відповідного обладнання з виготовлення люверсів, якого раніше в Україні не було.
В наступному році FRES.CO також чекає на обладнання для виготовлення фурнітури до календарної продукції.
Також, на найближче майбутнє, Валерій Кірєєв з однодумцями мають амбітний план із запуску виробництва канцелярської фурнітури.
Надалі Валерій не виключає, що офіс та виробництво розташовуватимуться на різних локаціях: «Офіс, виробництво, склад. Все компактно та зручно, поки це можливо. Але виробництво розширяти меться – напевно знадобляться нові площі».
Поки ринок збуту FRES.CO обмежений Україною, але в країні є інші виробники, тому ринок перенавантажений, саме тому у напрям-
ку продажу пружини та інших матеріалів для виробництва календарів та блокнотів FRES.CO прагне рухатися у напрямку експорту.
Зокрема, на 2025 р. заплановано вихід на ринки Східної Європи: «Не хочемо швидко бігти, щоб не спіткнутися, однак будемо впевнено йти до своєї мрії», – зазначає Валерій.