Сьогодні основну увагу зосереджено на майбутньому заводу, який отримав вигоду від великої програми реінвестування близько €25 млн для покращення якості та сталого розвитку.
Останніми роками виробники паперу в галузі опиралися бурхливим ринковим умовам та різкому падінню попиту на деякі види паперу. У результаті багато фабрик і папероробних машин було закрито або переобладнано для виробництва паковання чи інших матеріалів, а ландшафт виробництва паперу в Європі різко змінився, оскільки мільйони тонн виробничих потужностей для поліграфічного паперу вилучено з галузі.
Але виробництво паперу залишається величезним бізнесом, і відвідування Sappi Gratkorn робить очевидним масштаб цієї справи. Це величезний завод із величезною територією, що займає близько мільйона квадратних метрів, і включає власний щоденний блок-поїзд. Фабрика виробляє 250 000 тонн целюлози на рік для власного використання заводу, споживаючи близько 1,2 млн м³ деревини – 60% з яких є побічними продуктами лісопильної промисловості та 40% — проріджування дерев.
PM9 на заводі має потужність 220 000 тонн на рік і з 2021 р. виробляє етикетковий папір для вологого клею та самоклейний папір, і щойно завершується великий проєкт із додавання міцного етикеткового паперу для вологого клею Parade Label.
Ці папери стійкі до дії лугів і тому вимагають іншої хімії. Їхнє виготовлення також потребує складної виробничої системи, оскільки відходи, які повертаються до системи – від мокрого та немокрого паперу мають бути строго відокремлені.
Інша лінія у Граткорні, масивна машина PM11, виготовляє папір Magno у великих рулонах шириною 8,5 м і вагою 80 тонн. Після нанесення додаткового покриття великий рулон може важити понад 100 тонн.
Масштаб роботи на фабриці — це нагадування про надзвичайно технічні та складні процеси, потрібні для виробництва високоякісного паперу у великих обсягах. Приблизно 20% виробництва в Граткорні — це рулони, причому більша частина продукції випускається в аркушах, тому на підприємстві також працює 11 машин Bielomatik.
Безпека, якість і стійкість є ключовими факторами для директора заводу Пітера Пуца, який керує командою з понад 1000 співробітників, що цілодобово працюють на заводі. Gratkorn є провідною фабрикою Sappi для своєї лінійки високоякісного крейдованого бездеревного паперу Magno, хоча, що важливо, група також розробила те, що вона описує як «кругову» виробничу систему, за допомогою якої, щоб задовольнити попит, вона також може виробляти Magno, використовуючи інші свої фабрики в Європі і виготовляти папір за тими самими строгими стандартами.
Звичайно, ринковий попит, як і багато іншого в сучасному житті, стає дедалі більш непередбачуваним. Європейський директор з продажу комерційного друку Джон Клінтон зауважує, що «паперова фабрика — це не веселе місце, коли там тихо», і тому команда Sappi витрачає значні ресурси на аналіз ринку та підтримку друку, включаючи низку посібників. а також публікації, орієнтовані на маркетологів, які демонструють ефективність і стійкість друкованих видань.
«За допомогою нашого підходу до продажів і маркетингу ми намагалися активно взаємодіяти з клієнтами та користувачами, які стоять за нашими клієнтами – людьми, які використовують засоби масової інформації для реклами чи комунікації – щоб обґрунтувати папери з тематичними дослідженнями», – пояснює Клінтон.
Sappi також співпрацює з друкарнями, щоб допомогти їм в управлінні запасами, складною проблемою, яка може зв’язати вкрай потрібні гроші. «Наприклад, вивчаючи багато компаній, що займаються друком, ми виявили, що їхні запаси надто високі, що вони перевозять забагато різних матеріалів і забагато різних форматів, — каже Клінтон. — Ми віримо, що через обговорення та переконання ми можемо суттєво змінити вартість бізнесу принтера, змінивши деякі параметри. І ми маємо ресурси, щоб допомогти нашим клієнтам зробити це».
Як зазначає команда Sappi, майбутнє виробництва паперу стає дедалі складнішим, і кількість зусиль та інвестицій, які спрямовуються на забезпечення сталого розвитку, є величезною. Нещодавно група відсвяткувала досягнення найвищого рейтингу EcoVadis у всіх своїх глобальних виробничих регіонах шостий рік поспіль.
Компанія завершила низку проєктів з декарбонізації, включаючи перехід котла в Граткорні з використання вугілля на відновлювану біомасу, і має 80 проєктів, які реалізуються на всіх заводах до 2025 р. Проєктів буде більше, оскільки компанія вдосконалює свій новий план декарбонізації на 2025-2030 рр.
«Ми повідомляємо про викиди CO₂ на тонну виробленого паперу, і після цих великих проєктів ми бачимо зменшення CO₂», — каже фахівець із сталого розвитку Sappi Europe Сандріна Мачадо. Від 2019 р. мета полягає в скороченні питомих викидів на 25% до 2025 р. та на 41,5% до 2030 року.
«Надзвичайно захоплююче бачити ці результати, і, звичайно, це безперервна робота», — додає Мачадо.
Усе це означає, що клієнти можуть бути впевнені, що вони купують продукт, виготовлений із добре керованої сировини, а постачальники Sappi – а їх тисячі – зобов’язані підписати Кодекс поведінки.
Джон Клінтон провів десятиліття, працюючи в паперовій промисловості, і за свою кар’єру бачив чимало змін. Він залишається в захваті від майбутнього потенціалу та ролі, яку Sappi може відіграти у його формуванні: «Це дивовижна галузь, заснована на використанні відновлюваних ресурсів».