Останні доступні дані, надані державами-членами, свідчать про те, що всі вони не досягли цільових показників збирання та переробки відходів. Болгарія, Чехія, Данія, Іспанія, Франція, Хорватія, Італія, Кіпр, Латвія, Литва, Угорщина, Мальта, Польща, Португалія, Румунія, Словаччина, Фінляндія та Швеція, очевидно, не досягли мети рамкової Директиви про відходи підготувати 50% міських відходів, включаючи папір, метал, полімери та скло, для повторного використання або переробки до 2020 року.
Директива про паковання та відходи паковання передбачає, що країни-члени перероблятимуть від 55 до 80% усіх відходів паковання до 31 грудня 2008 року. Цільовими були 60% для скла, паперу та картону, 50% – для металів, 22,5% – для пластмас і 15% – для деревини. Комісія каже, що багато із цих цілей не були досягнуті.
Директива про відходи електричного та електронного обладнання (WEEE) також визначає мінімальний річний рівень збирання 65% від середньої ваги електричного та електронного обладнання, розміщеного на ринку в кожній державі-члені впродовж трьох попередніх років; або, альтернативно, 85% WEEE, виробленого в даній країні. Очевидно, більшість держав-членів не змогли сприяти достатньому та роздільному збору WEEE, і тому не досягли мети ЄС.
Щоб покращити зусилля щодо впровадження та виконати зобов’язання на 2025, 2030 та 2035 роки, держави-члени орієнтуються на Звіт про раннє попередження про відходи 2023 року та його рекомендації для окремих країн.
Листи з офіційним повідомленням надіслано до Бельгії, Болгарії, Чехії, Данії, Німеччини, Естонії, Ірландії, Греції, Іспанії, Франції, Хорватії, Італії, Кіпру, Латвії, Литви, Люксембургу, Угорщини, Мальти, Нідерландів, Австрії, Польщі , Португалії, Румунії, Словенії, Словаччини, Фінляндії та Швеції, що відкриває процедуру порушення. Кожна з 27 держав-членів тепер має два місяці, щоб відповісти та усунути відповідні вади.
Якщо їхні відповіді будуть визнані незадовільними, Комісія може видати обґрунтований висновок, закликаючи кожну країну виконати свої юридичні зобов’язання. Подальше недотримання вимог потенційно може сприяти передачі справи до Суду Європейського Союзу (CURIA).
На початку цього року міжнародна юридична фірма Dentons провела юридичну оцінку, яка припускає, що сам Регламент про паковання та відходи паковання має «високу ймовірність» дискримінації полімерного паковання – без «жодних об’єктивних причин» для виділення цих матеріалів – і може порушувати принцип рівного ставлення ЄС. Європейський парламент і Раду звинуватили в процедурних порушеннях через те, що вони не врахували «всі відповідні фактори» у своїх пропозиціях.
З іншого боку, CURIA відхилив судові позови Symphony Environmental щодо заборони оксорозкладного полімеру. На його думку, європейський законодавець «не припустився явної помилки», запобігаючи розміщенню на європейському ринку продуктів, що містять прооксидантну добавку, посилаючись на наукові дослідження про «низьку або повну відсутність» біодеградації у відкритому середовищі, на звалищах і в океані.