ПРО КОМПАНІЮ
Засновник компанії Brandcard Андрій Гуренко працював на ринку поліграфії з 2003 року. Його компанія мала назву «Друкар» й виготовляла комерційну поліграфію. Після кризи 2008 р. підприємець закрив «Друкар», переформатував бізнес, і започаткував Brandcard, яка зосередилася на виробництві пластикових карток та картонних скретч-карт.
Цей напрямок був абсолютно новим для Андрія, який, вивчивши ринок поліграфії, побачив, що саме в сегменті виготовлення пластикових карток конкуренція не настільки жорстка, як в більш насичених сегментах поліграфії. Крім того, підприємець шукав можливості вийти на ринок друкарських послуг В2В, і це одна з причин, чому саме виготовлення пластикових карток здалося перспективним напрямком.
Починався нових бізнес зі струменевих принтерів Epson та настільних ламінаторів ф. А4 на одну закладочку. Згодом Brandcard вдалося масштабувати: в компанії з’явилися більш автоматизовані ламінатори та автоматична лінія для вирубки продукції. Це значно збільшило пропускну здатність по ламінації та вирубці, але друкарський етап лишався слабкою ланкою: струменеві принтери, хоча їх і було десять, працювали надто повільно.
Починався нових бізнес зі струменевих принтерів Epson та настільних ламінаторів ф. А4 на одну закладочку. Згодом Brandcard вдалося масштабувати: в компанії з’явилися більш автоматизовані ламінатори та автоматична лінія для вирубки продукції. Це значно збільшило пропускну здатність по ламінації та вирубці, але друкарський етап лишався слабкою ланкою: струменеві принтери, хоча їх і було десять, працювали надто повільно.
За напрямком пластикових карток Brandcard виготовляє здебільшого smart-картки з безконтактним чіпом та дисконтні, подарункові сертифікати. Вироби можуть вирізнятися за типом пластику: золотий, срібний, прозорий, білий, за функціональністю (чіп, магнітна стрічка, ембосування). Важлива позиція у номенклатурі компанії – меню з тонкого пластику, що скріплюються на пружину та можуть використовуватися тривалий час. У компанії Brandcard чимало замовників з-за кордону, з туристичних центрів.
Процес виготовлення пластикових карт повністю автоматизований. П’ять тому створено спеціалізований ресурс для друкарень та рекламних агенцій https://brandcard.ua/, призначений виключно для друку пластикових карток за принципом Web-to-Print.
Кожен користувач має власний кабінет, де можна створювати замовлення. На сервісі сьогодні зареєстровано понад 500 компаній.
Проходження замовлення відбувається без участі менеджерів, користувачі обирають параметри замовлення, персоналізації, терміни друку, оплачують замовлення, після чого вони потрапляють у виробництво. В сегменті В2В практикується відправлення замовлень для клієнтів «інкогніто» – це суттєва перевага для замовників-рекламних агенцій.
Андрій Гуренко планує створити подібні ресурси й для напрямків цифрового та широкоформатного друку.
Для Андрія Гуренка один з найважливіших факторів – якість продукції. При виготовленні пластикових карток компанія не використовує струменеві технології, лише якісний цифровий друк. Основна перевага Brandcard – виготовлення карток у замовлені терміни (3 години, 3 доби, 5 діб), залежно від термінів працює певна градація по ціні.
Тривалий час компанія Brandcard займалася лише виготовленням пластикових карток. Але незадовго до початку відкритої агресії росії компанія повернулася до сегментів комерційної поліграфії (важливим аспектом стала інсталяція ЦДМ Ricoh Pro C7200X, про що ми поговоримо далі) та широкоформатного друку (придбали плотер Mimaki UJV 100-160, сьогодні він завантажений настільки, що працює майже цілодобово, й це викликає потребу посилити напрямок), комерційного цифрового друку, виготовлення шильд. Окремий напрямок діяльності Brandcard – виробництво ширм (перегородок), що забезпечує завантаження УФ-напрямку.
Brandcard має все потрібне не лише для виготовлення пластикових карток, але й комерційної поліграфії – різаки, біндери на пружину, палітурно-брошурувальне устаткування Plockmatic.
Після початку відкритої агресії кількість замовлень у Brandcard різко скоротилася: роботи було обмаль, в основному, безкоштовні волонтерські замовлення. Але вже за пару місяців деякі клієнти почали перерозміщувати наклади. Відповідно, Brandcard не відчула критичних проблем. Власник бізнесу пов’язує це з тим, що до основного напрямку (пластикові картки), який з початком відкритого вторгнення просів на 50%, вдалося вчасно додати до війни УФдрук та комерційний цифровий друк.
Оцінюючи друкарський ринок свого регіону за нинішніх умов (хоча очевидно, що Brandcard має замовників по всій Україні), Андрій Гуренко зазначає, що роботи менше не стало, бо чимало виробників зі сходу перевезли до Вінниці виробництва та замовляють продукцію.
Блекаути друкарня, що територіально перебуває поруч з лікарнею, пережила відносно спокійно, а вже десь навесні, коли відрізали від споживання електроенергії, Brandcard мала генератори, але навіть не встигла ними скористатися, бо постачання електроенергії було відновлено.
Розширивши перелік послуг, Brandcard сьогодні не бачить падіння кількості замовлень – навіть навпаки: 2023 рік був кращим, ніж 2021.
RICOH PRO C7200X – ВПРАВНО ДРУКУЄ НА ПЛАСТИКУ Й ДАВ ЗМОГУ ПОВЕРНУТИСЯ В СЕГМЕНТ КОМЕРЦІЙНОЇ ПОЛІГРАФІЇ
За декілька місяців до відкритого вторгнення росії Brandcard придбала у компанії «Мегатрейд» ЦДМ Ricoh Pro C7200X. Це суттєво пришвидчило процес виготовлення пластикових карток: якщо раніше треба було 10 тис. карток друкувати цілу добу, то наразі для друку такого накладу вистачає 12 хвилин.
Обираючи ЦДМ, Андрій Гуренко звертав увагу насамперед на її здатність друкувати на пластику. Представники компанії тестували й машини інших виробників (Konica Minolta, Xerox), але результати друку на пластику їх не задовольнили, проте Ricoh Pro C7200X з усіма потрібними завданнями впорався.
Щоправда, спочатку представники Brandcard тестували «лайтову» Ricoh Pro C5300s, але ця ЦДМ не зовсім призначена для друку пластикових карток. Проте на Ricoh Pro C7200X, що стояв поруч у демозалі «Мегатрейд», ексклюзивного представника Ricoh Europe Graphic Communications, навіть не знадобилися глибокі тестування та додаткові налаштування: машина дуже вправно друкує на пластику.
«Вона дуже підходить для виготовлення пластикових карток, і мені здається, на ринку немає інших ЦДМ, настільки адаптованих для друку на пластику, як Ricoh Pro C7200X, – зазначає Андрій Гуренко. – Тонер абсолютно іншої якості, суттєво відрізняється за робочими параметрами від тонерів інших виробників». Вкрай важливо, в тому числі й для виготовлення пластикових карток, основного напрямку діяльності Brandcard, що абсолютно безпроблемною є ламінація, навіть без використання спеціальних ламінатів.
Стався у пригоді й білий колір: наприклад, при друці на прозорому пластику, або золотому чи срібному він застосовується нерідко. Це можливість за потреби зробити плашку під штрих-код, щоб він краще зчитувався, або варіювати дизайн. А для певної категорії клієнтів Brandcard виготовляє пластикові накладки типу клавіатури, де використовується білий тонер – ця продукція має високу додану вартість, й друкувати її вигідно.
Решту додаткових кольорів друкарня поки інсталювати не планує через відсутність виробничої потреби та довгих накладів, де можливий застосунок металіків.
Як ми вже зазначили, придбання ЦДМ Ricoh Pro C7200X дало змогу компанії Brandcard повернутися до сегменту друку комерційної поліграфії. І в цьому напрямку білий колір відкрив для компанії додаткові можливості й дав змогу відмовитися від трафаретного друку.
Важливою перевагою Ricoh Pro C7200X Андрій Гуренко вважає те, що при друці на щільних матеріалах Ricoh Pro C7200X майже не знижує швидкість, стабільно тримає колір на всьому накладі. А ще саме ця машина, порівняно з деякими ЦДМ конкурентів, потребує менше втручань з боку сервісу. Наприклад, фотобарабан має ресурс щонайменше мільйон відбитків.
Андрій Гуренко, власник Brandcard:
«Чого ми власне вирішили придбати автоматичний ламінатор? Бо трохи не вистачає людей. Ламінатор без функцій автоматизації потребує мінімум двох людей на обслуговування. А Tauler SMTB3 – це ламінатор автоматичного типу, який сам подає аркуші, сам обриває та складає їх – відповідно власнику обладнання треба задіювати лише одного оператора, й, скоріше, для періодичного контролю. Це швидкісне устаткування, яке на досить тривалий час закриває потреби цифрової друкарні».
ЛАМІНАТОР
Зауважимо, що проблема з кадрами спонукає власника Brandcard не лише робити ставку на універсальних фахівців, кожен з яких може замінити іншого на його робочому місці, а й купувати устаткування з високим рівнем автоматизації.
Саме таким є автоматичний ламінатор Tauler SMTB3 – пристрій нової серії, яку іспанський виробник щойно вивів на ринок. Перший з виготовлених ламінаторів викупив інший європейський замовник, а другий – вже Brandcard.
Певні проблеми з подачею аркушів та з обривом аркушів були швидко вирішені після доналаштувань, заміни одного з датчиків та усунення вад, що могли статися при транспортуванні, й сьогодні Tauler SMTB3 працює без збоїв.
Ця високошвидкісна машина якісно ламінує весь спектр матеріалів, що друкує Brandcard, має добрий притиск. Користувачеві пристрою подобається, наскільки легко відбувається перезавантаження рулону: за допомогою вакууму, не більше хвилини, не треба нічого крутити та віджимати.
Tauler SMTB3 ламінує аркуші розмірами до 470х690 мм зі швидкістю 17 м/хв., має інноваційну систему ламінування й автоматичного розділення аркушів, яка не потребує складного регулювання і налаштування, компактну систему автоматичного подавання аркушів, пневматичний притиск валів, а також систему Zero Waste для запуску та зупинки ламінування без втрати аркуша.
Співпрацею з «Мегатрейд» Андрій Гуренко абсолютно задоволений.
Від можливості фольгування у Brandcard поки відмовилися: Андрій Гуренко не бачить області застосування для цієї опції, але в майбутньому не виключає можливість її придбати.
Компанія «Мегатрейд» є офіційним дистрибутором промислових ламінаторів Tauler в Україні, допомагає ввести обладнання в експлуатацію, навчає операторів, забезпечує профілактичне обслуговування та ремонт, надає гарантію наобладнання впродовж 12 місяців.
ПЛАНИ
Підприємець планує розширити напрямок УФ-друку, бо єдиний УФ-принтер перезаццвантажений. Є, звісно, плани й щодо зміцнення інших напрямків (наприклад, у планах – більш потужне різальне устаткування чи автоматичний білувальник), проте сьогодні наперед загадувати складно.