Рекламно-виробнича група «Колібрі» працює на ринку поліграфії з 2007 р., й перші сім років базувалася у Донецьку. Спочатку РВГ «Колібрі» надавала послуги друку на тампонному верстаті та послуги тиснення, але згодом власниці компанії Олені Платоновій вдалося масштабувати бізнес. «Колібрі» мала виробниче приміщення з трафаретним устаткуванням, верстатами для тиснення, висічки, УФ лакування, цех зі збирання паперових пакетів. Компанія також була одним з найвідоміших в Україні виробником брендованих сірників. Відповідно, у той період основними напрямками діяльності РВГ «Колібрі» були виробництво паперових пакетів, друк на поліетилені, послуги з висічки та тиснення, виготовлення брендованих сірників.
На початку 2014 р. Олені з чоловіком довелося виїхати з Донецька в Київ. Як і багато хто, їхали «на три місяці», тому взяли із собою один комп’ютер, а все обладнання лишилося у Донецьку. Грошей майже не було, бо наприкінці 2013 р. виплатили всі борги (пов’язані з бізнесом та особисті). Відповідно, власного житла у Києві не мали й пів року мешкали у друзів. Певний час Олена намагалася виплачувати заробітну платню співробітникам у Донецьку, аж поки не зрозуміла, що назад дороги немає.
Перед Оленою Платоновою постало питання, чим займатися далі. Вона розглядала питання працевлаштування, але з часом зрозуміла, що маючи досвід підприємця, не зможе працювати під керівництвом когось.
Відповідно, Олена вирішила повернутися до діяльності у сфері реклами та поліграфії та зняла свій перший офіс у Києві площею 12 м², на Деміївці. Партнер Олени Платонової Костянтин займався у Донецьку іншим видом діяльності, але на новій локації доєднався до Олени, й відтоді вони розвивають бізнес разом.
Старт відродженню РВГ «Колібрі» дав передноворічний сезон 2014 р.: партнери відновили зв’язки з деякими клієнтами, які теж виїхали до Києва з Донецька, та зосередилися на виготовленні календарної продукції.
Згодом переїхали у нове, теж невелике приміщення, на Жулянах. Партнери придбали трафаретні верстати, і вдень працювали менеджерами з продажу, а ввечері та вночі друкували замовлення. Розвиток РВГ «Колібрі» тривав: в компанії з’явилися додаткові верстати, сублімаційні принтери, декольна піч, найняли на роботу друкаря, додаткового менеджера.
Основним каналом продажів для РВГ «Колібрі» лишається Instagram: на початку 2019 р. компанія мала у ньому 200 підписників, а сьогодні їх 77,2 тис. Вірусні відео з виробництва коробочок з палітурного картону, паперових пакетів, zip-пакетів, брендованого тішью набирають тисячі переглядів та приносять чимало замовлень. Особливо цей канал продажів став у пригоді під час Covid, коли чимало підприємств закрилося, а корпоративні клієнти перестали розміщувати замовлення. Проте замовлення через nstagram почали робити Інтернет-магазини.
Партнери відчували, що їм бракує знань у бізнесі, тому у 2019 р. Олена та Костянтин пішли навчатися до бізнес-клубу. Навчання надало розвиткові «Колібрі» додатковий стимул. Компанія встановила CRM-систему, наявність якої (можливість працювати віддалено) дуже допомогла у складні «ковідні» часи, а особливо після відкритого вторгнення росії в Україну.
Компанія продовжила купувати устаткування та масштабуватися: у 2021 р. придбали тигельний прес, висічку та кашировку.
***
ПІСЛЯ ВТОРГНЕННЯ
24 лютого 2022 р. фахівці РВГ «Колібрі» ще встигли доїхати до роботи, але їх розпустили по домівках, і до 15 березня компанія практично не працювала.
«Довелося взяти себе в руки та стряхнути», – згадує Олена Платонова про той період. Майже ніхто зі співробітників компанії не виїхав за кордон. Партнери зателефонували менеджерам та друкарям, які лишалися у Києві. Й з 15 березня РВГ «Колібрі» відновила роботу: спочатку виготовляли замовлення, що зайшли до 24 лютого та були оплачені. Невдовзі почали відновлювати комунікацію з клієнтами, цікавилися, кому продукція потрібна наразі.
У середині березня РВГ «Колібрі» почала запускати першу рекламу в Instagram, стали надходити нові замовлення. У травні 2022р. «Колібрі» вже повноцінно працювала, а в червні більшість співробітників повернулися до офісу, відновилася й повноцінна робота виробництва. Для співробітників вимушена пауза в роботі пройшла більш-менш безболісно.
У жовтні 2022 р. компанія змінила офіс та переїхала до бізнес-центру «Домініон» (вул. Ушинського, 40). Офіс, в якому сьогодні працює РВГ «Колібрі», Олена з партнером оглядали ще на початку лютого 2022 р., незадовго до відкритого вторгнення росії. А потім у жовтні 2022 р. вирішили, що завтрашнього дня може вже й не бути, а компанія досі в старому офісі. Для колективу переїзд певною мірою став «світлом у віконці».
Сьогодні в «Колібрі» працює 8 менеджерів з продажів (чимало з них у компанії 3-4 роки, дехто повернувся назад після декретної відпустки), SMM-менеджери, на виробництві – 30 фахівців, а загальна кількість працівників наближається до 50.
Основними напрямками діяльності РВГ «Колібрі» є наразі виготовлення коробок з палітурного картону, паперових пакетів, брендованого тішью. Звичний для компанії напрямок друку на поліетилені накладів в 100-5000 виробів створює обсяг та завантаження, але заробіток в цьому напрямку менший, бо рівень конкуренції на ринку досить високий. Також компанія самостійно возить з Китая zip-пакети та наносить на них друковані зображення.
РВГ «Колібрі» намагається впроваджувати нові технології та оновлювати парк устаткування з урахуванням своїх фінансових можливостей. Сьогодні компанія має напівавтоматичні верстати трафаретного друку WJ-PA6090EN, тампонний двоколірний верстат MPC102S, етикетковий принтер Godex G530 USB + RS-232, кришкоробну машину ТО840/520, тигельний прес ZHHJ-720A, прес для горячого тиснення ПТ-2Т, різак Polar 76, ріжучий плотер серії Graphtec СЕ7000-60, напівавтоматичні тунельні УФ-сушарки серії WJ-UV, декольну піч. У 2023 р. компанія придбала автоматичний ламінатор D&K Jupiter Termal laminating System та каландровий прес для виготовлення гофрокоробок.
РВГ «Колібрі» співпрацює зі сторонніми операторами DTF-технології, а переносить отримані зображення на власних термопресах: це важливо у випадках, коли, наприклад, треба нанести повноколірне зображення на 5-10 виробів. Аутсорсинг друку тут виправданіший, ніж застосування власного трафаретного обладнання.
СПРАВА ЖИТТЯ
– Чим можете пояснити свій успіх – змогли з нуля відновити компанію на новому місті? – питаємо в Олени Платонової.
– Напевно, бачу мету, не бачу перепон. Для мене «Колібрі» – справа життя. Я завжди працювала в напрямку реклами й з 2007 р. це моя дитина.
Зрозуміло, що клієнтська база РВГ «Колібрі» від моменту переїзду до Києва зазнала значних змін, але деякі клієнти співпрацюють з компанією з 2007 р. (напр., торговельна мережа з продажу годинників deka.ua). Компанія працює з поважними брендами, серед яких: Bayadera Group, medoc, Київський ювелірний завод, «Метінвест», ФК «Шахтар»…
При виготовленні складної продукції РВГ «Колібрі» надає пріоритет якості, завжди виготовляє пілотні зразки. Зрозуміло, що індивідуальні вироби з якісного паперу та картону не можуть коштувати дешево. Й ті клієнти, хто зацікавлений отримати якісне паковання, завжди уважно прислуховуються до пояснень, чому саме стільки коштує коробочка з палітурного картону чи паперовий пакет.
До того ж, РВГ «Колібрі» завжди готова запропонувати більш дешеву альтернативу: наприклад, паперовий пакет з паперу, а не з картону, зі стрічкою, а не зі шнурочком, без тиснення тощо.
***
КОНКУРЕНТНІ ПЕРЕВАГИ
На сайті компанія пропонує чіткий рецепт «Як отримати паковання своєї мрії».
Напевно, важливі інгредієнти цього рецепту об’єднані під поняттям повний цикл виконання замовлення: професійна консультація та супровід менеджера, підготовка та затвердження макетів, друк та післядрукарська обробка на сучасному обладнанні, ручне збирання, вчасне відправлення.
«Індивідуальний менеджер» у РВГ «Колібрі» – не слова на вітер. Менеджер зобов’язаний вести клієнта від початку та до кінця. У «Колібрі» намагаються з’ясувати усі потреби замовника, щось порекомендувати. Чимало клієнтів телефонують до РВГ «Колібрі» просто проконсультуватися.
Робочий день менеджерів у РВГ «Колібрі» триває до 18, але завжди є чергові менеджери, які перебувають на зв’язку з клієнтом до 22 щодня, включаючи суботу та неділю.
Компанія робить зріз ринку та аналіз конкурентів по роботі менеджерів, знаходить, де не доопрацьовує…
«Бути чесними з клієнтами – краще гірка правда, ніж солодка брехня» – один з основних принципів роботи РВГ «Колібрі». Власниця компанії підкреслює, що завжди треба повідомляти клієнту про наявну проблему, пропонувати варіанти вирішення та уточнювати, як можна вирішити ситуацію. Проблемні замовлення трапляються у всіх компаній, проте жодного клієнта «Колібрі» ніколи не лишає наодинці з проблемою, навіть, якщо він повертається за пів року. У компанії готові визнавати помилки та виправляти їх.
«Ми прагнемо бути кращими за профільними напрямками – коробки з палітурного картону та паперові пакети. Й не намагаємося виступати майданчиком по закриттю абсолютно всіх потреб клієнта, бо коли починаєш розпорошувати зусилля, складно фокусуватися на основній сфері діяльності, за виключенням випадків, коли замовлення комплексне: тоді компанія вдається до послуг сторонніх організацій».
ПОВНИЙ КОМПЛЕКС ПОСЛУГ ЗА НАПРЯМКОМ ПАКУВАННЯ
Важлива конкурентна перевага РВГ «Колібрі»: коробки з палітурного картону, в тому числі самозбірні (компанія одна з перших, хто почав робити палітурні коробки-трансформери, що зберігаються у плоскому вигляді), пакети (картонні, крафтові, паперові), папір-тішью, брендовані zip-пакети, стрічки з друком та без, сатинові, атласні, репсові…
РВГ «Колібрі» прагне зосередитися на основних напрямках роботи. Тим не менше, РВГ «Колібрі» приймає замовлення й на виготовлення поліграфічної продукції, сувенірів, ручок, чашок, ялинкових куль, пакетів та іншого. Компанія наносить зображення на футболки та кепки, парасольки та прапори, реалізує одяг під друк. У РВГ «Колібрі» є все, що замовник може надати власним бізнес-партнерам, клієнтам або підрядникам для підвищення їхньої лояльності.
Детальніше: idealpack.com.ua
Олена Платонова вважає, що вартість послуг «Колібрі» не найдешевша, а до переваг компанії власниця відносить рівень сервісного обслуговування. РВГ «Колібрі» багато уваги приділяє навчанню менеджерів. Й не надто важливо, чи має менеджер великий досвід роботи, бо іноді складніше перенавчити, ніж навчити спочатку. Хоча іноді виникають складності зі знанням технологій поліграфії, якщо людина розумна, вона швидко навчається.
«З нами ви відчуєте себе захищеними, а процес співпраці – безпечним». Складові цього слогана – допомога у виборі кращого рішення, відповідь впродовж 15 хв., можливість для замовника відвідати виробництво та контроль якості на кожному етапі виконання замовлення.
***
Моб.: (099) 0296061, (067) 5684744
Viber: (067) 5684744
Адреса: Київ, вул. Ушинського, 40, ТЦ «Домініон»