Виручка Групи становить €1326,8 млн, що знаходиться на верхній межі прогнозу в €1300 млн. У 2023 р. дохід склав €1185,7 млн, а EBIT – €22 млн. Таким чином, дохід збільшився на 11,9% порівняно з попереднім роком, тоді як EBIT збільшився на €7,9 млн, тобто на 35,9%. Рентабельність EBIT досягла 2,3% порівняно з 1,9% у попередньому році.

Підвищення рентабельності, незважаючи на стартові та подальші витрати в сегменті Digital & Webfed, стало можливим, в основному, завдяки більш ефективному управлінню спричиненими інфляцією додатковими витратами (матеріали, енергія та персонал), а також покращеному управлінню витратами в третьому кварталі як результат відсутності відновлення попиту. При цьому вдалося значною мірою нівелювати вплив збільшення витрат на енергію, матеріали та персонал.

У 4 кв. Koenig & Bauer змогла залишитися на траєкторії зростання, яку вона прийняла в першій половині 2023 р., незважаючи на слабший третій квартал. Тому в останньому кварталі дохід склав €435,7 млн (2022 р.: €380,0 млн), а EBIT – €32,0 млн (2022 р.: 25,0 млн). Це стало значним покращенням порівняно з аналогічним періодом минулого року. Станом на кінець року кількість замовлень склала €1287,9 млн, що трохи менше за історично високий показник 2022 р. в €1329,3 млн, як і очікувалося.

Коефіцієнт балансової суми до рахунків становив 1,0 у четвертому кварталі, порівняно з показником попереднього року, який становив 0,8. Як і планувалося, станом на кінець року обсяг замовлень скоротився з €950,4 млн до €911,5 млн в результаті завершених поставок.

Станом на кінець року кількість замовлень у спеціальному сегменті Banknote Solutions зросла на 37,1% до €538,8 млн (2022 р.: €392,9 млн). Лише в 4 кв. обсяг замовлень склав €268,1 млн, що було підкріплено замовленням у бізнес-підрозділі Banknote Solutions, отриманим від Бюро гравірування та друку США у Вашингтоні, округ Колумбія.

Станом на 31 грудня 2023 року дохід в сегменті становив €413,7 млн, трохи нижче показника 2022 р. в €417,1 млн. Однак при €23 млн EBIT майже сягнув рівня минулого року в €23,2 млн.

Обсяг замовлень у сегменті аркушевого друку склав €606,2 млн — менше, ніж надзвичайно високий показник у €813,5 млн, зафіксований у 2022 р. після послідовного покращення в четвертому кварталі. Однак 2022 р. характеризувався ефектом наздоганяння після пандемії, а також більшим нагромадженням запасів клієнтами та власниками брендів у результаті вузьких місць у ланцюзі постачань і матеріальних ресурсах.

Після успішного останнього кварталу 2023 р. дохід зріс на 16,0% до €779,8 млн (2022 р.: 672,2 млн євро). Ці показники також впливають на EBIT, який зріс на 56,8% до €29,8 млн. (2022 р.: €19 млн), таким чином ще більше збільшуючи його позитивний внесок у прибуток.

У сегменті Digital & Webfed кількість замовлень зросла на 9,9% (2022 р.: €163,6 млн) і склала €179,8 млн. Дохід також зріс на 23,2% порівняно з минулим роком до €172,3 млн (2022 р.: €139,8 млн), не в останню чергу завдяки успішному останньому кварталу. На EBIT вплинули початкові та кінцеві витрати у 2 та 3 кв., зокрема через впровадження нової продукції для флексографії, гофрокартону та цифрового друку у 2 та 3 кв., і склали -€23,9 млн після дванадцяти місяців (2022 р.: €-19,3 млн).

Доктор Стівен Кімміх, фінансовий директор: «Оскільки ми все ще працюємо в надзвичайно складному ринковому середовищі, ми продовжуємо наш шлях, спрямований на підвищення операційного прибутку. Ми усвідомлюємо, що Koenig & Bauer має бути більш прибутковим у майбутньому. Так само, як і наші успішні клієнти, ми повинні зосередитися на факторах цінності, які стимулюють нашу трансформацію з виробника друкарської машини в технологічну компанію. Крім того, ми маємо відповідати на виклики світу, який характеризується швидкими та непередбачуваними змінами». «

Після ухвалення у 2018 р. програми «Наступ зростання до 2023 року», метою якої було активно використовувати ринкові можливості, що виникають у сфері цифрового друку, гофрокартону, картонного та гнучкого паковання, зокрема, а також у післядрукарському секторі в інтересах сталого прибуткового зростання, Koenig & Bauer значно прискорила свою трансформацію з виробника друкарської машини в технологічну компанію. Таким чином, компанія рухається в правильному напрямку, хоча зовнішні та внутрішні чинники призводять до підвищення складності та зростання витрат. Через це наприкінці 2023 р. Правління ініціювало фокус-програму «У центрі уваги».

Пояснює генеральний директор д-р Андреас Плеске: «Старе прислів’я про ″що посієш″, усе ще діє. У 2018 р. ми передбачливо запустили ініціативи щодо зростання. З таким мисленням ми є ринковим і технологічним лідером у багатьох сферах уже понад 200 років. І ми хочемо, щоб усе залишалося таким. Зараз ми майже завершили посівну і хочемо збирати врожай. Цьому також допоможе програма «У центрі уваги», у рамках якої ми надаємо пріоритет ініціативам і бізнес-моделям, які збільшують прибутки та фінансову стійкість, знімаючи пріоритети з ініціатив, які безпосередньо не впливають на прибутки, і оптимізуємо організацію Групи та сегментів, а також структуру непрямих витрат щоб зробити процеси ще меншими та зручнішими для клієнтів».

Під керівництвом Плеске заходи здебільшого будуть визначені, реалізовані та завершені у 2024 р., хоча ефект за весь рік буде відчутний лише у 2025 році.

У грудні 2023 року фінансовий директор, доктор Стівен Кімміх, був призначений заступником головного виконавчого директора, щоб зробити додатковий внесок у операційну діяльність компанії, окрім своєї ролі головного фінансового директора. З 1 квітня 2024 року він візьме на себе відповідальність за спеціальний сегмент правління, який раніше обіймав головний виконавчий директор д-р Андреас Плеске.

Проф. д-р інж. Раймунд Клінкнер, голова наглядової ради, коментує: «Останніми роками доктор Кімміх здобув надзвичайно гарну репутацію на ринку капіталу. Він уже заклав важливі операційні основи на майбутнє, взявши на себе відповідальність за нашу стратегію M&A. Ми переконані, що тепер він також зможе використати свої далекоглядні оперативні навички в спеціальному сегменті».

Згідно прогнозу на 2024 р., операційна маржа EBIT і дохід залишаються на рівні попереднього року. У 2024 році Koenig & Bauer продовжуватиме стикатися зі складним макроекономічним середовищем. Незважаючи на це, правління очікує, що маржа EBIT і дохід залишаться стабільними на рівні попереднього року. Відповідно, прогнозується операційний прибуток €25-40 млн і дохід близько €1,3 млрд. Однак EBIT групи за 2024 рік обтяжиться на суму до €10 млн в результаті витрат на drupa, найбільшу в світі виставку поліграфічної та графічної промисловості, яка проходитиме в Дюссельдорфі з кінця травня до початку червня 2024 року, що призвело до того, що EBIT групи склав €15-30 млн після цього одноразового ефекту.

Сегменти Special і Digital & Webfed мають зробити непропорційно великий внесок як у EBIT, так і в дохід. Очікується, що на сегмент листового друку припадатиме непропорційно мала частка доходів і доходів у першій половині 2024 року. Зокрема, у секторі листового друку вичікувальна позиція перед провідною виставкою галузі drupa може призвести до купівельної стриманості. Враховуючи стабільно «приглушену» економічну ситуацію, компанія прогнозує рентабельність EBIT 6-7% щонайпізніше в 2026 р., що супроводжуватиметься доходом Групи в €1,5 млрд. У середньостроковій перспективі компанія очікує доходу близько €1,8 млрд та рентабельності EBIT 8–9%.

З огляду на показники прибутків у 2023 році та постійне складне глобальне економічне ринкове середовище, правління та наглядова рада запропонують на річних загальних зборах залишити чистий прибуток, отриманий холдинговою компанією Koenig & Bauer AG, і зберегти не нараховувати дивіденди за 2023 ф.р. Однак, оскільки Koenig & Bauer надає великого значення забезпеченню відповідної участі акціонерів в успіху компанії, було прийнято політику дивідендів на майбутнє, яка, за умови прибуткової діяльності впродовж року, спрямована на розподіл дивідендів у розмірі 15-35% консолідованого прибутку з мінімальними виплатами €0,30 на акцію.

27 березня 2024 року компанія опублікує перевірену фінансову звітність і річний звіт за 2023 рік. У той же день Koenig & Bauer проведе телефонну конференцію (англійською мовою) для аналітиків та інвесторів. Згодом конференція буде доступна на веб-сайті.