У 2022-2023 рр. київська компанія .BRAND (перша друкарня у форматі оупен-спейс) повністю оновила парк ЦДМ, придбавши кольорову Ricoh Pro ™ C7200X з додатковим білим кольором та монохромну Ricoh Pro™ 8310s. Що саме стало причиною такого кардинального рішення, а також про життєві настанови, філософію бізнесу і про те, як компанії вдалося розвинутися за нинішніх непростих часів, – далі у нашій статті.

МЕТОДОЛОГІЯ
Співвласниці друкарні .BRAND (фактично група компаній, яка включає кілька юридичних осіб (ТОВ «Шіона», ПП Видавничий дім «Медіа Міст» та ін). Анна Павлова і Алла Дарченко мають бізнес-освіту, раніше професійно займалися музикою. Згодом жінки організували рекламну агенцію широкого профілю: запис рекламних роликів і розміщення на радіо, друк флаерів, буклетів і журналів. Невдовзі партнерки започаткували друкарню Ozone, придбали ЦДМ Canon CLC 3220, тамповерстат TIC, ріжучий плотер Jaguar, гильотину, біндер і термопрес.
Дещо пізніше, в 2004 р., дві компанії – Ozone і BrandWearSolution (BWS) – об’єдналися в .BRAND. Одним з ключових напрямків
діяльності став друк іміджевої та етикеткової, а також представницької та рекламної продукції, включаючи друк на текстилі. Згодом
в друкарні .BRAND з’явилося додаткове цифрове обладнання, в т.ч. партнерське (HP Indigo 3050). Компанія надавала через партнерів і послуги офсетного друку. Вдале поєднання кращих ділових якостей колег по бізнесу (Анна і Алла чудово доповнюють і мотивують одна одну) сприяв успіху в поліграфії.
Засновниці друкарні .BRAND усвідомили, що якість послуг друкарні – досить висока, з нею охоче працювало чимало рекламних агенцій. А ось вартість була заниженою, і заробітку вистачало лише на те, щоб покривати витрати. Тому у 2006-2007 рр. партнерки на окремі товарні позиції встановили одні з найвищих цін у Києві. На їхній подив, в компанію прийшли зовсім інші замовники – амбітні та платоспроможні.
.BRAND почала співпрацювати з великими компаніями: торговельними мережами та банками, робота з якими давала змогу генерувати значні кошти, розвивати портфоліо, планувати завантаження виробництва.
Дещо пізніше підприємиці зрозуміли, що не можна кидатися в крайнощі, надаючи перевагу роботі з низькобюджетними або топовими замовниками: потрібен баланс. З іншого боку, Анна з Аллою помітили, що з мікробізнесом багато компаній взагалі працювати не хочуть, а серед них – чимало перспективних стартапів, які швидко стають на ноги. Але їм потрібно допомогти розвинути бізнес, у т.ч. порекомендувавши оптимальну поліграфічну продукцію.
В результаті засновники компанії .BRAND зробили ставку на роботу з компаніями мікробізнесу, малого та середнього бізнесу.
Коли було визначено коло клієнтів, компанія отримала серйозний імпульс для розвитку. З’явилася можливість генерувати кошти та
вкладати їх у обладнання.
Сьогодні .BRAND пропонує клієнтам максимально ефективні рішення та робить ставку на тривалі партнерські стосунки. Тому сформувалося коло компаній, які працюють із .BRAND вже 10-15 років і розміщують замовлення навіть без попереднього прорахунку.
Виробництво компанії .BRAND орієнтоване на індивідуальний підхід та повний цикл поліграфії для бізнесу. Для .BRAND важливо вміти виготовляти всю рекламну продукцію: від буклетів, POS-матеріалів до виробів для оформлення торговельних точок.
Виробники експериментують з новими матеріалами та технологіями для виробництва нетрадиційної рекламно-поліграфічної продукції: складної форми, з додатковими ефектами. Не менш важливими є і компетенції у виробництві різних видів паковання – від недорогих пакетів до вишуканого картонного паковання з ложементами. Також компанія .BRAND успішно розвиває вектор виробництва книжкової продукції.


Слоган компанії «Друкарня для бізнесу та творчих людей», бо багато клієнтів приходять з ідеєю і хочуть подивитися, що з цієї
ідеї вийде. Для колег з друкарень та рекламних агенцій компанія .BRAND створила «антиковідний» прайс, розробила цікаві умови
співпраці з цифрового друку, поклейки на PUR-біндері, ниткозшивного скріплення, каширування, виготовлення магнітів, шильд,
УФ-друку, лазерної порізки.

Компанія .BRAND – це універсальне поліграфічне підприємство, яке надає послуги з виробництва іміджевої поліграфії, етикетки та паковання, рекламно-поліграфічної продукції, POS-матеріалів представникам мікро-, малого та середнього бізнесу.

НОВА ЛОКАЦІЯ
Трансформація роботи з клієнтами прискорила переїзд на нову локацію. У 2019 р. .BRAND стала першою в Києві друкарнею
у форматі оупен-спейс. Її власниці давно прагнули, щоб офіс і виробництво відображали внутрішні зміни, насамперед, по роботі з
клієнтами.
До цього .BRAND знаходилася у промзоні, де працювало багато інших друкарень. Наприкінці літа 2019 р. цю територію викупили, а орендарів попередили про потребу з’їхати майже за три дні. Анні та Аллі показали приміщення, абсолютно нетипове для
можливого розміщення поліграфічного бізнесу (в ньому раніше розташовувався автосалон і, природно, фасад будівлі є вітриною,
а з вулиці видно, що відбувається всередині приміщення).


Партнерки вирішили, що саме на цій локації вони зможуть реалізувати найсміливіші мрії щодо побудови друкарні, яка по-справжньому орієнтована на роботу з клієнтом і робить ставку на сервіс. Друкарня переїхала у вересні, коли у поліграфії розпочинається високий сезон. Побудова потрібної інфраструктури зайняла майже рік. Крім зручності та технологічності, при розміщенні устаткування брався до уваги фактор естетики, який на попередній локації ключовим не був. Ще одним серйозним викликом для власників компанії стала потреба створити потужну команду з офісних працівників та співробітників виробництва, які до цього спілкувалися лише телефоном. Співробітники звикали працювати за склом, хоч спершу багатьом це не подобалося. Але з іншого боку, це допомогло компанії .BRAND зробити всі процеси відкритими: будь-якої миті можна подивитися з вулиці, що відбувається всередині.
Сьогодні, коли пройшло вже понад чотири роки роботи у форматі оупен-спейс, включаючи ковідні та воєнні роки, запитую в Анни Павлової, чи виправдався крок, пов’язаний з переїздом саме на таку локацію? «Кожен отримує те, про що мріє. Ми мріяли
про відкритий цивілізований європейський формат роботи. Мені як підприємиці, чий бізнес 20 років працював у промзонах, хотіло-
ся, щоб поліграфія мала клієнтоорієнтованість та цивілізоване обличчя».
Звісно, перебування у промзоні набагато вигідніше економічно, тому з огляду на оренду проєкт .BRAND в нинішньому вигляді не досить економічно виправданий. Кошти, що сплачуються за оренду та утримання приміщення – занадто високі, щоб назвати бізнес надприбутковим.
Але відкритий формат приємніший для працівників та клієнтів: імідж працює на залучення замовлень і на тривалість співпраці з
замовниками.


БЕЗПЕРЕРЕВНИЙ ПРОЦЕС
У період із 2008 по 2018 рр. у друкарні .BRAND встановлювалися переважно невеликі одиниці обладнання (термобіндери, різаки, навивники пружин). Глобальні кроки з технічного переоснащення були зроблені, коли стало зрозуміло, що .BRAND орієнтуватиметься на представників малого та середнього бізнесу.
Ключовим завданням стало – створити виробництво замкненого циклу. Отже у 2018-2020 рр. у друкарні інстальовано: офсетну друкарську машину Heidelberg GTO 52-5, гібридний УФ-плотер Scitex FB-500, три ЦДМ, PUR-біндер Newbind, ниткошвейку, тигель, лазер, фрезер та багато іншого. Оновлення парку ЦДМ та іншого устаткування дало поштовх до збільшення обсягів основних видів продукції – самоклейних етикеток, паковання, комерційної поліграфії.


Процес технічного переоснащення та пошуку «власного» цифрового устаткування триває у друкарні постійно. Зокрема, у 2020 р. компанія встановила три ЦДМ (Konica Minolta AccurioPrint C3070L, Xerox® Versant 180 Production Press, Xerox WorkCentre Pro 4110). Був й задум опанувати друк додатковими кольорами на «цифрі», який власне сьогодні запроваджено, але вже з використанням ЦДМ Ricoh.
Природно, очікування, що обладнання почне заробляти кошти одразу після встановлення, і вдасться згладити фінансове навантаження, не цілком виправдалися через пандемію. Тим не менш, у розпал карантину робота у компанії .BRAND була: друкувалися переважно етикетки дезінфекторів для рук. Під час карантину повною мірою виявився креатив колективу друкарні – спільними зусиллями було розроблено зручні захисні щитки для обличчя, з якими компанія .BRAND вийшла на українські маркет-плейси з роздрібним продажем.

Конкурентні переваги компанії .BRAND
• перша у столиці друкарня повного циклу у форматі «оупен-спейс»;
• новаторська та технологічна компанія, доброзичлива та творча друкарня;
• акцент на сервіс (а не знеособлені продажі через Інтернет-магазин), індивідуальний підхід та особисті консультації;
• можливості для зростання співробітників (власниці друкарні задають вектор, в рамках якого співробітник може працювати, а
далі він може робити максимум з того, що хоче – подібні переміщення на виробництві найчастіше ініціюють самі співробітники).

СКЛАДНІ ЧАСИ
Після початку відкритої агресії росії всі кошти, що були на рахунках на початку війни, власниці друкарні відправили на потреби ЗСУ. Співробітники друкарні .BRAND вийшли на роботу 15 березня (лякатися разом було веселіше).
Потроху замовники почали сплачувати друкарні певні кошти, проте перший воєнний рік був досить складний. Рятувалися як могли: друкували футболки та виставляли стійки з ними надворі друкарні (безпосередньо на вулиці), продавали також значки з символікою, наліпки, щоб поповнити обігові кошти.
Ще одним викликом стали блекаути. Для компанії було економічно невигідно використовувати генератор, бо вартість електроенергії була б втричі дорожчою, а клієнти не були готові платити на 30% більше за поліграфію. Працювала друкарня в режимі 4/4, а робочий графік залежав від часу, коли вимикали світло. За неможливості працювати весь робочий день відчувалися певне навантаження та напруга, бо не завжди була можливість вчасно відвантажити продукцію клієнтам.
.BRAND – багатопрофільна компанія, і у складні періоди різні напрямки «вистрілювали» по черзі. А справжнім локомотивом під час першого року війни став напрямок офсетного друку.
«Офсетний друк ˝вистрилів˝ настільки, що ми навіть не очікували, що так буде», – говорить Анна Павлова.

Але вже у 2023 р. обсяги замовлень у друкарні суттєво зросли, а обсяги цифрового та офсетного друку вирівнялися. Ось як пояснює це Анна Павлова: «Наші замовники перші півроку не могли зрозуміти, що відбувається. А потім всі або зайнялися експортною діяльністю, або почали масштабувати бізнес, диверсифікували діяльність».
Звісно, це потребувало буклетів та брошур, каталогів та принесло друкарні .BRAND значну кількість замовлень офсетного друку. Компанія трохи знизила вартість виконання замовлень, і за рахунок того, що це був не В2, а В3 формат, вигідно було друкувати короткі наклади на кшталт 5 тис. флаєрів, 300 каталогів.


КУРС НА RICOH
Упродовж 2022-2023 рр. .BRAND послідовно замінила парк цифрового друкарського устаткування. Замість Konica Minolta AccurioPrint C3070L та Xerox® Versant 180 Production Press та БФП Xerox WorkCentre Pro 4110 на підприємстві з’явилися Ricoh Pro ™ C7200X та Ricoh Pro™ 8310s.
На думку Анни Павлової, ЦДМ, представлені на підприємстві раніше, та ті, що прийшли їм на зміну, представляють різні класи статкування.
ЦДМ Ricoh Pro™ C7200X Анна вважає однією з флагманських ЦДМ, представлених на друкарському ринку України. Для друкарні .BRAND як постачальника поліграфічної продукції важливі швидкість, стабільність, якість, ціна відбитку… Партнерки тривалий час мріяли придбати кольорову ЦДМ від Ricoh та придивляються до hp Indigo, тому навіть не розглядали дорогі рішення від Xerox та інших виробників.
Друзі власниць компанії .BRAND мали ЦДМ Ricoh Pro™ C7100s, тому в підприємниць була змога цю машину протестувати.
Фахівчині навіть допомагали створювати дизайни, щоб дізнатися про всі можливості машини: і псевдолаки, і білий, і флуоресцентні
кольори; друк по дизайнерських картонах, матовій ламінації, плівках.
Спільно з колегами Анна Павлова та Алла Дарченко робили рекламні каталоги, що допомагали продавати можливості машини. Тоді, після всебічних тестувань Ricoh Pro™ C7100s, в Анни склалося розуміння: «Весьма зачьотная тачка». Отже, купували власниці друкарні .BRAND не кота в мішку.
Отже наприкінці 2022 р. у друкарні встановлено Ricoh Pro™ C7200X з білим кольором: були ще міркування щодо срібла, але попит на продукти зі сріблом був недостатнім. .BRAND багато працює з дизайнерськими картонами, і тут стає у пригоді білий.
Власниці друкарні дійшли висновку, що саме Ricoh Pro™ C7200X прискорить та покращить виробництво. Ця ЦДМ надзвичайно швидкісна, підтримує широкий асортимент щільності картону, а розширена комплектація дає змогу завантажувати значний спектр матеріалів навіть більшого, ніж SRA3, формату.
Нова ЦДМ дала змогу отримувати продукцію швидше, ніж раніше, та ще й надавати замовникам додаткові можливості з якості та швидкості виконання робіт.
Також для багатьох замовників критичним фактором була і лишається роздільна здатність друку (у Ricoh Pro™ C7200X вона складає 4800х2400 dpi – одна з найвищих на ринку). І клієнти, які розміщували замовлення з дрібними шрифтами та мікроелементами, одразу помітили покращення деталізації.
Замінивши парк ЦДМ, власниці бізнесу виграли і в клік-контракті: фінансові умови роботи з Ricoh Pro™ C7200X кращі. «Якщо дивитися по економіці процесу та брати рахунки за місяць, які сплачувалися на Konica Minolta та Xerox, і які сплачуються на «Мегатрейд», – це різні суми», – зазначає Анна. Зменшення вартості відбитку дає змогу продавати більше, й замовникам цікавіші ті умови, що .BRAND тепер може запропонувати.
Можливості Ricoh Pro™ C7200X дуже зацікавили як рекламні агенції, з якими друкарня .BRAND співпрацює на постійній основі, так і кінцевих замовників, які змогли за допомогою додаткового білого кольору підкреслити переваги своєї продукції та розширити діапазон матеріалів.
Є, звісно, як і з будь-якою технікою, певні нюанси експлуатації Ricoh Pro™ C7200X. Наприклад, вважає Анна, складно вирахувати, яка собівартість відбитка з білим кольором, бо показники відпрацювання тонера після калібрування ЦДМ можуть змінюватися.
Отже, щоб скласти собівартість друку білим, доводиться підраховувати споживання тонера ледь не на вагу. В іншому власниці дру-
карні отримали те, на що очікували.


ОБСЛУГОВУВАТИСЯ В ОДНОГО ПОСТАЧАЛЬНИКА – ЛОГІЧНО
Раніше для монохромного друку друкарня .BRAND використовувала два БФП одночасно: якщо один БФП виходив з ладу, завжди можна було закрити потреби другою машиною. У тандемі вони можуть навіть бути швидшими за Ricoh Pro™ 8310s (яку друкарня придбала у 2023 р.), отже, варіант був цілком непоганий. Проте попередні БФП компанії по запчастинам та терміну експлуатації вже вичерпували свій ресурс, і треба було їх на щось міняти.
Власниці друкарні .BRAND були задоволені ставленням «Мегатрейд». І обслуговуватися в одного постачальника вважали цілком логічним. Тому монохромні машини інших виробників партнерки не розглядали, хоча й мали по них певні напрацювання. Натомість придбання Ricoh Pro™ 8310s Анна Павлова називає «емоційним, прогнозованим та не прогнозованим одночасно».
Як правило, власниці компанії обирають устаткування тривалий час: дивляться, вивчають особливості. Із Ricoh Pro™ C7200X, як ми вже зазначали, вони були добре знайомі. Постачальник – «Мегатрейд», ексклюзивний представник Ricoh Europe Graphic Communications в Україні – привіз в Україну Ricoh Pro™ 8310s в дещо розширеній з огляду на потреби друкарні .BRAND комплектації, відповідно, трохи дорожчу. Але власниці друкарні .BRAND вирішили саме цю машину придбати.
ЦДМ Ricoh Pro™ 8300s, більш цікава з огляду на собівартість друку, ніж БФП Xerox WorkCentre Pro 4110 та інший БФП, що використовувався в компанії до цього. Анна Павлова робить акцент на тому, що монохромні машини деяких конкурентів містять чимало пластикових запчастин, які через нагрівання псуються, й у цьому випадку треба міняти вузли та перебирати всю машину…
Натомість, якщо у Xerox, і Konica Minolta ресурс монохромних машин аналогічного класу – до 10 млн відбитків, то у Ricoh Pro™ 8310s –
це десятки мільйонів.
Ricoh Pro™ 8310s повністю відповідає потребам .BRAND: чудово друкує на офсетних та крейдованих паперах. Щоправда, на думку Анни Павлової, ЦДМ більше розрахована на папір 50-260 г/м² досить значної номенклатури (від макулатурного паперу, крафт-паперу до високоякісного крейдованого паперу) – і цей діапазон в принципі охоплює переважну кількість потенційних за-
мовлень. А при роботі з важкими паперами, до 350 г/м², виникають певні проблеми.
Загалом ЦДМ серії Ricoh Pro™ 8310s в Україні вже більше десяти, отже ці машини користуються попитом у середовищі цифрових друкарень. На цій простій ЦДМ з гнучкими можливостями для оператора легко та приємно працювати, за вартістю кліка вона аб-
солютно в ринку. У Ricoh Pro™ 8310s операторам доступний досить багатий функціонал. І якщо компанія та оператор готові у цьому
функціоналі розбиратися, речей, які не можна реалізувати, просто немає.
Ricoh Pro™ 8300s має низьке споживання електроенергії, а функція автоматичного відновлення з режимі енергозбереження дає змогу скоротити час простоювання і прискорити виконання завдань
Конфігурація Ricoh Pro™ 8300s у .BRAND включає вакуумний модуль подавання паперу RT5120 на 2х2200 аркушів, степлер-фінішер SR5110 з приймальними лотками на 3500 аркушів з автоматичним ліфтом і сортуванням комплектів зі зсувом та 1000 аркушів та професійний контролер друку Fiery EB-35З. Серед інших визначальних рис Ricoh Pro™ 8310s – швидкість друку до 111 відб. А4/хв. за рекомендованого місячного навантаження до 500 тис. відбитків.
Оператори в процесі роботи поступово вивчають тонкі налаштування ЦДМ Ricoh Pro™ 8300s – або самостійно, або за допомогою сервісу «Мегатрейд», наприклад, щоб безболісно друкувати на тонких матеріалах, взявши за основу підготовлений профіль, що зберігається у машині.


ПЕРСПЕКТИВИ
Із розвитком .BRAND з’являються нові можливості запропонувати клієнтам потрібні, красиві, зручні, функціональні вироби, міцніє і впевненість Анни і Алли в тому, що вони допомагають замовникам по-справжньому просувати бізнес.
Анна Павлова та Алла Дарченко мріють побудувати «поліграфічний Google», з концептуальним дизайном, добрими умовами праці, доброзичливими співробітниками, які беруть участь у розробці нової продукції та переживають за зростання компанії.
У планах власників .BRAND продаж готової продукції – не лише на українських, а й на міжнародних маркетплейсах.
Акцент, як і раніше, робитиметься на системне обслуговування клієнтів силами відділу продажу: живе спілкування, консультації та
індивідуальний підхід. Серед клієнтів компанії .BRAND представники різних галузей економіки, які довіряють професійній друкарні
вибір якісної поліграфії, що допомагає вирішити їхні бізнес-завдання, а самі зосереджуються на просуванні бізнесу, спілкуванні з командою, розвитку продукту. В планах у дівчат – подальший розвиток виробничого комплексу та покращення сервісів друкарні .BRAND.
Анна Павлова чітко формулює мету: «Для мене розвинутися – це потроїтися». Власниці компанії мають певні ідеї щодо цікавих проєктів,
пов’язаних з виготовленням паковання: сьогодні компанія підшуковує обладнання для цього. «Не суперкруте, а таке, щоб можна
було відпрацювати певний пакет замовлень». Бюджет на 2024 р. передбачає придбання деякого обладнання, щоб створити на підприємстві замкнений цикл для виконання будь-яких замовлень, з якими може прийти бізнес.
Питання площі не турбує Анну Павлову: можна замінювати одні одиниці устаткування іншими, немає питань і з орендою додаткових приміщень, бо бізнесів, що вижили, поменшало. Особливо таких, які можуть щось привносити в економіку, а не просто виживати.

Анна Павлова, співвласниця друкарні .BRAND:
«Ми Ricoh Pro™ C7200X хотіли придбати досить давно, так само, як наразі мріємо придбати hp Indigo. З останньою машиною є певні питання щодо обслуговування (нову не потягнемо, а б.в. – треба механік, інженер, які розуміються на її обслуговуванні –
у період війни це питання стоїть гостро).
У ЦДМ для друку сухим тонером ми з Аллою непогано розуміємося в практичному сенсі, а з Indigo таке неможливо. Та й входити в ринок з hp Indigo без практичного досвіду її використання (хоча свого часу дівчата багато замовлень друкували на hp Indigo 3050 в партнерів), й під час війни йти на це – безглуздя вищого штибу. З іншого боку, Ricoh Pro™ C7200X з п’ятим кольором та можливістю додати кольори за потреби для нас цілком зрозуміла машина та виправдане придбання».

СПОДІВАННЯ ТА ВИКЛИКИ
Анна Павлова сподівається, що 2024 р. буде не гіршим, ніж 2023 р., коли було багато інвестицій, кредитних ліній.
Підприємниця не очікує на простий рік: у країні залишилося не настільки багато діючих активних бізнесів, платників податків, та й
«свіжі» експортні зв’язки не настільки потужні, як мали б бути.
Турбують Анну, як і багатьох інших колег, свіжі ініціативи уряду, викладені у так званій «Національній стратегії доходів». До чого
призведе намагання фактично нівелювати позитивний ефект від спрощеної системи оподаткування, цілком зрозуміло: підвищення податків, вартості послуг, до якої готові далеко не всі замовники поліграфії. «Хтось заплатить, хтось ні. Треба знати, де затягувати
гайки, щоб не зірвати різьбу»…
Свого часу, ще після закінчення інституту, в Анни Павлової була пропозиція працювати в Нідерландах. Вона вільно володіла англійською та французькою, і світ був відкритий.
«Я залишилася тут, бо хтось має працювати і на українську економіку, й досі не шкодувала, що це зробила. Таких підприємців, як я, хто намагається щось робити в Україні, багато. І буде дуже боляче, якщо ці фахівці шкодуватимуть про зусилля та час, що вони вклали в цю країну. У нас мотивації вистачить, але чи вистачить в держави розуму втримати людей, щоб вони працювали, донатили на ЗСУ та давали малесенький поштовх економіці.
Якщо влада обламає мотивацію в таких, як я, взагалі працювати в Україні, то стоятиме питання, чи готова я взагалі перебувати в Україні. Поки хочеться, та є ідеї», – зазначає співвласниця друкарні .BRAND.
Анна Павлова впевнена, що люди не йтимуть з підприємства самі. «В нас класна команда, і якщо комусь чогось не вистачає, йому завжди допоможуть». Але для середньої по мірках України поліграфічної компанії втрата через мобілізацію декількох ключових фахівців (друкар офсетного друку чи оператор гільотини – суто чоловічі професії) є критичною. Отже для власниць бізнесу вкрай важливо зберегти той склад людей, що працюють сьогодні на підприємстві.
Хоча, вважає Анна, для кожного українця ключове питання сьогодні – вижити фізично, зберегти родини, компанії, проте «Ті, хто має мрії та відчуває наснагу їх втілювати, будуть намагатися просуватися до тих мрій. В нас вони є, як і мотивація. Наші дії залежать і від зовнішніх обставин, того, які виклики ставить перед Україною ворог, військової ситуації, які виклики створює сама собі держава».

ПРО СПІВПРАЦЮ З «МЕГАТРЕЙДОМ»
«У нас з компанією «Мегатрейд» склалося. Крім того, вони близько розташовані від друкарні .BRAND, і я задоволена як клієнт, – підкреслює Анна Павлова. – Контракт, прозорість у стосунках, компанія навіть іде назустріч у складних, суперечливих випадках».
Якось друкарня .BRAND виконувала замовлення з друку на чорному дизайнерському картоні Creative World білим тонером.
Після друку 2 тис. аркушів ЦДМ перестала нормально друкувати. Представники «Мегатрейд» тривалий час ремонтували машину,
замінили багато запчастин.
Раптом зайшло чергове подібне замовлення, втричі довше, стали з’ясовувати причину попередньої ситуації. Виявилося, що під час роботи з папером Creative World, в операторів та працівниць постпресу були чорні руки, наче від сажі – такого зазвичай з дизайнерським папером не трапляється. І весь цей пил потрапляв до ЦДМ й місцями забивався в такі отвори та місця, де його навіть помітно не було. Потім, під час роботи машини, пил підіймався та перешкоджав роботі машини.
Згодом зайшов другий подібний наклад, втричі більший. Анна повідомила про ситуацію компанії «Мегатрейд» (було зрозуміло, що є велика вірогідність виходу машини з ладу) й отримала відповідь: «Дякуємо, що ви нам про це сказали. Друкуйте, ми все замінимо».
Щоправда, в підсумку це замовлення надрукували офсетним способом, менш чутливим до цього пилу, хоча машину теж довелося чистити. Але «Мегатрейд» був готовий миттєво прийти на допомогу, якби з ЦДМ щось сталося, і це свідчить про клієнто-орієнтованість компанії.
Тому не дивно: щойно друкарня .BRAND плануватиме чергові інсталяції, першим постачальником, до кого звернеться, буде «Мегатрейд». «В мене як в клієнта не вистачає обізнаності у всій лінійці, що компанія постачає, бо я можу цікавитися латексними принтерами, УФ-друком, планшетними плотерами, обладнанням Morgana – чим завгодно. Тому щоб ми склали для себе уявлення (або ми щось конкретне хочемо купити, або розглядаємо певнівектори розвитку), ми маємо розуміти всі можливості постачальника. Дивимося, визначаємо максимальний збіг інтересів з того, що вони можуть, і що нам треба».