Але коли справа доходить до пластикової революції, є інші сектори, які перебувають «фокусі»: носії на основі ПВХ для поліграфії – сектор, де зростає зацікавлення екологічно чистими альтернативами.
Innovia Films, виробник спеціальних рішень для паковання та маркування BOPP, плівок з ефективним покриттям, обгорток для тютюну, матеріалів для поліграфії та захисної плівки, вже виробляє плівку без ПВХ для широкоформатного (цифрового) друку, має намір сприяти циркулярності в цьому сегменті, розширюючи потенціал сталої поліграфічної плівки.
Innovia Films співпрацює з Bobst у проєкті з виробництва абсолютно нового асортименту плівок без ПВХ. Лінія покриття Bobst, адаптована до специфікацій Innovia, буде встановлена на заводі у Вігтоні (Великобританія). Очікується, що повне виробництво почнеться на початку 2025 року.
Впродовж двох років технічна команда Innovia дуже тісно співпрацювала з Bobst у Центрі компетенції Bobst Italia в Сан-Джорджо-Монферрато (Італія), щоб визначити дизайн нової лінії покриття. У центрі уваги при розробці проєкту та вибору Innovia щодо партнерства з Bobst були можливості пілотної лінії покриття Bobst Leonardo, яка використовувалася для дослідницьких випробувань.
«Наша нова лінійка продуктів без ПВХ розроблена власними силами, але потрібно було знайти відповідне обладнання та технологію, щоб мати можливість індустріалізувати її та відповідати суворим вимогам і специфікаціям. Ми постачаємо основу, матеріал покриття та продукт, який ми хотіли отримати для Bobst, щоб розробити машину, яка могла б виробляти ці нові матеріали з потрібними якістю, ефективністю та прибутковістю», — пояснив Стівен Мод, менеджер із розробки поверхонь у Innovia Films, який відповідає за проект на локації Вігтон.
Були проведені різні випробування, які мали визначити специфікації конструкції. Треба було знайти вірну систему нанесення покриття та відповідну технологію сушіння, що б визначали розмір машини для нанесення покриття, яку потрібно було побудувати. Звичайно, це стосується не лише високої якості матеріалу, але й економічної життєздатності проєкту: швидкості машини, виробленої кількості матеріалу та окупності інвестицій.
У власних лабораторіях Bobst і Innovia проводилися випробування на якість покриття, щільність, блиск тощо, оскільки нові продукти без ПВХ мають забезпечувати довговічність і придатність для комерційного друку. Рулони плівки з покриттям були протестовані на придатність для друку в науково-дослідному центрі Innovia у Вігтоні на широкорулонних цифрових принтерах, які охоплювали методи друку, які зазвичай використовуються в поліграфії – екосольвентний, УФ і латексний.
Окрім випробувань, пов’язаних із характеристиками процесу та обладнання з точки зору якості продукції, Bobst також мав виконати вимоги Innovia щодо машини для нанесення покриттів, здатної запропонувати гнучкість ширини полотна та швидкості перемикання, щоб мінімізувати витрати матеріалу та простої.
«Це недешеві продукти, тому менші розміри партій із гарною швидкістю перемикання мають першочергове значення, — сказав Стівен Мод, — ми змогли зафіксувати час зміни рулонів на Leonardo, наче в реальному виробничому середовищі. Це потребує лише хвилини, а вказані нами функції дають змогу виконувати роботу перед перемиканням, коли машина працює, знову ж таки сприяючи швидкості перемикання, що є ключовим». «Цей проєкт був досить складним, що зробило його ще більш захоплюючим у певному сенсі, — прокоментував Александр Девід. — Але ми були впевнені, знаючи, що ми стоїмо на міцному ґрунті завдяки можливостям Leonardo, які дозволяють проводити випробування на широкому обладнання для рулонного виробництва».
Вражаюча пілотна лінія Bobst завд. 40 метрів пропонує численні системи нанесення покриттів, які працюють із більш ніж 30 методами нанесення покриттів, а також 4 різні системи обробки полотнища та технології сушіння. При ширині полотнища до 1350 мм лінія має механічну швидкість до 1000 м/хв.
«Ключовим моментом лінії покриття Leonardo є те, що вона дає змогу проводити випробування на машині, яка є репрезентативною з точки зору технології, ширини та швидкості лінії, — прокоментував Стівен Мод. — Це було вагомим фактором для прийняття рішення продовження проєкту, який потребував значних інвестицій з нашого боку».
Розробляючи альтернативи існуючим рішенням, бренди та переробники мають переконатися, що здатні належним чином оцінити якість будь-якого нового матеріалу та економічну доцільність процесу індустріалізації. Результат цього проєкту є прикладом дуже успішної співпраці з цією метою. Новий більш широкий асортимент високоякісних матеріалів для поліграфії без ПВХ запропонує більшій кількості брендів і роздрібних торговців можливість зменшити вплив на довкілля їхньої широкоформатної продукції для друку.
«Безумовно, потрібні зміни в цьому сегменті поліграфії, щоб зробити його більш стійким і, зрештою, придатним для вторинної переробки, – пояснив Стівен Мод, — альтернативи ПВХ мають забезпечувати аналогічні робочі характеристики, бути економічно життєздатними та підходити для потрібних застосувань. З огляду на циркулярність паковання, вимога повсюдної заміни шкідливих виробничих процесів і забезпечення можливості повторної переробки в кінці терміну служби продукту вже невдовзі стане обов’язковою. А графіка без ПВХ — чудова альтернатива».