Генеральний директор Heidelberg доктор Людвін Монц і фінансовий директор Таня фон дер Гольц представляють баланс і стратегію компанії
«У фінансовому році, що щойно завершився, ми досягли добрих результатів у складних умовах, — говорить генеральний директор Heidelberg д-р Людвін Монц. — Зіткнувшись із подальшим зростанням витрат і рівнем прибутковості, який залишається низьким, Heidelberg починає програму створення цінності». Мета полягає в подальшому зміцненні фінансової міцності компанії та збільшенні інвестицій у галузі зростання. Нова бізнес-стратегія закладе основу для майбутніх інвестицій.
Heidelberg дотримується двох ключових стратегічних підходів. По-перше, компанія прагне досягти успіхів на поліграфічному ринку, крім свого бізнесу з листовими офсетними машинами, особливо на ринку паковання та цифрового друку. І, по-друге, як це сталося раніше з бізнесом wallbox, Heidelberg відкриватиме нові ринки поряд зі своїм основним бізнесом. Сфера зростання – орієнтація на вищий вільний грошовий потік.
Для реалізації інновацій і, зокрема, пов’язаного з ними зростання, Heidelberg потребує ресурсів – чи то для подальшого зміцнення портфоліо продуктів у зростаючому пакувальному секторі, чи для фінансування бюджету розвитку для успішного розширення цифрового друку. Зважаючи на це, компанія прагне значно збільшити вільний грошовий потік у середньостроковій перспективі.
«Ми забезпечимо та перерозподілимо ресурси для зростання завдяки власним внутрішнім зусиллям, щоб успішно реалізувати нашу стратегію зростання, — пояснює фінансовий директор Heidelberg Таня фон дер Гольц. — Особливо це стосується ринкового середовища, яке залишається складним і формує перспективи на 2024 рік».
Завдяки вдалому останньому кварталу продажі у 2022/2023 ф.р. були дещо вищими за прогнозований рівень у €2,3 млрд, склавши приблизно €2,435 млрд (попередній рік — €2,183 млрд).
Особливий внесок у результат зробило потужне зростання підрозділу Packaging Solutions. Станом на 31 березня 2023 року обсяг замовлень залишався високим і становив близько €848 млн (попередній рік – €901 млн). Коригування цін і позитивна динаміка продажів мали особливий вплив на EBITDA: з рівнем 8,6% рентабельність EBITDA перевищила ціль у принаймні 8%. З поправкою на прибуток від продажу основних засобів маржа EBITDA становила 7,2% (попередній рік — 5,1%).
Завдяки вищому абсолютному рівню EBITDA та фінансовим і податковим результатам, які виграли від одноразової допомоги, чистий результат після сплати податків склав €91 млн. Таким чином, цей результат був набагато кращим за прогнозоване невелике покращення показника попереднього року (€33 млн). Він також перевищив очікування ринку, які вже вийшли за межі початкового прогнозу впродовж фінансового року.
Вільний грошовий потік на рівні €72 млн був нижчим, ніж у попередньому році (€88 млн). Як і в попередні роки, грошовий потік виграв від одноразових ефектів, таких як продаж землі. Операційний грошовий потік був підвищений завдяки покращенню результатів, але негативно вплинув на збільшення обсягів запасів. Чистий фінансовий стан (грошові кошти мінус фінансові зобов’язання) покращився до €51 млн на кінець звітного періоду (попередній рік — €11 млн). Heidelberg також досягає прогресу з коефіцієнтом власного капіталу, який наприкінці ф.р. зріс приблизно до 23% (попередній рік – 11%). Поряд із вищою процентною ставкою для пенсій у Німеччині та запланованою переоцінкою землі, це пов’язано, насамперед, з позитивним чистим результатом після сплати податків.
Оскільки світовий попит на впаковані товари продовжує збільшуватися, друк паковання та етикеток особливо зростає, що робить його важливим ключовим сегментом для Heidelberg. На сегмент Packaging Solutions вже припадає близько половини продажів компанії. Останніми роками ця частка поступово зросла, чому також сприяли інновації. Нове покоління листових офсетних машин Speedmaster XL 106 дає змогу, зокрема, виробникам складних картонних коробок збільшити чистий обсяг виробництва до 10%. Система флексографічного рулонного друку Boardmaster, абсолютно нова розробка, подвоїла продуктивність друку складних коробок, чутливих до ціни, порівняно з попередньою моделлю. Heidelberg має намір використовувати цю технологію для підтримки своєї стратегії та зростання.
Відповідно до своєї двовекторної стратегії, компанія також зосереджується на зростанні цифрового друку – сегменті, який найбільше зростає на ринку етикеток із показником близько 6%. Компанія прагне зміцнити свої позиції на цьому ринку за допомогою Gallus One, першої повністю цифрової та високоавтоматизованої системи друку етикеток.
Завдяки своїм рішенням для зарядки електромобілів Heidelberg успішно почувається на зростаючому ринку електромобільності в Німеччині через свою дочірню компанію Amperfied GmbH.
Щоб отримати більшу клієнтську базу в майбутньому, компанія продовжує свою експансію в інші європейські країни. Wallbox також входить до асортименту продуктів, які дозволяють отримати переваги від зростаючої кількості домашніх фотоелектричних установок.
На 2023/2024 ф.р. впливатимуть винятково складні умови, такі як зростання витрат на матеріали, енергію та персонал. Heidelberg має намір продовжувати компенсувати це підвищенням цін. Зваживши можливості та ризики – і припустивши, що глобальна економіка не впаде нижче, ніж прогнозують відповідні інститути, або навіть не впаде в рецесію – Heidelberg очікує, що продажі у 2023/2024 ф.р. відповідатимуть цифрам попереднього року (€2,435 млрд).
Подальше припущення в цьому контексті полягає в тому, що суттєвих змін у ключових обмінних курсах для господарської діяльності компанії не буде. Зростання виробничих витрат, ймовірно, матиме особливо негативний вплив на результати. Очікується, що витрати на електроенергію будуть вищими, ніж у попередньому році, чому сприяли вигідні операції хеджування. Щоб компенсувати ці наслідки, Heidelberg має намір продовжувати підвищувати ціни на свою продукцію.
Таким чином, очікується, що скоригована маржа EBITDA залишиться на рівні попереднього року (7,2%). Результати в сегментах Print Solutions і Packaging Solutions, ймовірно, залежатимуть від ринкової тенденції. Також очікується, що прибуток сегмента Technology Solutions буде дещо кращим, ніж у попередньому році.