Владислав не любить робити прогнози, а просто завзято та наполегливо робить свою справу: заходить у вільні ринкові ніші, розвиває експортну складову, весь час інвестує в автоматизоване виробниче устаткування.
Автоматизація виробництва для компаній, подібних FLOCASE, це must have: можливість нівелювати вплив людського фактора на кінцевий результат, розширити функціонал кожного працівника, виготовляти продукцію передбачуваної якості у зазначені терміни.
Чергові інвестиції пан Владислав запланував наприкінці 2021 р., встиг зробити попередню оплату за новий ріжучий плотер iECHO PK 1209 Plus та деяке інше устаткування. На жаль, сама інсталяція через зрозумілі причини дещо відтермінувалася. Але у квітні новітній (до речі, перший в Україні плотер цього виробника у такому форматі) було інстальовано у FLOCASE .
Отже, сьогодні тривають одразу декілька процесів: вивчення можливостей нової одиниці устаткування та її інтеграція у робочий процес, розширення номенклатури новими виробами (адже ріжучий плотер — та одиниця устаткування, що дає змогу виготовляти готові POS-вироби)…
Починали з ноля
Компанію FLOCASE її власник Владислав Стрєльцов відкрив у 2015 році. До цього Владислав працював у великій торговельній мережі, де зоною його відповідальності було створювати нові продукти та виводити їх на ринок. Це, власно, зумовило вектор діяльності й власної виробничої компанії підприємця.
«Попередні роботодавці навчали мене створювати нові продукти та нові сервіси, додану вартість, і цим я займаюся півжиття. Ті, хто сидить та чекає запити на прорахунки, точно програють і вже програли!» – задає тон нашій розмові Владислав.
Відкривши власний бізнес, Владислав обрав нішу подарункового паковання: дорогі коробки різноманітної конфігурації.
Варто зазначити, що починала компанія FLOCASE з ноля: не маючи власного устаткування, все робила на аутсорсингу. Вже за рік Владислав знайшов інвесторів, які повірили у компанію та вклали в неї гроші. Це дало поштовш розвиткові FLOCASE .
Ще одним поштовхом стала пандемія коронавірусу, коли стався бум електронної комерції, злітали сервіси з доставки, потрібні були засоби індивідуального захисту. Отже, і паковання, і щітки для захисту обличчя, які почала виготовляти компанія FLOCASE , знаходили своїх покупців.
«Треба було щось робити або звільняти людей, — згадує Владислав. – У компанії було і є все обладнання, щоб виготовляти щитки на обличчя». Відповідно, FLOCASE запропонувала захисні щитки декільком торговельним мережам й реалізувала понад 150 одиниць цієї продукції. Отже, вірно визначені під час кризи напрямки дали змогу компанії заробити чимало коштів.
Отримані гроші власник FLOCASE інвестував у обладнання для широкоформатного друку, лазери, напівавтоматичне устаткування для каширування та збирання коробок. Паралельно компанія успішно розвивала експортну складову.
Наразі FLOCASE спеціалізується на виробництві подарункового паковання, виготовляє пакети, конверти, брендує стрічки, надає послуги з розробки паковання, трафаретного друку, висікання та порізки. Має виробнича компанія й швейний цех і крім паковання з тканини, що поступово набуває популярності на європейському ринку, виготовляє й маскувальні сітки для військових.
FLOCASE працює з багатьма поважними брендами, перелік яких є на сайті https://www.FLOCASE.ua/.
Натомість обладнання для широкоформатного друку під час блокаутів у FLOCASE тимчасово законсервували, щоб зберегти під час перепадів напруги та постійного відключення енергії.
Ми прийшли на ринок і кажемо: «Вам це треба»
Владислав Стрєльцов весь час наголошує, що не хоче, щоб його компанію хтось асоціював з друкарнею: «FLOCASE не заточена під поліграфію, ми набагато ширші, ніж це здається. Ми робимо паковання: розробляємо продукт (маємо запатентовані вироби) та торгуємо продуктом».
Такий підхід, за словами Владислава, суттєво відрізняється від діяльності більшості друкарень, які шукають на ринку замовлення та просять дати щось порахувати. У FLOCASE інший шлях та інша модель розвитку: «Ми прийшли на ринок і кажемо: «Вам це треба, беріть, тестуйте, продавайте», — зазначає Владислав
FLOCASE прагне постійно розширювати асортимент паковання: самозбірне, з палітурного картону, паковання з тканин (відносно новий напрямок для компанії) під ювелірні вироби, парфуми, білизну тощо. «Намагаємося задовольнити всі ринкові потреби, пов’язані з пакованням, лише в сегмент поліетиленового та пластикового паковання не заходимо, бо нецікаво», — зазначає Владислав.
Картон — більш екологічний матеріал, тому саме картонне паковання популярне на світовому ринку, а запитів щодо виготовлення пластикового паковання та пакетів стає дедалі менше. Та й сам ринок пластикового паковання досить щільний, туди складно заходити без великої фінансової подушки. Втім, пластикове паковання, вкл. паковання з гофрованого пластику після появи нового різального плотера FLOCASE теоретично може робити.
Матеріали, які може обробляти iECHO PK 1209 Plus та відповідні вироби:
-
синтетичний папір (постери, стенди Roll-up/демонстраційні стенди;
-
сандвіч-полістирол (креативні іграшки, ростові фігури);
-
бекліти (дорожні знаки, декоративні аплікації);
-
картон (коробки, пакети);
-
пластики (подарункове паковання, папки, банери, рекламні конструкції);
-
гофрований картон (тара й паковання, подарункові коробки, POP-конструкції);
-
макулатурний картон (коробки, фоторамки, макети та моделі);
-
гофрований пластик (паковання, стенди);
-
АБС (паковання, стенди, POP-конструкції;
-
магнітні вініли (наліпки, інформаційні знаки, сувенірна продукція)
iECHO PK 1209 Plus – перший в Україні
Певний час порізку матеріалів для виготовлення паковання та інших виробів у FLOCASE робили на лазерному устаткуванні або висікали заготівки з використанням штанцформ на аутсорсингу.
Прагнучи закрити виробничий цикл в рамках власного виробництва, Владислав наприкінці 2021 р. взяв кредит в рамках програми «5-7-9» на гарних умовах та придбав різальний плотер iECHO PK 1209 Plus. Плотер цього виробника у такому форматі став першим в Україні (натомість десятки друкарень та виробничих компаній мають в обоймі та успішно використовують популярні моделі iEcho PK 0705 Plus/0604 Plus).
iEcho PK-1209 Pro — економічна та повністю автоматизована система для фігурного різання, надсічки, біговки та перфорації листових матеріалів форматом до 1200х900 мм та завтовшки до 10 мм
iEcho PK-1209 Pro обладнано спеціальним транспортним конвеєром з вакуумним притиском і вакуумним механізмом підіймання листів матеріалу зі стосу та їхньої подачі до зони різання.
Основа плотера iEcho PK-1209 Pro є сталевою рамою, посиленою декількома поперечками для підвищення жорсткості конструкції та поліпшення точності обробки. Електронна частина верстата розташована виключно компактно та зручно для обслуговування.
Конструкція флюгерних ножів iEcho PK-1209 Pro дає змогу максимально стабілізувати налаштування ріжучого інструменту, що забезпечує виключно точне різання без відхилень параметрів від заданих установок.
Різальний плотер iEcho PK-1209 Pro чудово доповнює офсетне обладнання форматів A2 та А3 та ЦДМ усіх представлених на ринку виробників.
Під час вибору плотера Владислав звертав увагу насамперед на точність різання та юзабіліті. Але найбільш цікаве питання — Чому саме такий формат був потрібен FLOCASE ? Відповідь досить проста: компанія працює з різними матеріалами: картонами, палітурними картонами, шкірзамінниками, тканинами, нерідко ці субстрати мають товщину до 10 мм, й купувати устаткування меншого формату, за словами Владислава, просто не було сенсу через більш слабкий тиск в зоні роботи ножів (представники компанії під час тестувань дійшли висновку, що потужності iEcho PK 0705 Plus недостатньо для тих завдань, що треба виконувати).
А наліпки та ще деякі вироби компанія успішно виготовляє із застосуванням різального широкоформатного плотера, який незабаром планується розконсервувати.
iECHO PK 1209 Plus мав приїхати 20 березня 2022 р., але через війну інсталяція відтермінувалася через нерозуміння, як надалі розвиватиметься ситуація в країні (вплинули на терміни інсталяції й численні блекаути, що сталися восени). Ще одним стримувальним фактором стала ситуація із замовленнями на внутрішньому ринку України, він, за словами Владислава, лише наразі трохи відновлюється.
Але, з іншого боку, було зрозуміло, що інсталяція iECHO PK 1209 Plus надає компанії низку переваг: можливості створити замкнений виробничий цикл, розширити асортимент продукції, заощаджувати гроші на виготовленні штанцформ.
iECHO PK 1209 Plus належить до такого устаткування, при експлуатації якого важливим є рівень кваліфікації операторів та їхнє бажання розібратися в налаштуваннях та особливостях роботи з пристроєм. Важливою є допомога постачальника устаткування – компанії «Мегатрейд». Крім того, Владиславу Стрєльцову пощастило з такими працівниками: «В мене хлопці — класні, їм подобається те, чим вони займаються – вони шукають рішення та спілкуються і з китайцями, і з колегами з американського ринку».
Варто розуміти, що iECHO PK 1209 Plus – перший в Україні (невдовзі з’явиться другий), й статистики щодо використання плотера бракує: «вразливі місця», термін експлуатації ножів залежно від типу матеріалів, можливі баги.
Тому процес притирання FLOCASE та iECHO PK 1209 Plus триває, і це нормальні робочі моменти.
Відповідно, поступово компанія розширює спектр матеріалів, які обробляються на iECHO PK 1209 Plus: картон, гофрокартон, спандонд, пластик тощо.
Таблиця 1. Технічні характеристики різального плотера iECHO PK 1209 Plus
Параметр |
Значення |
Призначення |
Фігурна порізка та біговка матеріалу |
Робоча область |
1200х900 мм |
Типи ножів |
Флюгерний, тангенційний, бігувальний |
Швидкість різання |
До 1000 мм/сек. |
Макс. товщина матеріалу |
до 10 мм |
Можливі інструменти |
PTK, VCT |
Комплектація |
Оптичний датчик, автоподача, автоприймання, конвеєрна стрічка |
Опції |
ПК, розмотування рулонів, QR-код |
Певні додаткові можливості
Порівняно з ситуацією, коли для порізки продукції застосовувалися лазери, після появи iECHO PK 1209 Plus у FLOCASE з’явилися певні додаткові можливості: «Лазер плавить деякі матеріали, а iECHO PK 1209 Plus — ні, лазер не дає змогу отримувати кінцевий продукт, а плотер дає», — розмірковує підприємець.
Відповідно, у Владислава Стрєльцова є наміри виходити у нові ринкові сегменти, розширювати асортимент та прямувати далі. Наразі вже тестуються нові вироби, виготовлені з використанням плотера, призначені для різних ринків та різних категорій покупців. Цікаво, що партії нових виробів дуже швидко знаходять покупців – буквально «вчора запустили продукт, сьогодні продали перші партії».
Переваги плотера iECHO PK 1209 Plus:
- можливість комбінування кількох операцій – контурного різання, надсічки та біговки;
- різання етикеток будь-якої форми;
- різання/надсічка стікерів;
- різання/біговка картону будь-якого типу;
- осцилювальний ніж (дає можливість працювати з гофрокартоном, мікрогофрокартоном, пінокартоном тощо).
Комплектація iECHO PK 1209 Plus включає осцилювальний тангенціальний інструмент V-cut, що дає змогу виконувати фігурне різання, надсікання, бігування і перфорування листового гофрокартону та інших різноманітних матеріалів, які широко застосовуються у виробництві POS-виробів.
Для забезпечення енергобезпеки компанія «Мегатрейд» укомплектувала різальний плотер портативною зарядною станцією Anker 535
Потужне ПЗ iBrightCut, яке входить до комплекту постачання, має потрібний функціонал для розробки шаблонів та вбудовану бібліотеку, яка включає дані матеріалів, параметри їхнього різання і може бути індивідуально розширена новими даними як про матеріали, так і про найкращі методи різання. Залежно від матеріалу, можна підібрати відповідні інструменти, леза та параметри обробки.
Можливості автоматизації iECHO PK 1209 Plus (яких у пристрої чимало) у FLOCASE поки активно не використовують, бо для додаткових експериментів потрібен час, а плотер від самого початку експлуатації досить непогано завантажений: щодня на ньому виготовляють різну продукцію на різних матеріалах, і це не однотипні операції.
За словами, Владислава поки що з функцій автоматизації найбільш корисні автоподача та автоскидання: «Поклали пачку, ввели завдання, воно виконується, а оператор пішов пити каву». Дійсно iECHO PK 1209 Plus – високоавтоматизована машина, звільняє певний час роботи оператора, який може в цей час виконувати додаткові завдання, наприклад, працювати з лазером (як у FLOCASE).
Інвестуючи кошти в устаткування, керівник компанії саме й надає перевагу автоматизованому або напівавтоматизованому устаткуванню: «Мати на роботі 150 працівників – морально важко. Наразі в мене на 50% персоналу менше, ніж до війни (хтось поїхав, хтось воює). А заробіток лишився той самий, бо процеси автоматизовані».
iECHO PK 1209 Plus у FLOCASE частково обслуговує і сторонніх клієнтів, яким про появу нової одиниці устаткування вчасно повідомили. Всі, чиї матеріали обробляли на плотері, залишилися задоволеними, водночас і оператор iECHO PK 1209 Plus здобув певні навички.
Можливості автоматизації iECHO PK 1209 Plus
Система високоточного автоматичного позиціонування
CCD-камера високої чіткості забезпечує точне позиціонування різних матеріалів в автоматичному режимі та прецизійне контурне різання, запобігаючи проблемам, обумовленим людським фактором.
Система різання по штрих-коду
Забезпечує швидкий старт робочих операцій. Обробка матеріалів відбувається в автоматичному режимі: по завершенню попереднього завдання на підставі даних, отриманих зі штрих-коду, який зчитує спеціальна камера, завантажується наступний файл розкрою.
Функція автоматичної зупинки каретки
Для захисту оператора від можливої травми та робочого інструменту від контакту з матеріалом на каретці плотера встановлені датчики, що реагують на перешкоду. У разі виявлення перешкоди, каретка автоматично зупиняється, і плотер ставиться на паузу до її усунення.
Автоматична подача матеріалу
Повністю автоматична система листової подачі суттєво підвищує продуктивність та робить робочий процес найбільш ефективним. Одразу після завершення завдання автоматичний конвеєр акуратно укладає оброблений матеріал у приймальний лоток.
Робота за часів війни
Питому вагу (до 90%) обігу FLOCASE зумовлюють вироби, що компанія виготовляє на регулярній основі: насамперед це паковання, яке здебільшого спрямовується на експорт.
До війни експортна складова в діяльності FLOCASE складала 12%, а сьогодні становить до 80%. Замовники FLOCASE працюють не лише у Європі, але й у Північній Америці (США), Східній Азії (Оман та ОАЕ).
На експорт FLOCASE виготовляє паковання для квітів, круглі та квадратні коробки, транспортне паковання, гофропаковання. Серед замовників компанії переважають жінки: чимало жінок-підприємниць виїхали за кордон, де відкрили бізнеси, але замовлення на паковання продовжують розміщувати в Україні.
Важливим каналом надходження експортних замовлень Владислав називає «сарафанне радіо» (роботу за рекомендаціями). Очевидно, що власник FLOCASE надає перевагу інвестиціям у розвиток виробництва. Хоча компанія успішно продає продукцію через сайт, має активну сторінку в Instagram.
Владислав говорить і про пожвавлення на ринку України за окремими напрямками, але в замовників елементарно бракує грошей. З іншого боку, ринок перерозподілився: хтось виїхав чи закрив підприємства, чиїсь виробництва розбомбили.
З деякими виробниками схожого профілю FLOCASE реалізує спільні проєкти. Звісно, йдеться про компанії, готові співпрацювати, бо на ринку вистачає і закритих компаній, не готових ділитися здобутками.
Співпраця з «Мегатрейд»
iECHO PK 1209 Plus — перше придбання FLOCASE у компанії «Мегатрейд», офіційного представника Hangzhou IECHO Science & Technology Co., Ltd. (Китай), але напевно не останнє.
Досвідом співпраці власник FLOCASE задоволений: «Продавці у компанії адекватні — договороздатні, сервіс вправний».
Владислава Стрєльцова задовольнили умови постачання плотера iECHO PK 1209 Plus: з-поміж двох постачальників устаткування саме «Мегатрейд» запропонувала кращі умови. Підприємцеві подобається, що «Мегатрейд» — динамічна компанія, яка весь час розширює спектр пропозицій друкарського та післядрукарського устаткування.
«Якби компанія не допомагала вирішити питання FLOCASE, я б з ними не працював, відповідно, і вони б на мені не заробили», — зазначає Владислав.
Стосунки двох компаній відриті, і це подобається власнику FLOCASE: «Закриті стосунки – це ні про що. Для мене постачальник насамперед не продавець, а партнер, ми з ними ідемо в один бік, бо якщо кожен піде у свій бік, нема сенсу співпрацювати».
За обрієм
Майбутнє Владислав Стрєльцов бачить у створенні нових продуктів, їхньому просуванні на ринок, розвиткові експортної складової.
Він підкреслює, що чимало компаній лякаються працювати з логістикою, таможнею, мати справу з зовнішньо-економічними операціями. «Так, експортного клієнта набагато довше треба розробляти, ніж клієнта з України. Крім того, український замовник може приїхати та подивитися, а з Чілі до тебе ніхто не приїде. Але все одно варто думати про експорт та додану вартість», — підкреслює підприємець.
До речі, з експортними клієнтами FLOCASE працює за попередньою оплатою, що свідчить про довіру до українського виробника: «Гроші в руки, будуть звуки».
Що ж до інвестицій на подальший розвиток, то сьогодні через невизначеність ситуації залучати їх складніше. Але ринок потроху пожвавлюється, бо підприємці розуміють, що треба, аби гроші оберталися, а не лежали весь час під подушкою.
«Я ніколи не роблю прогнози — це невдячна справа, бо можна купу часу витратити, але краще щось заробити», — зазначає підприємець. Так, прогнозуючи, що буде під час війни, можна залишитися у спідній білизні. Але FLOCASE вивчала споживчий попит і під час пандемії, продовжує робити це тепер і завжди пропонує потрібну ринку продукцію.