В грудні 2022 року Esko провела опитування професіоналів у галузі паковання в усьому світі, проаналізували наявні ринкові дослідження, думки лідерів ринку, міжнародних медіа, консалтингових фірм та представила на цій основі власний прогноз розвитку пакувальної галузі.

КУПІВЕЛЬНА ПОВЕДІНКА СПОЖИВАЧА

Поведінка споживачів змінюється разом зі світом навколо них. За даними дослідження 2023 Global Consumer Trends від Mintel за останні два роки, з’явилися п’ять ключових тенденцій, які впливають на те, як споживачі бачать бренди та роблять покупки:

фокус на власному «Я». Пандемія змусила споживачів переорієнтуватися на себе. Mintel заявляє, що «бренди можуть надати їм це у вигляді нового досвіду або продуктів, які живлять цікавість, оскільки вони формують нові смаки, звичаї та уподобання, які відповідають тому, ким вони є або ким хочуть бути». Водночас споживачі усвідомлюють майбутнє невизначеності та прагнутимуть стати більш стійкими. За даними Mintel, «44% представників покоління Z у США погоджуються, що знайти способи відзначити себе, наразі
є важливішими, ніж до пандемії COVID-19»;
орієнтація на креативність. У 2023 р. споживачі прагнуть бути частиною змін, сприяючи інноваціям ринку. Тому більше брендів використовуватимуть творчий талант і запрошуватимуть споживачів до спільної роботи;
гіпервтома. З 2020 р. споживачі переживали кризу за кризою, зокрема, пандемію, енергетичну кризу, інфляцію, геополітичні заворушення та кліматичні проблеми. В результаті вони більш лояльні до брендів, які пропонують спосіб втекти від повсякденного життя.
посилення інтересу до локального бізнесу. Споживачі стурбовані поточними потрясіннями в економіці та повертаються до місцевих компаній. Mintel пояснює: «Чимало споживачів вважають місцеві продукти більш екологічними, оскільки вони проходять коротшу відстань на шляху до споживача. Крім того, бренди стають більш прозорими щодо інформації, де і як їхня продукція виробляється, дозволяють споживачам дивитися за лаштунки через прямі трансляції, публікації в соціальних мережах та розумне паковання з QR-кодами»;
збільшення витрат. Інфляція змушує людей витрачати більше, ніж будь-коли. Споживачі [бажають] зробити розумний фінансовий вибір без жертв для якості життя. Тому гнучкість, довговічність і стійкість відіграватимуть дедалі більшу роль у порівнянні з вартістю.

«У цьому звіті містяться аналіз проблем та прогнози щодо трендів на ринку паковання у 2023 та подальшому. Ми проаналізували думки провідних міжнародних аналітиків та фахівців консалтингових фірм, думки лідерів пакувального напряму Esko, споживчі ринкові дослідження та провели власне опитування у грудні 2022 серед професіоналів у галузі паковання в усьому світі».
Esko

РЕТРО ТА СТАРОВИННЕ ПАКОВАННЯ

Бренди не просто продають свої продукти, вони також продають досвід, і паковання є частиною цього досвіду. Наприклад, паковання впливає на те, наскільки легко отримати продукт, впізнати та викликати емоційну реакцію, й зрештою – на рішення про купівлю. Пакувальна промисловість справді отримує один шанс справити перше враження.

ЗБЕРЕЖЕННЯ РОЛІ ЕЛЕКТРОННОЇ КОМЕРЦІЇ

Сьогодні електронна комерція продовжує зростати швидше, ніж традиційна роздрібна торгівля. У кількох європейських країнах продажі в сегменті електронної комерції становлять понад 20% від загального обсягу роздрібних продажів а, наприклад, у Великобританії цей показник перевищує 30%. Тому пакувальні технології потребують постійного оновлення, і призупинити процес цифрової трансформації – не варіант.

Великого значення набуває досвід розпакування. Цей тренд існував ще до пандемії Covid-19, але з початком пандемії різко вибухнув, оскільки продажі електронної комерції зросли, і люди перебували вдома.

Відео з розпакуванням стали популярними на YouTube, а також у TikTok. За даними Google, 62% тих, хто дивиться таке відео, планують придбати продукт. Понад 40% покупців сказали, що, ймовірно, поділяться своїм досвідом розпакування, якщо товар буде у фірмовому пакованні.
Впродовж усього процесу розпаковування споживачі коментують саме паковання та його вміст, це дає змогу брендам бути інноваційними та креативними. Тут стає дуже корисним ПЗ від Esko, таке як ArtiosCAD і Studio, що автоматизує пакувальні процеси та дає змогу переробникам переглядати дизайн паковання в 3D. Технологія підвищує ефективність виробничих процесів та знижує ризик помилок.

ТЕХНОЛОГІЯ DIGITAL TWIN

Для електронної комерції важливо, щоб продукт на цифрових платформах та на полиці магазину виглядав ідентично, тому потрібна узгодженість між цифровими та фізичними платформами. Якщо раніше зображення створювалися вручну за допомогою фотографії та редагування, то з новими технологіями зображення можна генерувати автоматично без потреби фотографувати. Ці зображення готові до використання на сайтах електронної комерції та у рекламних акціях.

Технологія Digital twins активізує ринок

МЕТАВСЕСВІТ

Не можна говорити про технології, не згадавши про Метавсесвіт – захопливий досвід 3D, який дає змогу користувачам мати віртуальну взаємодію. Споживачі використовуватимуть Метавсесвіт для спілкування, мистецтва, змагань у віртуальному просторі. Чому Метавсесвіт є важливим для пакувальної промисловості? Тому що це є кульмінація 3D, доповненої реальності та технології візуалізації. Компанії дедалі частіше вдаються до створення віртуальних полиць магазинів, візуалізують вигляд продукту в магазині чи вдома у споживача.

Опитування власників брендів, проведене Esko у грудні 2022 р. (90 респондентів).Наскільки важливо для вашої компанії перейти від локального ПЗ та рішень для зберігання даних до програмних рішень, які пропонують SaaS і хмарне сховище?

Переваги хмарних технологій та продуктів SaaS: 
• менша кількість постачальників;
• прискорене впровадження;
• зниження витрат;
• простіші оновлення;
• спрощений інтерфейс користувача;
• посилена безпека;
• краща відповідність;
• безперервність бізнесу;
• функції чорного ящика;
• інтеграція з існуючими системами

РОЛЬ ТЕХНОЛОГІЇ

Паковання та технологія унікально переплітаються. Технології задовольняють вимоги, натхненні тенденціями, ефективно, стабільно і економічно ефективно. Спеціалізоване ПЗ є основою створення паковання, воно пришвидшує вихід товару на ринок дає змогу брендам і постачальникам уникнути дорогих помилок, які призводять до рекламацій та збільшення відходів.

ПЗ керує робочими процесами – від створення і до палетування, допомагає збільшувати продуктивність, забезпечує захист довкілля.

Технологічна галузь розвивається швидко, й успішним компаніям потрібно бути готовим рухатися з ПЗ. Більшість переходить на хмарні технології та продукти SaaS, щоб бути більш гнучкими та конкурентоспроможними. Так, 48% опитаних власників брендів вже використовують хмарні технології. Перехід до хмари створює економічні вигоди, скорочує витрати на хостинг та технічне обслуговування.

РЕНТАБЕЛЬНІСТЬ ІНВЕСТИЦІЙ

Збільшення рентабельності є логічним очікуванням від інвестування у новітні технології. Початок складних самокерованих хмарних проєктів є прямою протилежністю короткостроковій рентабельності інвестицій. Фактично, 62% опитаних постачальників в дослідженні Esko Packaging Trends, вважають, що автоматизація мала найбільш позитивний вплив на те, як вони керували своїм бізнесом у 2022 році. Кількість таких респондентів лише зростає, оскільки 73% вважають, що автоматизація матиме найбільший вплив на галузь паковання у 2023 році. Покращене оцифрування веде до ефективного та точного виробництва пакування. Оцифровування змінює роботу пакувальників. Наприклад, цифровий друк прискорює налаштування обладнання та перемикання на нове завдання, дає змогу вивільнити час та створити додаткові робочі місця. Цифрове прототипування перемагає фізичне прототипування, адже цифрові прототипи є високоякісними та гіперреалістичними. Цифровізація також покращує екологічність за рахунок економії матеріалів та інвентарю.

ЕКОЛОГІЧНІСТЬ

Екологічність наразі є актуальною темою та, мабуть, одним із найважливіших трендів. Наприклад, 71% опитаних Esko у 2021 році вважали, що екологічне/виготовлене з відновлюваних джерел паковання є досить/надзвичайно важливим. Цей відсоток був навіть вищим серед представників брендів: майже 90%!

Крім того, споживачі зацікавлені в здатності до біологічного розкладання. Томом Халлам, директор підрозділу консалтингу з питань паковання в Smithers, пояснює:

• 45% споживачів мають позитивнішу думку про бренди, які використовують обмежену кількість або взагалі не використовують пластик;
• 26% можуть назвати продукт або бренд, який вони придбали (або не придбали) через екологічність;
• 42% хочуть, щоб їх сприймали як тих, хто купує екологічно чисті продукти;
• 67% вважають, що компанії мають взяти на себе відповідальність за утилізацію продукції, що вийшла з ладу.

Проєктування, спрямоване на сталість, може бути складним завданням, але компанії, які впораються з цим завданням, збирають плоди. Відповідно до дослідження Aquapak, опублікованого на The Packaging Portal, 52% людей готові платити більше за одяг або аксесуари в екологічному пакованні. Понад дві третини (67%) прагнуть бачити більше паперового паковання. 

Бренди та постачальники чують занепокоєння споживачів та усвідомлюють, що важливо зменшити вплив паковання на довкілля у майбутньому. 53% постачальників і 60% брендів, що брали участь у опитуванні Esko Packaging Trends, вважають, що екологічна стійкість буде надзвичайно важливою для їхньої компанії та процесів паковання у 2023. 

Зменшення використання викопного палива, використання відновлюваних джерел енергії та пошук методів економії енергії в ланцюжку постачання допомагає зменшити викиди.

Опитування, проведене Esko у грудні 2022 р. (90 власників брендів, 205 постачальників друкарських послуг). Наскільки важливою буде для вашої компанії екологічна стійкість паковання в 2023 році?

Хоча паковання відіграє ключову роль у захисті продукту, споживачі сприймають надлишкове паковання як негатив. Програмні рішення допомагають компанії покращити конструкцію та дизайн паковання, щоб воно стало більш екологічним. ПЗ для палетування, наприклад, розраховує, як найефективніше організувати піддони на вантажівці, зводячи до мінімуму втрачений простір і скорочення викидів вуглецю з меншими витратами вантажівки на дорозі.

Крім того, бренди та переробники дивляться на інноваційні матеріали, щоб виготовляти паковання, яке легко переробляється та біологічно розкладається.

Урядові постанови, такі як EU Green Deal («Зелена угода» ЄС), що містить понад 50 нормативних актів, кидають виклик компаніям та спонукають до агресивнішого переходу на сталі технології. Мета, до якої прагнуть розробники, – досягти нульових викидів до 2050 року.

ПРИКЛАДИ ІННОВАЦІЙ У СТАЛОМУ РОЗВИТКУ:

Нове рішення Smurfit Kappa для паковання контейнерів і капсул для мийних засобів. Захищена від дітей коробка TopLock Box є безпечною, зручною та надійною альтернативою традиційним пластиковим контейнерам. TopLock Box на 100% не містить пластику і виготовлена з відновлюваного, переробленого паперу, що розкладається у біологічний спосіб. Це рішення має значні екологічні переваги та забезпечує 40% зменшення вуглецевого сліду порівняно з традиційним пакованням у жорсткі пластикові коробки, які можна знайти в супермаркетах.

Нове рішення Smurfit Kappa для пакування контейнерів і капсул для мийних засобів

Graphic Packaging International у партнерстві з Coca-Cola випустила KeelClip™ у Європі. Це дало змогу заощадити у 2021 р. понад 1,36 млн тонн пластику під час виробництва понад 550 млн паковань по всьому світу.

Graphic Packaging International у партнерстві з Coca-Cola випустили KeelClip™ у Європі

Текіла Buen Vato розливалася у скляні пляшки, які транспортувалися у гофроящиках. Виробник почав використовувати паперову пляшку, яка є відновлюваною та підлягає переробці! Результат: на 84% менше викидів CO₂, легший вантаж для транспортування і в 6 разів менше енергії та води для виробництва.

Паперова пляшка для текіли Buen Vato є відновлюваною та підлягає переробці

РОЗУМНЕ ПАКОВАННЯ

Розумне паковання допомагає компанії захищати свою продукцію, контролювати якість паковання та комунікувати зі споживачами, створюючи нові враження. Відповідно до Touchcode, різні типи розумного паковання та його функції, включають:

Intelligent Packaging, що містить датчики, які контролюють стан упакованого продукту. Наприклад, датчик, що контролює вміст вологи;
• активне паковання фактично змінює стан свого вмісту, щоб зберегти його більш тривалий час. Зокрема в харчовому пакованні використовуються спеціальні матеріали для «розширення терміну придатності, або щоб підтримувати чи покращувати стан упакованих харчових продуктів» (Institute of Food Technologists). Ці компоненти здатні «вивільняти або поглинати речовини» з упакованої їжі чи з середовища, що оточує їжу;
Connected Packaging за допомогою коду на пакованні дає змогу споживачам певним чином взаємодіяти з продуктом. Прикладом цього є використання QR-коду для пересилання користувачів на певний сайт із ексклюзивним вмістом.

ЗНИЖЕННЯ МАРЖИНАЛЬНИХ ПРИБУТКІВ

У 2023 р. перебої у ланцюжках постачань триватимуть і надалі. Наслідки Covid-19 досі відчувають як бренди, так і постачальники. 63% опитаних постачальників і 73% представників заявили про зниження маржі через зростання витрат на матеріали як найбільшу проблему 2023 року.

За словами Supply Chain Brain, занепокоєння викликають «підвищення відсоткових ставок, висока інфляція та геополітична невизначеність, і, як наслідок, послаблення споживчої впевненості».

Маржа зменшується, оскільки у дефіциті залишаються такі ресурси, як ДВП, фарби та метали, а інфляція підвищує вартість матеріалів, а також щоденного життя. Тривала нестача робочої сили та зростання вартості палива здорожує транспортування. Отже, виробникам паковання та брендам потрібно знайти шляхи підвищити внутрішню ефективність та економити витрати. Тож компанії готові впроваджувати новітні рішення, такі як пропонує Esko.

І бренди (64% опитаних), і постачальники друкарських послуг (63% опитаних зосереджені) на оптимізації своїх процесів, щоб зменшити кількість відходів у 2023 р. 67% опитаних власників брендів вважають, що автоматизація найбільше вплине на їхні процеси у 2023 році, вона зрівняє умови гри та дозволить галузі йти в ногу з існуючими та новими тенденціями.

Опитування, проведене Esko у грудні 2022 р. (90 власників брендів, 205 постачальників друкарських послуг). Що буде основним фокусом вашого бізнесу в 2023 році?

ВИСНОВКИ

Паковання виконує кілька функцій: захист та збереження продукту, його транспортування, інформування споживача та продаж товару. Функції останнім часом не змінилися, але значення паковання в комплексі маркетингу стає для брендів значно вищим.

Потреба створювати якслідне паковання наразі є більшою, ніж будь-коли. Сьогодні під цим розуміють високотехнологічне, інтерактивне та екологічне паковання. Тому компанії мають обрати багатогранні стратегії, щоб інтегрувати свої продукти у всі аспекти життя клієнтів.

Одне можна сказати напевно, єдина константа – це зміни. Оскільки попит на електронну комерцію та екологічні рішення зростає, споживачі управляють розвитком, встановлюючи правила для майбутнього галузі. Автоматизація зрівняє умови гри та дасть змогу пакувальній промисловості йти в ногу з наявними та новими тенденціями. 

 Опитування власників брендів, проведене Esko у грудні 2022 р. (90 респондентів). Яка технологія, на вашу думку, може мати найбільший вплив на паковання у вашій галузі у 2023 році?