Згідно із результатами дослідження, у 2022 р. 34% поліграфічних компаній оцінили своє положення як «непогане» і лише 16% – як «погане». Цікаво, що рівень оптимізму залежить від географічного положення. Наприклад, у Європі він унормований, а в Південній та Центральній Америці, а також в Азії – високий.

Різняться настрої й у ринкових сегментах: впевненість виробників паковання зростає, а представники комерційного друку – навпаки, не впевнені у майбутньому, але дуже сподіваються надолужити втрачене вже в наступному році.

Також цього року зафіксовано безпрецедентне зростання цін на поліграфічну продукцію. Вартість паперу зростала й раніше, але ніколи не спричиняла настільки значне підвищення вартості кінцевого продукту.

Що ж до обсягів друку, розподіл такий (мал. 2): листовий офсет втрачає позиції в комерційній поліграфії та посилює їх в пакованні, в цьому ж сегменті зростає флексодрук. Серед технологій друку лідером стає листовий офсетний друк, при цьому він буде цікавим інвесторам одразу за трьома напрямками – комерційному, видавничому та пакувальному (мал. 3, табл. 1).

Варто зазначити, що в довгострокових інвестиційних планах у представників бізнеса перше місце займає цифровий друк.

В цілому поліграфічні компанії та постачальники налаштовані оптимістично і хочуть розширити свій бізнес в 2023 році.

Малюнок 1. Барометр економічної впевненості поліграфічних компаній по регіонах Як Ви оцінюєте поточне економічне становище своєї компанії? Що очікуєте в найближчі 12 місяців?

Малюнок 2. Обсяги друку в різних технологічних напрямках.

Як би Ви оцінили обсяги друку з використанням таких технологій за останні 12 місяців?

Малюнок 3. Капітальні витрати поліграфічних компаній у 2022 р. у світі та на окремих ринках

Малюнок 4. Дві основні планові інвестиції в технології друку по ринках на 2022 р.

Таблиця 1. Планові інвестиції в технології друку в 2023 р. – у світі й по окремим ринкам