Хайді Толлівер-Вокер у виданні PrintingNews розмірковує про доступність інтерактивів постачальникам послуг та їхнім клієнтам при створенні друкованих матеріалів. Фахівчиня наголошує, що на західних ринках діапазон додатків приголомшливий: від 3D-візуалізації продуктів і віртуального представлення до фільтрів доповненої реальності, віртуальних амбасадорів брендів і кругових екскурсій.

Можливо раніше ці програми були недоступні для малих і середніх комерційних друкарень та їхніх клієнтів, але ситуація змінилася. Хайді вважає, що на ринку можна знайти платформу для реалізації будь-якого інтерактиву, навіть приголомшливого.

ДЯКУЮ, WEBAR

Поширення інтерактивного друку значною мірою обумовлено популярністю рішень WebAR, коли як тригери використовуються QR- коди, гіперпосилання або текстові повідомлення. І спеціальні додатки, як правило, не потрібні.

«Перевага цих рішень в тому, що не потрібна програма для завантаження, фактично, перехід на потрібний контент відбувається після сканування звичайного QR-коду? – каже Вілл Джі, генеральний директор Balti Virtual, агенції XR у Балтіморі (штат Меріленд). – Основна мета у цьому випадку – використати AR, щоб глибше розповісти історію продукту та надати потенційним клієнтам більш розширену інформацію, ніж вони могли б отримати з традиційних друкованих матеріалів».

Джі наводить приклад каталогу Under Armour із доповненою реальністю The Better Book, який вийшов наприкінці жовтня 2022 року. На обкладинці є QR-код, відсканувавши який, можна побачити жінку в спорядженні Under Armour, яка займається інтенсивним тренуванням.

НА БОЦІ B2B

Balti Virtual створила матеріали з доповненою реальністю для Stanley Black and Decker, які компанія роз- давала на виставці. Stanley Black and Decker прагнула популяризувати інноваційні функції своєї батареї DeWalt PowerStack серед покупців. Після сканування QR-коду клієнт спочатку бачить батарею в стані очікування.

Компанія Stanley Black and Decker прагнула просувати інноваційні функції нової DeWart PowerStack серед покупців

Щойно батарея «оживає», відображається в розгорнутому вигляді: це підкреслює ключові характери- стики продукту. Кожна функція пов’язана з інтерактивною точкою доступу, яка супроводжується інформаційним текстом, коли користувач торкається точки доступу на екрані свого телефону.

ЗА МЕЖАМИ РОЗВАГ

Важлива складова реалізації інтерактивних рішень – це те, що AR виходить за межі простої розваги і стає важливою складовою контрольованого досвіду бренду з обов’язковим закликом до дії.

«Ідея сканувати зображення на плакаті чи брошурі, після чого зображення оживає за допомогою анімації, мила й приємна, але вона не має великої користі для користувача, окрім розважальної цінності, – зазначає Ем Джи Андерсон, головний фахівець експертного відділу RealityBLU. – Сьогодні ми більше зосереджені на заклику людей до дії».

Андерсон наводить приклад політичної розсилки, створеної ком- панією DME Delivers (Дейтона-Біч, Флорида) на платформі RealityBLU WorldViewAR, яка припинила роботу на початку цієї осені.

У поштовій програмі використовувався голотвін (голографічний двійник) кандидата, що збирав пожертви на свою кампанію. Після сканування QR-коду, користувачі закріплювали голотвін на будь-якій плоскій поверхні за допомогою функції «торкніться, щоб розмістити», і «двійник» кандидата з’являвся в полі зору глядача та починав говорити.

«Якщо все зробити належним чином, віртуальні показники активації для цих листів становитимуть 10-20%, – каже Андерсон. – Ця політична розсилка отримала рівень активації 13%, і за досить нетривалий час. Отже, 13% одержувачів відсканували лист, щоб побачити сцену доповненої реальності».

ПАКОВАННЯ

 Паковання – ще один вкрай важливий канал використання AR. Зрозуміло, що замовників (та й виробників) паковання цікавить практичний бік AR, але він «заходить» повільно. Скоріше, споживачі паковання, в основному, зосереджуються на іграх із доповненою реальністю та досвіді бренду.

Команда Zappar Creative Studio, наприклад, нещодавно реалізувала кампанію на пакованні пластівців Nestle, в якій реалізована співпраця з супергероями Marvel. Відсканувавши QR-код, клієнти можуть «розблокувати» фільтри для облич Marvel Avengers і зробити з ними знімок. Виступаючи в підкасті Zappar, Річард Гесс, керівник Nestle, що займається віртуальною реальністю, описав AR як важливий напрямок діяльності цього потужного бренду прямо зараз:

«Ми можемо використовувати AR як засіб для оповідання історій і надання більшої кіль- кості інформації про продукт у спосіб, який є більш привабливим, ніж традиційні 2D [канали], такі як паковання чи цифрові банери».

    Команда Zappar Creative Studio ре- алізувала кампанію на пакованні пластівців Nestle, в якій втілена спі- впраця з супергероями Marvel

Гесс зазначає, що Nestle на- дає перевагу не простим разовим компаніям, а прагне масштабувати AR у щось більше. Інший досвід паковання з AR від Zappar – це паковання ігор з доповненою реальністю, розроблених для McDonald’s і King’s Hawaiian.

ІНШІ ПРОГРАМИ

Інші перспективні носії для реалізації інтерактивного друку – це візитівки, книги, плакати, міські рекламні щити, плакати у метро, ре- клама на автобусних зупинках і вітрини в магазинах.

Наприклад, у книжках AR підживлює уяву так, як це не дають змогу зробити навіть найкрасивіші зображення та ілюстрації. Нещодавно Sylvamo Paper випустила нову книжку для дітей «Аполлон і будиночок на дереві», про чергову пригоду пса Аполлона та його семирічної власниці Енді. Ілюстрація, створена для реклами Accent Opaque Super Smooth від Sylvamo про важ- ливість сталого розвитку, оживає на сторінці за допомогою AR.

Великі бренди продовжують популяризувати AR, поширюючи технологію та намагаючись виправдати очікування споживачів. Наприклад, Walmart працює над новою технологією доповненої реальності, яка дасть змогу покупцям спрямовувати камеру телефону на полиці магазинів і за допомогою програми Walmart ідентифікувати та фільтрувати товари на основі своїх уподобань щодо продуктів.

Спеціальна функція дасть змогу клієнтам переглядати меблі та предмети домашнього декору з підтримкою AR у своїх домівках.

«Аполлон і будиночок на дереві» створено для просування Sylvamo Accept Opaque Super Smooth і важливості сталого розвитку

Walmart працює над новою технологією доповненої реальності, яка дасть змогу покупцям ідентифікувати та фільтрувати товари на основі своїх уподобань щодо продуктів

У рамках ініціативи Nakes Play New бренд AR-кампанію в усіх обраних магазинах за допомогою стікерів із доповненою реальністю

А подивіться, які чудові можливості відкриває реалізація AR у торговельних мережах. Наприклад, у рамках ініціативи Nike Play New бренд (співпрацює з BRDG Studios і 8th Wall) запустив «пригоди» в магазині за допомогою наліпок із доповненою реальністю.

Poplar Studios працювали з художником Сірілом Ланселіном, щоб рознести галас навколо відкриття нового магазину Coach на площі Сохо в Лондоні. Використавши як тригер QR-код, користувач сканує інсталяцію художника, щоб «збирати» віртуальні серця й от- римати шанс виграти одну з сумочок Pillow Tabby.

ІНТЕРАКТИВНИЙ ДРУК Є МЕЙНСТРИМОМ

Інтерактивний друк тепер всюди – якщо ви знаєте, де шукати. Незалежно від того, чи йдеться про пряму поштову роз- силку, плакат, візитівку, наліпку на полицю чи інтерактивний дисплей. Зростання популярності QR-кодів, викликане пандемією, відкрило двері для можливостей, які раніше були недосяжни- ми. Завдяки розвитку технологій і зниженню витрат AR стає дедалі доступнішим для великих і малих постачальників друкарських послуг послуг.

Гайді Толлівер-Вокер понад 20 років пра- цює аналітиком у сегментах комерційної та цифрової поліграфії, є автором чисельних статей, блогів та комерційних публікацій