Alfa Press вже тривалий час працює над розвитком напрямку виготовлення паковання та етикеток, є відомим виробником канцелярських екологічних виробів під власною торговельною маркою Kiri Sketch, пропонує замовникам традиційний спектр комерційної поліграфії, знаний на ринку виробник рекламно-сувенірної продукції.

Компанія належить до тих українських підприємств, що навіть під час війни підтримують виробничий потенціал та знаходять можливості інвестувати у додаткове устаткування, щоб запропонувати замовникам повний цикл виробництва та розширити власні можливості.

Додаткові інвестиції, до яких нещодавно вдалася Alfa Press, дали змогу посилити ті напрями, на які компанія спирається сьогодні (насамперед, паковання, етикетка та готові вироби екологічної лінійки). Важливо й те, що чергове додаткове устаткування Alfa Press встановила на початку високого сезону у поліграфії. Це клієнто-орієнтований крок для замовників новорічної друкованої продукції.

Ба більше! Компанія дбає і про подальший розвиток виробничих можливостей, їхнє суттєве розширення. Керівник Alfa Press Юрій Стешенко хоче зміцнити напрямок друку паковання вже найближчим часом, а ще навіть розмірковує про вихід на ринок індустріальної цифри.

ПІДРЯДНИК, НА ЯКОГО МОЖНА ПОКЛАСТИСЯ

Alfa Press – надійний підрядник, який вчасно та якісно виконує роботи з виготовлення паковання та етикеток, різноманітних виробів у твердій палітурці, на пружині, рекламної поліграфії, пропонує готові або індивідуальні блоки для календарів, записники, щоденники, різноманітну рекламно-сувенірну продукцію.

Придбання PUR-біндера у 2018 р. дало змогу виготовляти щоденники на власній виробничій базі та розширити ділянку виготовлення календарів та блокнотів утричі. Юрій Стешенко вважає поклейку на PUR-біндері розумною альтернативою нитці. Й тим клієнтам, кому не принципово використання нитки, компанія саме й виготовляє блокноти з використанням PUR-поклейки.

Лінія з виготовлення палітурних кришок та вставлення блоків, яку компанія придбала декілька років тому у Європі, дає змогу пропонувати замовникам високоякісні послуги з оперативного виготовлення різноманітних виробів у твердій палітурці.

Alfa Press має цілу низку обладнання для опорядження обкладинок різноманітних виробів у твердій палітурці: це, скажімо, верстати для тиснення, напівавтоматична лінія для нанесення УФ-лаку. Також позаторік у Media Print Ukraine Alfa Press придбала лазер Yeming, що дає змогу обробляти поверхні 1,3х0,8 м. Компанія не надає послуги на сторону з розкроювання виробів: пристрій використовується для виготовлення блокнотів та корпоративних сувенірів для клієнтів.

Не варто забувати й про можливості ЦДМ Ricoh ProTM C7200X, яка дає змогу друкувати обкладинки з використанням білого прозорого та неонових тонерів.

Торік через «Поліграфічні системи» Alfa Press придбала нову італійську машину для заокруглення кутів палітурної кришки, без використання додаткових штампів. Компанія тепер може за- округлювати кути різних палітурних кришок незалежно від розмірів та будь-якими накладами. Це надає виробу додаткової естетики.

Alfa Press пропонує готові макети блоків щоденників та записників на 2023 рік. Згадаймо й про можливості персоналізації. Alfa Press персоналізує продукцію, видрукувану у офсетний спосіб (на- приклад, блокноти) з використанням ЦДМ, яких в Alfa Press чотири – по дві кольорові (Ricoh ProTM C7200X та та Xerox Colour C75 Press) та монохромні (Xerox D95 та Epson Enterprise).

Звичайно, Alfa Press пропонує й календарну сітку (компанія має достатній обсяг цього виробу для задоволення потреб замовників). Також Alfa Press вже активно відвантажує частині клієнтів квартальні календарі (йдеться про замовників, які щороку запускають наклади влітку). Цього року війна не стала на заваді їхнім планам: наклади, звісно, менші, але вони є.

Неабияке значення для розвитку ринку має напрямок картонного паковання. Alfa Press працює з різними за довжиною накладами, бо має як офсетне, так і цифрове устаткування. А ще – широкі можливості післядрукарської обробки накладів: крім вже згаданого друку додаткових кольорів, це тиснення з використанням тигельних пресів, цифрова висічка на ріжучому плотері iEcho PK 0705 Plus.

Alfa Press виготовляє коробки як зі звичайного целюлозного та дизайнерського картону, так і преміальні коробки з палітурного картону. Принагідно зазначимо, що торік компанія інсталювала додаткове устаткування для виготовлення коробок: фрезерувальник пазів, верстати для проклеювання кутів та проклеювання покривельного матеріалу.

ЕКОЛОГІЧНІ ВИРОБИ КАНЦЕЛЯРСЬКОЇ ЛІНІЙКИ

Під власною торговельною маркою Kiri Sketch компанія продає лінійку екологічних канцелярських виробів: блокноти, щоденники, записники з досить цікавих матеріалів (шпон, корк тощо), частину з яких, що досить рідко взагалі використовуються у поліграфії, експортує власними зусиллями.

Вироби лінійки екологічних канцелярських виробів: Kiri Sketch

На відміну від конкурентів, що при виготовленні блокнотів з обкладинкою зі шпону використовують УФ-друк, лазерне гравірування, і, відповідно, можуть запропонувати замовникам лише невисоку швидкість виконання замовлень, Alfa Press використовує більш індустріальні технології для друку на деревині: відповідно, компанія може виготовляти до 190 тис. блокнотів з обкладинкою зі шпону на тиждень.

                                                                                 Тактичні щоденники!

Із асортиментом продукції лінійки Kiri Sketch та матеріалів, що пропонуються для їхнього виготовлення можна ознайомитися на сайті (https://kiri.ua/) та в соцмережах (в Instagram та Facebook), на маркет-плейсах. Або особисто відвідайте «Епіцентр»: до цієї торговельної мережі компанія увійшла влітку, і тепер продукція лінійки Kiri Sketch представлена по всій країні (майже у 60 магазинах), у відділі «Пиши-малюй». Вироби лінійки, крафтові або з обкладинкою зі шпону, дуже помітні на полицях торговельної мережі.

Продукція для клієнта «Цитрус                                                                     Креативні бірки

До речі, вихід в «Епіцентр» дав змогу Alfa Press майже в чотири рази збільшити обсяги продажів канцелярських виробів та, відповідно, обсяги їхнього виробництва. Власне, минулорічні й останні інвестиції у обладнання, спрямовані на створення замкненого циклу виробництва, саме й викликані здебільшого збільшенням обсягів виготовлення серійних продуктів (екологічних канцелярських виробів).

НОВІ ІНВЕСТИЦІЇ В ОБЛАДНАННЯ ЯК КЛІЄНТО- ОРІЄНТОВАНИЙ КРОК

Деякі напрямки напередодні «високого» сезону потребували підсилення. Й у першій половині вересня у Alfa Press інстальовано автоматичну ниткошзивну машину «БНШ-6А» (в доброму стані, з добрих рук), з ручним накладом та самонакладачем (для обробки більш довгих замовлень, видрукуваних у офсетний спосіб).

«БНШ-6А» інстальовано 22 вересня, а вже наступної доби на ній виготовлено перший наклад – поки невеликий, після цифрового друку.

Завдяки створенню замкненого циклу (наприкінці вересня інстальовано також досить функціональну фальцювальну машину), появі нових виробничих напрямків Alfa Press розширила коло клієнтів та запропонувала співпрацювати тим замовникам, хто раніше з компанією не працював взагалі або не працював, скажімо, за напрямком канцелярських ековиробів.

КОНКУРЕНТНЕ СЕРЕДОВИЩЕ

Деякі конкуренти Alfa Press через воєнні дії зменшили обсяги виробництва, скоротили обсяги діяльності. Й сьогодні у країні не досить багато компаній можуть становити реальну конкуренцію Alfa Press за напрямком промислового виготовлення рекламно-сувенірної продукції. А за напрямком екологічної канцелярської продукції компанія взагалі не має конкурентів в Україні.

Й повертаючись до конкурентних переваг Alfa Press…

По-перше, компанія може надати максимальний комплекс послуг з виробництва та опорядження календарів та щоденників, а також запропонувати ексклюзивні, доступні лише в Alfa Press опції, пов’язані з ековиробами.

По-друге, компанія може виготовити замовлення швидко, бо підтримує склад матеріалів, та зробити це за прийнятні гроші. Поки що Alfa Press не підіймала вартість послуг, подорожчання відбулося лише через збільшення вартості матеріалів. І Юрій Стешенко сподівається, що ціни вдасться втримати до Новогороку, щоб надати змогу клієнтам замовити потрібну кількість передноворічних виробів.

Й, по-третє, як ми вже зазначали, важливо те, що Alfa Press після придбання ниткозшивної та фальцювальної машини створила замкнений цикл виробництва календарів та блокнотів (нічого не виконується на підряді).

                                                                      Рекламно-сувенірна продукція

РОБОТА ПІД ЧАС ВОЄННИХ ДІЙ

Як зазначає Юрій Стешенко, обсяги робіт, пов’язаних з виготовленням етикетки та паковання, на ринку не зменшилися, а в деяких клієнтів ще й збільшилися (падіння відбулося у березні-квітні, а потім замовлення повернулися, й сьогодні їх не менше, ніж до початку війни).

Уявне збільшення обсягів замовлень, щоправда, може бути пов’язане з міграцією клієнтів з підприємств, що закрилися. З од- ного боку, це не досить приємний фактор. Боротися з конкурентом та вичавити його з ринку у звичний час – це для підприємця переможні емоції. А коли клієнти звертаються внаслідок того, що їхній колишній підрядник не працює, емоції інші – сумні. Бо у сфері поліграфії у власника Alfa Press чимало товаришів, у яких, на жаль, скорочуються обсяги, а є й такі підприємці, хто працює двічі на тиждень або взагалі закрився.

І це ж не пов’язано з тим, що люди вдаються до невірного ціноутворення або демпінгують (до таких «підприємців» Юрій ставиться негативно – ті, хто псував ринок, мають піти). Але коли відомі системні компанії через воєнні дії мають проблеми, навряд чи це може радувати власника серйозного ринкового гравця.

Водночас в одного з замовників етикетки та паковання, який співпрацює з Alfa Press, збільшилися обсяги замовлень через те, що на початку війни порушилася логістика, і з мереж зникли продукти деяких відомих брендів. Тому вони шукали, чим заповнити полиці, й деяким виробникам (вони ж клієнти друкарень) вдалося потрапити в торговельні мережі без плати за вхід. Відповідно, це супроводжувалося збільшенням обсягів паковання та етикетки для «молочки», соків, косметики, які замовляли у друкарнях, в т.ч. в Alfa Press.

Alfa Press завжди виготовляла чимало продукції, пов’язаної з подарунками до Нового року: календарі, щоденники, різні блокноти, сувенірна продукція (компанія має тампонний двофарбовий напівавтомат Tic). Проте «Високий сезон» у поліграфії, на думку Юрія Стешенка, буде слабкішим за щорічний.

Й очікувати на збереження обсягів календарів та іншої подарункової новорічної поліграфії годі, бо новорічний сезон – це «сезон емоцій», а які емоції тепер? Не до свят! Дехто просто не зможе поринути в атмосферу свята: чимало підприємств  зруйновано, частина замовників опинилася на тимчасово окупованій території.

Але, з іншого боку, через закриття низки друкарень замовлення, які раніше виготовлялися ними, можуть бути розміщені в тих друкарнях, що продовжують працювати (як от Alfa Press). Відповідно, хоча загальні обсяги й зменшуються, за рахунок появи нових клієнтів (нехай і зі зменшеними обсягами) власник Alfa Press має надію, що його компанія не втратить замовлення в критичному обсязі.

До війни Alfa Press на системній основі виготовляла продукцію для закордонних замовників та здійснювала постачання до Канади, Мексики, Польщі, Португалії, США, інших країн. Йдеться не лише про серійну продукцію лінійки Kiri Sketch, але й корпоративну продукцію, вироби, пов’язані з приватними торговелиними марками. Власники Privat Label побачили вироби Alfa Press у торговельних мережах за кордоном та зв’язалися з українським виробником. Вони розміщували досить значні обсяги замовлень.

Але з початком війни це припинилося. Клієнти з-за кордону підтримують зв’язок з одеською компанією, але замовлення не розміщують через побоювання, що з друкарнею щось станеться, й вони не отримують свій товар.

Ускладнення по роботі з європейськими замовниками мають навіть виробники товарів критичного експорту. Так, один з клієнтів Alfa Press значну частину продукції (соки) виготовляв на експорт (до Америки, Європи). Але до війни майже всі європейські покупці надсилали до України власний транспорт, а сьогодні вони елементарно лякаються надсилати фури за продукцією. То що вже казати про поліграфію!

НЕ ЗУПИНЯТИСЯ!

Інвестувавши у додаткові одиниці устаткування, Alfa Press на цьому не зупинилася. Сьогодні один з банків розглядає замовлення на кредитування від компанії, пов’язане з придбанням чотирифарбової машини другого формату 2008 р.в. з друкарні в Україні – від першого власника, який купував її новою.

Якщо Alfa Press придбає цю офсетну машину, це буде справжня подія для ринку Одеси, на якому вона стане найбільш «молодою» машиною з найкращими можливостями.

Сьогодні Alfa Press надає цілком якісні друкарські послуги на двофарбовій машині Roland 102, яка завантажена під зав’язку (йдеться здебільшого про друк етикеток та паковання), й останні два роки черга завдань розписана на тиждень-два наперед. За нинішнього рівня конкуренції такі терміни не всім до вподоби, тому домовленості з низкою потенційних замовників «підвисли», й Alfa Press не форсує перемовини через неспроможність оперативно друкувати замовлення цих клієнтів.

Під час запуску ЦДМ Ricoh Pro™ C7200X з додатковими кольорами        

    Процес висікання наліпок на плотері GСС

Ріжучий плотер iEcho PK 0705 Plus

А придбання повнофарбової офсетної машини дасть змогу відновити перемовини з додатковими клієнтами та прискорити видачу замовлень поточним клієнтам. Також Юрій розмірковує й про можливість надавати в Одесі послуги збірних накладів.

Юрій Стешенко вірить у вибухове зростання економіки та поліграфії після Перемоги. Але варто розуміти, що Перемога – це не результат процесу перемовин, коли поруч з Україною залишиться «сусід», в якого розв’язані руки. За такого випадку очікувані обсяги інвестицій в Україну не прийдуть. Тому скажений сусід України взагалі має втратити можливість напасти на неї. А розпад росії на великі, незалежні, демілітаризовані території став би позитивним результатом цієї війни для регіону та світу загалом.

Своїм колегам Юрій Стешенко бажає витримати весь тягар, який на них звалився, щоб всі, хто працював до війни, продовжував працювати й після війни. Бо роботи у поліграфії завжди вистачить на всіх.