А от Easy Pre Press (або Перший PUR-центр) зробила сторонні послуги PUR-біндерування стандартом на ринку.

Й годі вже казати про виготовлення виробів у твердій палітурці чи досить цікаву послугу з висікання рубрик. Виявилося, ніші на ринку є, й у них можна заходити. А якщо ще запропонувати зручний сайт та якісний сервіс, то і закріплятися, й одержувати додаткові можливості розвитку під час війни.

ЯК НАРОДИВСЯ ПРОЄКТ EASY PRE PRESS

Засновники компанії Поліграфічна агенція VNA («Ві Ен Ей»), яким власне належить і проєкт Easy Pre Press, почали займатися поліграфією з 2008 року. Друк тоді вони робили на стороні, а післядрукарську обробку – на власному обладнанні. Бізнес розвивався, як і у багатьох колег, «шляхом проб та помилок», у т.ч. через невідповідність певного обладнання завданням компанії (і це питання не лише до друкарні, а й до продавців устаткування).

З часом власники бізнесу зрозуміли, що наявних замовлень недостатньо для повноцінного завантаження обладнання й, відповідно, розвитку компанії. Крім того, у «ковідний» 2020 р. чимало друкарень зазнали фінансових втрат, замовлень не було.

 

Так само і в Поліграфічної агенції VNA власне поліграфічних замовлень бракувало. Відповідно, більшу частину обладнання компанія розпродала (бо воно не зовсім відповідало реаліям ринку), але на щастя в неї залишився PUR-біндер Newbind, який коштував недешево й під час кризи був не по карману потенційним покупцям. Та й спілкування з іншими власниками PUR-біндерів засвідчило, що це обладнання не так вже й легко використовувати у роботі, тому представники Поліграфічної агенції VNA зрозуміли, що ось де стануть у пригоді їхні компетенції, здобуті за роки експлуатації післядрукарського обладнання. Не бракувало компанії й робочих рук та технічних фахівців-технологів.

 

Так народився проєкт Easy Pre Press («Ізі Прес»), але молоду компанію найчастіше шукали за назвою PUR-центр (і сайт компанії має назву https://www.pur.center/). Виявилося, що послуги PURбіндерування у Києві перебувають у «зародковому» стані: їх мало хто компетентно надавав на сторону, в кращому випадку треба було чекати, поки компанія-власник відповідного устаткування зробить свої наклади, тобто ставати в чергу. Отже справа пішла.

У 2021 р. напередодні високого сезону у поліграфії власники Easy Pre Press вирішили інвестувати додаткові кошти у напрямок післядрукарських послуг та придбали ще один PUR-біндер. Також було започатковано ресурс https://www.pur.center/ для залучення замовлень, набрано команду вправних фахівців.

РОЗВИТОК EASY PRE PRESS ЯК ОКРЕМОГО ПРОЄКТУ

Так почався розвиток Easy Pre Press як окремого проєкту. Поліграфічна агенція VNA продовжувала замовляти послуги в Easy Pre Press, але стала для неї таким самим клієнтом, як й інші друкарні.

Засновники сервісу вирішили придбати додаткове післядрукарське устаткування (по суті, тих самих категорій, що вже мали колись, але від якого відмовилися через невідповідність потрібним завданням). Устаткування під проєкт Easy Pre Press підбирали ретельно, щоб можливості різних одиниць узгоджувалися та доповнювали одне одну.

Сьогодні крім двох PUR-біндерів (один з них фактично виконує функції дублювального обладнання, щоб не зривати терміни виконання замовлень) компанія має біндери для навивання кілець – від 6 мм до максимального діаметру, устаткування для вставляння кнопок, бігувальні верстати, свердлильні, круглильні верстати, дві ділянки для виготовлення твердої палітурки з досить широкими можливостями.

Також Easy Pre Press має верстати для надання хоча й не досить поширених, але цілком важливих для ринку поліграфії послуг. Йдеться про згадане вище устаткування для навивання пружини великого діаметру, а, головне, про практично не представлене на ринку устаткування для висікання рубрик (регістрів у стосі). Зазначимо, що комерційні послуги з висікання регістрів на ринку Києва надає лише «Оріон-V» (за досить великі кошти). Huss та «Друкарня от А до Я», мають таке устаткування, але на сторону не працюють.

Отже, Easy Pre Press відпрацювала непоганий сезон 2021. Основними її клієнтами були цифрові друкарні, що придбали одну чи декілька ЦДМ, але не мали відповідного післядрукарського устаткування, що власне нерідко й дає змогу виготовляти продукцію з високою доданою вартістю. Наприклад, чимало друкарень цифрового друку пропонують послуги виготовлення книжок у твердій палітурці чи масово виготовляють календарі, а відповідного постдрукарського устаткування не мають.

ПЛАНИ БУЛИ ШИРШИМИ. ВІЙНА ВНЕСЛА КОРЕКТИВИ

Засновники компанії мали чимало планів з розвитку бізнесу, натомість через агресію росії їх довелося відтермінувати. Наприклад, деякі замовники Easy Pre Press не досить зацікавлені у традиційній твердій або навіть інтегральній палітурці, проте їм цікава так звана «скандинавська» палітурка із приклеєною прошитою на нитку обкладинкою: така палітурка легко відкривається, а сам корінець не заклеєний.

Крім устаткування для виготовлення «скандинавської» палітурки, засновники Easy Pre Press планували придбати верстати, які роблять округлені кути на квадратних коробках. Напрямок подарункового сувенірного паковання взагалі досить цікавий Easy Pre Press, бо він має майбутнє. І чому б не запропонувати ринку якісні та оперативні послуги з виготовлення сувенірного паковання короткими та середніми накладами!?

У компанії були перспективні плани щодо участі у кількох українських та зарубіжних виставках рекламної індустрії, але через відкриту агресію плани довелося скасувати.

 

ПОДВІЙНА РЕЛОКАЦІЯ

Під час гострої фази бойових дій під Києвом Easy Pre Press була змушена переїхати до Тернополя. Спроби запустити проєкт у цьому регіоні виявилися не зовсім вдалими через меншу кількість потенційних замовників післядрукарських послуг безпосередньо у Західній Україні та віддаленість від Києва, де працюють основні замовники компанії. З іншого боку, численні київські клієнти Easy Pre Press до війни встигли перебудувати частину технологічних процесів під свого партнера, й їм було не зовсім зручно передавати листи на постобробку «Новою поштою» та одержувати їх у такий саме спосіб назад. Стало зрозумілим, що знову треба вертатися до Києва.

Неабияким викликом для молодої компанії став й той факт, що керівник проєкту Олексій Фандецький (кадровий військовий, що привніс у поліграфічне виробництво військову організацію роботи), навколо якого власне й будувалася Easy Pre Press, з перших днів війни вступив до лав ЗСУ (й отримав важке поранення 12 вересня – ред.). Так само відправилися на війну деякі технічні фахівці.

Зворотня релокація Easy Pre Press відбулася на початку серпня, в компанії був певний час підготуватися до високого сезону в поліграфії. Відтоді Easy Pre Press відновила стосунки з більшістю клієнтів, отримала чимало невеликих замовлень від нових клієнтів з виготовлення книжок, каталогів, іншої продукції.

Релокація виявилася досить вчасною. Чимало керівників невеликих цифрових друкарень особисто відвідують Easy Pre Press. Так, вони мають не досить багато замовлень, але шукають можливості розширити діапазон послуг за рахунок виготовлення виробів з високою доданою вартістю: твердих папок, книжок у твердій палітурці, календарної продукції, блокнотів.

Дійсно, під час війни навіть разові замовлення у 100-200 книжок у твердій палітурці можуть бути своєрідним «патичком-допомогачком». А на сайті Easy Pre Press можна легко порахувати вартість склеювання на PUR-біндер, висікання рубрик (регістру та закладок), виготовлення обкладинок зі вставлянням блоку, власне виготовлення обкладинок та встановлення пружин, отримати ціну та не чекати на прорахунок менеджера. Відповідні калькулятори спрощують швидкість взаємодії з замовниками, тому в Easy Pre Press планують автоматизувати прорахунок й інших післядрукарських операцій, які надає компанія.

Крім того, багатьом більшим за розміром друкарням, навіть тим, що надають послуги офсетного друку, простіше виготовити середні наклади книжок на Easy Pre Press, ніж задіяти на ділянці післядрукарської обробки власну бригаду. Більше того, послугами Easy Pre Press користуються й компанії, які мають декілька власних PURбіндерів (наприклад, через те, що їхнє устаткування має обмежені форматні можливості). А ще до Easy Pre Press звертаються навіть друкарні, що мають власне ніткозшивне устаткування та устаткування для твердої палітурки, бо не всі вироби можна скріпляти ниткою: деякі книжки та каталоги мають численні складні вставки, їх краще скріплювати на PUR-біндері.

Даріко Шавадзе, директор Easy Pre Press:

«Наша діяльність полягає в тому, щоб продовжувати

агентську місію й дати змогу друкарням-партнерам

можливості заробити, запропонувати додаткові ефекти

для власних клієнтів».

Сьогодні Easy Pre Press має нового керівника – Даріко Шавадзе, яка власне й налагоджує роботу компанії після релокації та оптимізує процеси, пов’язані з технологією, залученням та проходженням замовлень. Як зазначає Даріко, післядрукарські послуги сьогодні на часі, бо раніше багатьом друкарням вистачало заробітку з виготовлення листової продукції та нескладної рекламної поліграфії, нескладних виробів на кшталт буклетів. Тому вони особливо й не прагнули розширювати спектр послуг. Натомість, так сьогодні не вижити. А можливість привезти на Easy Pre Press листи, а забрати готові книжки для багатьох операторів ринку друку дорівнює справжній «зміні свідомості», й такою співпрацею з Easy Pre Press вони дуже задоволені. Отже власники Easy Pre Press змогли надати додатковий поштовх ринку, який, за висловом одного з власників компанії, прагне «вийти за межі простоти». Саме такі, складні вироби, з високою доданою вартістю, виготовляє Easy Pre Press.

«ЗБОЧЕНЦІ З АГЕНТСЬКОЇ ЕПОХИ»

Easy Pre Press її співзасновник називає «збоченцями з агентської епохи». Ідеологам проєкту дуже хочеться, щоб поліграфія України не була примітивною. «Наша діяльність полягає в тому, щоб продовжувати агентську місію й дати змогу друкарням-партнерам можливості заробити, запропонувати додаткові ефекти для власних клієнтів», – зазначає Даріко Шавадзе. В Easy Pre Press працюють фанати своєї справи, які можуть, наприклад, розірвати коробку з-під iPhone, щоб подивитися, за рахунок чого в неї тверда палітурка має об’єм. Слоган Easy Pre Press: «В компанії немає «своїх накладів», в неї всі наклади не свої». Цей мем лежить в основі діяльності Першого PUR-центру (так, нагадаємо, Easy Pre Press називають замовники). Фахівці Easy Pre Press спілкуються з друкарнями однією мовою. Сервіс виключно для поліграфістів, тому що PUR-центр не працює з прямими клієнтами. Більше того, Easy Pre Press за потреби запакує та відвантажить замовлення клієнтам своїх замовників без проблем.

 

Не менш важлива конкурентна перевага компанії: усе її обладнання дублюється, тому замовник стовідсотково забере свій наклад вчасно. А в інших компаніях цілком можуть поставити свій наклад або послатися на те, що «зламалося устаткування».

МІСІЯ ЗДІЙСНЕННА

Easy Pre Press вважає своєю місією ні мало ні багато – зробити українську поліграфію не гіршою за європейську. Компанія має свою зону відповідальності – «після друку»: створює якісні вироби з високою доданою вартістю. А працювати іноді доводиться з досить проблемними вхідними матеріалами, наприклад, аркушами, виготовленими на різному папері (у цьому випадку частина відповідальності фактично перекладається на провайдера післядрукарських послуг). Формування вимог до матеріалів, які надходять на післядрукарську обробку, відповідно, теж важлива складова діяльності Easy Pre Press.

До думки експертів Easy Pre Press прислухаються: чимало компаній, в яких раніше були навіть проблеми з друком, сьогодні привозять на післядрукарську обробку цілком пристойні «напівфабрикати», отже проєкт працює недарма.

Можливо, поліграфістам варто звертати більшу увагу на навчання персоналу, зазначають засновники Easy Pre Press. Бо деякі менеджери сьогодні умовно працюють у колл-центрі «Київстару», а завтра – у поліграфії. Нові друкарні (або рекламні агенції) з’являються на ринку весь час, навіть під час війни: чимало комерційних директорів, навіть менеджерів пішли з друкарень, повідкривали власні компанії й теж привозять на PUR-обробку проблемні замовлення. 

 

І фахівці Easy Pre Press готові безкоштовно ділитися порадами з кваліфікованої підготовки замовлень до післядрукарської обробки, бо від цього виграють всі учасники процесу.