QR-коди у поліграфії – цікава пригода. Хоча, здавалося б, йдеться лише про двовимірний штрихкод, він надає доступ до різних додаткових видів інформації. QR-коди з’явилися на ринку у 1994 р. і спочатку використовувалися у японській автомобільної промисловості, щоб допомогти відстежувати транспортні засоби та швидко сканувати компоненти (звідси їхня назва «код швидкого реагування»).
ЗВИЧАЙНИЙ ІНСТРУМЕНТ МАРКЕТИНГУ
Після прийняття японською автомобільною промисловістю інші японські компанії в харчовій, фармацевтичній промисловості та виробництві контактних лінз почали використовувати QR-коди для покращення відстеження, обробки та логістики, – зазначає Джоан Гор1 у матеріалі для WhatTheyTh!nk. Знадобилося ще 15 років, перш ніж QR-коди були запроваджені в США для споживчого використання після випуску першої програми для сканування QR-кодів для смартфонів. Це сталося у 2010 р., і тоді QR-коди все ще залежали від платформи, а це означає, що не можна було просто навести камеру телефону на сканування, як ми це робимо сьогодні. На зорі впровадження QR-кодів були потрібні різні зчитувачі, сканери та спеціальні програми, що вповільнювало їхнє поширення. Перші апологети цієї технології припустилися деяких невдач. «Ми бачили QR-коди на рекламних щитах хмарочосів, які неможливо було відсканувати, або такі, що після сканування нікуди не вели, – згадує Джоан. – Це створювало загальну плутанину щодо того, як використовувати QR-коди для отримання прибутку».
1994 р. з’явилися QR-коди, що спочатку використовувалися у японськiй автомобiльнiй промисловості для відстеження транспортних засобів. 2010 р. QR-коди запроваджені в США для споживчого використання після випуску першої програми для сканування QR-кодів для смартфонів. Поширення QR-кодів вповільнювала потреба зчитувачів, сканерів та спеціальних програм. Згодом «проблеми зростання» було вирішено, і QR-код став звичайним інструментом маркетингу. QR-коди стали порятунком, коли спалахнула епідемія COVID (безконтактні меню ресторанів, посилання для реєстрації, інформація про протоколи)
Згодом «проблеми зростання» було вирішено, і QR-код став звичайним інструментом маркетингу. Сьогодні QR-коди є звичайною (дехто може сказати потрібною) частиною нашого повсякденного життя. Коли OEM-виробники почали вбудовувати зчитувачі QR-кодів у мобільні пристрої та смартфони, потреба у спеціальних програмах зникла. Навівши на QR-код камеру телефону, можна його відсканувати, клацнути і – вуаля – перенестися до пункту призначення онлайн. Така універсалізація відкрила двері для таких компаній, як Snapchat, що представила QR-коди як спосіб додавати друзів у додаток у 2015 р., а пізніше зробила фільтри доступними для розблокування за допомогою QR-коду. Використання QR-кодів швидко поширилося з розвитком соціальних мереж. Коли спалахнула епідемія COVID, QR-коди стали порятунком: вони допомагали швидко потрапити на безконтактні меню ресторану, посилання для реєстрації або інформацію про медичні протоколи.
Snapchat представила QR-коди як спосіб додавати друзів у додаток у 2015 р., а пізніше зробила фільтри доступними для розблокування за допомогою QR-коду
АДАПТАЦІЯ ДО ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ: ПЕРЕТВОРЕННЯ ДРУКУ НА ЦІННУ ТОЧКУ ДОТИКУ
Широке впровадження QR-кодів вкрай важливе для поліграфічної галузі. Вони підкреслюють переваги (і потужність), якими володіють провайдери друкарських послуг, коли адаптують цифрові рішення, що розкривають потенціал друку на всьому шляху взаємодії з потенційним клієнтом. Полегшуючи роботу з друкованими матеріалами за допомогою простого інтерактивного елемента, QR-коди поєднують фізичне з цифровим, «телепортуючи» користувачів до місця призначення у простий і «веселий» спосіб. Друк у такий спосіб перетворюється з товару на високоцінний інструмент
QR-коди поєднують фізичне з цифровим, «телепортуючи» користувачів до місця призначення у простий і «веселий» спосіб. Друк у такий спосіб перетворюється з товару на високоцінний інструмент комунікації. Швидке зростання Інтернет-магазинів та кількості онлайн-покупців відкривають величезні можливості для друкарень, що пропонують паковання, етикетки, персоналізацію та оздоблення друкованої продукції. Коли у процесі придбання товару задіяно фізичний інтерактивний друк, потенційні клієнти не лише спрямовуються до місця призначення в Інтернеті, але й за допомогою сили дотику в них виникає підсвідома пам’ять про досвід (і бренд), пов’язаний з придбанням товару.
комунікації, здатний створювати посилання на відео, цільові сторінки, спеціальні пропозиції, підкасти тощо. А коли є більша цінність, споживач готовий платити більше. Інтернет-магазини зростають настільки швидко, що у 2020 р. обсяг глобального ринку онлайн-магазинів досяг майже $4 трлн. За прогнозами, у 2023 р. у США буде триста мільйонів онлайн-покупців. Це відкриває величезні можливості для друкарень, особливо для тих, хто пропонує паковання, етикетки, персоналізацію та оздоблення друкованої продукції. Люди не лише з більшою ймовірністю купуватимуть предмети, до яких торкалися – вони платитимуть за них більше. Нам подобається, і в нас є потреба торкатися речей. Ці дії впливають на емоції та, як доведено, забезпечують потужне сенсорне запам’ятовування. Простіше кажучи, коли людина бачить річ, їй хочеться доторкнутися до неї. А фізичний контакт з річчю зазвичай призводить до її придбання. Коли у процесі придбання товару задіяно фізичний інтерактивний друк, потенційні клієнти не лише спрямовуються до місця призначення в Інтернеті, але й за допомогою сили дотику в них виникає підсвідома пам’ять про досвід (і бренд), пов’язаний з придбанням товару. Запровадження інтерактивності, подібної до досвіду доповненої реальності (AR), збільшує обсяг конверсії та прибуток, ще більше позиціонуючи інтерактивний друк як незамінний канал зв’язку. Розробник ПЗ Zakeke розуміє силу доповненої реальності. Його платформа дає змогу користувачам створювати елементи (кухоль з зображенням або банку газованої води), і пропонує можливість сканувати QR-код, щоб запустити AR-3Dвізуалізацію продукту – і все це в комфорті власного простору. Надаючи можливість кінцевому користувачеві розробити та побачити продукт, виробник також гарантує, що споживач буде задоволений кінцевим результатом.
Платформа Zakeke дає змогу користувачам створювати елементи (кухоль з зображенням або банку газованої води) і пропонує можливість сканувати QR-код, щоб запустити AR-3D-візуалізацію продукту – і все це в комфорті власного простору
Запровадження QR-кодів – одна з можливостей для друкарень розвиватися на вибуховому ринку паковання вартістю в $50 млрд
Для друкарів менша кількість контактних точок означає меншу ймовірність помилок, відходів, розчарувань.
ЦИФРОВІ ВИДАННЯ ТА ВИДАВЦІ: ПРОДАЖ ВИСОКОВАРТІСНОЇ ДРУКОВАНОЇ ПРОДУКЦІЇ ЯК ЧАСТИНИ ПАКЕТУ
Не секрет, що друковані ЗМІ занепадають. За останні п’ять років індустрія споживчих журналів у США скоротилася більш ніж на 20%. Контент та читачі переміщуються в Інтернет, і це лякає друкарську індустрію. Багато хто сприймає цифровий маркетинг як ворога й не поспішає впроваджувати багатоканальні стратегії. Натомість Joomag – це цифрова видавнича платформа, яка перетворює цифрові медіафайли на інтерактивні PDFфайли з відео, опитуваннями, формами зворотного зв’язку та іншими інтерактивними та цікавими елементами, «загорнутими» в цифровий журнал. Більше того, платформа надає надзвичайно поглиблену аналітику для вимірювання ефективності: від демографічних показників до активності на сторінці та інше.
Видавці друкованих видань зацікавлені у поглибленій аналітиці про споживачів, аудиторію, їхню поведінку, контент, який вони читають (і як довго), щоб створювати персоналізовані, сегментовані копії для своєї аудиторії. Й через персоналізацію вони можуть звернутися до рекламодавців, або їхні клієнти можуть звернутися до рекламодавців і фактично заробити більше. Детальна аналітика, яка вимірює залученість і активність, гарантує, що потрібний вміст доставляється потрібним людям, а таргетована реклама заснована на цифровій поведінці й надихає більше брендів використовувати друковані видання
Nike, Coca-Cola та Louis Vuitton почали швидко розробляти стратегію, щоб залучити клієнтів до The Metaverse, комплексного проєкту з віртуальної та доповненої реальності, де користувачі можуть підключатися, грати та обмінюватися транзакціями
Під час нещодавньої щотижневої онлайн-зустрічі індустрії друку «The Crown Pub» Джей Маджумдер, генеральний директор Joomag, поставив запитання щодо того, а чому поліграфічна індустрія прагне адаптувати технологію, яка, по суті, зменшує обсяги друку. Маджумдер підкреслив, що видавці друкованих видань використовують «поглиблену аналітику» Joomag про споживачів, аудиторію, їхню поведінку, контент, який вони читають (вкл. тривалість читання), щоб створювати персоналізовані, сегментовані копії для своєї аудиторії. Й через персоналізацію вони можуть звернутися до рекламодавців, або їхні клієнти можуть звернутися до рекламодавців і фактично заробити більше. Провайдери друкарських послуг посідають провідне місце в харчовому ланцюжку, коли йдеться про сенсорний маркетинг – ідеальне доповнення до платформ цифрового контенту, таких як Joomag. Цифрові інформаційні бюлетені та засоби комунікації можуть отримати резонанс, коли регулярні щомісячні випуски доповнюються квартальними, піврічними або навіть річними спеціальними друкованими випусками, які залучають читача, сприяють запам’ятовуванню бренду та незабутньому досвіду. Детальна аналітика, яка вимірює залученість і активність, гарантує, що потрібний вміст доставляється потрібним людям, а таргетована реклама, заснована на цифровій поведінці, приносить задоволення рекламодавцям і спонсорам – і надихає більше брендів використовувати друковані видання.
МЕТАВСЕСВІТ НАБЛИЖАЄТЬСЯ
Такі великі бренди, як Nike (готуйтеся до Nikeland), CocaCola та Louis Vuitton, уже бачать потенціал The Metaverse, комплексного проєкту з віртуальної та доповненої реальності, де користувачі можуть підключатися, грати та обмінюватися транзакціями. Ці бренди почали швидко розробляти стратегію, щоб залучити клієнтів до цього монстра торгівлі нового покоління. Безсумнівно, технології та електронна комерція є домінуючими силами споживання, а друк, що доповнює цифрові маркетингові та комунікаційні стратегії, є важливою опорою цього процесу. Забезпечуючи доповнення цифрових технологій, провайдери послуг друку створюють гіперпетлю між цифровим і фізичним досвідом, забезпечуючи релевантність друкованих технологій і максимізуючи їхню прибутковість. QR-код був технологією, яка випередила свій час – його потенціал донедавна повноцінно не використовувався. Але якщо ви все ще хитаєте головою, кажучи: «Ні, я вже зайшов надто далеко, не пристосовуючись до цифрових технологій», тоді не збирайте величезний прибуток, який ви втрачаєте, підсумовує Джоан Гор.
1Джоан Гор – президент Joanne Gore Communications (JGC), маркетолог B2B, яка захоплюється друкованими виданнями та понад 25 років допомагає компаніям, що займаються ПЗ, друкованими та виробничими компаніями по всьому світу, оптимізувати витрати на маркетинг за допомогою програм, які підвищують обізнаність, залучен- ня та зростання