ЕВОЛЮЦІЯ DPI З XEROX®
Першою ЦДМ компанії Dpi стала легендарна Xerox® DocuColor 12, яку Dpi придбала у 2003 році. За рік компанія інсталювала ще одну Xerox® DocuColor 12, бо потужностей однієї ЦДМ бракувало.
Співпраця зі стратегічним партнером, компанією Xerox®, виявилася настільки вдалою, що у своїй подальшій діяльності Dpi спиралася на друкарське обладнання лише цього виробника. І фактично еволюцію лінійки професійного устаткування Xerox® можна відслідковувати по тому, як змінювався друкарський парк Dpi.
Зокрема, компанія мала успішний досвід експлуатації ЦДМ Xerox® DocuColor 2060 («Сфіда»), згодом – Xerox® DocuColor 8000AP («Венеція») та Xerox® DocuColor 7000, можливості якої давали змогу друкувати на матеріалах більш високої щільності з більшою швидкістю. Також компанія отримала досвід експлуатації Xerox® DocuColor 5000.
І при виборі монохромних ЦДМ Dpi надавала перевагу обладнанню Xerox® як більш стабільному порівняно з ЦДМ інших виробників.
У 2006 р. Dpi інвестувала кошти у напрямок трафаретного друку: відтоді «фішка» компанії – вміння лакувати відбитки цифрового друку. Цей процес у компанії вивчали з нуля: змінювали обладнання, випробовували значну кількість різних матеріалів для лакування.
Dpi – одна з небагатьох на ринку мережевих друкарень. Створення мережі філій почалося 2007 р., й на певному етапі, крім офісів в Івано-Франковську та Львові, що працюють й тепер, Dpi мала представництва у Криму та Польщі (Варшава).
Представництво у Польщі з часом довелося закрити. Натомість філія у Криму зростала найшвидше з-поміж усіх, але після анексії півострову й це представництво компанія втратила.
Зазначимо, що філія Dpi у Львові й досі має власне невелике виробництво, й за час роботи у цій філії теж змінилося чимало ЦДМ: Xerox® DocuColor 240, 250, 260, 550. Іноді власники Dpi інсталювали у філії не нове обладнання, але неодмінною умовою було те, що всі ЦДМ, які раніше обслуговувалися компанією Xerox®, і надалі перебували на сервісному контракті.

У 2015 р. компанія Dpi однією з перших в Україні придбала Xerox® Versant® 2100 Press, яка тривалий час лишалася флагманською ЦДМ компанії і за час експлуатації видрукувала 10,5 млн відбитків.
Екс-керівник друкарні та її колишній співвласник Сергій Товстоп’ятов має власний ІТ-бізнес, відповідно, йому було складно у паралельному режимі ефективно керувати Dpi. Тому Сергій шукав операційного директора, який би зміг не лише ефективно управляти київським офісом та виробництвом, але й мережею філій.
Пошук операційного директора для Dpi зайняв роки, аж поки компанію не очолив її нинішній директор Єгор Щукін. Він у поліграфії з 2013 р: працював помічником оператора висічного преса та керівником відділу постачання у друкарні «Ротекс», менеджером з продажів в «Абріс Принт», у дочірній структурі «Абрис Принт» pro100box, яке займається виробництвом паковання.
Але Єгор мріяв працювати управлінцем і, схоже, знайшов себе: «У Dpi мені все подобається, своє майбутнє бачу саме тут. Бо є можливість для маневрів, можна реалізувати певні плани: робити паковання, розвивати послуги широкоформатного друку. Я сам собі господар, це мені приносить задоволення. Я цим живу»…
У 2020 р. компанію Dpi придбала Група компаній «Паперовий змій». Продаж було зумовлено відходом від справ одного зі співвласників Dpi та «бажанням решти зберегти добрі стосунки».

Сергій Товстоп’ятов, колишній співвласник Dpi, розробник системи автоматизації, у яку наразі інтегруються інші структури ГК «Паперовий змій»:
Компанія зважилася створити власну систему автоматизації, розуміючи, що це довгий, складний і дорогий шлях. Однак, в результаті Dpi отримала:
• набір інструментів і функціонал декількох зазвичай різних сис-
тем, які майже завжди дуже складно об’єднати в одну;
• набір функціоналу Web-to-Print;
• повноцінну роботу через Інтернет;
• зниження впливу людського фактора;
• можливість виконувати безліч замовлень меншим штатом.
Dpi отримала можливість у стислий термін додавати функціонал і нові інструменти, оновлювати та розвивати систему, бути конкурентоспроможними на ринку.

Важливою умовою при виборі нового власника було зберегти колектив Dpi, щоб компанія й надалі працювала успішно із збереженням цінностей, закладених її менеджментом.
І як свідчать перші роки роботи в рамках ГК «Паперовий змій», у виборі нового власника Сергій Товстоп’ятов не помилився.
Зокрема, було дуже вчасно оновлено парк друкарського устаткування компанії. Оскільки ресурс Xerox® Versant® 2100 Press був частково вичерпаний, а також було важливо дублювати потужності, наприкінці минулого року ухвалене рішення придбати новітню ЦДМ – Xerox® Versant® 4100 Press.


Xerox® Versant® 4100 Press

Важливим аспектом, що зумовив подальший розвиток Dpi, став переїзд з вул. Єреванська на нову локацію (вул. Нововокзальна, 8), де вже розташовувалася частина виробництва компанії, а також працює друкарня «Інтертехнодрук», що теж належить до ГК «Паперовий змій». Сегмент оперативної поліграфії, у якому працює Dpi, передбачає швидке виготовлення замовлення – сьогодні на завтра. А перебування одразу на декількох локаціях було незручним та затягувало час виготовлення продукції.
На новому виробничому майданчику зосереджені всі виробничі потужності Dpi: крім двох ЦДМ (Xerox® Versant® 2100 Press та Xerox® Versant® 4100 Press), це трафаретна ділянка (напівавтоматичний верстат Romanic A5070, ручний трафаретний верстат, насвітлювач, УФ-сушарка), екосольвентні широкоформатні принтери з периферією, постпрес-устаткування для роботи в сегменті комерційного друку – різаки EBA 550, Ideal 5560, бігувальна машина Morgana Autocreaser 33, ламінатор YDFM 720, допоміжне устаткування – закруглювачі, степлери, люверсники).
Продавши компанію, Сергій Товстоп’ятов зосередився на IT-напрямку і в т.ч. надає послуги ГК «Паперовий змій».

Одне з зображень інтерфейса системи автоматизації Dpi


АВТОМАТИЗАЦІЯ ЯК ВИЗНАЧАЛЬНА РИСА РОЗВИТКУ DPI
Найважливіша, на наш погляд, конкурентна перевага Dpi – власна програма автоматизації виробництва. Наразі компанія використовує систему управління підприємством з організацією, координацією, контролем, автоматизацією внутрішніх процесів, управлінням замовленнями, виробництвом, термінами, цінами, калькуляціями, кадрами, фінансами, складом, логістикою та взаємодією з клієнтами. Програма також управляє сайтами компанії та замовленнями з них, має маркетингові інструменти, статистику та аналітичну інформацію, до неї інтегровані особисті кабінети замовників.
Система робить калькуляції замовлень на основі звичних компонентів та методик ціноутворення для цифрового, офсетного, широкоформатного, трафаретного друку, до- та післядрукарських робіт та дає змогу створити замовлення як співробітникам компанії, так і замовникам самостійно.
Для цього використовуються калькулятори з різним функціоналом: більш складні для співробітників та спрощені для замовників. Система дає змогу надавати різним типам замовників оптові та роздрібні умови співпраці як у ручному, так і в автоматичному режимі.
Програма також розпочинає виробництво окремих типів замовлень без участі менеджерів, формує збірні спуски офсетного та широкоформатного друку, створює чергу завдань для кожної ділянки виробництва, контролює процес виконання.
Система дає змогу одразу повідомляти замовнику терміни виготовлення продукції, стежить за їхнім виконанням та дозволяє дізнатися про стан замовлення в режимі реального часу.

Олег Пилипович, власник Групи компаній «Паперовий змій»:
«Одним з вирішальних факторів на користь рішення придбати Dpi став ступінь автоматизації роботи компанії.
Наразі війна, працювати нелегко. Але я майже не докладаю зусиль для операційного управління Dpi. Менеджерів компанії не треба контролювати, вони працюють досить ефективно. Майбутнє нашої групи компаній за автоматизацією».

Майже кожен співробітник компанії має у програмі свою роль із певним функціоналом.
Програма автоматизації управляє фінансами, касами та витратами, самостійно стежить за курсом валют та оновлює потрібні компоненти ціноутворення при зміні курсу. Отримує від банку інформацію про нові безготівкові платежі, ідентифікує їх, фіксує оплату в замовленнях/відправляє на ручну ідентифікацію відповідальному співробітнику невідомі платежі або такі, в яких виявила відхилення.


Передбачено можливість комбінувати оплату в одному замовленні у розрізі термінів та видів оплати, в тому числі використовуючи депозитні кошти та кредитні ліміти замовників.
У складі Dpi працюють кілька офісів продажу та виробничих майданчиків, тому система об’єднує їхню роботу та взаємодію в єдине ціле: працює через Інтернет з використанням web-інтерфейсу, що значно полегшує віддалену організацію.

Недарма новий власник друкарні Олег Пилипович називає Dpi «конвеєром» (де кожен виконавець знає, що робити, а організація роботи не потребує додаткових зусиль завідувача виробництвом, технологів), а підхід офсетних друкарень до використання цифрового друку – «ремісничим». Зокрема цифрове устаткування неодноразово інсталювали й на «Паперовому змії», але кошти, що заробляли ЦДМ, при довгому ланцюжку та коротких замовленнях «до власника не доходили».


Ламінатор YDFM 720

Застосування системи автоматизації виробництва у Dpi підвищує ефективність кожної людини, знижує потребу в кількості дорогого персоналу.
Нагадаємо, що до ГК «Паперовий змій» входять офсетні друкарні «Паперовий змій», «Інтертехнодрук», «СКД», виробник паковання «Інгул», постачальник широкого спектру витратних матеріалів для поліграфії «Українська паперова компанія», компанія «Інкомет», що постачає витратні матеріали для офсетного друку та надає послуги з заточування ножів, підрозділи з виготовлення рекламно-сувенірної продукції та з широкоформатного друку.


Відповідно, система автоматизації Dpi, працює тепер в інтересах деяких інших підприємств ГК «Паперовий змій». До неї, зокрема, додано модулі друку збірних накладів (нагадаємо, що цього року компанія «Паперовий змій» придбала сучасну офсетну машину Komori Lithrone S29 в комплектації 4+L, із досить швидким часом переналагодження між замовленнями, що важливо саме при друці збірних накладів), широкоформатного друку, складський модуль, у планах – додати модуль продажу готових виробів (ця компонента пов’язана зі складом, з якого відбуватиметься продаж готових виробів замовнику).
До речі, на початковому етапі роботи Dpi працювала здебільшого з оптовими клієнтами, представниками сегменту В2В, аж до 2008 р., коли сталася фінансова криза. А з 2009 р. компанія перейшла на роботу з роздрібними замовниками (сегмент В2С), бо це було більш прибутковим. Всі ці зміни оперативно відображалися у системі автоматизації. Враховуючи те, що ГК «Паперовий змій» працює як з корпоративними клієнтами, так і з кінцевими замовниками, у системі автоматизації вже з’явилися певні опції для оптових клієнтів.
Крім того, новий власник Dpi порадив запропонувати програму Dpi з автоматизації іншим друкарням на умовах франшизи з адаптацією під конкретні структури. Саме такі послуги і надає IT-структура Сергія Товстоп’ятова.


КРИЗИ ЯК ІНДИКАТОР СТІЙКОСТІ
Як ми вже зазначили, фінансова криза 2008 р. змусила Dpi змінити вектор розвитку з B2B на В2С. І подальші кризи та катаклізми (агресія росії на донбасі, COVID-19, напад росії у 2022 р.) ставали своєрідними тестами на витривалість. Проте конкурентні переваги Dpi (система автоматизації, мережева структура, технологічна гнучкість, вправний ко-
лектив) були інструментами для успішного опору труднощам.
Останнім та найбільш важким випробуванням для компанії стала агресія росії, що почалася 24 лютого цього року. Але наявність філій у відносно спокійних регіонах України дала змогу ледь не з перших днів війни залишитися на плаву й отримувати замовлення.
Звісно, під час війни розраховувати на потужне зростання важко. Але, порівняно з багатьма колегами, у Dpi справи не такі вже й погані. Зокрема, у липні 2022 р. обсяг замовлень у компанії по відношенню до липня 2021 р. був меншим лише на 25%. Поки що замовлень дещо менше, ніж торік, а собівартість їхнього виконання підвищується, тому, щоб зберегти маржинальність, ціни менеджмент Dpi трішки корелює.
Сталося так, що початок агресії співпав за часом із переїздом Dpi на нову локацію. До цього компанія два місяці готувала приміщення для переїзду, тому він відбувся максимально швидко: розмістили обладнання, наступного дня сервісні інженери Xerox® інсталювали обидві ЦДМ, й почалася робота.
Коли окупанти стояли під Києвом, розглядалася можливість перевезти виробництво Dpi у Західну Україну, але вирішили не ризикувати, бо якби щось сталося з технікою, це б поставило хрест на друкарні.

Єгор Щукін, директор компанії Dpi:
«За якістю друку Xerox® Versant® 4100 Press та Xerox® Versant® 2100 Press – майже на одному рівні. З іншого боку, кожна наступна ЦДМ лінійки Xerox Versant® Press є апгрейдом попередньої версії. Тому Xerox Versant® 4100 Press – це наш вибір на користь інноваційного сучасного друкарського устаткування».


СПІВПРАЦЯ З XEROX®
Процес вибору компанією Dpi нової ЦДМ, в якій крім співвласника Сергія Товстоп’ятова, брав участь і директор Єгор Щукін, передбачав аналіз альтернативних пропозицій. Зокрема розглядалися Ricoh Pro™ 7200СX, Ricoh Pro™ C9200, Konica Minolta Accurio Press 6130, але компанія зупинилася на Xerox® Versant® 4100 Press.
Визначальними факторами стали досвід роботи з ЦДМ американського виробника, розуміння рівня сервісу, можливостей Xerox® Versant® 4100 Press у друці на самоклейних матеріалах (саме цей напрямок зумовлює значну частину завантаження Dpi).
У Xerox® Versant® 4100 Press новіша апаратна база, ніж в попередніх ЦДМ серії, значно оновився софт, а електроніка стала швидшою.
У базовій версії Xerox® Versant® 4100 Press додано функції, які у попередній моделях серії були опціями (друк на банерному фораті – 330х660 мм, можливості по роботі з досить широким діапазоном щільних носіів, до 400 г/м²). Крім того, Xerox® Versant® 4100 Press краще, ніж Xerox® Versant® 2100 Press, друкує на тонких па-
перах, від 80 г/м².


Зазначимо, що інсталяція Xerox® Versant® 4100 Press відбулася фактично під час воєнних дій. Dpi та ГК «Паперовий змій» мали можливість відмовитися від новітньої недешевої ЦДМ. Але обрали розвиток із Xerox, запропонувавши клієнтам ще більш високий рівень якості друкарських послуг та сервісу.

У Xerox® Versant® 4100, інстальованому в Dpi, використовується RIP EFI Fiery DFE EX 4100 з цікавою новою функцією Fiery Edge™ (забезпечує бездоганну передачу кольору, максимальну деталізацію тіней і чудове опрацювання зображення).
Недарма Xerox® називає Versant® 4100 Press «найбільш інтелектуальною та універсальною ЦДМ», яку можна придбати.
В оновленій ЦДМ вперше використовується PredictPrint Media Manager (система на базі штучного інтелекту автоматично встановлює оптимальні параметри роботи з папером, завантажуючи їх з бібліотеки або централізованого хмарного сховища).
PredictPrint інтегрується з технологією Full Width Array (FWA), яка автоматизує калібрування, профілювання, приведення лиця до звороту, налаштування струмів другого перенесення, оптимізує нанесення тонеру на гладких і текстурних матеріалах і забезпечує однорідність щільності тонеру на аркуші.
Роздільна здатність Ultra HD підвищує плавність ліній і градієнтів, чіткість фотографій, графіки та тексту. ЦДМ друкує зображення з глибиною кольору 10 біт та роздільною здатністю 2400х2400 dpi.
Стабільній передачі кольору, яскравості та чіткості відбитків сприяє застосування легкоплавкого сухого EA-тонеру Xerox® EA Low Melt Dry Ink з низьким рівнем блиску.
Перелік рекомендованих для друку на Xerox® Versant® 4100 Press носіїв (RML) містить матеріали, перевірені та гарантовані для оптимального використання з Versant®, а також інформацію про завантаження носія до ЦДМ та вірні налаштування для оптимізації результатів друку та продуктивності.

ПЕРСПЕКТИВИ
«Ми змінюємося досить активно, як калейдоскоп, а коли Україна переможе, картинка буде ще більш цікавою, – зазначає Олег Пилипович. – Об’єднавши потенціал офсетних друкарень, напрямку, що постачає витратні матеріали, з цифровою друкарнею, після Перемоги ми хочемо зайняти більш об’ємну нішу в сегментах друку паковання та комерційного друку, ніж та, яку наразі займає на ринку поліграфії ГК «Паперовий змій».
Dpi, за словами Єгора Щукіна, у свою чергу, прагнутиме розвинути напрямок послуг сегменту В2В, (менеджмент активно працює над тим, щоб надати представникам сегменту В2В оптові ціни на офсетний та цифровий друк, а також над підвищенням фахового рівня менеджерів, які все ж краще розуміються на цифровому друці).
Можливості офсетного друку, що з’явилися у компанії (у складі ГК «Паперовий змій» є можливість запропонувати оптові ціни для бізнес-замовників, а офсетна друкарня «Інтертехнодрук» та флагманська друкарська машина «Паперового змія» теж працюють на Нововокзальній, 8) створюють усі підстави для активного залучення менеджерів Dpi у розвиток офсетного напрямку, особливо в сегменті збірних накладів.


З іншого боку, компанії ГК «Паперовий змій» розміщують на Dpi цифрові замовлення, тому безвідмовна робота ЦДМ стає ще більш важливим фактором.
Зрозуміло, що плани розвитку Dpi скоригувала агресія росії, але еволюція друкарні триває. Йдеться не лише про розвиток Dpi в рамках ГК «Паперовий змій», але й запуск нових напрямків (виготовлення паковання), подальшу централізацію компанії. Зокрема, філія у Львові перетвориться на звичайний офіс по роботі з клієнтами через неможливість координувати роботу виробництва з Києва.
Компанія продасть Xerox® Versant® 2100 Press і після цього придбає ще один Xerox® Versant® 4100 Press, щоб бути готовою до масштабування ринку.
Керівник друкарні Dpi налаштований оптимістично. Він сподівається, що бізнесу, поліграфії України та власне Dpi досить швидко вдасться подолати наслідки війни.

Зазвичай компанії, які використовують власні програми автоматизації, тримають їх у секреті. Натомість ГК «Паперовий змій пропонує можливість адаптації, інтеграції системи у бізнес замовника із можливістю подальшого розвитку під його індивідуальні потреби.
Звертайтеся: Моб./Viber/Telegram: +380972020317