Звіт містить як добрі, так і погані новини. Добра новина – та, що є рішення. Погана новина у тому, що якщо ви шукаєте чарівну кулю, її немає. Доповідь, яка містить чимало глибинних інтерв’ю, розглядає як проблему із залученням персоналу, так і певні рішення, які друкарні застосовують для її вирішення.

Хоча стратегії успішних на ниві HR в поліграфії компаній різняться, у них є одна спільна риса: ці компанії розуміють, що не можуть чекати, поки хтось зробить роботу за них, і беруть на себе ініціативу, щоб зробити це самостійно.

Звичайно, побудова процесу безперервного залучення фахівців – це грандіозне починання, і окупність може тривати роками. Процес потребує терпіння, наполегливості та сили духу. «Слушний час для початку був кілька років тому, але якщо ви цього не зробили, тепер також дуже вдалий час», – пише Толлівер-Вокер.

ОЧІКУВАННЯ РОЗПЛАТИ

По-перше, давайте з’ясуємо, чому варто робити інвестиції в людей. Причина проста: ви не уникнете нестачі співробітників. Ви можете закрити очі та сказати: «У нас все добре. Ми розберемося з цим, щойно прийде час». Однак друкарні, які займають таку позицію, уявляють собі, що коли це станеться (а воно неодмінно станеться), все чарівним чином стане на свої місця.

Ви не змусите співробітників з’явитися з повітря. Потрібна системна робота, включаючи закладення підвалин задовго до того, як ця потреба насправді виникне.

Printing Industries Alliance деякий час відстежує проблему залучення кадрів на поліграфічні підприємства. Під час опитування членів альянсу 2021 р. 70% респондентів визнали, що нестача робочої сили впливає на їхній бізнес. Річний обіг цих компаній становить лише 14% від загального обігу респондентів (це означає, що в багатьох компаніях він набагато вищий, і, вірогідно, ці компанії більш успішні). Респонденти повідомили, що в середньому більше року вони не могли заповнити 36% своїх відкритих вакансій.

І проблема не лише з виробничниками. Йдеться й про адміністративні посади та обслуговування клієнтів. Що ж роблять власники друкарень, щоб подолати виклики, пов’язані з браком кадрів? Декілька порад від професіоналів.

Створюйте власні програми навчання. Друкарні, які серйозно ставляться до того, щоб їхні «трубопроводи були повними», інвестують у розробку програм навчання. Хоча це й важко й потребує поринання у проблему, добра новина полягає в тому, що в деяких випадках найважчу роботу вже виконали за друкарів.

У звіті Printing Industries Alliance зазначається, що, наприклад, у Пенсильванії одна з організацій створила три програми навчання у поліграфічній галузі – «Палітурні вироби», «Обслуговування клієнтів» і «Широкоформатний друк», і вони доступні кожному в галузі, хто хоче їх втілити. Програми складаються з 2000 годин навчання на робочому місці з певним підвищенням заробітної плати, що відбувається на різних етапах прогресу.

Поглядайте за межі традиційних спільнот. Важка реальність полягає в тому, що чимало молодих людей (не лише американців) не хочуть важко працювати. Легше влаштуватися на роботу за $15 на годину у Burger King, ніж працювати півдоби у друкарні за ту саму оплату.

Замість того, щоб переконати випускників середньої школи, що наполегливо працювати – краще, ніж не працювати наполегливо, деякі друкарні шукають спільноти людей, які готові виконувати роботу в поліграфії, включаючи іммігрантів.

У звіті наведено приклад друкарні, яка контактувала з місцевої громадою вихідців з М’янми. Це згуртована спільнота, тому її представники виявилися непоганими працівниками: компанія також змогла найняти багатьох друзів та членів родини цих співробітників. Отже, Толлівер-Вокер радить шукати осіб, які спілкуються зі спільнотами іммігрантів та біженців, захищають їхні права, та залучати працівників таких спільнот до роботи у друкарстві.

Будьте готові платити більше, в тому числі за рекомендації та корисний досвід. Традиційно друкарні не підвищували заробітну плату через низьку маржу в галузі. Але, якщо серйозно, то не можна ж платити таку ставку, як Burger King або фабрика Solo Cup (в Істоні, штат Меріленд, неподалік від місця, де мешкає Хайді, фабрика Solo Cup рекламує початкову заробітну плату від $19 на годину) і очікувати, що співробітники ставатимуть до вас у чергу. У звіті відзначається певний успіх друкарень, готових платити більшу початкову заробітну плату, а також пропонувати бонуси за підписання співробітників, які залишаться працювати впродовж певного часу.

Робочі простори «з урахуванням віку». Варто запроваджувати більш високий рівень автоматизації (автоматизовані системи для різання, роботи-укладальники на палітурному виробництві тощо), щоб зменшити стрес для літніх працівників і дати їм змогу довше залишатися на роботі.

Взаємодійте зі спеціалізованими фондами (звісно, для України така собі порада ). У звіті Printing Industries Alliance згадуються переваги фонду Маріано Рівері. Програми цієї фундації з друку, дизайну та паковання відкривають двері для кваліфікованих здобувачів у сфері друку (PDPD) завдяки підтримці галузевих постачальників (Atlantic Tomorrow’s Office, EFI, Ricoh, Konica Minolta, Adobe, Idealliance тощо).

Молодь, відібрана для участі у програмі, проходить поглиблене навчання (з можливістю отримати професійні сертифікати), а перші випускники тепер доступні для найму.

Створення власного професійного конвеєра. Існує безліч способів створення власних «професійних конвеєрів». Співпрацюйте з місцевими професійними навчальними закладами, щоб приймати учнів на роботу безпосередньо після завершення навчання. Студенти з високою долею вірогідності залишаться працювати у поліграфічній індустрії (і у вашій друкарні, якщо у вас уже налагоджені стосунки з ними). Зв’яжіться з викладачами місцевих навчальних закладів і запросіть студентів на екскурсії. Запропонуйте створити програму роботи-навчання та практичне навчання.

Викладачі – це ваші довірені особи для охоплення студентів, які намагаються зрозуміти, як виглядатиме їхня кар’єра після закінчення навчального закладу (але до вас не надішлють студентів, якщо ви не проявите ініціативу).

Використовуйте доступні параметри навчання. Інші варіанти включають навчання некваліфікованих працівників і перетворення їх на кваліфікованих працівників, будь то переведення тимчасових працівників на повний робочий день або залучення новачків у галузь. Це полегшується завдяки роботі зі встановленими програмами навчання та сертифікації друку, такими як акредитовані Print[ED] навчальні програми в Меріленді та Джорджії, які підтримують ініціативу, відому як PrintSIP – програму навчання дорослих друкарським операціям.

Які б кроки ви не робили, співробітники не стануть на ваш шлях самостійно. Ви маєте піти за ними. Більше того, ви маєте їх розвивати. Це потребує часу, наполегливості та зусиль, а успішні компанії роблять інвестиції. Співробітники не з’являться на пустому місці, тому не чекайте.

Є стара приказка: «Найкращий час для початку був учора. Другий найкращий час наразі».