Допомогти працівникам поліграфії вирішили їхні зарубіжні колеги з журналу Italian Publisher. Вони запустили ініціативу Print Against War і  бачать свій людський обов’язок в тому, щоб надати підтримку та допомогу громадянам України у ці найгірші часи.

Що таке Print Against War?

Print Against War — це ініціатива, покликана допомогти українським друкарям і поліграфістам, що постраждали після 24 лютого 2022 року. Свою місію вони описали в маніфесті: «Наша місія — підвищення рівня знань і добробуту всіх підприємців і працівників поліграфічної галузі. Ніхто не повинен залишатися осторонь».

Також у маніфесті вони розповіли, що вже роблять та що збираються робити для подальшої допомоги.

Перше, що зробили засновники Print Against War, — створили сайт printagainstwar.org та чат у корпоративному месенджері Slack. У ньому кожен може вільно спілкуватися, просити та пропонувати допомогу.

Ініціатива Print Against War закликає друкарів і переробників, видавців, постачальників поліграфічної та пакувальної промисловості об’єднати зусилля, щоб підтримати своїх колег у цей надзвичайно складний час. Крім війни в Україні, цілі організації поширюються на постійну здатність допомагати відновлювати соціально-економічну структуру друкарства в будь-якому регіоні, який постраждав від війни.

Print Against War (разом з некомерційним фондом Meaningful Print Foundation), ставить перед собою мету допомогти українським поліграфічним та пакувальним компаніям продовжити роботу або надати підтримку, щоб вони знову змогли почати своє виробництво.

Print Against War і Meaningful Print Foundation прагнуть мобілізувати світову поліграфічну та пакувальну індустрію, щоб допомогти впоратися з війнами, стихійними лихами, епідеміями/пандеміями та іншими згубними та руйнівними подіями.

Крім того, Meaningful Print Foundation працюватиме над довгостроковими проєктами, які надають позитивний вплив на поліграфічну індустрію та на Планету шляхом вирішення проблем гендерної рівності, нейтралізації вуглецю, сталого виробництва, освіти для потребуючих студентів та залучення людей з обмеженими можливостями для роботи в поліграфії.

Як Print Against War генерує ресурси?

Програма відкрита для допомоги від постачальників, друкарень та інших членів друкарської спільноти. Щоб заохотити збирання пожертвувань від широкого кола користувачів, Print Against War запропонувала компаніям, які займаються онлайн-друком і пакованням, додати опцію добровільних пожертвувань до своїх електронних магазинів. Це дасть змогу широкій базі дизайнерів, агенцій, постачальників поліграфічних послуг та окремих осіб з усього світу зробити свій внесок.

Крім того, учасники спільноти можуть робити прямі пожертви або запропонувати інші форми матеріальної допомоги (наприклад, витратні матеріали, папір тощо безкоштовно або за спеціальними цінами).

Нарешті, Print Against War працює над створенням альянсу між друкарнями в Європейському Союзі та в Україні, щоб перші могли ділитися робочими місцями з останніми, що допоможе українським друкарням виживати.

Meaningful Print Foundation створює систему прикладних програм, щоб зробити розподіл ресурсів прозорим. Через свою наглядову раду він буде оцінювати в кожному конкретному випадку відповідність заявника та якість проєктів, які мають бути підтримані. Усі профінансовані проєкти стануть видимими.

Тож Print Against War разом із партнерами готові допомогти українським друкарям налагодити партнерські стосунки з європейськими компаніями, яким можна буде постачати друковану продукцію за розумними цінами. Є значна проблема логістики, але її сподіваються вирішити вирішити.

Розуміти потреби українських друкарів

Співзасновник Print Against War, головний редактор Italian Publisher Лоренцо Вілла зв’язався з представниками середніх і великих комерційних друкарень України: власником друкарні New Media Віктором Артющенком, засновником Wolf Print House Ігорем Вольфом, засновником RBP Publishing Ростиславом Бурлакою, співзасновником SVM Сергієм Мамоновим, власником друкарні «Альфа» Юрієм Стешенком, власником компанії «Паперовий змій» Олегом Пилиповичем та іншими.

Лоренцо Вілла, співзасновник фонду Meaningful Print, головний редактор Italian Publisher:

«Нам вдалося поспілкуватися з деякими середніми та великими комерційними друкарнями. Вони готові виконувати великі обсяги друку, використовуючи свої багатофарбові офсетні машини ф. B1 та B2 та палітурні цехи. Ми також зустрілися з кількома українськими цифровими друкарнями, що спеціалізуються на невеликих накладах, оперативній поліграфії, внутрішній та зовнішній рекламі, використовують цифрові друкарські машини з листовою подачею, широкоформатні принтери та ріжучі плотери. Декілька дрібних та середніх переробників паковання можуть виробляти малотиражні картонні коробки та етикетки. Деякі вклали кошти в сучасне цифрове обладнання для виробництва вузькокрулонних етикеток».

Процитуємо декілька текстів з ресурса Print Against War.

«Щоб допомогти Вольфу, довірте йому каталоги та комерційний друк та придбайте його обладнання».

Незважаючи на стагнацію внутрішнього ринку, який зумовлював 100% замовлень друкарні «Вольф» до війни, Ігор Вольф, власник друкарні «Вольф» сповнений рішучості шукати роботу, папір та можливості з новими іноземними партнерами.

Ігор зазначає, що в Києві все ще лунають сигнали тривоги, й залишається небезпека ракетних ударів. Тим не менш, життя повертається на круги своя. Проте, як і багато українців, він не може забути початку війни. «Це жахливо, страшно, несподівано і непередбачувано, – розповідає він. — 24 лютого о 4 ранку я прокинувся й з вікна побачив, як летять ракети».

Компанія «Вольф», яка у травні святкувала 27-й день народження, має дві виробничі ділянки і є відносно великою компанією для України. Обладнання друкарні включає чотири лінії Agfa і Screen CtP, шість багатофарбових офсетних машин ф. B1 і B2 (Heidelberg Speedmaster, Man Roland, KBA Rapida і Komori), ЦДМ Xerox iGen 150, Xerox Versant 2100 і Xerox Iridesse Production Press, а також Konica Minolta bizhub Press C1100. Крім того, компанія має значну постдрукарську ділянку із палітурним обладнанням Horizon, фальцювальними машинами MB Bäuerle та різаками Polar.

До війни друкарня «Вольф» щодня виконувала тисячі замовлень, 60% з яких надходило з Інтернету а 40% залучали менеджери-жінки, які раніше працювали по всій Україні, але покинули країну й наразі працюють дистанційно.

Власник друкарні занепокоєний виживанням компанії та її працівників. «Наразі у нас не більше 200 замовлень на добу. Але ми працюємо через день, об’єднуємо замовлення, щоб зміни були рентабельними, і намагаємося якось розподілити їх між виробничими потужностями, щоб підтримати наших співробітників», – каже Вольф.

Компанія відкрита й готова приймати та виготовляти замовлення для інших європейських країн. Завдяки сучасному обладнанню та навичкам співробітників друкарня «Вольф» може виготовляти каталоги, маркетингові матеріали, рекламну продукцію та етикетки.

Ігор Вольф, власник друкарні «Вольф»:

«Ми любимо і вміємо друкувати каталоги. Ми робимо їх швидко, швидко і красиво. Те ж саме стосується і комерційного друку. Якщо буде робота, то буде все. Будуть людям зарплати, буде за що жити».

Окрім того, щоб довірити йому роботу, одним із способів допомогти Вольфу, пише Лоренцо Вілла, є придбання вживаної техніки, яку він продає на своєму веб-сайті wolf.ua.

Щоб впоратися з труднощами закупівлі певних типів паперу, компанія також хоче зв’язатися з новими постачальниками паперу.

«Український підприємець розділяє свій час на боротьбу та роботу, а також диверсифікує бізнес, щоб не розпорошувати людський капітал».

З початком агресії Росії в Україні власник друкарні «Паперовий змій» Олег Пилипович змушений був обмежити свою трудову діяльність. Адже потік замовлень припинився, а товарообіг (до війни становив близько 100 млн грн) впав на 99%. Підприємець каже, що на плаву залишаються небагато поліграфічних компаній, які обслуговують роздрібну торгівлю, фармацевтичну промисловість, медичні установи. Його найбільша надія — на перемогу та повернення до нормального життя.

Олега, як і власників інших українських поліграфічних компаній, турбує доля працівників та їхніх родин. Третина співробітників друкарні у Києві готова піти, але він прагне завантажити їх роботою, виплачував мінімальну зарплату навіть у найбільш скрутні місяці. Компанія не має достатньо замовлень, щоб утримати всіх своїх співробітників, але робить все можливе, щоб виплачувати їм, іноді лише $100 на місяць (приблизно 10% їхньої довоєнної зарплати). «Якщо ми підтримаємо працівників упродовж наступного місяця-двох, вони залишаться в галузі, — пояснює Олег. — Ми не збираємося втрачати персонал».

Олег Пилипович прагне урізноманітнити пропозиції, щоб дати команді надію, створюючи друковану продукцію з патріотичним змістом і високою символічною цінністю.

Підприємець готовий взяти на себе всі витрати та роздати пам’ятні речі людям, щоб вони могли прикрасити ними машини, телефони чи випити каву з патріотичного горнятка. Проте його ресурси обмежені, а матеріали майже вичерпані. Тому компанія шукає спонсорів.

Патріотичні вироби компанії «Паперовий змій»

Олег Пилипович, власник друкарні «Паперовий змій»

«Ми намагаємося якось залучити гроші на підтримку ініціативи «Разом до Перемоги». Щоб ми могли безкоштовно поширювати цю символіку. — В Україні чимало людей не мають грошей. Вони стоять у чергах, щоб отримати безкоштовну їжу. Звичайно, вони не можуть придбати чашку чи наліпку».

Ініціатива Олега Пилиповича спрямована на представників поліграфічної галузі, які хочуть фінансово підтримати свою компанію, своїх працівників та український народ.

«SVM намагається знайти матеріали та стурбована невизначеністю з доставкою». Присвячуючи частину часу військовій та громадській діяльності, щоб захистити свою країну, Сергій Мамонов, співзасновник друкарні SVM, прагне продовжити свою роботу як підприємець у поліграфії.

Компанія має парк цифрового устаткування (ЦДМ HP Indigo 5500, Ricoh Pro C7200 та Pro 8300s; широкоформатні Mimaki UJV-160, Epson GS6000 і Canon Océ Arizona 550, каттер Kongsberg i-XL44); офсетні роботи передаються на аутсорсинг партнерам.

Робота SVM організована за змішаною моделлю B2B і B2C, компанія виробляє дисплеї, паковання та комерційну продукцію. Серед клієнтів SVM — харчові, тютюнові та нафтові компанії. Завдяки міжнародним клієнтам компанія працює та все ще може забезпечити роботу деяким співробітникам, щоправда, в значно меншому, ніж до війни, обсязі.

Сергій Мамонов, співзасновник друкарні SVM:

«Спочатку товарообіг був нульовим, а наразі він — 20-25% від довоєнного рівня. У нас було понад 40 співробітників, а тепер потрібно лише п’ять».

Російське вторгнення в Україну зупинило плани SVM із розвитку. Наразі компанія вивчає можливості створення нових продуктів, а також роботу в інших європейських країнах, починаючи з сусідньої Польщі.

SVM готова виконувати замовлення для іноземних компаній, але щоб гарантувати постачання, вона має покладатися на інфраструктуру, яку країна-агресор – росія продовжує руйнувати, включаючи митні служби та транспортні компанії.

Хоча SVM вдається придбати деякі матеріали у постачальників із сусідніх країн, Сергій Мамонов наголошує на поганій доступності матеріалів.

Хто підтримав ініціативу Print Against War

Зараз до проєкту доєдналося понад 20 друкованих європейських видань. Лоренцо Вілла, один із засновників Print Against War і співзасновник видавництва Density, зазначив, що планує залучити до ініціативи різноманітні європейські друкарні, поліграфічні компанії тощо.

Ініціативу Print Against War підтримали WhatTheyThink, провідна незалежна організація ЗМІ поліграфічної галузі в США: «Ми солідарні з тими, хто намагається боротися з подібними війнами та гнобленням, і виступаємо за демократичні цінності. Свобода слова, спілкування та друку завжди були важливою частиною цього».

Print Against War також звернулася до провідного PR-агентства duomedia з проханням підтримати ініціативу та діяльність фонду Meaningful Print.

Лоренцо Вілла, співзасновник фонду Meaningful Print Foundation, головний редактор Italian Publisher:

«Окрім гуманітарних зусиль, які окремі особи, родини та підприємства докладають для підтримки українського населення та біженців, ми вважаємо, що важлива реакція всієї галузі. Print Against War — це перший глобальний проєкт підтримки регіонального ринку друку та паковання, який цього потребує. Ми вважаємо, що це лише початок, що Фундація Seanful Print Foundation зможе працювати у майбутньому».

Серед тих, хто вже підтримав Україну, доволі багато представників різних напрямків поліграфії з усього світу. До програми підтримки доєдналися Алон Бар-Шані, Джузепе Пріоріело, Шон Сміт, Маркус Тімсон, Ерік Весселс і Кері Шербурн, Сабіна Гельдерманн, Влад Сляпіч, Ніко Валіані, Стефано де Марко.

Усі вони висловили слова підтримки українцям та українському друкарству.

Маркус Тімсон співзасновник FuturePrint:

«Я думаю, що кожен із серцем, кожен із сім’єю не може не бути зворушений тривожними сценами, які відбуваються з України, адже це неспровокований напад на їхню свободу, їхню культуру та їхнє життя».

Багато з функціонерів світової поліграфічної галузі казали, що ця війна між Росією та Україною суперечить демократичним цінностям цивілізованого світу.

Стефано де Марко, генеральний директор італійської компанії Tecnau:

«Щодня ми чуємо і бачимо новини, які суперечать тим великим і малим цінностям, яких ми як батьки намагаємося навчити наших маленьких дітей, щоб вони змогли стати хорошими дорослими».

Зі Стефано Де Марко погоджується й Ерік Весселс, президент WhatTheyThink: «Ми виступаємо за демократичні цінності. Свобода слова, спілкування та друк завжди були їхньою величезною частиною».

Ерік Весселс, президент WhatTheyThink:

«Ми виступаємо за демократичні цінності. Свобода слова, спілкування та друк завжди були їхньою величезною частиною».

Багато людей також висловили захоплення стійкістю українців. Серед них Влад Сляпіч, комерційний директор Graphimecc і член маркетингового комітету FINAT.

Влад Сляпіч, комерційний директор Graphimecc і член маркетингового комітету FINAT:

«Я захоплююся вашою сміливістю, і ви, як члени міжнародної друкарської спільноти, будь ласка, продовжуйте говорити з нами про те, як ми можемо вам допомогти, та яка підтримка потрібна».

Найбільше розуміння висловив представник Ізраїлю Алон Бар-Шані, голова Highcon і колишній генеральний менеджер HP Indigo. Він зазначив, що Ізраїль як ніхто розуміє сьогоднішні події в Україні.

Алон Бар-Шані, голова Highcon і колишній генеральний менеджер HP Indigo:

«Ми в Ізраїлі, на жаль, маємо повне розуміння того, що означає ця війна Я багато думаю про своїх батьків, які народилися в Берліні, у Німеччині. І в 1933 стали біженцями і виїхали, через те, що вони не уявляли, що може статися».

Кожен із представників світової індустрії друку визнає, що Україна є важливим її елементом і важливою частинкою свободи слова. «Поліграфічна індустрія є наріжним каменем вільного потоку ідей у кожній країні світу, і кожен причетний є частиною екосистеми, яка повинна розвиватися і захищатися», — підкреслює Лоренцо Вілла.

Шон Сміт, технолог друку й аналітик Smithers, погоджується із цією думкою: «Ми є складною та взаємопов’язаною групою виробників, переробників і споживачів — однією з найбільших і найважливіших галузей промисловості у світі. У кожній країні світу є постачальники поліграфічних послуг, і всіх нас об’єднує спільна проблема: як створити та виготовити продукцію найвищої якості, використовуючи будь-які доступні методи виробництва, навіть якщо ми конкуруємо один з одним».

Шон Сміт, технолог друку й аналітик Smithers:

«У кожній країні світу є постачальники поліграфічних послуг, і всіх нас об’єднує спільна проблема: як створити та виготовити продукцію найвищої якості, використовуючи будь-які доступні методи виробництва, навіть якщо ми конкуруємо один з одним».

Також функціонери світової друкарської галузі визнають: через війну в Україні ситуація в поліграфічній сфері Європи погіршується. «Ця неприємна ситуація дедалі дужче ускладнює наш бізнес у Європі», — зазначає Ніко Валіані, генеральний директор сімейного італійського підприємства цифрового різання Valiani.

Ніко Валіані, генеральний директор сімейного італійського підприємства цифрового різання Valiani:

«Ця неприємна ситуація дедалі дужче ускладнює наш бізнес у Європі».

Деякі поліграфісти діляться тим, як вони допомагають чи збираються допомагати Україні. Багато хто готовий надавати прихисток, їжу та роботу біженцям, як-от Messe Düsseldorf, що надала прилисток біженцям з України, які тимчасово мешкали в приміщеннях, лде раніше drupa відбувалася.

Сабіна Гельдерманн, директор drupa:

«Для нас у Messe Düsseldorf дуже важливо проявити солідарність із народом України. Завдяки нашому ярмарковому майданчику та інфраструктурі ми наразі підтримуємо та приймаємо 1500 людей у павільйоні №6».

Ніко Віліані теж поділився, як його компанія підтримує українців: «У компанії Valiani ми вирішили зібрати допомогу та їжу для української громади. Це дрібниця, але ми не хочемо стояти осторонь. Навпаки, ми хочемо зробити все можливе, щоб допомогти нашим друзям з України».

На жаль, деякі з учасників Print Against War вважають, що в цій війні постраждалими також є громадяни расєйської педерації. «Прикро, що російський народ страждає через ці погіршення. Я маю на увазі, що вони не ті, хто оголошує війну, і вони не обов’язково володіють усією інформацією. Вони навіть не знають, що насправді відбувається. І, як ви бачили в багатьох новинах, на росії є меншість і опозиція, які намагаються діяти, але їх придушують, погрожують, часом навіть фізично», — ділиться думками Ерік Весселс, президент WhatTheyThink.

Проте більшість учасників спільноти все ж сходяться в одному: війну, яку веде Росія проти України, виправдати не можна. «На наш погляд, вторгнення росії в Україну є невиправданим актом насильства проти суверенної та демократичної європейської країни. Це агресія, спрямована на мирних людей, таких, як ви. Цій агресії немає вибачення».

Джузеппе Пріоріело засновник & CEO e-shop Packly:

«Якою б не була проблема, війна ніколи, ніколи не є правильним її вирішенням. Я твердо вірю у свободу та співпрацю як засоби прогресу та підвищення культури».

Всі представники світової поліграфічної галузі впевнені, що війна скоро скінчиться. І вони готові посприяти відновленню поліграфічного бізнесу в Україні. «Бо зрештою війна закінчиться й повернеться життя. Ми як індустрія друку хочемо допомогти нашим колегам», — каже Алон Бар-Шані.

Як доєднатися до Print Against War

Щоб доєднатися до ініціативи Print Against War як доброволець чи попросити про допомогу, необхідно зареєструватися на сайті printagainstwar.org. Після з вами зв’яжуться за номером телефону чи по електронній пошті.

Доєднатися до проєкту може хто завгодно.

Підготувала: Дарія Кудіна