У пояснювальній записці зазначається, що через набрання чинності у травні цього року п. 16 Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин», яким внесено зміни і до Закону «Про охорону культурної спадщини», фактично запроваджується заборона на розміщення стаціонарних конструкцій для розміщення зовнішньої реклами на невизначено широких територіях.
На думку авторів документа, такі зміни неминуче призведуть до неможливості оновлення пошкоджених рекламних конструкцій під час дії та після скасування воєнного стану, а органи місцевого самоврядування не матимуть реальної можливості провести якісні реформи об’єктів зовнішньої реклами (заміна застарілого парку конструкцій, зменшення розміру форматів тощо).
Таким чином, ухвалений закон забезпечить належні умови для ведення господарської діяльності у сфері зовнішньої реклами, збалансування інтересів суб’єктів господарювання, органів влади та громадян при розміщенні зовнішньої реклами.