ДОВІРИЛИ БРЕНДУ RICOH

Першу ЦДМ Ricoh ProTM C7100X з додатковою колірною станцією друкарня «Артіль» придбала в 2017 році. Певний час друкарня використовувала у роботі дві ЦДМ – Ricoh ProTM C7100X та hp Indigo 5500, з іншими позиціонуванням, принципом перенесення зображення, технологією друку.

Згодом «Артіль» першою в країні інсталювала весь доступний тоді набір додаткових тонерів для Ricoh ProTM C7100X (білий, прозорий, Pink), у перспективі планується інсталювати Invisible Red (невидимий червоний). У 2020 р. друкарня придбала ще одну RicohProTM C7100SX.

Друк додатковими кольорами не довів своєї спроможності у тих масштабах, як очікувалося, за виключенням одиничних, преміальних робіт, відсоток яких невеликий, або випадків, коли застосування додаткових кольорів зумовлено конкретним завданням клієнта. Наприклад, друкарні «Артіль» п’ята колірна станція у першій ЦДМ Ricoh ProTM C7100X була потрібна тому, що один з її клієнтів хотів отримувати Orange, який би відповідав шкалі Pantone (це можливо при застосуванні додатково неонового Pink).

ЗМІНИ ЛАНДШАФТУ 

Всім відома істина: криза – час можливостей. І питання лише в тому, як цією можливістю скористатися. Можна піднятися чи впасти, очиститися, розмірковує Костянтин Кузьмін.

У березні-травні 2020 р. холодний душ змив з багатьох, хто перебував в уявній «зоні комфорту», всі ілюзії. Вихід? Змусити себе зробити те, що треба, щоб бізнес не ліг, а далі вже розвиватися, орієнтуючись на власні розрахунки.

Тож не дивно, що під час карантину друкарський бізнес «Артілі» став більш «бізнесовим», цифровим, прагматичним, і рішення тепер зумовлюються не відчуттями, а виключно аналізом. 

Якщо робота в друкарні є, вона працює, виготовляє продукт та просувається вперед. Якщо роботи немає, працювати немає сенсу. Якщо можеш залучити замовлення, масштабуєш бізнес, якщо ні, звужуєш – така от досить проста стратегія від власника «Артілі».

МАШИНА МАЄ ДРУКУВАТИ!

Маючи досвід експлуатації промислових систем друку (hp Indigo 5500), Костянтин чудово розумів: машина має друкувати. А встановити промислову ЦДМ, яка буде друкувати у режимі «старт-стоп», – не зовсім бізнесовий крок.

Життя навчило підприємця – перш ніж робити кардинальні кроки з посилення виробничих потужностей, до цього треба ретельно підготуватися. І повноцінна експлуатація Ricoh ProTM 9200 пов’язана з потребою мати значні обсяги замовлень для завантаження ЦДМ.

Відповідно, спочатку друкарня «Артіль» придбала в компанії «Мегатрейд» ЦДМ Ricoh ProTM C7100X, згодом – ще одну Ricoh ProTM C7100SX. Підхід, пов’язаний з дублюванням друкарських потужностей, дав змогу підвищити відмовостійкість, збільшити обсяги друку та створити передумови для інсталяції більш продуктивної ЦДМ.

А коли стало зрозумілим, що придбати Ricoh ProTM 9200 буде логічно, бо підприємство зможе завантажити та окупити ЦДМ, давня мрія нарешті збулася. Ricoh ProTM 9200 інстальовано у друкарні «Артіль» 17 листопада 2021 року. Як каже Костянтин – «Запізно – треба було 1 листопада. У кожної ЦДМ є свої нюанси, які довелося з’ясовувати у високий сезон. Але очевидно, що у гарячий період Ricoh ProTM 9200 дуже полегшила нам життя».

До речі, від друку на hp Indigo 5500 друкарня «Артіль» поступово відмовилася, не в останню чергу через надмірне споживання електроенергії, в рази більше, порівняно з ЦДМ Ricoh (щоправда, іноді розміщує замовлення у власників hp Indigo з Києва та Харкова). 

ПРО КОНКУРЕНЦІЮ З ГУМОРОМ

Конкурентна боротьба на ринку цифрового друку Одеси завжди була цікавою. Вкотре згадаймо історію, як 2007 р. одеські підприємці придбали одночасно hp Indigo 5500 та два Xerox® iGen3 (до цього у всій Україні працювали один Xerox® iGen3 у Києві та одна hp Indigo 5500 у Харкові). Сьогодні ж у місті чимало ЦДМ рівня Ricoh ProTM C7100X/C7200X, Xerox® Versant 180 Press, Konica Minolta AccurioPrint 6085, та й загалом у Одесі сотні друкарень, тож конкурентів «Артілі» не бракує.

Постійні інвестиції «Артілі» у обладнання – ознака того, що на висококонкурентному ринку керівник друкарні бачить можливості для зростання. «Які наші переваги? Я щиро вважаю, що це найкраще співвідношення ціни та якості, – зазначає Костянтин Кузьмін. – Ми пропонуємо клієнтам рішення, корисні для них».

«Артіль» може запропонувати широкий спектр продукції – від найдорожчої до найдешевшої. Костянтин Кузьмін навіть згадує кумедний випадок, коли клієнта до друкарні направив особисто власник відомої компанії «Принт бистро» Олександр Рашковецький з напуттям «Не задурюйте голову, йдіть у «Артіль».

Віталія та Костянтин Кузьміни

ЦІНОУТВОРЕННЯ

Звичайно, друкарня «Артіль» не працює у вакуумі – є ринок, і щоб вийти на певні обсяги, а тим більше забрати певний відсоток ринку, треба бути у тренді ринкової вартості. Так, друкарня може відрізнятися, диференціювати діяльність. Але варто й розуміти, що така компанія, як «Артіль», не може бути дешевою, бо пропонує найкращу якість. Але вартість має диктуватися ринком, і коли до Одеси у 2007 р. заїхало одразу три «промислові» системи друку, вартість цифрового друку миттєво просіла втричі. Відповідно, всі розрахунки, що попередньо робила тоді «Артіль» були вже нічого не вартими. Припустимо, ЦДМ робить офігенні речі, але можна просто сидіти біля неї та дивитися. Значно краще – розкривати потенціал, корелюючи можливості ЦДМ та ринкову вартість та шукаючи «золоту середину». Отже всі друкарні в одному човні, й у замовників цифрового друку завжди є альтернатива – наприклад, замовити продукцію в іншому місті.

Інше питання – жодна друкарня не може опустити вартість нижче закладеної собівартості та інших моментів, пов’язаних з калькуляцією замовлень. А оскільки друкарня «Артіль» працює на ринку вже 20 років, а деякі друкарні з’явилися рік тому, і за рік їх вже не буде, вірогідно, рахувати собівартість в «Артілі» вміють.

Ricoh ProTM 9200 наразі найбільш потужна ЦДМ в Одесі, звичайно, і вартість кліку в неї дещо нижча, ніж в машин, якими користуються конкуренти. Але, за словами Костянтина Кузьміна, він не намагатиметься вдаватися до агресивних ринкових дій для залучення обсягів. Друкарня і надалі робитиме акцент на дотриманні найкращого на ринку співвідношення «ціна-якість», а вартість послуг в «Артілі» завжди була гуманною.

ЩО ДАЄ ДЕВ’ЯТКА?

Насамперед – швидкість. А ще можливість працювати з досить щільними та проблемними матеріалами, наприклад, картоном до 350 г/м2 при виготовленні малотиражного паковання (за оцінкою Костянтина, обсяги друку малотиражного паковання після інсталяції Ricoh ProTM 9200 збільшаться, бо машина ефективно працює зі щільними матеріалами).

А ще Ricoh ProTM 9200 – це якість друку – дещо краща, ніж в Ricoh ProTM C7100X.

Усі ці фактори в комплексі, безумовно, сприяють покращенню якості кінцевого продукту.

Є й економічні мотиви. Друкарня «Артіль» масштабує бізнес, й за рахунок нових переваг (швидкість = оперативність) планує збільшувати ринкову долю. Можливість робити те, чого не можуть робити інші, дає певні преференції. А вже наскільки їх вдасться реалізувати, залежить безпосередньо від друкарні.

Але виробничий потенціал компанії досить солідний – крім трьох потужних ЦДМ вона має значний парк постпресу (Duplo 745 для порізки, бігування, перфорації, верстати Schmedt для виготовлення твердої палітурки, декілька плотерів Graphtec з автоматичною подачею, Hohner для скріплення на скобу, біндери Renz 500, напівавтоматичні ламінатори, гільйотини, тигель).

Замовлення між двома Ricoh ProTM C7100X та Ricoh ProTM 9200 розподіляються згідно критеріїв завантаження та спеціалізації. Звичайно, довгі замовлення «Артіль» друкує на Ricoh ProTM 9200, а Ricoh ProTM C7100X /C7100SX використовуються для виконання специфічних замовлень, що потребують більшої уваги оператора, для друку на плівках. На Ricoh ProTM C7100X /C7100SX встановлено два різні додаткові тонери (Pink та білий). Це зручно, і не треба нічого переставляти.

Костянтин Кузьмін, директор друкарні «Артіль»:

«Дивно, коли друкарня не наголошує на тому, що якість її друку відповідає кращим світовим зразкам. Зазвичай сам клієнт, коли він далекий від поліграфії, ніколи не визначить, наскільки якісно йому видрукували його замовлення, доки не отримає відгук про власну продукцію – тож, для певних не надто чесних компаній є величезна спокуса сказати замовнику про «апріорі якісний друк» як сталу величину нинішнього поліграфічного ринку. Але це не так: у багатьох випадках клієнт може лишитися дуже неприємно здивованим.

Натомість ми пишаємося своєю роботою, тим, що можемо кожному замовнику не лише сказати, але й довести результатом наш надзвичайно прискіпливий підхід до якості друку. І не бачимо сенсу це замовчувати».

КОМФОРТНО З «МЕГАТРЕЙД»

Від співпраці з ексклюзивним представником Ricoh Europe Graphic Communications «Мегатрейд» Костянтин не чекає чогось надзвичайного. Але керівникові друкарні «Артіль» комфортно працювати з «Мегатрейд», представники якої сповідують професійний підхід, фахівці активні та досить гнучкі.

А сама компанія від моменту, коли інсталювала першу ЦДМ Ricoh ProTM C7100X у «Київській друкарні», і представники друкарні «Артіль» приїхали на неї дивитися, зробила потужні кроки – суттєво розширила інстальовану базу, сформувала сервісну службу, уклала договірні стосунки з низкою нових партнерів-виробників післядрукарського устаткування. 

Костянтин Кузьмін бачить можливості для зростання у листовому цифровому друці та розуміє, як масштабувати бізнес за цим напрямком. Він відстоює думку, що кожний має робити те, що вміє робити добре.

Через здоровий прагматизм підприємець поки не наважується на більш значні інвестиції (рулонна ЦДМ для друку етикетки чи обладнання для вибіркового лакування та фольгування друкованих відбитків), аби зробити стрибок у надії, що раптом напрямок злетить. Друкарня «Артіль» має замовлення з друку рулонної етикетки, але їхній обсяг замалий, щоб купувати власне устаткування, та й нерідко листовий друк етикетки виходить дешевшим, ніж рулонний. Що ж до вибіркового лакування та фольгування друкованих аркушів, то в Костянтина викликає сумніви можливість завантажити подібне устаткування замовленнями, за які клієнти готові платити дорого.

Так само в друкарні «Артіль» немає гострої потреби додавати до «обойми» можливість друку металіками, але Костянтин не виключає, що незабаром запропонує ринку послуги друку золотим та срібним тонерами – і, цілком можливо, на умовній Ricoh ProTM C7300X. Але поки що цифрове фольгування, на думку Костянтина, більш актуальне, ніж друк золотим тонером. Понад те, друк на металізованих паперах дає змогу емулювати ефект золота.

Сьогодні друкарня «Артіль» працює над запровадженням автоматизованого процесу залучення та проходження замовлень. Це шлях знизити собівартість продукції.

Ricoh ProTM 9200