У Idea Print додаткові кольори раніше наносили у трафаретний спосіб. Але можливість друкувати металіками, білим та прозорим тонерами на ЦДМ Xerox® Versant 180 Press – важливий чинник підвищення оперативності виконання замовлень, тому не дивно, що мрія власниці друкарні у жовтні 2021 року втілилася у життя.

У Idea Print було інстальовано пакет Xerox® Vivid Kit – для друку золотим, срібним, білим та прозорим тонерами. Зроблено це вчасно – напередодні високого новорічного сезону (з моменту замовлення цієї опції до її інсталяції пройшло не більше двох тижнів).

ЦИФРОВА ДРУКАРСЬКА МАШИНА «3:1»

Нагадаємо, що у 2020 р. можливість друкувати додатковими кольорами було додано у ЦДМ Xerox® Versant®. Комплект додаткових тонерів можна інсталювати в одному з трьох варіантів: Xerox® Vivid Kit (золотий, срібний, білий і прозорий), Xerox® Fluorescent Kit (флуоресцентні блакитний, пурпуровий і жовтий) або Xerox® Vivid + Fluorescent Kit (всі додаткові кольори).

Отже, можливості Xerox® Versant® 180/280 Press впродовж 5-10 хв. за умови інсталяції додаткових кольорів можна легко доповнити друком білим, срібним, золотим і прозорим тонерами, або налаштувати для друку флуоресцентними тонерами! Таким чином, компанії Xerox вдалося перетворити Versant® 180/280 Press на машину «3 в 1», яка може після нескладних «перевтілень» друкувати навіть більш широким діапазоном кольорів, ніж Xerox® IridesseTM Production Press!

Всі картриджі з додатковими кольорами під час заміни встановлюються виключно на «своє» місце: Black змінюється на White, Blue – на Gold, Magenta – на Silver, Yellow – на Clear. У флуоресцентної конфігурації Black залишається, а замість блакитного, пурпуро вого та жовтого картриджів встановлюються їхні флюоресцентні аналоги.

ПЕРЕДУМОВИ

Отже, друкарня Idea Print мала певний обсяг замовлень з додатковими кольорами, які виконувала у трафаретний спосіб. Відповідно, трафаретну ділянку її власники вирішили дещо розвантажити та більшість коротких замовлень з додатковими кольорами виконувати у цифровий спосіб.

На власницю друкарні справили враження зразки друку з додатковими кольорами, але важливішим був фактор оперативності. Певні замовлення чи зразки друкарні треба виготовляти надто швидко, а трафаретний друк – це друкарські форми (трафаретні сита) та трудомісткий процес друку з приладками. Тож очевидно, що роботи з додатковими кольорами «цифрою» можна виготовити значно оперативніше, ніж у трафаретний спосіб (три доби замість десяти на трафаретній ділянці, яка в Idea Print традиційно непогано завантажена).

Нехай навіть собівартість цифрового друку замовлень з додатковими кольорами, за оцінкою Олени, дещо (на 30% в середньому) вища, ніж в трафаретному друці, але оперативність – більш важливий критерій.

ІЗ ВПРОВАДЖЕННЯМ XEROX® VIVID KIT НЕ ВИНИКЛО ЖОДНИХ СКЛАДНОЩІВ

Технічних складнощів з переходу від CMYK до друку кольорами Xerox® Vivid Kit у друкарні Idea Print взагалі не виникло. В компанії досвідчений друкар, тому середній час заміни набору кольорових картриджів не перевищує десять хвилин.

Оперативність тут вкрай важлива, бо трапляються випадки, коли перед запуском накладу варто зробити тестовий зразок чи відпрацювати технологію нанесення кольорів. Порівняймо – скільки такі маніпуляції коштували б при задіянні трафаретної ділянки! А у випадку з цифрою можна зробити пробу, погодити її з клієнтом та одразу спрямувати замовлення у друк.

Питання суміщення додаткових кольорів та CMYK перед друкарнею теж не стоїть, бо поки додаткові кольори наносилися лише на замовлення, видрукувані до цього у CMYK. Що ж до появи у майбутньому замовлень, де суміщення буде критичним фактором, то Олену аркуші на приладку зовсім не бентежать. Навіть сьогодні при виконанні замовлень, коли спочатку відбувається друк, потім ламінування, а зверху робиться надрук, для виходу на тиражний відбиток використовується не більше 2-3 аркушів матеріалу.

ПРОМО ТА ДОСВІД ЗАСТОСУВАННЯ ДОДАТКОВИХ КОЛЬОРІВ

Власниця друкарні Idea Print чудово розуміла на що йде, інвестуючи в Xerox® Vivid Kit – відповідно, тепер зацікавлена у швидкому поверненні інвестицій, тому всіляко популяризує та просуває технологію друку додатковими кольорами. 

Щоб ознайомити замовників з новими можливостями, в Idea Print надрукували «мільйон сто тисяч зразків» на різних ґатунках дизайнерського паперу (друкарня має значний склад різних дизайнерських паперів та картонів, на яких виготовила зразки) і тепер їх демонструють замовникам.

Idea Print має зручне розташування (поблизу майже немає інших друкарень), тому замовники охоче відвідують виробництво та отримують можливість ознайомитися зі зразками друку додатковими кольорами. І на більшість з них «вау-ефект» справляє велике враження. А для тих клієнтів, хто надає перевагу дистанційній роботі, в Idea Print зробили професійні фотографії зразків для розсилки, які розкривають переваги додаткових кольорів.

Дався взнаки і значний досвід роботи Олени на друкарському ринку – в неї чимало знайомих поліграфістів в Одесі, яких вона навіть не вважає конкурентами, – більшість з них вже мають зразки друку додатковими кольорами на Xerox® Versant 180 Press. І навіть великі компанії трафаретного друку розміщують у Idea Print деякі замовлення, які не встигають виконувати на власній базі, бо якість цифрового друку додатковими кольорами цілком влаштовує їхніх замовників, а інколи взагалі не відрізняється від трафаретного друку. До того ж, подеколи дешевше та зручніше надрукувати в Idea Print 50-100 аркушів з білим чи срібним кольорами, ніж задіювати власне виробництво.

З використанням додаткових кольорів Idea Print виготовляє візитівки на дизайнерських паперах, листівки, обкладинки книжок та журналів, обгортки подарункового паковання –тобто все, що можна друкувати на Xerox® Versant 180 Press.

Додаткові кольори знаходять широкий спектр застосування, і це навіть не пов’язано з високими новорічним сезоном, а скоріше з тим, що у друкарні є постійні клієнти, що дізналися про нові можливості Idea Print та зажадали мати в себе поліграфічні вироби преміальної якості.

За словами Олени, ефекти металізації добре «заходять» на шорстких матових поверхнях, на щільних паперах на кшталт Touch Cover чи Creative, на матовій ламінації, в окремих випадках – на гладких поверхнях.

Наскільки доцільний цифровий білий? На проблемних шорстких всотувальних поверхнях білий тонер, нанесений на «цифрі» виглядає як після 2-3 прогонів трафаретним способом (при друці на таких поверхнях трафаретом папір «з’їдає» колір), стверджує Олена.

Трапляються, звичайно, певні випадки, коли треба ввімкнути фантазію та додатково «погратися» з налаштуваннями. Наприклад, стовідсоткове цифрове золото іноді виглядає як помаранчевий колір, тому варто наносити його на білу підкладку. Щоб навчитися відтворювати якісне «золото», в Idea Print витратили пару вихідних.

НЕВБЛАГАННА СТАТИСТИКА

З додаткових кольорів найбільшою популярністю у друкарні користуються білий та «срібло» (до речі, подібна статистика й на ділянці трафаретного друку). У випадку з «золотом» замовники, як правило, надають перевагу тисненню. В окремих випадках Idea Print використовує симбіоз технологій. Певна категорія клієнтів, наприклад, щороку замовляє середні наклади досить дорогих поштівок, де основний компонент – саме тиснення золотом. Цього року зворот поштівки їм надрукували з використанням цифрових білого та золотого тонерів, а лице тиснили у два кольори. Вийшло круто!

Послуга друку прозорим тонером у Idea Print поки не користується попитом – він добре виглядає лише на певних шорстких паперах. На Touch Cover чи Plike прозорий цифровий тонер виглядає посередньо – краще з цими матеріалами застосовувати об’ємне лакування у трафаретний спосіб, радить Олена.

ЕКОНОМІКА, ОПЕРАТИВНІСТЬ ТА ІНШІ ЗИСКИ

Перш ніж придбати комплект Xerox® Vivid Kit, Олена Безкоровайна підрахувала середню статистику застосування додаткових кольорів по макетах, що друкувалися у трафаретний спосіб, відсоток заливки, розробила орієнтовну методику обрахування друку додатковими кольорами на цифрі. Також друкарня придбала спеціальний застосунок для підрахунку вартості виконання замовлень з додатковими кольорами залежно від заповнення та витрат тонеру.

Цикл друку на прозорих матеріалах та темних дизайнерських картонах у Idea Print тепер спростився. Але справа навіть не у цьому – трафаретна технологія пов’язана з витратами часу, а оператор має бути кваліфікованим. З «цифрою» простіше – заходить складне термінове замовлення, яке треба виконати надоперативно, і саме Xerox® Vivid Kit стає у нагоді. Бо більш ніж очевидно – якщо замовлення виконується оперативно, його можна продати набагато дорожче!

Й що цікаво, за словами Олени Безкоровайної, в друкарні чимало замовників, яким терміново треба провести суперважливу зустріч, а друкованих матеріалів – і бажано «ціпляючих» – бракує. До того ж деякі друкарні Одеси напередодні Нового року навіть не беруть замовлення у роботу через перезавантаженість. Натомість Олена Безкоровайна не може відмовити постійним клієнтам, і навіть попри те, що доводиться залишатися у вихідні на роботі, у термінах підприємиця виграє.

ПРОДАВАТИ ДОРОГО? НЕ ПИТАННЯ!

За досвідом Idea Print, середня вартість 100 візитівок з додатковими кольорами – півтори тисячі гривень. А трапляються, наприклад, випадки, коли замовник платить і близько 4 тисяч гривень за сотню візитівок (а нещодавно один з колег Олени, теж з Одеси, в інтерв’ю стверджував, що в Україні нереально продавати сто візитівок з опорядженням за 50 євро).

«Трафаретні» візитівки, до речі, Idea Print взагалі інколи продає ще дорожче – але це візитівки «вирви око», з трафаретним друком, лаком, тисненням, кашируванням. У будь-якому разі Idea Print не сперечається зі смаками клієнта та підлаштовується під нього – лише в окремих випадках у друкарні запевняють клієнта, що «дорого та багато» у його розумінні – це вже занадто.

Олена можливість продавати дорого пов’язує, звичайно, з грамотною роботою з клієнтом. Йому варто демонструвати зразки, пояснювати, який ефект врешті-решт можна отримати від представницької поліграфії зі спеціальними ефектами.

МІСЦЯ ВСІМ ВИСТАЧИТЬ, І ПОТЕНЦІАЛ ДЛЯ ДОДАТКОВИХ КОЛЬОРІВ Є

За розумної роботи, вважає Олена, місця «під сонцем» вистачить усім. Якщо навіть на додачу до наявних чотирьох Ricoh Pro C7100X/7200X, MGI Jet Varnish 3DS & Foil-S та двох Xerox® Versant 180 Press з можливістю друку додатковими кольорами інсталювати в Одесі ще декілька машин з подібним функціоналом! По-перше, власники машин зі CMYK+ майже не перетинаються на ринку. А по-друге, жоден з власників такого устаткування не орієнтується на вал і розуміє, що краще друкувати менше, але за адекватною ціною.

Потенціал для додаткових кольорів на ринку є: це вже не маркетингова іграшка, а цілком робочий інструмент, що дає змогу виготовляти преміальну продукцію швидко, якісно, а продавати дорого. Вже сьогодні середня кількість замовлень з додатковими кольорами в Idea Print дещо більша, ніж в середньому у власників ЦДМ з додатковими кольорами, – до 10%.

І загалом роботи друкарні не бракує. Особливо у сезон – щороку кількість замовлень збільшується на 20-30%. Паралельно менеджмент друкарні намагається оптимізувати виробництво, щоб не роздувати штат, і чимало коштів вкладає в автоматизацію процесу виробництва.

ВАЖЛИВИЙ ВИСНОВОК

За два місяці друкарня Idea Print окупила до 30% витрат на Xerox® Vivid Kit. Попередній прогноз окупності (8 місяців) скоротився до терміну 5 місяців.

Придбати ще один Xerox® Versant, щоб на одній ЦДМ друкувати CMYK, а на іншій – додатковими кольорами? Олена Безкоровайна розмірковувала про це, й не виключено, що у майбутньому так воно й буде.