Мистецтво паковання зі здоровим глуздом і смаком відрізняє японців і є невід’ємною частиною їхнього культурного коду. Однак, за всієї естетичної цінності обгортки її все ж викидають. І, хоча в країні широко практикується роздільне сортування сміття, і застосовуються прогресивні технології утилізації (продуктами спалювання відходів в Токіо, наприклад, нарощують прибережну зону), зусилля Японії в галузі антикарбонової політики та раціонального використання ресурсів визнаються недостатніми.
Розуміючи це, великі японські компанії дедалі частіше звертаються до екологічних інновацій і, зокрема, роблять зусилля щодо викорінення з паковання пластика.
Фахівці Nippon Tokai Industrial Paper Supply, орієнтуючись на сектор транспортування вантажів, вигадали водонепроникну картонну тару замість контейнерів з полістиролу. Розробкою вже зацікавилися продавці риби, але сама по собі вона — більш широкого профілю. З ідеєю замінити пластикові гачки у будинках аналогом з щільного паперу виступила не менш авторитетна Daio Paper Corporation: прагнучи скоротити кількість відходів на паперовому виробництві, там звернулися до рециркуляції. Підсумковий вторинний продукт може стати корисним при виготовленні будівельних сумішей і в меліорації земель.
Прагнення стати стійкіше змушує японський бізнес не лише активно стимулювати власний НДДКР, а й фінансувати чужі ідеї, як це нещодавно зробила Itochu Corporation: її €2 мільйони стали для фінської Paptic першим іноземним внеском. На батьківщині та у Європі Paptic відома як постачальник екологічно надійних, поновлюваних пакувальних матеріалів з паперу та нетканого полотнища.
В основі всього лежить деревне волокно плюс домішки — як за звичайного виготовлення паперу, особливість процесу полягає у технології піноутворення, що дає змогу заощадити до 40% води. У такий спосіб переробляється використаний картон. З моменту заснування в 2015 р., Paptic вдалося залучити понад €13 мільйонів. Отриману від Itochu Corporation суму фірма має намір витратити на освоєння нових ринків і розширення асортименту пропозицій.
«Інвестиції в розмірі €2 млн забезпечать лише частину того, що ми хотіли б зробити в найближчій перспективі, — говорить Карі Лауккарінен, один із засновників Paptic. — Ми плануємо просувати наші матеріали для гнучкого пакування у нові сегменти (виробництво засобів особистої гігієни і предметів розкоші)».