Друкарня Cresco PRINT, пройшовши на своєму шляху чимало перетворень – від мережі копі-центрів до компанії оперативного друку, що надавала послуги кінцевим замовникам та посередникам – врешті зробила акцент на виготовленні малотиражного паковання та етикеткової продукції.
Щоб зміцнити позиції у цьому сегменті, треба було придбати нову ЦДМ, яка б дала змогу безвідмовно та стабільно виготовляти продукцію з високою доданою вартістю. Власник друкарні Станіслав Касян-Шаїнський надав перевагу рішенню Ricoh Pro™ C7200X та сповнений рішучості активно просувати послуги з друку додатковими кольорами в середовищі своїх замовників та надалі розвиватися за обраним вектором.
КОНЦЕНТРАЦІЯ НА ВИРОБНИЦТВІ ПАКОВАННЯ ТА ЕТИКЕТКИ
Нагадаємо, що Cresco PRINT розпочала свій шлях у бізнесі в 2009 р. з надання послуг студентам ВНЗ, організувавши мережу з п’яти копі-центрів у різних навчальних закладах Дніпра. Згодом компанія доповнила послуги цифрового друку, пов’язані з ксерокопіюванням і тиражуванням відбитків, широкоформатним інженерним друком: до числа замовників додалися промислові підприємства, яким були потрібні значні обсяги технічної документації.
Із часом компанія зміцнила позиції в якості компанії оперативної поліграфії й надавала також послуги трафаретного та широкоформатного друку представникам корпоративного сегмента та певному колу посередників. Підтримка мережі принт-шопів перешкоджала переходу в нову якість – друкарні, яка надає послуги оперативної поліграфії для корпоративного сегмента – тому принт-шопи поступово згорнули.
І з 2015 р. Cresco PRINT переважно надавала послуги оперативної поліграфії кінцевим замовникам, включаючи конструкторські бюро та інженерні компанії, з якими були встановлені бізнес-відносини на етапі роботи мережі принт-шопів.
Подальший розвиток друкарні Cresco PRINT пов’язаний переважно з напрямком виробництва паковання. У 2018 р. були зроблені інвестиції в ділянку трафаретного друку (напівавтомат ф. В1, ручні верстати та ІЧ-конвеєр для сушки заготовок) і постдрукарське обладнання (висікання та прес для тиснення).
Парк друкарського обладнання був донедавна представлений ЦДМ компанії Xerox (Xerox Color 550, Xerox 700 Digital Color Press, Xerox® Versant® 180 Press, який інстальовано восени 2019 р.).
Після вдалого новорічного сезону 2019 р. та під час локдаунів, викликаних пандемією коронавірусу у 2020-2021 рр., у компанії були злети та падіння. Раніше Cresco PRINT обслуговувала чимало компаній, які займалися організацією івентів та конференцій, заходів, надавши їм послуги «під ключ». Хтось з них під час карантинних обмежень цілком перейшов в онлайн, дехто проводить гібридні заходи, коли вся інформація подається в електронному вигляді, тому Cresco PRINT у складні часи прагнула надавати більше послуг виробничим компаніям. Чимало клієнтів друкарні пішли в Інтернет-продажі, але все одно продовжили замовляти продукцію. Дехто навпаки розширив лінійку, й наявність щойно встановленої ЦДМ тоді дала змогу Cresco опрацювати більше замовлень та розширити спектр матеріалів для друку.
Зрозуміло, що й у виробничих компаній в перші тижні весняного карантину 2020 р. був шок, тому й у друкарні сталося падіння обсягів.
Але до серпня-вересня обсяги відновилися, а черговий новорічний сезон друкарня пройшла на рівні.
Компанія сконцентрувалася на виробництві паковання та етикетки, дещо посиливши й післядрукарські потужності (інстальовано різальні плотери для етикеток), і саме ці напрями сьогодні є основними для друкарні.
ОНОВЛЕННЯ ПАРКУ ЦДМ
Ставка на паковання себе виправдала, й власник Cresco PRINT Станіслав Касян-Шаїнський вирішив придбати ЦДМ з більш широкими можливостями, ніж попередня Xerox® Versant® 180 Press.
Серед вимог до нової друкарської машини були:
• можливість працювати з більш широким діапазоном матеріалів, зокрема, картонів;
• покращена подача аркушів банерного формату з великих лотків (у попередній ЦДМ аркуші банерного формату подавалися через ручний лоток);
• відбитки, на які добре лягає ламінат;
• вакуумний лоток (знову ж таки на Xerox® Versant® 180 Press була фрикційна подача).
Під час вибору устаткування представники друкарні розглядали ЦДМ Xerox® Versant® 4100, Ricoh Pro™ C7200X та Konica Minolta AccurioPress 6085.
Ricoh Pro™ C7200X з лотком великої ємності, з верхнім лотком, що може подавати матеріали завдовжки до 700 мм, фінішером, та, головне, наявністю п’ятої секції та можливістю наносити додаткові кольори у один прогін зі CMYK, на думку її власника, став для друкарні найкращим варіантом (свого часу представників друкарні не зовсім
задовольнила якість друку білим кольором у попередній ЦДМ виробника – Ricoh Pro™ C7100X). Адже як системний виробник малотиражного паковання та етикетки Cresco Cresco PRINT має клієнтів, які потребують друку білим та прозорим тонерами, тим більше, компанія вже тривалий час надавала послуги клієнтам з друку додатковими
кольорами у трафаретний спосіб.
Керівник Cresco PRINT розглядав ідею перевести Xerox® Versant® 180 Press на друк додатковими кольорами з використанням опції Vivid Kit, а другу аналогічну машину встановити для друку CMYK. Але врешті-решт він вирішив придбати ЦДМ, що зможе наносити CMYK та додаткові кольори в один прогін, бо в більшості випадків, виходячи зі специфіки макетів клієнтів друкарні, потрібне точне суміщення зображень.
Станіслав Касян-Шаїнський вважає, що опція Vivid Kit не є повноцінною заміною друкові в один прогін на Xerox® Iridesse™ Production Press та не має на меті забезпечити тонке суміщення CMYK та зображень, отриманих за допомогою додаткових кольорів.
На думку Касян-Шаїнського, Vivid Kit – це скоріше стимул для друкарень спробувати надавати послуги з друку додатковими кольорами.
Але в деяких випадках досягти бажаного результату шляхом перевстановлення тонерних станцій та друку в два прогони неможливо.
ВЕКТОР ОБРАНО!
Формуючі ціни на власну продукцію, за словами Станіслава Касян-Шаїнського, представники регіональних друкарень змушені озиратися на столицю. Дається взнаки й внутрішня конкуренція на регіональному рівні.
Й якщо б Cresco PRINT обрала вектор розвитку у напрямку виготовлення рекламно-комерційної продукції, варто було перебудовуватися повністю й робити ставку на залучення значних обсягів друку, щоб лишатися у ринку.
Але друкарня, придбавши Ricoh Pro™ C7200X з більш широким спектром можливостей, ніж в звичайної ЦДМ, фактично еволюціонувала у сектор виготовлення продукції з високою доданою вартістю – це свідомий вибір, у друкарні вирішили диференціюватися, менше конкурувати ціною.
Зрозуміло, що Cresco PRINT виготовлятиме й звичайну продукцію, популярність якої за рахунок додаткових кольорів навіть зростає. Й нерідко замовники хочуть навіть візитівки з додатковими кольорами.
Але все ж таки друкарня Cresco намагається здебільшого працювати з клієнтами, які виготовляють продукт та впаковують його.
У цьому випадку друкарня закриває для виробника всі потреби у друкованій продукції: каталоги, матеріали для роздачі, паковання для продукції та матеріалів для роздачі.
ПЕРШІ ПІДСУМКИ ЕКСПЛУАТАЦІЇ
Після перших тижнів експлуатації Ricoh Pro™ C7200X стало очевидно: виробництво Cresco PRINT почало виготовляти продукцію швидше.
Крім відповідності всім параметрам, які розглядалися власником друкарні під час вибору ЦДМ (універсальність при роботі з матеріалами для друку, покращена подача аркушів банерного формату, вакуумний лоток подачі матеріалів, якісне ламінування відбитків) серед переваг Ricoh Pro™ C7200X Станіслав Касян-Шаїнський називає чудову реєстрацію лиця та звороту, тракт паперу, наближений до класичного варіанту великих ЦДМ Pro-серії (оптимізоване проходження матеріалу, що позитивно впливає на роботу з щільними паперами та картонами).
Ricoh Pro™ C7200X має чимало налаштувань, за допомогою яких друкарня може домогтися високого результату в друці. Щоправда, оператори ЦДМ Cresco звикли працювати з Xerox® Versant® 180 Press, тому від зовсім іншої ЦДМ – Ricoh Pro™ C7200X – спочатку був невеликий шок, особливо коли побачили гнучкість налаштувань цього обладнання. Після початку експлуатації й розуміння процесу стало зрозуміло, що чисельні налаштування навпаки полегшують життя й дають змогу отримати найкращий результат у друці з будь-яким матеріалом. Якщо слідувати чітким алгоритмам, то Ricoh Pro™ C7200X є просто шикарним інструментом, який радуватиме й друкарню, й клієнтів.
Сподобалося власникові друкарні й те, що відбитки Ricoh Pro™ C7200X більш «граючі», яркі, порівняно з відбитками більшості представлених на ринку ЦДМ (де вони більш матові – «офсетні»). Дехто з клієнтів помітив ці зміни – й це стало для них приємним бонусом.
Ricoh Pro™ C7200X чудово проробляє деталі, характеризується стабільністю коліру.
Інстальована в Cresco PRINT Ricoh Pro™ C7200X була оснащена можливістю друкувати білим та прозорим тонерами. За словами Станіслава, щільність білого кольору у Ricoh Pro™ C7200X можна порівняти зі щільністю УФ-фарб, бо не кожний білий настільки добре вкриває чорні матеріали. Cresco PRINT вже друкувала на Ricoh Pro™ C7200X по широкому спектру дизайнерських картонів, й результати довели чудову покривельну здатність білого тонеру. Наразі компанія комбінує можливості білого та прозорого тонерів з друком на матеріалах з поверхнею Soft Touch – і це просто відкриває додаткові можливості для клієнтів, без задіяння великого виробничого ланцюжка з можливістю все виготовляти на одній ЦДМ.
Та й колеги Станіслава, що надають послуги трафаретного друку, відвідували Cresco PRINT після встановлення Ricoh Pro™ C7200X й зазначали, що білий та прозорий видрукувані на досить високому рівні.
А нещодавно компанія додатково придбала неоновий Pink (в одному з варіантів етикеток у брендбуці був неоновий Pink, відповідно з’явилися й запити від клієнтів, й Станіслав сподівається, що цей колір буде використано для друку не лише етикетки, але й паковання).
Рахуючи вартість виконання замовлень з додатковими кольорами, друкарня Cresco PRINT виходить з процедури взаємодії з замовником.
Або він, згідно до цілком зрозумілих інструкцій виробництва, готує макет самостійно, або компанія силами препрес-інженерів за додаткову оплату допомагає готувати макети до друку.
Зі свого боку, у друкарні намагаються допомогти замовникам відчути переваги додаткових кольорів. Тому друкарня бере на себе частину витрат з підготовки та адаптації файлів, щоб клієнт мав змогу отримати преміальний продукт за доступною вартістю.
А загалом від моменту інсталяції Ricoh Pro™ C7200X пройшов відносно невеликий час – клієнти Cresco PRINT поступово розбираються з інструкціями, препрес-інженери роблять коригування, й поки цей процес не досить впливає на вартість. Після розуміння, який саме обсяг становлять роботи з додатковими кольорами в загальному
обсязі робіт, можливо будуть внесені певні зміни в процес взаємодії із замовниками та у ціноутворення.
Наразі компанія особливо не відчула, що після скасування карантинних обмежень клієнти стали розміщувати більше замовлень (послаблення співпало з початком літа, яке традиційно не є високим сезоном в поліграфії). Так, запитів стало більше – друкарня працює над тим, щоб найбільш гнучко налаштувати рекламу. Більшість замовників
Cresco PRINT гідно пройшли стресовий період та продовжують розвиватися.
ЧИ Є РИНОК ДРУКУ ДОДАТКОВИМИ КОЛЬОРАМИ?
Побутує думка, що ринок друку додатковими кольорами сьогодні не досить сформований, що у загальній кількості замовлень продукції з білим, прозорим тонерами та металіками замало. Дійсно, якщо розглядати сегмент конкретно цифрового друку, пакет замовлень із додатковими кольорами на ринку досить малий, погоджується
Станіслав, – зокрема, у власників ЦДМ класу Ricoh Pro™ C7100X/Ricoh Pro™ C7200X кількість замовлень з додатковими кольорами в загальному обсязі не перевищує 5%. Але не варто забувати, що під час друку з додатковими кольорами обсяги – зовсім не основне.
Важливіше, що власники цих ЦДМ виготовляють продукцію з додатковою вартістю та персоналізують її, підкреслюючи переваги свого замовника.
Зі свого боку Cresco PRINT прагне запевнити клієнта, що його паковання має чимось відрізнятися, й тому рішуче налаштована просувати друк додатковими кольорами. Наприклад, ці можливості доцільні при виготовленні паковання з мікрогофрокартону до якого кашируються повноколірні відбитки, що оздоблюються з використанням до-
даткових ефектів (друк спеціальними кольорами, вибіркове лакування, тиснення) – такі замовлення надходять до Cresco PRINT від клієнтів, які виготовляють продукцію на експорт. Вони прагнуть запропонувати клієнтам не гірше паковання, ніж американські та європейські виробники.
Марко Турін, директор компанії «Тотем»:
«Cresco PRINT – це той клієнт, який зможе добре працювати з додатковими кольорами. Друкарня виготовляє чимало коротких замовлень з додатковими кольорами, й власник друкарні радіє, що їх тепер не треба друкувати у трафаретний спосіб.
Друк додатковими кольорами у Cresco PRINT переважно застосовується для виготовлення паковання, або для вкладишів, які замовляють разом з пакованням, тобто це єдине дизайнерське рішення. При друці на ЦДМ Ricoh Pro™ C7200X білий та прозорий тонери чудово лягають на матову поверхню. А ще більше можливості друкарні буде розширено після інсталяції золотого та срібного тонерів».
ПРИЄМНЕ ВІДКРИТТЯ
Для Станіслава Касян-Шаїнського стало приємним відкриттям робота з фірмою «Тотем», авторизованим партнером з продажу та сервісного обслуговування Ricoh Europe Graphic Communications та партнером компанії «Мегатрейд», ексклюзивного представника Ricoh Europe Graphic Communications в Україні.
Обираючи першу свою ЦДМ (між Xerox Color 550 та Konica Minolta bizhub Pro™ C6500), Станіслав надав перевагу рішенню Xerox, тому знайомство з фірмою «Тотем» було швидкоплинним.
Сьогодні, почавши співпрацювати з підприємством та його керівником Марком Туріним, представники друкарні Cresco PRINT приємно вражені рівнем підтримки.
Крім того, «Тотем» є партнером Cresco PRINT і по друкарському цеху, тому дуже важливим є момент обміну досвідом.
Ricoh Pro™ C7200X встановлено у Cresco PRINT на умовах контракту, до такої форми співпраці друкарня прийшла 2019 р., а її керівник отримав масу позитивних емоцій від роботи виробництва. Адже до цього друкарня обслуговувала ЦДМ власними силами та залучала сторонніх сервісних інженерів.
Робота ЦДМ на контракті – це свідомий крок, що сприятиме подовженню терміну експлуатації ЦДМ, її основних вузлів, які замінюватимуться не коли виходитимуть з ладу, а коли це треба робити за регламентом. Важливе для власника друкарні й розуміння, що з боку компанії «Тотем» можна розраховувати на надійну партнерську підтримку – з двох боків – сервісними інженерами та друкарями.
ПЕРСПЕКТИВНІ ПЛАНИ
У планах власника друкарні інсталювати срібний та золотий тонери, щойно така можливість з’явиться. Як зазначає Станіслав Касян-Шаїнський, зразки, які компанія отримувала при друці цифровими металіками, досить подібні до трафаретного золота та срібла, тому частина робіт після до оснащення Ricoh Pro™ C7200X друком срібним та золотим тонерами перейде на «цифру». Перспектива друку цифровими металізованими тонерами дасть змогу Cresco PRINT підвищити оперативність, виготовляти індивідуальні замовлення, в т.ч. з перемінними даними. А замовники етикетки та паковання зможуть отримувати цікаві та нестандартні рішення у стислі терміни.
Зробивши крок у більш серйозний сегмент друку, Cresco PRINT наразі прагне сконцентруватися на роботі з додатковими кольорами та отримати фідбек після встановлення Ricoh Pro™ C7200X.
Серед інших планів – придбати висікальне устаткування ф. В1 (досі всі питання закривалися висічкою у ф. В1 у партнерів). Сьогодні Cresco PRINT розширює асортимент готових штампів, щоб у клієнта була можливість обрати готовий штамп з каталогу.
Також є плани, пов’язані з тисненням – замість ручного приладу компанія планує придбати напівавтоматичний. Не виключено, що буде придбано плотер з автоматичною подачею матеріалів (у Cresco PRINT є планшетний плотер з полем 1,2х,2 м старого зразку, який поки що порається з невеликими обсягами продукції).
Компанія інвестуватиме в подальшу автоматизацію, оптимізацію роботи менеджерів та виробництва, залучення замовлень через Web-to-Print (розробляється новий сайт).