Експерти в галузі оперативного друку настійливо наголошують – друк додатковими кольорами – не забаганка окремих клієнтів друкарень, а стійкий ринковий тренд. Та чи не єдина розумна можливість вийти за рамки «кривавого океану», на який перетворюється процес продажу продукції, видрукуваної у CMYK.
Зрештою, продуктивність, ефективність і конкурентоспроможність багатьох друкарських бізнесів безпосередньо залежать від друкувальних пристроїв, які мають на озброєнні друкарні. Відкладаючи переозброєння на потім, можна й пропустити формування нових ринкових ніш або вчасно не запропонувати додаткові можливості клієнтам і втратити їх назавжди.

 

ЧАС ОНОВИТИ ТЕХНОЛОГІЮ ДРУКУ?!

Рівень цін на рекламну-поліграфічну продукції на поліграфічному ринку України через низку причин занизький. Друкарні цифрового друку відчувають потужний тиск з боку сервісів збірних накладів та інших потужних агрегаторів друкарських замовлень через Інтернет. Ті компанії, які приділили увагу розвитку сервісів онлайн-поліграфії вчасно, сформували велику клієнтську базу, навчилися швидко виготовляти широкий асортимент продукції. І невеликим регіональним друкарням, які через низький рівень автоматизації подеколи виконують чимало трудомісткої та малоцінної роботи, з такими агрегаторами замовлень конкурувати важко.

 Очевидно, що рівень конкуренції серед друкарень в поліграфії ледь не перевищує рівень конкуренції у традиційному розумінні – оффлайн. Негативним фактором розвитку онлайн-поліграфії, сервісів Web-to-Print (а в цю гонитву озброєнь включаються поступово й невеликі друкарні) є постійне прагнення деяких сервісів конкурувати не сервісом, а ціною. Та й, за умов постійних локдаунів, конкуренція як така, особливо в містах, перенасичених цифровим друкарським устаткуванням, досить жорстка.

 Зрозумійте елементарну річ! Цінова конкуренція має сенс лише, коли розумієш її наслідки й маєш чіткий план, як від конкуренції ціною перейти до конкуренції сервісом, тобто – керуєш процесом! В іншому випадку – демпінг – це слалом, в якому перемогти неможливо.

 Краще спробуйте диференціювати діяльність, запропонувати додаткові послуги, які конкуренти не зможуть швидко запропонувати ані в онлайні, ані в оффлайні. Станьте, врешті-решт, цінним маркетинговим партнером для своїх клієнтів замість того, щоб бути «ще одним поліграфічним центром». Чудовий шлях зробити це – модернізувати технологію друку.

 Погодьтеся, нерідко на першому місці у списку бажань ваших клієнтів – можливість отримати продукцію з надзвичайними ефектами. Їхні очікування зросли в онлайн-світі з нескінченним вибором, і вони можуть дедалі частіше просити про речі, які ви не можете виконати.

 Поспілкуйтеся з клієнтами. Можливо, вони потребують друку на нових матеріалах (пластик/поліестер, текстиль – наприклад, льон або неткана тканина, фольга або рекламні магніти). Чи вони потребують рекламної поліграфії зі складними варіантами фальцювання, незвичною формою, надзвичайними ефектами друку та післядрукарського оздоблення.

 Отже, перед вами важкий вибір: відмовитися від подібних робіт або взятися за них та спостерігати, як ваші витрати на робочу силу різко зростають, а продуктивність знижується, поки ви вдаєтеся до ручних процесів.

Застарілі ЦДМ, без додаткових можливостей, навряд чи дадуть вам змогу отримати продукцію з високою доданою вартістю. Не оновлюючи парк устаткування, ви не заробите більше грошей і втратите клієнтів.

Отже, можливо, саме час перепочити та подивитися, які нові можливості чекають на вас.

Й одна з них, безперечно, друк додатковими кольорами – як спосіб диференціювати свій бізнес та виготовляти продукцію з більш високою доданою вартістю, ніж конкуренти.

 

Креативні застосування технології CMYK +

ПЕРША СПРОБА

У 2010 р. компанія Xerox випустила вдалу машину Xerox® Color® 800i/1000i, де в якості п’ятого кольору використовувався прозорий тонер, який створював ефект вибіркового лакування. Починаючи з 2014 р., в цих ЦДМ з’явилася можливість наносити через п’яту секцію також золотий і срібний тонер.

Але п’ятий колір міг наноситися лише поверх кольорів тріади (тобто декорувати окремі елементи Xerox® Color® 800i/1000i дозволяла, а отримувати відбитки з перламутровим ефектом, як, наприклад, Xerox® Iridesse™ Production Press, – ні). Крім того, металізовані тонери при друці на Xerox® Color® 800i/1000i не встигли отримати значного поширення.

РОЗШИРИТИ ЯКІСТЬ ВІДТВОРЕННЯ КОРПОРАТИВНИХ КОЛЬОРІВ

У 2017 р. компанія Xerox вдосконалила ЦДМ своєї флагманської лінійки та запропонувала iGen® 5 Press з можливістю встановлювати п’яту друкарську секцію для друку синім, помаранчевим, зеленим, жовтим, білим чи прозорим кольорами. Основне завдання п’ятої секції – розширити кольорову гаму друку та збільшити кількість корпоративних (змішаних по системі Pantone) кольорів, які можна відтворити на iGen® 5 Press.

Процес зміни тонера у п’ятій секції займає не більше 20-30 хв. А користувачі iGen® 5 Press залежно від замовлення мають змогу обирати, який саме додатковий тонер (помаранчевий, зелений або синій) треба додати, щоб досягти максимально точної передачі кольору.

XEROX® IRIDESSE™ PRODUCTION PRESS ЗАМІНЮЄ ДЕКІЛЬКА ДРУКАРСЬКИХ МАШИН І ТЕХНІЧНИХ ПРОЦЕСІВ

Дещо пізніше Xerox вивів на ринок модель Xerox® Iridesse™ Production Press, яка у лінійці компанії посіла місце між Xerox® iGen® Press та легендарними Xerox® Versant® Press.

Xerox® Iridesse™ Production Press – це швидкісна ЦДМ з винятковими характеристиками автоматизації та швидкості друку (табл. 1). Але в контексті цього матеріалу нас цікавить насамперед те, що Iridesse™ – перша в світі ЦДМ, яка може в один прохід друкувати золотим або срібним металізованим тонером, чотирма кольорами CMYK і прозорим тонером (згодом було додано можливість друку білим, а наприкінці 2020 р. й пурпуровим Pink).

Отже для друкарень, які мають інструмент, що дає змогу за один прогін отримувати продукцію, видрукувану в шість кольорів, з нестандартними ефектами перламутру або металізації, з прозорим лаком, відкрилися дуже райдужні ринкові перспективи.

У Xerox® Iridesse™ Production Press дві додаткові секції. Одна секція встановлюється до кольорів CMYK, друга – після. Додаткові секції дають змогу наносити металізовані (срібний і золотий) тонери, прозорий тонер (лише через останню секцію). Відповідно, один металізований тонер можна наносити на папір під триадні фарби, і ця можливість дає змогу отримати цікаві ефекти та кольори, які в Xerox називають перламутровими.

А інший додатковий тонер можна наносити поверх тріадних фарб. Одночасно використовувати два «срібла» або два «золота» в секції до і після CMYK не можна. А ось встановити два білих (в першу й останню секції) – цілком можливо.

Фактично, у Xerox® Iridesse™ Production Press об’єднані кілька технічних процесів:

  • нанесення криючих металіків та білого кольору;
  • друк декоративних елементів металізованими тонерами;
  • цифрове лакування для створення ілюзії обсягу або додаткових текстур.

 

 

Xerox® Iridesse™ Production Press, встановлена у Друкарні «Вольф»

Таблиця 1. Технічні характеристики Xerox® Iridesse™ Production Press

 

 

Таким чином, Xerox® Iridesse™ Production Press замінює декілька друкарських машин і технічних процесів, які зазвичай використовуються для створення нестандартних елементів оформлення, і дає змогу виконувати онлайн те, що раніше потребувало встановлення окремих додаткових одиниць обладнання.

Українське представництво корпорації Xerox зосередилося на просуванні ідеї друку за рамками стандартних пропозицій на ринку (CMYK +) у 2019 році. Важливе значення мала демонстрація на виставці T-Rex 2019 друкарської машини Xerox® Iridesse™ Production Press, яка каталізувала розвиток теми друку додатковими кольорами.

Вже у 2019 р. в Україні інстальовано три ЦДМ Xerox® Iridesse™ Production Press, у т.ч. у провідній компанії на ринку комерційної поліграфії – Друкарні «Вольф».

Xerox® Iridesse™ Production Press, встановлена у Друкарні «Вольф», стала першою в Україні в сегменті виробництва рекламно-комерційної поліграфії.

Xerox® Iridesse™ Production Press з двома станціями друку білим тонером, а також секціями друку срібним і прозорим тонером викликала справжній фурор на ринку. Це рішення Xerox ідеальне для виробництва Luxury-поліграфії, підкреслює Ігор Вольф. Не випадково для просування його можливостей на ринок компанія обрала слоган «Симфонія розкоші/Магічна формула Xerox® Iridesse™».

У друкарні «Вольф» чітко розуміють: для успіху в бізнесі треба пропонувати клієнтові щось нове, яке суттєво відрізняється від запропонованого іншими учасниками ринку. Xerox® Iridesse™ Production Press повністю відповідає цим вимогам і дала друкарні змогу створювати унікальний асортимент, який радує клієнтів друкарні колірними комбінаціями завдяки додатковим друкарським секціям.

Друкарня «Вольф» розробила «Чарівні формули» друку на Xerox® Iridesse™ Production Press, і тепер її замовники можуть створювати шедеври безпосередньо на сайті wolf.ua, перебуваючи вдома або в офісі.

А на міжнародній конференції, яку компанія Xerox провела 18 листопада 2020 р. під гаслом Dreams In. Print Out («Роздрукуй мрію») з-поміж інших вдосконалень було представлено можливість друкувати на Xerox® Iridesse™ Production Press новим флуоресцентним рожевим тонером на додачу до золотого, срібного, білого і прозорого. Рожевий флуоресцентний тонер для Xerox® Iridesse™ Production Press постачається з березня 2021 року.

 

 

Зразки друку з додатковим флуоресцентним рожевим тонером

Торік ринок поліграфії переживав непрості часи, і багато його операторів, прагнучи утримати позиції, конкурували ціною, тому продавати звичайну продукцію в CMYK ставало дедалі складніше. З іншого боку, ринок друку додатковими кольорами в окремих регіонах взагалі не сформований, тому у друкарень залишаються чудові шанси увійти в цей сегмент і дорожче продавати продукцію з додатковою цінністю.

Навчальні вебінари по технології друку Xerox® Adaptive CMYK Plus дуже зацікавили партнерів Xerox® Ukraine і представників друкарень України, відповідно, з’явилися і проєкти, пов’язані з друком Xerox® Adaptive CMYK Plus.

«Сама по собі декларація “У нас є ЦДМ з можливістю друку додатковими кольорами” не працює.

CMYK + – чудова технологія, що дає змогу виготовляти ексклюзивну продукцію, з набагато більш високим потенційним рівнем маржинальності, ніж у звичайної продукції в CMYK. Але продукцію з додатковими кольорами потрібно вміти продавати», – зазначив в інтерв’ю Print+ керівник Xerox® Ukraine Андрій Подгорнов.

 

 

CMYK + У ЦДМ ДОСТУПНОГО ЦІНОВОГО СЕГМЕНТУ

У 2020 р. можливість друкувати додатковими кольорами було додано у ЦДМ, що перебувають в більш доступному ціновому сегменті. Опцією Xerox® Adaptive CMYK Plus сьогодні можна оснастити ЦДМ Xerox® Versant® і Xerox® PrimeLink® 9070. Такий комплект можна встановити в одному з трьох варіантів: Xerox® Vivid Kit (золотий, срібний, білий і прозорий),  Xerox® Fluorescent Kit (флуоресцентні блакитний, перпуровий і жовтий) або Xerox® Vivid + Fluorescent Kit (всі додаткові кольори).

Отже, тепер Xerox® Versant® 180/280 Press – це машина «3 в 1», яка може після нескладних «перевтілень» друкувати навіть більш широким діапазоном кольорів, ніж Xerox® Iridesse™ Production Press! Звичайно, у Xerox® Versant® 180/280 Press чотири, а не шість друкарських секцій. Втім, ця унікальна машина дає змогу відтворювати більшу кількість кольорів, ніж Xerox® Iridesse™ Production Press та обладнання конкурентів.

Можливості Xerox® Versant® 180/280 Press впродовж 5 хв. можна легко доповнити друком білим, срібним, золотим і прозорим тонерами, або налаштувати для друку флуоресцентними тонерами!

Всі картриджі з додатковими кольорами (на відміну від Xerox® Iridesse™ Production Press) встановлюються виключно на «своє» місце: Black змінюється на White, Blue – на Gold, Magenta – на Silver, Yellow – на Clear. У флуоресцентної конфігурації Black залишається, а замість блакитного, пурпурового та жовтого картриджів встановлюються їхні флюоресцентні аналоги.

В порівнянні з Xerox® PrimeLink® C9070 (можливість друку у CMYK+ в ній анонсовано дещо раніше, а про саму ЦДМ йтиметься далі) формула додаткових кольорів (VIVID) у Xerox® Versant® 180/280 Press була змінена з GWSC на WGSC, що дало змогу отримати більш щільний білий та покращити керування ним.

Піонером у запровадженні технології Xerox® Adaptive CMYK Plus в Україні стала київська друкарня «Ідея Принт», яка саме й придбала Xerox® Versant® 180 Press, щоб друкувати додатковими кольорами.

 

Xerox® Versant® 180 Press у друкарні «Ідея Принт»

Михайло Зорівчак, директор друкарні «Ідея Принт» зазначає: «Раніше нам ніколи не доводилося працювати з додатковими секціями, де була потрібна фізична заміна кольорів. Після аналізу друкарського процесу та вироблення навичок у оператора ми без особливих зусиль міняємо секції (CMYK-VIVID-CMYK), до чотирьох разів на добу. Процес займає до п’яти хвилин і жодних складнощів не викликає. Найбільш популярними, на наш подив, виявилися білий і срібний колір, в комбінації з темними дизайнерськими картонами. Також близько 20% клієнтів зацікавлені у використанні додаткових кольорів при друці наліпок».

З продукції з додатковими кольорами «Ідея Принт» друкує здебільшого листівки, й 80% таких виробів пов’язані з весільною тематикою. Ще одне цікаве застосування додаткових кольорів – друк дипломів, замовники яких намагаються замінити тиснення можливістю наносити золотий і срібний тонер. Крім того, «Ідея Принт» вивела на ринок новий продукт – палітурні кришки з вінілу, на які нанесено зображення на ЦДМ металіками.

Зразки друку з додатковими кольорами Xerox® Versant ® 180 Press

А восени 2020 р. пакет Adaptive CMYK +, теж для друку додатковими металіками, білим та прозорим тонерами, придбала одна з провідних друкарень Харкову з друку етикеткової та пакувальної продукції.

XEROX® PRIMELINK® C9070 – ФЛАГМАН ОНОВЛЕНОЇ ЛІНІЙКИ ПОЧАТКОВОГО РІВНЯ XEROX® PRIMELINK®

Нижче за Xerox® Versant® 180/280 Press в ієрархії ЦДМ Xerox з можливістю друку додатковими кольорами перебуває Xerox® PrimeLink® C9070 – флагман оновленої лінійки початкового рівня Xerox® PrimeLink®! Ця унікальна система друку запозичила у старших побратимів чимало для того, щоб претендувати на роль самодостатньою бойової одиниці: робота з щільними матеріалами, друк у баннерному форматі, універсальні та гнучкі фінішні модулі, можливість використання систем автоматизації та алгоритмів растрування для друку різних типів поліграфії.

Звичайно, Xerox® PrimeLink® C9070 (як, власне, й Xerox® Versant® 180/280 Press – різниця насамперед у собівартості друку) не дозволяє друкувати з додатковими ефектами за один прогін (їх доводиться наносити за другий прогін після заміни картриджів і модулів ксерографії).

Xerox® PrimeLink® C9070 – це рішення не лише для копіцентрів, салонів оперативної поліграфії, маститих друкарень як обладнання з додатковими можливостями, але й допоміжна ЦДМ для друкарень офсетного друку.

А найважливіше в цій історії те, що Xerox® PrimeLink® C9070 в комплекті з модулем для перевстановлення картриджів і модулів ксерографії з додатковими кольорами коштує значно дешевше, ніж ЦДМ конкурентів з п’ятьма робочими станціями.

VERSALINK® C8000W: НАЙДОСТУПНІШИЙ ПРИНТЕР XEROX ДЛЯ ДЕКОРАТИВНОЇ ПОЛІГРАФІЇ

Й нарешті на згадуваній вище осінній конференції Dreams In. Print Out корпорація Xerox оголосила про створення Xerox® VersaLink® C8000W, кольорового принтера ф. A3 з підтримкою білого тонера. Ця новинка – найбільш компактне та економічне рішення в лінійці обладнання компанії для друку CMYK +.


Таблиця 2. Технічні характеристики Xerox® Versalink® C8000W

 

У новинці реалізовано колірну формулу W-CMY: замість чорного тонера встановлюється білий з високою покривельноюздатністю, який може використовуватися окремо або як нижній шар під кольорами стандартної тріади. Така технологія дає змогу друкувати на тонованих і прозорих матеріалах, бездоганно передаючи складні відтінки. При цьому основне зображення точно суміщується з підкладкою, бо білий тонер наноситься за один прохід з іншими кольорами.

Друк зображень CMYK на темних носіях з використанням білого як основи розкриває потенціал кольорів CMY з нового боку, наприклад, при друці віконної графіки, весільних запрошень, меню ресторанів, темних і кольорових конвертів, наліпок.

Придбавши Xerox® Versalink® C8000W, навіть невеликі друкарні, салони оперативної поліграфії, дизайн-студії, рекламні аґенції, маркетингові відділи великих компаній зможуть випускати високомаржинальні види продукції, недоступні для звичайного цифрового обладнання з формулою CMYK (наприклад, білий текст на темному тлі, або кольорові зображення на темних носіях), та за сучасних непростих умов увійти до сегменту декоративної поліграфії й підвищити цінність своєї продукції за мінімальних інвестицій.

Завдяки підтримці формату до 320х1320 мм і матеріалів щільністю до 300 г/м2, Xerox® Versalink® C8000W дає змогу реалізовувати креативні рішення при виробництві широкого асортименту продукції з унікальним дизайном: від наліпок, етикеток і конвертів до банерів, афіш та суперобкладинок. Ці можливості доповнюють високу якість друку, яку принтер забезпечує завдяки роздільній здатності 2400x1200 dpi та хімічно вирощеному тонеру High Res EA.

Платформа Xerox® ConnectKey максимально підвищує простоту та зручність роботи з Versalink® C8000W. При цьому драйвер, створений спеціально для роботи з білим тонером, відкриває розширені функції налаштування та управління, які можна доповнити за допомогою опціонального програмного забезпечення BiancoDigitale (з його допомогою користувачі можуть легко імпортувати PDF-файли, файли Photoshop або растрові графічні зображення, такі як JPEG або BMP, і швидко створювати вихідні файли для друку).

Керівник напрямку промислових систем друку Xerox Україна Ігор Холод доповнює офіційний реліз корпорації: «Основне застосування нового принтера – виготовлення високоприбуткових робіт з використанням незвичайних матеріалів, які не можуть бути виконані засобами звичайного цифрового друку з формулою CMYK».

 

Зразки віконної графіки та попереджувальних табличок

Ігор зазначає, що основні переваги Xerox® Versalink® C8000W перед іншими апаратами – більш висока роздільна здатність друку та низька вартість, при подібних можливостях виготовлення найбільш популярних видів робіт, а також максимально просте управління машиною через стандартний драйвер.

Друк білим тонером по темних матеріалах

Крім того, Xerox® Versalink® C8000W може друкувати білим тонером в якості нижнього шару за один прохід, що є унікальною рисою для апаратів подібного цінового класу.

Прозорі наліпки з білою підкладкою під кольори CMY

Стандартний драйвер принтера Xerox® Versalink® C8000W має широкі можливості налаштування друку білим кольором, достатні для більшості користувачів.

Друк білим тонером по конвертах

Принтер Xerox® VersaLink® C8000W постачається з усім інструментарієм, потрібним для підтримки робочих процесів з друку білим тонером; інтегрованим графічним контролером, драйверами для Mac та Windows (дають змогу обирати 12 кольорів носіїв та друкувати зі звичайних програм Microsoft).

Таким чином, компанія Xerox у цьому році сформувала повну й довершену лінійку для друку CMYK+. На будь-який бюджет, для різних потреб з додаткових можливостей у друці. Справа за Вами, шановні Поліграфісти! Обирайте та зростайте разом з Xerox!