Складно собі уявити, але близько 40% всієї їжі в США не споживається, а стає харчовим сміттям. Нерідко це корисна, придатна для споживання їжа, яка може нагодувати тих, хто цього потребує. Якщо розглядати питання харчових відходів у більш широкій перспективі, близько 30% їжі псується по всьому світу.

Американська національна організація ReFED створила навіть Insights Engine, каталог рішень, які допоможуть запобігти появі харчового сміття. У ньому можна побачити фінансові та кліматичні переваги низки рішень, включаючи розміри порцій, набори їжі, просвітницькі кампанії для споживачів та стандартизоване маркування дат.

Виявилося, що рішення, пов’язані з пакованням, мають вирішальне значення для зменшення харчових відходів. Рішення для безпосередньо дизайну паковання продукту мають сукупну чисту фінансову вигоду $4,13 млрд. Зміни в дизайні паковання також можуть допомогти запобігти появі 650 000 тонн харчових відходів та заощадити понад 120 мільярдів літрів води на рік.

Очевидно, є неймовірна можливість використати вдосконалений та оптимізований дизайн паковання для зменшення харчових відходів. Ось три елементи дизайну, які передусім слід врахувати:

Багаторазове відкривання

В опитуванні Wasted Food: U.S. Consumers' Reported Awareness, Attitudes, and Behaviors («Марна їжа: споживачі США, обізнаність, ставлення та поведінка») щодо причин появи харчового сміття 57% споживачів в рекомендаціях для ритейлу та закладів громадського харчування заявили, що вони хочуть більше паковання з ефектом багаторазового відкривання. Окрім того, що ця опція дуже імпонує споживачам, можливість багаторазового відкривання допомагає запобігти появі харчових відходів, захищаючи продукт та подовжуючи термін його придатності.

Для цього на пакованні можуть бути закріплені zip lock, застібки, кришечки, наліпки, зажими чи інші елементи, які допоможуть продукту всередині залишатися свіжим якомога довше. Насамперед ця опція важлива для паковання таких продуктів як крупи, зернові, горіхи, сир, сире м’ясо, фастфуд та багато інших.

 

 

Клапан на пакованні печива запобігає передчасному псуванню продукту

Важливо зазначити, що вищевказані елементи паковання нерідко непридатні для вторинної переробки, а також зашкоджують вторинній переробці решти паковання. Вони також можуть значно ускладнити виробництво та збільшити вартість паковання. Рішення про додавання цих функцій має бути збалансованим з розумінням того, як споживачі зберігають та споживають продукт, та розумінням, в ідеалі на основі даних або досліджень споживачів, що можливість повторно закривати паковання допоможе зменшити харчові відходи.

 

Розміри паковання

Більш різноманітний розмір паковання для всіх видів продуктів допомагає врахувати розміри домогосподарств, купівельні звички та обізнаність щодо відповідних порцій. Краще розуміючи потреби споживачів та забезпечуючи менші порційні паковання, компанії можуть допомогти зменшити харчові відходи як у кількості розкритих продуктів, так й у обсягах приготованої для споживачів їжі.

 

500-грамова упаковка рибних філе може постачатися у подвійній 250-грамовій герметичній упаковці, й споживач може приготувати не весь продукт, а лише його половину

 

Видимість

Видимість продукту може мати важливе значення для харчових відходів, а також для переробки паковання. Нерідко воно має на меті забезпечити огляд продукту, особливо коли у пакунку свіжий товар.

Для товару видимість може стати функцією дизайну, яку слід застосовувати, коли споживачі використовують колір, форму або текстуру для визначення свіжості.

Для інших продуктів непрозоре або темне паковання може насправді допомогти захистити вміст і продовжити термін зберігання. У випадку з пакованням для картоплі, видимість продукту може призвести до того, що картопля позеленіє та буде непридатною через її токсичність.

Значна частина паковання на ринку сьогодні не має перелічених в статті важливих особливостей. Настав час, коли зусилля виробників, торговельних марок та ритейлерів треба спрямувати на редизайн паковання з можливістю повторного закривання, враховуючи видимість вмісту, різноманітні розміри паковання та товару. Кінцева мета — покращене зберігання товару та його розумна утілізація. Вдосконалений дизайн допоможе ритейлерам та споживачам відійти від обсягів у 40% харчового сміття, особливо коли розумний дизайн поєднується зі стандартизованим маркуванням дат та зрозумілою інформацією про зберігання та використання.

Посилання на оригінальну статтю