ВИТОКИ КОМПАНІЇ
У 2010-2014 рр. Валентина Мисюк з колегами видавала рекламний журнал автомобільної тематики, який поширювався у Волинській та сусідній областях та, відповідно, працював з рекламодавцями з цих регіонів. Чимало з них запитували про поліграфію, дехто навіть замовляв візитівки та іншу продукцію. Власного обладнання компанія Валентини тоді ще не мала, а перерозміщувати замовлення на стороні було незручно, та й витрати часу не виправдовувалися.
Отже, 2013 р. компанія придбала перший принтер Xerox WorkCentre 7830. Це невеличке обладнання тоді цілком влаштовувало власницю підприємства, бо розвивати велике друкарське виробництво Валентина Мисюк ще не планувала (ставку вона робила на видавничу діяльність та інформаційний портал).
Через зрозумілі причини у 2014 р. ситуація з виданням журналу погіршилася, тому підприємиця вирішила зосередитися на друкарському напрямку, бо вже мала стале коло клієнтів.
Сьогодні компанія надає послуги дизайну (власну дизайнстудію засновано в листопаді 2018 р.), виготовлення сувенірної та поліграфічної продукції. Крім друкарського устаткування компанія має ріжучий плоттер, ламінатор, обладнання для тиснення, бігування, виготовлення календарів.
ОНОВЛЕННЯ ЦДМ
Компанії вдалося розвинути стосунки з багатьма клієнтами, включаючи корпоративних. Звичайно, ЦДМ Xerox WC7830 вже не влаштовувала ані власницю компанії, ані замовників за якістю та швидкістю.
Валентина спілкувалася з колегами з інших друкарень, читала чимало відгуків про ЦДМ різних виробників: важливими складовими для власниці Lucky Druk були собівартість друку та рівень сервісу постачальника.
Тому пропозиція Наталі Гетьманенко, менеджера львівського представництва Konica Minolta Ukraine придбати ЦДМ Konica Minolta AccurioPress С3080, виявилася досить вчасною.
Валентина Мисюк відвідала офіс та шоу-рум компанії у Києві, де для неї провели змістовну презентацію можливостей ЦДМ Konica Minolta AccurioPress С3080.
За власним зізнанням Валентини, коли вона їхала до Києва, впевненість, що купуватиметься саме ЦДМ Konica Minolta не перевищувала 30%. Але її приємно здивували офіс Konica Minolta Ukraine й те, що вдалося отримати змістовні відповіді на всі питання та протестувати друк на різноманітних матеріалах.
Власницю луцької друкарні цікавив, зокрема, друк на матеріалах з клейким шаром: на Волині працює чимало виробників крафтової продукції, яким потрібні варіативні наклейки короткими накладами. Також подібну продукцію нерідко замовляють посередники, з якими Lucky Druk працює на системній основі.
Звичайно, цікавила Валентину й можливість банерного друку (330х1300 мм), бо клієнти Lucky Druk нерідко замовляють буклетики із фальцем «гармошкою». Друкарня також виготовляє малотиражне паковання, яке у розгортці подеколи не лягає на стандартний формат паперу. Мала на меті власниця Lucky Druk виготовляти й довгі календарі.
Konica Minolta AccurioPress С3080 з додатковим модулем LU-202m для подачі паперу, який полегшує працю оператора, в Lucky Druk інстальовано у вересні 2019 року.
Оновлення ЦДМ дало змогу залучити додаткових замовників із середовища рекламних агенцій, а також друкарні іншого профілю, які не мають устаткування для електрографічного друку сухим тонером.
Враження від співпраці з Konica Minolta Ukraine у Валентини цілком позитивні: «Коли чогось не очікуєш, а потім тебе вражають – це набагато краще, ніж коли чогось очікуєш, а потім тебе розчаровують».
Валентині Мисюк подобається сервіс від Konica Minolta Ukraine: особливо, швидке реагування та можливість отримати консультацію від сервісного інженера.
ОСОБЛИВОСТІ РОБОТИ ТА КОНКУРЕНТНІ ПЕРЕВАГИ
Lucky Druk працює як із рекламними агенціями, друкарнями іншого профілю, корпоративними замовниками, так і з кінцевими споживачами. Компанія розташована у ТЦ «Глобус», за адресою вул. Єршова, 11 – відповідно, Валентині з колегами вдалося залучити нових замовників, що також орендують приміщення в цьому торговельному центрі.
Для рекламних агенцій у Lucky Druk розроблено прайс для посередників. Складні замовлення прораховуються додатково. Із кожним клієнтом друкарні на постійній основі працює власний менеджер, який добре знає уподобання замовника.
Lucky Druk виготовляє не лише звичайну рекламну поліграфію, але й продукцію з високою доданою вартістю, наприклад, ділові щоденники з обкладинкою зі шкірзамінника.
Чимало клієнтів співпрацюють з Lucky Druk за напрямком виготовлення календарів. Із деякими системними замовниками компанія починає працювати за цим напрямком з літа, щоб нівелювати зниження сезонного навантаження. Постійним клієнтам пропонуються цікаві варіанти з виготовлення календарів: на дерев’яних підставках, з кишенями.
Ще один напрямок діяльності Lucky Druk – нанесення зображень на футболки за технологією термотрансферного перенесення. Виконуються замовлення з брендування великих накладів готових текстильних виробів (футболки, реглани, товстівки, поло) для організацій, а разові замовлення залучаються здебільшого через сайт http://luckydruk.com.
До речі, на сайті компанії автоматизовано й процес залучення замовлень інших товарних категорій: афіші, блокноти, брелоки, буклети, візитівки, вітальні листівки та запрошення, горнятка з логотипом, ділові щоденники, значки, календарі, кепки, конверти, ліфлети, листівки, магніти, наклейки та стикери, пластикові картки, паперові та пластикові пакети, папки, повітряні кульки, постери, рекламні банери, ручки, флаєри, фотокартини тощо. Є можливість й замовити листовий друк в аркушах SRA3.
Lucky Druk співпрацює з замовниками не лише з Луцька й з інших регіонів України. Наприклад, якщо великий завод, що виготовляє котли, розташований у невеликому місті Красилів Хмельницької області, йому немає значення, де замовляти поліграфію – у Хмельницьку чи Луцьку. На користь лучан працює й «сарафанне радіо» – одному з клієнтів з Білої Церкви друкарню Lucky Druk порадив її клієнт з Луцька.
КОНКУРЕНТНІ ПЕРЕВАГИ
На ринку Луцька працює чимало друкарень цифрового друку. Для такого невеликого міста – не мегаполісу – рівень конкуренції досить високий. За рахунок чого компанії Lucky Druk вдається успішно співпрацювати з рекламними агенціями? Валентина Мисюк зазначає, що друкарня виготовляє продукцію для клієнтів досить оперативно, й завжди переробляє продукцію, якщо за її провини допущено брак.
В друкарні є деякі клієнти, які працювали з компаніями, що мають устаткування, вище за класом, ніж в Lucky Druk, але вони все одно воліють друкувати у Lucky Druk.
У Lucky Druk намагаються забезпечити замовникові сервіс та якість. Відповідно, клієнти, не задоволені рівнем обслуговування в інших компаніях цифрового друку, шукають, де їхнє замовлення виконають краще.
«Про конкурентів або добре, або ніяк, але для мене – чудовий індикатор, якщо клієнт тривалий час працює з компанією, чи йде, а потім повертається», – говорить Валентина Мисюк.
Lucky Druk намагається працювати так, щоб всім категоріям клієнтів завжди було зручно – іноді доводиться змінювати робочий графік, щоб вчасно виконати замовлення клієнта.
Друкарня та її клієнти довіряють одне одному. Нерідко замовники покладаються на друкарню не лише в питаннях виготовлення їхньої продукції, але й у доборі ілюстративного матеріалу, розробці дизайну тощо. І цій категорії клієнтів друкарня щороку намагається запропонувати цікаві новинки. Більшість замовників цілком довіряють Lucky Druk у виборі матеріалів для друку, у такий спосіб знімаючи з себе певний клопіт.
У друкарні намагаються додатково перевіряти у макетах та текстах замовників усі помилки. Якщо навіть клієнт сам винен й погодив невірний макет, в нього лишається осад на душі, й таких ситуацій краще уникати.
ЖІНОЧИЙ КОЛЕКТИВ
Порівняно з часами, коли Валентина Мисюк займалася видавничою діяльністю, у її компанії сформувався вже новий колектив, й він цілком жіночий (за виключенням кур’єра-водія).
До речі четверо з дівчат працевлаштовані за направленням Луцького міського центру зайнятості: Валентина переконана: іноді набагато легше людину навчити, ніж перевчити, тому іноді бере на роботу людей без досвіду.
ПОДАЛЬШІ ПЛАНИ
Під час виборів друкарня виконувала традиційні для себе замовлення, хоча були певні очікування щодо збільшення їхньої кількості.
Поки (середина листопаду) Валентина Мисюк не бачить традиційного початку високого сезону в поліграфії. Мабуть, далася взнаки ситуація з карантином. Тому друкарня дещо змістила акценти на роботу з кінцевими споживачами, які теж нерідко готові платити за справді цікаві друкарські рішення.
Й хоча темпи розвитку не зовсім зрозумілі за нинішньої ситуації, але розвиватися все одно треба, розуміє власниця Lucky Druk: «Або рухаєшся вперед, або йдеш назад».
З Нового року власниця друкарні планує більше приділити уваги напрямку рекламного одягу. Також у планах Валентини й надалі розвивати напрямок співпраці з посередниками.