Тривала карантинна пауза раптово пригальмувала маркетингову діяльність найбільш активної частини українського бізнес-ринку. Але ми, поліграфісти, з оптимізмом дивимося на майбутній бізнес-сезон.

ВАРТО ЗГАДАТИ
У вересні ринок поліграфії зазвичай пожвавлюється. Чисельні виставки, які планувалося провести навесні та на початку літа, перенесено на більш пізній осінній період. Сподіваємося, їхні учасники сприятимуть поверненню рекламно-маркетингової спільноти в колишнє, активне русло.
Онлайн-івенти, що здобули прихильність бізнес-спільноти під час карантину, все ж потребують посилення у вигляді «живого» спілкування підприємців.
Конференції, виставки та семінари офлайн мають низку незаперечних переваг. І підготовка до відновлення активної «живої» рекламної діяльності вже розпочалася. Відділам маркетингу, що застигли в очікуванні звичного «кипіння», слід згадати про призабуті за умов коронапаузи дуже важливі інструменти продажів, такі як каталоги та інші рекламно-інформаційні поліграфічні матеріали.


ЗЛАГОДЖЕНИЙ АНСАМБЛЬ
А тим нашим клієнтам, що вдало використовували вільний час, який з’явився під час карантину, та працювали над змістом і дизайном фірмової поліграфії, хочемо нагадати про важливість цілісного і єдиного підходу до корпоративного стилю.
Всі друковані вироби (починаючи від візитівки й закінчуючи презентаційними матеріалами для міжнародних переговорів), так само, як і діловий одяг, в якому гармонійно поєднані ідея, крій та пошиття, висока якість тканого матеріалу, вміло підібрані аксесуари) мають виглядати злагодженим ансамблем. Добірку різноманітної ділової поліграфії слід  виконувати в єдиному стилі, на якісному папері, сучасному технологічному обладнанні.


ПОДБАЙТЕ ПРО ЗРУЧНІСТЬ ВИКОРИСТАННЯ МАРКЕТИНГОВИХ МАТЕРІАЛІВ
Не варто, звичайно ж, забувати й про зручність використання рекламної поліграфії кінцевими споживачами поліграфічних продуктів. Формат видання, щільність та якість паперу, постдрукарська обробка (лаки, ламінування, типи зшивання/збірки), все має бути спрямовано на зручне використання маркетингових матеріалів.
Важливо враховувати умови, в яких застосовується поліграфія.
Це може бути стіл для перемовин в офісних, «тепличних» умовах (кондиціонування повітря у спеку, обмежений доступ сонячних променів, порівняно стабільна температура приміщення) або відкритий простір сільськогосподарських угідь з яскравим освітленням і досить жорсткими, не побоюся цього слова, умовами експлуатації каталогу.
Чудовим прикладом такого, можна сказати, екстремального підходу до використання професійних поліграфічних матеріалів, є компанія, з якою у PrintStore Group склалися плідні стосунки, і про яку ми хочемо розповісти в нашій статті. Створюючи публікацію, ми запросили менеджера з маркетингу ТОВ «ЕКООРГАНІК» Наталію Панець розповісти читачам журналу про клієнтський досвід замовника поліграфії (подальшу інформацію викладено з її слів).


ПРО КОМПАНІЮ-ЗАМОВНИКА
Компанія «ЕКООРГАНІК» – науково-виробниче підприємство, що займається розробкою та виробництвом високотехнологічних спеціальних добрив. Компанія реалізує продукцію по всій Україні через дистрибуторську мережу. Портфель продуктів «ЕКООРГАНІК» включає чотири лінійки добрив – «ГРОС», «ЕКОЛАЙН», «МУЛЬТИСТАРТ», «ФІТОСТАРТ». Інформаційно-рекламні матеріали компанії еволюціонували разом з формуванням асортименту добрив.

Наталія Панець, менеджер з маркетингу ТОВ «ЕКООРГАНІК»:
«Для наших дистрибуторів – друкований каталог – це насамперед джерело інформації, а також презентаційний матеріал для
роботи з клієнтами.
Також каталоги ТОВ «ЕКООРГАНІК» користуються попитом у кінцевих споживачів продукції компанії – фермерів, агрономів, фахівців відділів закупівель сільськогосподарських підприємств»


ДРУКОВАНИЙ КАТАЛОГ СТАЄ У НАГОДІ
Поліграфічні матеріали «ЕКООРГАНІК» зорієнтовані насамперед на менеджерів дистрибуторських компаній. З одного боку, для них це джерело інформації про добрива «ЕКООРГАНІК», системи живлення, переваги тих чи інших композицій, з іншого – презентаційні матеріали для роботи з кінцевими споживачами.
Нерідко зустрічі з клієнтами-аграріями відбуваються безпосередньо в полі, де на місці можна оглянути посіви та надати консультації, які елементи живлення потребують рослини. У таких місцях цілком може бути відсутнім доступ до Інтернету, тому друкований каталог продукції постійно стає у нагоді.
Звісно, той самий каталог можна завантажити у смартфон і не залежати від Інтернету, але більшості користувачів, які не сидять в офісі за комп’ютером, все ж зручніше мати під рукою друковану версію, у якій потрібний продукт можна знайти швидше, порівняти його з іншим, зробити нотатки. До того ж, у полі яскраве сонце робить читання інформації з екрану дискомфортним.
Крім менеджерів компаній-дистрибуторів друковані матеріали використовують і кінцеві споживачі – фермери, агрономи, фахівці відділів закупівель сільськогосподарських підприємств. Нерідко з каталогу продукції починається їхнє знайомство з компанією «ЕКООРГАНІК», а згодом ці каталоги стають робочим інструментом для постійних клієнтів.

КАТАЛОГ МОЖНА ПОРІВНЯТИ З ІНСТРУКЦІЄЮ ДО ЛІКАРСЬКИХ ЗАСОБІВ
Спеціальні добрива – це продукція, яка підлягає обов’язковій реєстрації, її ефективність залежить від дотримання затверджених регламентів застосування, тому каталог можна порівняти з інструкцією до лікарських засобів: у ньому наведено інформацію про склад продуктів, норми та період застосування для різних сільськогосподарських культур, спосіб дії, особливості, переваги тощо.


ТВОРЧИЙ ПІДХІД
До речі, каталог «ЕКООРГАНІК» зазвичай виходить у двох версіях.
У першій – 8 сторінок А4 у вигляді розгортки. Це видання містить основну інформацію про продукцію та контактні дані.
У другій, розширеній версії – близько 100 сторінок формату А5 і, крім опису добрив, вона включає інформацію про потреби різних культур у тих чи інших елементах живлення, схеми застосування добрив тощо.
Обидва види каталогу мають своїх прихильників: для частини клієнтів важливо швидко знайти основні характеристики того чи іншого добрива чи порівняти склад продуктів – такі зазвичай обирають «розгортку», для інших, особливо тих, хто нещодавно почали використовувати спеціальні добрива, важливими є рекомендації для різних культур, системний підхід до позакореневого підживлення тощо – це можна знайти у більш повному виданні.

Надія Пірецька, менеджер PrintStore Group:
«Так само, як наш партнер «ЕКООРГАНІК» регулярно створює нові лінійки своєї продукції, так і друкарня PrintStore Group пропонує сучасні методи розширення впливу друкованої продукції. Чимало замовників нашої компанії користуються можливостями доданої реальності (Augmented Reality), замовляють друк персоналізованої продукції, видання з персоналізацією тощо. Але це вже тема для нової, окремої статті».


НЕ КАТАЛОГОМ ЄДИНИМ
Перелік друкованих матеріалів ТОВ «ЕКООРГАНІК», звісно, не обмежується каталогом продукції. Компанія «ЕКООРГАНІК» щороку випускає брошуру із результатами польових досліджень добрив, які проводять господарства у різних регіонах України.
Мета цього видання – представити практичний досвід застосування продукції «ЕКООРГАНІК» – переваги тієї чи іншої схеми, вплив на урожайність, кінцевий прибуток на гектар на прикладі окремих сільськогосподарських підприємств. Цю брошуру цінують менеджери компаній-дистрибуторів як доступний інструмент продажів.
«Поліграфічне портфоліо» компанії також включає різноманітні буклети, які друкуються для різних заходів – сільськогосподарських виставок, конференцій, днів поля тощо.
Ці матеріали мають на меті ознайомити клієнтів «ЕКООРГАНІК» з історією та діяльністю підприємства, новими продуктами чи лінійками продуктів, добривами, призначеними для певних сегментів (органічне виробництво).
Усі друковані матеріали розміщені й на сайті компанії в електронному вигляді та доступні для завантаження.


ПРИНЦИПИ СТВОРЕННЯ ДРУКОВАНИХ МАТЕРІАЛІВ
Під час підготовки матеріалів до друку «ЕКООРГАНІК»керується принципами важливості, доступності та лаконічності подання інформації. Величезна увага приділяється фотографіям, які відображають результати дії того чи іншого продукту чи системи. На жаль, через те, що такі фотографії зазвичай доводиться робити у полях, за різних погодних умов та освітлення, естетичний бік зображень часом поступається змістовому.
Враховуючи, що поліграфічні матеріали часто використовуються «в польових умовах», постійно перевозяться в автомобілях, усі видання – від листівок до каталогу – друкуються на якісному цупкому папері.
Каталог продукції «ЕКООРГАНІК» додатково захищено пластиковою обкладинкою, яка допомагає зберегти естетичний вигляд видання впродовж усього сезону. Дизайн та стиль ви
дань щороку вдосконалюються та уніфікуються. Корпоративний колір компанії – насичений зелений, часто поєднується з білим.
Така комбінація кольорів завжди виглядає яскраво, позитивно і життєстверджуюче.