Анфіса Сіньова: Пані Оксано, це сьома книжка Асоціації. Які завдання ви, як авторка, вкладаєте у цей проект?
Оксана Тодорова: Ключова мета нової книги – підбиття підсумків роботи Асоціації корпоративних медіа України, сублімація найцікавіших ідей і опрацьованого досвіду практиків – членів Асоціації у форматі бізнес-книги. Ми присвячуємо видання 15-річчю роботи Асоціації.
А. С.: Кажуть: «Як ви яхту назвете…» Чому обрали цю назву для книжки?
О. Т.: Назва прийшла відразу – «Енергія креативу. Банк ідей для бізнес-комунікацій». І вона цілком відображає зміст. Найцінніше, що є в нашому світі, – це енергія та креатив. Гроші, час, технології, досвід, люди – все це ресурси, які можуть реалізувати цілі компанії, але креатив здатний багаторазово посилити ефективність кожної складової. Причому на всіх рівнях. Коли ми усвідомлюємо, хто ми, в чому сенс нашої діяльності, яка наша місія, яка мета, стратегія й тактика, хто наші клієнти, які в нас цінності, яких співробітників хочемо бачити у своїй команді, які дії ми маємо здійснювати в щоденному режимі тощо. Що гнучкіше мислення й що частіше ми виходимо за межі «коробки стереотипів», то більш життєздатний, корисний і живий матимемо результат.
А про важливість процесу обміну ідеями влучно сказав Бернард Шоу: «Якщо у вас є яблуко і в мене є яблуко, і ми обмінюємося цими яблуками, то у вас і в мене залишається по одному яблуку. А якщо у вас є ідея і в мене є ідея, і ми обмінюємося ними, то кожний з нас матиме по дві ідеї».
А. С.: Так і є, краще і не скажеш! Про що книжка, і яка її структура?
О. Т.: Книжка на 10 відсотків складається з теорії. Це базові концепції, система координат у сфері креативу. Ще 10 відсотків я приділила дослідженню. Відомі експерти поділилися особистими методиками пошуку ідей і персональними джерелами енергії. І 80 відсотків книжки присвячено конкретним прикладам – креативним рішенням у сфері корпоративних медіа.
А. С.: Якими були критерії відбору прикладів, про які ви розповіли в книжці?
О. Т.: Ключовий критерій – це «запам’яталося, врізалося в пам’ять». Приклади, представлені в книжці, переважно конкурсні проекти рейтингу «Найкраще корпоративне медіа України». За 15 років проведення конкурсу члени журі оцінили понад 1000 проектів, і про найбільш незвичайні з них, на мою суб’єктивну думку, я й розповіла в книжці.
А. С.: У всіх ваших книжках є окремий практичний блок, в який ви запрошуєте практиків. Чи зберегли ви цю традицію в «Енергії креативу»?
О. Т.: Так, у ній є великий розділ, в якому власники бізнесів, генеральні менеджери, HR- і PR-директори поділилися власним досвідом. Ми не лише охопили приклади креативних проектів, а й розповіли про цінності, соціальну відповідальність, філософію бізнесів. Адже це фундамент, який спрямовує вектор креативу й визначає акценти в маркетингу кожної конкретної компанії.
А. С.: Які компанії представили свої кейси в практичному розділі?
О. Т.: Це міжнародні та вітчизняні компанії: Аdidas, Credit Agricole Bank, iPay.ua, Корпорація «Біосфера», Radisson Blu Hotel, «Фармак», Winner Group Ukraine, АТ «ПЛАСКЕ», DIALLA, PrintStore Group, SABONA, NextPage, Bacówka Radawa & SPA, Lantmännen Axa. Нам вдалося зробити максимальне охоплення за галузями й масштабами діяльності.
Аналізуючи представлені кейси, можна з упевненістю сказати, що найефективнішими є креативні комунікації, наповнені цінностями компанії. Коли цілі бізнесу та філософія бренда виходять за межі простого заробляння грошей.
А. С.: Наведіть кілька прикладів.
О. Т.: Наприклад, команда компанії DIALLA вже 27 років щорічно проводить благодійний «Пробіг під каштанами». Директор компанії Ірина Кузнєцова також є офіційним представником міжнародного фестивалю креативності Cannes Lions і проводить в Україні «Форум креативних індустрій». Ця діяльність спрямована на розширення меж мислення, інтеграцію наших креаторів у світову спільноту, вивчення глобальних трендів, усвідомлення смислових векторів укомунікаціях найвідоміших світових брендів. І застосування всього цього у щоденній практиці тут, в Україні.
А. С.: А які креативні рішення ви ще можете навести як приклад?
О. Т.: У кейсі кожної компанії є «золоті крупинки креативу», які можна адаптувати у своїй компанії. Наприклад, Анжела Черкасова, HR-менеджер Adidas, розповіла про формати комунікації всередині компанії: кава-чати, хаддли, спільні спортивні тренування.
Олександр Шевченко, PR-директор Корпорації «Біосфера», розкрив суть проектів плогінг, Hyperloop for Business і креативну ідею корпоративного календаря. Вікторія Торяник, керівник відділу комунікацій Credit Agricole Bank, проаналізувала комплексну маркетингову програму, присвячену 25-річчю банку. Олена Зубарєва, PR-директор «Фармак», розповіла про «Екошколу», «корпоративне волонтерство» і внутрішнє корпоративне видання «Фармак life».
Джеспер Бо Хенріксен, генеральний менеджер готелю Radisson Blu, в авторському кейсі приділив увагу унікальній філософіії бренда «Yes, I can», а також ключовим цінностям: гуманності й любові, турботі про людину.
Євген Веліканов, СЕО iPay.ua, поділився секретами креативного тонусу, інтелектуального розвитку та підвищення енергії. Ірина Проніна, HR & Legal Director at Lantmännen AXA, і Євгенія Лепеха, PR & HR Manager at Lantmännen AXA, поділилися креативними складовими корпоративної культури компанії Lantmännen AXA, в основі якої філософія щастя співробітників.
Інеса Платонова, заступник голови наглядової ради АТ «ПЛАСКЕ» розповіла про системні й довгострокові проекти: підтримку Одеського театру опери і балету в статусі генерального партнера; співпрацю зі Всесвітнім клубом одеситів і підтримку видання соціально-культурних проектів – одеського альманаху «Дерибасівська-Рішельєвська», одеського календаря «Історія однієї вулиці»; а також багаторічну й плідну співпрацю з Літературним музеєм і мега-креативний туристичний проект «Сад скульптур».
Тетяна Павловська, директор з розвитку PrintStore Group, розповіла про традиції компанії, підходи в корпоративному навчанні.
Ірина Головань, маркетинг-директор Bacówka Radawa & SPA, поділилася креативними кейсами польського сімейного готелю.
Анастасія Войткевич, керівник відділу корпоративних комунікацій «Віннер Груп Україна», розповіла про корпоративні медіа-компанії та КСВ-проекти. Сергій Казиміров і Ростислав Ассанов-Гордєєв, співзасновники фабрики паперової упаковки SABONA, розглянули найцікавіші приклади зі своєї практики та нову роль креативної упаковки в маркетингу продукту й послуги.
Фабрика каталогів PRINTSTORE GROUP:
• це сучасна поліграфічна компанія, яка існує на ринку вже понад 10 років. Наші клієнти – це не тільки вітчизняні компанії, а й міжнародні корпорації. Ми завжди робимо акцент на якості, тому 72% наших клієнтів продовжують співпрацю з нами не перший рік.
• супровід проекту в режимі 24/7.
• європейська якість друку на німецькому обладнанні.
• контроль якості на всіх етапах виробництва.
• забезпечення якісних витратних матеріалів для Вашого замовлення.
• доставка тиражу в усі регіони України та Європи.
• ECO-друк.
• повний цикл виробництва: від створення макетів до отримання готової продукції.
• актуальні технології: 3D-візуалізація, WOW-ефект, доповнена реальність, нанесення аромату.
А. С.: Розкажіть докладніше про виробничу складову.
О. Т.: Ми реалізували друк на високотехнологічному обладнанні друкарні PrintStore Group – це давній друг і партнер Асоціації корпоративних медіа України. Завдяки компетенції команди прінтсторівців електронна версія книжки втілилася в класний інтелектуальний бізнес-сувенір, з яскравими й дуже якісними ілюстраціями. До інших чинників успіху проекту можна віднести: корисний контент, естетичність, максимум практичної користі. Це захопливе видання для персональної та корпоративної бібліотеки, корисний подарунок
для бізнес-партнерів.
А. С.: Коли і де відбулася офіційна презентація нової книжки?
О. Т.: Перша презентація відбулася на бізнес-форумі «Інновації в комунікаціях. Тренди 2020» в готелі Radisson Blu Hotel, Kyiv.
Привітати команду проекту прийшли представники більш ніж 70 вітчизняних і міжнародних компаній. І я впевнена, що наша нова книга буде слугувати менеджерам і маркетологам, спонукаючи на власний пошук креативних рішень у корпоративних комунікаціях.
А. С.: Пані Оксано, дякую за цікаве інтерв’ю. Бажаю успіхів і постійного розвитку!
О. Т.: Щиро дякую! Нехай кожен читач знайде у книзі відповіді на свої професійні та особисті питання та надихається наведеними прикладами.