ЯК ВСЕ ПОЧИНАЛОСЯ
Власник друкарні ТОВ «Компанія «Поліграфіка» Віктор Кондрючок, перш ніж започаткувати поліграфічне підприємство, працював дизайнером: у 2000 р. влаштувався до газети «Від і до». У 2006 р. Віктор на виставці Rex придбав свою першу цифрову друкарську машину Canon CLC 3200, різальне устаткування, біндери, взяв в оренду приміщення, відкрив дизайн-студію, найняв дизайнерів, друкаря, який виконував і постдрукарські операції. Рівень конкуренції в Чернівцях тоді був невисоким, й «Ексклюзив» (саме таку назву мала дизайн-студія Віктора Кондрючка) була однією з перших в місті. В 2007 році Віктор навіть придбав офсетну друкарню, вклав кошти у її ремонт. Компанія збільшувалася. Підприємство надавало послуги офсетного друку багатьом державним підприємствам міста: Податковій, Службі безпеки, МНС.
КРИЗА ЯК МОЖЛИВІСТЬ
Внаслідок кризи 2008 р. офсетну друкарню довелося закрити, проте справи цифрової друкарні досить швидко пішли догори. У 2012 р. Віктор Кондрючок придбав чергову ЦПМ – цього разу Konica Minolta bizhub Press C6000-й додаткове постдрукарське обладнання, відкрив ще один офіс. У 2014 р. відбулася чергова інсталяція – Konica Minolta bizhub Press C1100 (сьогодні ця машина працює в друкарні «Вольф»). В 2016 р. Віктор зареєстрував торговельну марку ТОВ «Компанія «Поліграфіка», й подальший розвиток підприємства відбувається вже під цією назвою. У 2017 р. підприємець з Чернівців почав співпрацювати з компаніями «Мегатрейд» та Ricoh (сьогодні в «Поліграфіці» три ЦПМ цього виробника – Ricoh Pro ™ C7100X, Ricoh Pro ™ 8200S та придбана останньою Ricoh Pro ™ C9200. Інші виробничі потужності представлені одним з небагатьох в Україні сувенірним УФ-принтером формату А2 Mimaki UJF-6042 FX, обладнанням для широкоформатного інтер’єрного друку, плоттером для виконання індивідуальних замовлень. Окрасою постдрукарської ділянки «Поліграфіки» є термобіндер Pioneer з можливістю наносити як PUR, так і EVA-термоклей, також у друкарні інстальовано прес для тиснення – отже є всі можливості для створення друкованої продукції преміям-класу. Але основне спрямування діяльності «Поліграфіки», що власне й зумовлює завантаження її виробничих потужностей, – друк каталогів весільних суконь. Чернівці є одним із провідних міствиробників весільних суконь у світі, пояснює Віктор Кондрючок, відповідно, є велика потреба у каталогах весільних суконь, які, власне, й друкуються на обладнанні Ricoh.
ТОВ «Компанія «Поліграфіка» – найбільш потужне підприємство цифрового друку у Чернівцях й надає послуги з виготовлення широкого спектру рекламно-комерційної продукції: вітальних листівок, запрошень, визитівок. Також компанія надає універсальні дизайнерські послуги через партнерську дизайн-студію «Ексклюзив», що власне й була попередницею «Поліграфіки».
НЕ ОБМЕЖУВАТИСЯ ВЛАСНИМ РИНКОМ
Конкуренцію на ринку друкарських послуг Чернівців Віктор Кондрючок називає дуже високою, насамперед, через ціновий тиск з боку деяких столичних друкарень. Тим не менше, ТОВ «Компанія «Поліграфіка» має найпотужнішу базу цифрового друку в регіоні, співпрацює з багатьма посередниками, дизайн-студіями та фотографами.
Віктор Кондрючок, директор компанії «Поліграфіка»: «На відміну від деяких компаній цифрового друку, що роблять акцент на залучення максимальних обсягів замовлень, ТОВ «Компанія «Поліграфіка» друкує набагато менше, але переважно продукції з найвищими вимогами щодо якості. Зрозуміло, що створити каталоги весільних суконь – це надзвичайно складна праця: треба наймати професійних моделей, професійних фотографів (професійні фото сесії можуть коштувати десятки тисяч доларів) – отже неякісний друк каталогів для таких замовників ТОВ «Компанія «Поліграфіка» просто не може собі дозволити».
Маючи потужне обладнання, достатню кількість співробітників, щоб працювати на цьому обладнанні, власник «Поліграфіки» розуміє, що в чернівецькому регіоні такої кількості замовників, щоб забезпечити стрімке зростання обсягів робіт, немає. Саме тому й прагне спробувати працювати на ринку регіонів, де більше населення, й відповідно, більшим є попит на послуги друку.
Віктор Кондрючок також є дилером друкарні «Вольф» та надає послуги офсетного друку під цією торговою маркою. Це змусило деякі друкарні з Чернівців змінити цінову політику, але Віктор зазначає, що роботи вистачає всім.
Чимало продукції, що виготовляється «Поліграфікою», експортується: до європейських країн, Бразілії, Канади, США, африканських країн. ТОВ «Компанія «Поліграфіка» обслуговує деяких клієнтів, які шиють весільні сукні для мережі магазинів у Бразилії, що торгують лише їхніми сукнями і входять до трійки найкрутіших мереж з продажу весільних суконь в країні. Для подальшого розвитку ТОВ «Компанія «Поліграфіка» потребувала й певних рішень. Зокрема, Віктор Кондрючок розмірковував над придбанням машини MGI Jet Varnish 3DS & FoilS для цифрового лакування та фольгування. Віктор зазначає, що устаткування такого рівня та призначення в Чернівцях встановлювати немає сенсу, як навіть і більш дешеві аналоги).
Але після відкриття представництв в інших регіонах варто буде повернутися до ідеї придбати устаткування для цифрового опорядження друкованих відбитків.
СПІВПРАЦЯ З «МЕГАТРЕЙД»
Через певні обставини (насамперед, неможливість конкурувати за вартістю з окремими столичними друкарнями, що залучали замовлення з його регіону) Віктор Кондрючок був змушений шукати альтернативу основному постачальнику устаткування й знайшов її, зробивши ставку на співпрацю з «Мегатрейд» та Ricoh. Співпрацею з «Мегатрейд» власник «Поліграфіки» цілком задоволений. Нові партнери, зокрема, на прохання Віктора підготували окремого інженера для обслуговування обладнання в Чернівцях. Для замовників каталогів весільних суконь надзвичайно важлива якість, тому вони готові платити навіть за наклад у сто примірників, видрукуваний офсетним способом, бо якість у цьому випадку вища, ніж в цифровому друці. Саме тому Віктор Кондрючок прагнув обрати оптимальні за співвідношенням «ціна-якість» рішення, й ЦПМ Ricoh Pro ™ C7100X, Ricoh Pro ™ 8200S та Ricoh Pro™ C9200 його цілком задовольнили.
Можливо, для друку каталогів суконь прийнятнішими були рішення на кшталт Indigo, але, за словами Віктора Кондрючка, такі капіталовкладення навряд чи найближчим часом окупилися б на невеликому ринку Чернівців. Цікаво, що ТОВ «Компанія «Поліграфіка» є першою в Україні компанією, яка друкує усіма доступними додатковими кольорами для Ricoh Pro ™ C7100X – White, Clear, Neon Pink, Neon Yellow та Invisible Red. Багатьом клієнтам «Поліграфіки» навіть не потрібно роз’яснювати, що таке додаткові кольори, бо це обізнані на поліграфії посередники (дизайн-студії, фотографи, дизайнери-фрілансери). Отже, білий колір в «Поліграфіці» йде «на ура», нерідко замовляють друк прозорим та неоновими кольорами (крім Neon Pink). Додаткові кольори використовуються для друку багатьох видів продукції – візитівок, дипломів, сертифікатів, меню (в останньому випадку ефект друку неоновими кольорами підсилюється використанням додаткових джерел УФ-світла в закладах громадського харчування). Цього року у «Поліграфіці» встановлено другий за ліком в Україні ЦПМ Ricoh Pro ™ C9200 для високоякісного кольорового друку на носіях щільністю до 470 г/м2, що друкує зі швидкістю 115 стор./хв., має можливість друку на банерах до 1260 мм в симплексі та 1020 мм в дуплексі. ЦПМ Ricoh Pro ™ C9200 задовольняє вимоги замовників весільних каталогів – а це насамперед можливість відтворити достовірний колір суконь, тому що вони мають дуже багато відтінків. Наприклад жовтий має понад десяток відтінків – він може бути персиковим, з відтінком слонової кості, бежевим відтінком. Відповідно, замовники нерідко присутні під час друку каталогів, бо кольори мають повністю відповідати очікуванням їхніх замовників, й щонаймаліші відхилення мають значення. Нерідко як додатковий елемент весільних каталогів використовується прозорий лак.
ПЛАНИ
Віктору Кондрючку подобається співпрацювати з Ricoh та її представником в Україні «Мегатрейд», й фахівець не виключає, що розгляне можливість придбати й устаткування для інших напрямків - УФ-принтери або принтери для друку на готових текстильних виробах. ТОВ «Компанія «Поліграфіка» має два офіси в Чернівцях, й Віктор Кондрючок планує відкрити ще один. Також підприємець планує масштабувати бізнес цифрового друку на інші області Західної України й у перспективі вийти в деякі області Центральної Україні. У цьому має допомогти новий сервіс із залучення та виконання замовлень через Інтернет. Віктор Кондрючок готовий розглядати можливість придбання будь-яких інноваційних машин, що з’являтимуться в царині цифрового друку. У майбутньому фахівець планує опанувати напрямок виробництва пакування, а свій намір пояснює тим, що Інтернет не може суттєво вплинути на скорочення замовлень пакування (як це відбулося з рекламно-комерційною або медійною поліграфією через вплив Соцмереж, яким й сам Віктор надає перевагу при рекламуванні своїх послуг).