ТзОВ «Репро Студія Діалог» – провідний виробник друкарських форм для флексографічного друку в Україні. Щороку з’являються новини щодо впровадження на цьому підприємстві новітніх технологій або інсталяцій сучасного устаткування для різних етапів виготовлення друкарських форм флексографічного друку та для допоміжних операцій.

Здавалося б, ще нещодавно ми розглядали особливості інноваційної технології Dupont™ Digiflow, впровадженої ТзОВ «Репро Студія Діалог» та інтегрованої із втіленою раніше технологією спеціального растрування HD Flexo та технологією мікрорастрування плашок Pixel+, повідомляли про встановлення пристрою для цифрового гравірування форм великого формату Esko-Graphics Spark CDI 4260. І от нова приголомшлива новина.

Майже увесь 2017 р. підприємство працювало над організацією представництва та виробничої ділянки у Києві. Звичайно, на новому виробничому майданчику встановлено устаткування та запроваджено програмні рішення компаній, з якими ТзОВ «Репро Студія Діалог» має значний досвід роботи: DuPont та Esko.

На питання нашого журналу відповідають генеральний директор ТзОВ «Репро Студія Діалог» Петро Заремба та технічний директор Олег Солодуха.

 Насвітлювач Cyrel 2000LF

ПЕРЕВИЩИТИ ОЧІКУВАННЯ КЛІЄНТА

Print+: Про плани відкрити представництво у Києві ви розповідали ще у 2016 році. Станом на сьогодні цей непростий проект реалізовано. Чому вирішили відкрити другий виробничий майданчик та представництво?

Петро Заремба: Ми на ринку додрукарських послуг для флексографії – не новачки і навіть обіймаємо на ньому лідерські позиції. Це, напевно, тому, що сповідуємо філософію «Перевищити очікування клієнта». Ми намагаємося впроваджувати найновіші досягнення у виготовленні фотополімерних кліше, що існують сьогодні у світі.

Тривалий час наше підприємство тестувало матеріали, обладнання та технології декількох провідних виробників і врешті-решт зупинилося на розробках компанії DuPont. Технології цієї компанії працюють на нашому підприємстві іноді навіть краще, ніж це виходило власне у розробника технології.

Відповідно, наші послуги з виготовлення фотополімерних кліше для друкарень користуються попитом. Після того, як спільно з компаніями DuPont та 3М ми провели семінар (“Сучасні технології для досягнення високої якості і точності друку”), де розповіли про наші можливості широкому колу зацікавлених фахівців, з нами почали співпрацювати нові замовники з центрального та східного регіонів України: Дніпра, Києва, Харкова.

Одним зі стримувальних факторів розвитку підприємства стала наша віддаленість від деяких замовників. Бо подеколи значно більше часу витрачалося на логістичні послуги, ніж на підготовку та власне виготовлення кліше. Тому ми вирішили: оскільки клієнти хочуть з нами працювати, ми маємо зробити їм крок назустріч.

Саме тому ми й здійснили свої давні плани та відкрили виробничу площадку в столиці України.

Олег Солодуха: Усі новітні технології, що ми впровадили, на нашому підприємстві запрацювали дуже добре. Ті результати, які отримували наші клієнти, надихали нас рухатися вперед. Ми прагнули надавати новим клієнтам можливість розвинути свій бізнес за допомогою технологій, які тривалий час вивчали. А опанувавши, змогли запропонувати більш широкому колу клієнтів.

Особливо для клієнтів, які працюють на ринку виготовлення преміального паковання, бо за допомогою опанованих нами технологій можна досягати найвищого рівня якості. Значна кількість провідних виробників гнучкого пакування та етикеткової продукції працюють в Центральній та Східній Україні, тому ми вирішили, що маємо бути ближчими до наших клієнтів і запропонувати їм наш досвід та технології, що допоможуть якісному зростанню їхнього бізнесу.

Print+: А коли розпочалася повноцінна робота представництва ТзОВ «Репро Студія Діалог» та виробничого майданчику в Києві?

О. С.: До виконання цього проекту ми приступили на початку 2017 р.: шукали та готували приміщення, купували обладнання, виконували митні процедури. Повноцінно наше представництво працює із жовтня й поступово набирає обертів.

Сьогодні досить складно знайти фахівців, які б могли на сучасному інноваційному обладнанні працювати на належному рівні. Фахівці, яких ми залучили, нетривалий час стажувалися у Львові. Крім того, наші провідні фахівці зі Львова постійно відвідують київське представництво, де навчають працівників особливостям використання обладнання та новітнім технологіям.

Система цифрового гравірування Esko SDI Spark 426034

Print+: Скільки фахівців працює сьогодні у Києві? Ви задоволені роботою представництва, і як вона впливає на загальне збільшення обсягів?

П. З.: У нашому київському представництві працює шестеро фахівців, які забезпечують роботу обладнання, логістичні процедури та управління представництвом.

Розвиток нового проекту потребує людських та матеріальних ресурсів й, найголовніше, часу, щоб замовники впевнилися, що все працює та дає якісний результат. Темпи зростання київського представництва прогнозовані.

Порівняно з минулим роком ми, звичайно, маємо збільшення обсягів виготовлення кліше, яке відбувається за рахунок київського виробничого майданчику. Обсяги виробництва у Львові лишилися практично на минулорічному рівні, отже загальні обсяги зростають завдяки київському представництву.

Print+: Спочатку ви планували відкрити у Києві офіс для прийому замовлень, майже без обладнання, лише з кольоропробним пристроєм?

П. З.: Ми організували у Києві повноцінний виробничий майданчик, оснащений найсучаснішим новим устаткуванням для виготовлення друкарських форм для флексографії та надання замовникам додаткових послуг. У Києві, так само, як і у Львові, налагоджено процес виготовлення тонких кліше HD-якості, за технологією Dupont™ Digiflow (система насвітлення в атмосфері, контрольованій азотом), працює технологія плотерної порізки, і усе зроблено задля того, аби клієнт навіть не помічав різниці, де виготовляються його кліше.

О. С.: Ми встановили у Києві потужний комплекс обладнання, розробленого Esko та DuPont: це новітній Esko-Graphics Spark CDI 4260 , що дає змогу виготовляти кліше формату 1067x1524 мм, з технологіями Pixel+, інноваційним софтом, новими типами растрів Full HD Flexo, усіма можливими ліцензіями та удосконаленнями, які пропонує Esko. Формне обладнання Dupont™ Cyrel® для засвітлення, вимивання та сушіння (Cyrel® 2000, копіювальна рама Cyrel Dupont™ Digiflow 2000 EC Cyrel), плоттер фірми Esko Kongsberg X20 Starter for Flexo, з можливістю фігурної порізки кліше.

Значна частина київських клієнтів потребує послуг з фігурної порізки кліше. Вони відверто говорять, що ці послуги забезпечують їм оперативність налагодження, переналагодження, переклеювання кліше.

Отже, час переходу на новий тираж при використанні кліше з фігурною порізкою займає лічені хвилини. Якщо раніше фігурний контур треба було обрізати вручну, й кожен створював власні шаблони, і це кліше у відповідний спосіб підрізали, то тепер ми пропонуємо замовникам кліше, повністю готове для використання у виробничому процесі.

 

Копіювальна рама DuPont Cyrel DigiFlow 2000 EC

ЧАСТКА ЦИФРОВИХ КЛІШЕ НЕВПИННО ЗРОСТАЄ

Print+: Ви свого часу казали, що частка замовників, які виготовляють кліше за аналоговою технологією, критично знижується. В 2016 р. 26% відсотків кліше ви виготовляли у аналоговий спосіб, а 74% – у цифровий. Є якась актуальна статистика станом на 2018 р.?

О. С.: У Києві ми зовсім не виготовляємо аналогових кліше. Ми переважно робимо кліше HD-якості, за технологією Dupont™ Digiflow – від тонких до найбільш товстих. На виробництві у Львові відсоток аналогових кліше теж не перевищує 5%. Кліше для флексодруку ми у аналоговий спосіб уже фактично не робимо. Вони виготовляються лише для спеціальних робіт, коли використовується спеціальний полімер на металевій основі. Такі кліше можуть використовуватися для вибіркового лакування й для переконтакту ще потребують фотоплівки.

Print+: А якою є частка форм, виготовлених за новітніми технологіями Dupont™ Digiflow та Pixel+?

О. С.: Станом на кінець 2017 р. за новітніми технологіями ми виготовляємо понад 60% друкарських форм. Технологія Dupont™ Digiflow – найбільш ефективна при виготовленні кліше для друку гнучкого паковання. Відповідно, для широкорулонної флексографії до 80% друкарських форм ми виготовляємо з використанням новітніх технологій. Бо використання Dupont™ Digiflow у комплексі з технологією мікрорастрування плашок Pixel+ та технологією спеціального кастрування HDFlexo суттєво покращує відтворення плашок, і це особливо помітно на гнучкому пакованні. Власне друкарська форма має вищу роздільну здатність, що дає змогу друкувати якісні та контрастні зображення.

Значний відсоток друкарських форм для виробників самоклейкої етикетки ми теж виготовляємо за новітніми технологіями. Поки що кліше HD-якості менше використовуються для друку по паперу, зокрема, для друку паперових стаканчиків, але ми шукаємо можливість максимально впроваджувати цю технологію в усіх напрямках друку паковання.

Print+: ТзОВ «Репро Студія Діалог» завжди не лише виготовляла друкарські форми, але й надавала замовникам низку додаткових послуг: побудову профілів, тестування виробничих процесів, кольоропробу… Ця корпоративна культура реалізована у київському представництві?

О. С.: Ми використовуємо новітні комунікаційні технології, тому, де саме перебуває мозковий центр, і відбувається обробка інформації, не досить суттєво. Важливіше, на якій локації власне виготовляється кліше.

Основний мозковий центр ТзОВ «Репро Студія Діалог» залишається у Львові. Ми залучили додаткових фахівців, які обробляють інформацію, що надходить й від нових клієнтів. Розширено штат фахівців з додрукарської підготовки, й триває пошук відповідних фахівців для київського офісу.

П. З.: Перспективу розвитку ми бачимо не стільки в розширенні парку обладнання, скільки – можливостей додрукарської підготовки та наданні додаткових послуг. Й зокрема плануємо розвивати цей напрямок у Києві, щоб скоротити шлях до клієнта. У столиці плануємо розвивати, наприклад, послуги з надання кольоропроби. Нагадаємо, що для більшості замовників брендового паковання ми виготовляємо дві цифрові кольоропроби. Одна цифрова кольоропроба спрямовується до основного замовника паковання, який може перебувати в іншому місті чи навіть країні. Після затвердження кольоропроби замовником ми видруковуємо ще одну кольоропробу, яка разом із комплектом форм направляється до самої друкарні.

За наявності кольоропроби, у друкарні розуміють, чого прагне замовник. Це дає змогу додатково контролювати не лише кольоропередачу, але й наявність і розташування елементів паковання.

 

Плоттер Kongsberg VL

 

НЕВПИННИЙ РОЗВИТОК ТЕХНОЛОГІЙ

Print+: Ви свого часу розповідали, як впроваджували новітні технології: спочатку HD Flexo, потім Dupont™ Digiflow і поруч з нею технологію Pixel+ від Esko для мікрорастрування плашок.

Якого розвитку набули сучасні технології на вашому підприємстві за останній рік? Можливо опановано додаткові модулі, що надалі можливості всіх цих технологій посилюють?

О. С.: Ще раз зазначу, ми повністю продублювали технологію, яка була впроваджена у Львові, щодо монтажу кліше, його автоматичної порізки… Тому для нас вкрай важливо було придбати останні версії інноваційного ПО разом з устаткуванням. Придбавши нове обладнання, ми отримали останні версії всього ПО Esko, що були на той момент. Зокрема, йдеться про нову версію Digital Flexo Suite.

Інстальований у Києві плоттер Kongsberg має назву Starter for Flexo – це версія Kongsberg, адаптована спеціально для репроцентрів, що займаються виготовленням кліше. Звичайно разом із плоттером постачається останнє ПО для фігурної порізки кліше. Оператору, що займається порізкою, не потрібно приглядатися, де відбувається приладка по хрестах, бо процеси виготовлення кліше, позиціонування ріжучих інструментів, автоматичної порізки кліше контролюються з комп’ютера.

Ми традиційно відвідуємо Innovations Day на фірмі Esko, де зазвичай презентують розробки, ще не впроваджені у масове виробництво. Відповідно, отримуємо від Esko демоверсії усіх новітніх програмних продуктів, які нас зацікавили, і маємо змогу їх тестувати. Згодом вирішуємо, наскільки вони стануть нам у нагоді й приймаємо рішення про їхнє придбання.

П. З.: Отже, розвиток нашого виробництва відбувається за двома напрямками.

Перший з них – постійне оновлення та розвиток програмних продуктів, покращення можливостей системи workflow, що в нас працює, задіювання онлайн-інструментів контролю виробничого процесу.

Другий напрямок – синхронізація можливостей новітніх технологій та інноваційного устаткування з новими формними матеріалами компанії DuPont. Ми щойно зазначали, що новітні технології поки що не досить популярні у середовищі підприємств, що друкують на папері. Але нині DuPont випустив нові формні матеріали, які забезпечують виняткові результати при виготовленні форм для друку на папері. Саме такі матеріали ми сьогодні тестуємо.

Отже, постійно тримаємо руку на пульсі розвитку галузей друкарської підготовки та формних процесів у флексографії, щоб першими ознайомлювати наших клієнтів із розробками світових лідерів.

SCL Flexo 4260-P33

СИТУАЦІЯ НА РИНКУ

Print+: Чи задоволені ситуацією на ринку гнучкого паковання та виготовлення самоклеїльної етикетки?

П. З.: Зазначу, що відбувається зростання ринку. Спілкуючись із нашими постійними та новими клієнтами, виїжджаючи на різні форуми, ми відчуваємо зацікавлення українських поліграфістів у купівлі нового устаткування та вивченні нових технологій. Чимало виробників гнучкого паковання купують обладнання. Дуже добре, що йдеться майже виключно про нове обладнання.

Що ж до етикеткового напрямку, то деякі наші замовники цікавляться цифровими машинами.

У цілому, мої прогнози оптимістичні: я не можу їх виразити в цифрах, але якщо не буде нових катаклізмів у державі, на пакувальну галузь України очікує сталий розвиток.

О. С.: Відвідуючи європейські країни, ми бачимо, що асортимент товарів у кафешках, магазинах та заправках значно ширший, ніж в Україні. Відповідно, кількість пакування значно більша. Отже, українським виробникам ще пакувати й пакувати.

Україна – велика європейська країна, тому слід чекати на суттєві зрушення. Як тільки відновиться на повну економічний розвиток, саме пакування та етикетка стануть тими потягами, що рухатимуться великими темпами попереду всіх. Кількість пакування залежить від споживацького попиту, і щойно в громадян країни з’являться зайві гроші, їм захочеться чимось себе потішити.

Print+: Ви зазначили, що у вузькорулонному сегменті друкарні розглядають можливість купувати цифрове обладнання. Ви вбачаєте у цьому певну загрозу для розвитку свого бізнесу?

П. З.: По-перше, замовлення від друкарень, що мають вузькорулонне устаткування, не забезпечують основне навантаження нашого бізнесу. По-друге, навіть в тих друкарнях, де встановлено цифрові машини, саме флексографічне обладнання забезпечує левову частку завантаження. А кількість робіт, які друкуються цифрою, порівняно невелика.

Один з наших партнерів – фірма «Екко» – має машину Durst Tau 330. Відтоді, як вони інсталювали цю машину, кількість кліше, що підприємство замовляє для флексографії, лише збільшується.

На цифрове устаткування залучають скоріше додаткові замовлення, які у флексографічний спосіб взагалі не друкувалися. Отже поява цифрових друкарських машин не зменшує завантаження флексографічних машин, встановлених у друкарнях.

О. С.: Через появу на ринку виготовлення етикетки, а згодом і гнучкого паковання цифрових машин обсяг робіт, пов’язаних з додрукарською підготовкою відповідних замовлень зростатиме значно швидше, ніж ринок виготовлення кліше.

Цифра не виключає процесу підготовки до друку, вона також потребує якісного профілювання та якісного відтворення кольору, чималої кількості додаткової роботи з обробки цих файлів. Ми вже сьогодні пропонуємо низку послуг друкарням, що мають цифрове устаткування, а згодом зможемо запропонувати їм ще й додаткові можливості.

Отже, ми розвиваємося не лише в сфері виробництва, а й у сфері надання послуг з підготовки, профілювання замовлень.

Фігурна вирізка кліше

ПЕРСПЕКТИВИ

Print+: Ви вже тривалий час маєте плани з виходу на ринки ЄС. Чи вдається поступово наближатися до цієї мети?

П. З.: Ми відкрили представництво у Києві, обравши першочерговим завданням закріпитися на ринку України і запропонувати ще більш широкому загалу українських друкарень рівень послуг не гірший, ніж за кордоном. Але, звичайно, продовжуємо співпрацювати з нашими постійними клієнтами з Білорусі, Грузії, Молдови.

Вихід на ринок ЄС з послугою виготовлення кліше затруднений через митні процедури. Кліше – це продукт, потрібний майже сьогодні на сьогодні. В інших випадках, коли клієнт отримає друкарські форми за тиждень, навіть не варто починати розмову. То ж треба шукати інші шляхи та користуватися нашим досвідом.

У нас є певні плани з виходу на ринки ЄС, але їх поки ми розкривати не будемо.

Print+: А чи є намагання покращити якісь вузькі ділянки, якщо вони взагалі у ТзОВ «Репро Студія Діалог» існують?

П. З.: Як казав мудрець, «немає меж досконалості», й стверджувати, що ми досягли вершин майстерності, було б не зовсім вірно. Торік основним завданням було запустити виробництво у Києві.

А цього року прагнемо відлагодити механізм взаємодії між двома виробництвами, забезпечити достатній рівень завантаження виробничих майданчиків у Києві та Львові, досягти певного рівня прибутковості. Потрібно так налагодити виробництво, щоб не втрачати в якості, оперативності та сервісі. Отже, постійно є над чим працювати.

Петро Заремба, генеральний директор ТзОВ «Репро Студія Діалог»

«Оскільки ринок почав трошки зростати, всі, вірогідно, очікують більш суттєвого зростання та розширення ринку паковання. Для нас такі очікування замовників стали додатковим аргументом для започаткування представництва у Києві. Бо якщо зростатиме ринок паковання, зростатиме й ринок фотополімерних кліше і, відповідно, матимемо додаткові замовлення».

Олег Солодуха, технічний директор ТзОВ «Репро Студія Діалог»

«Пошук кваліфікованих фахівців ускладнений, бо в Україні є велика кадрова криза, й така сама проблема – у наших клієнтів. Тому не дивно, що за напрямами якісної додрукарської підготовки, профілювання, кольоропроби ми розвиваємося більш швидко, ніж у напрямку виробництва та виготовлення кліше. Бо майже всі клієнти потребують додаткових послуг, зокрема, з обробки файлів і звертаються за цими послугами до нас.

Ми розуміємо, що цей напрямок є досить популярним, тому намагаємося підвищити рівень своїх кадрів, залучаємо нових професійних фахівців, щоб вони професійно зростали разом з нашим підприємством».

Павло Камінчук, керівник відділу розвитку виробництва ТзОВ «Репро Студія Діалог»

«Приміщення під офіс та виробництво у Києві по вулиці Кирилівській, 160 ми знайшли наприкінці 2016 року. У лютому 2017 р. почали ремонтувати приміщення, згодом встановили обладнання. З інсталяцією особливих проблем не виникло. Більше хвилювалися щодо термінів розмитнення обладнання. Виробництво було запущено на початку жовтня 2017 р., тоді ж ми почали виконувати для замовників усі потрібні тести (степ-тести, повноколірні тести).

У нас працюють кваліфіковані фахівці. Я особисто 11 років відпрацював на підприємстві «Тетра-Пак», де був керівником відділу додрукарської підготовки. Після того, як «Тетра-Пак» закрився, звільнилися кваліфіковані фахівці, які зголосилися перейти працювати у ТзОВ «Репро Студія Діалог».

Також працює один оператор зі Львова. Фахівці нашого представництва навчаються у Львові, бо працюючи на «Тетра-Паці», ми не мали досвіду роботи з технологією плосковерхих цяток Dupont™ Digiflow, хоча відповідне обладнання планувалося встановити. У свою чергу, фахівці львівського офісу ТзОВ «Репро Студія Діалог» відвідують київське виробництво. Отже, проблем з опануванням нюансів технології не виникає.

Під час запуску нашого виробничого майданчика у Києві ми працювали в одну зміну. З часом виникла потреба в більш оперативному виконанні замовлень, тому ми вкомплектували другу зміну, й сьогодні у київському представництві ТзОВ «Репро Студія Діалог» працюють керівник, логіст та чотири оператори.

Усі замовлення з центрального регіону та сходу України, які раніше виконувалися у Львові, тепер реалізуються в Києві.

Щомісяця наші обсяги зростають за рахунок київського виробничого майданчика. При цьому й обсяги виробництва львівського офісу не впали й лишаються стабільними.

Нам вдається залучати нових замовників. Раніше ми хоча й працювали з компаніями з Києва, втім їх не влаштовувало розташування виробництва у Львові. А коли ми започаткували представництво й виробництво у Києві, їх це цілком задовільнило, й обсяг замовлень зростають. Адже процес виготовлення кліше (разом із підготовкою та виведенням форм) триває зазвичай не більше доби. В нас замовляють кліше й друкарні, що мають власне виробництво для виготовлення цифрових форм. Та коли вони потребують кліше HD-якості, виготовлених за технологією Dupont™ Digiflow та з використанням технології мікрорастрування плашок Pixel+, звертаються до нас. Та й загалом до 80% всіх замовлень виготовляємо на київському виробничому майданчику з використанням технології Dupont™ Digiflow.

Деяких замовників цікавить розкрій кліше по фігурному контуру. Ми цю послугу з використанням плоттера ESKO Kongsberg надаємо, тому наразі напрацьовуємо обсяги.

Загалом дивимося, які потреби є в замовників. Розглядаємо можливість надавати низку додаткових послуг: монтування кліше безпосередньо на фартухи, якщо цього потребуватиме замовник.

Світ флексографічного друку – специфічний та вузький. Про нас дізнаються дедалі нові замовники, власне й ми пропонуємо свої послуги. Упродовж півроку нам вдалося суттєво збільшити обсяги, тому, можливо, нам знадобиться й третя зміна».