Показник EBITDA в 2014 році по Групі компаній зменшився на 17% і склав 43,6 млн грн.
Як зазначив Президент ГК «Фактор» Сергій Політучий, 2014-й «став найважчим за всю історію існування компанії, яка є ровесницею незалежної України».
Головне зниження доходів пов'язано із втратою внаслідок війни значущих для Компанії ринків збуту з високою клієнтською щільністю. «Ми втратили в якості ринків збуту Крим і практично повністю Донбас, це дуже великі для нас ринки з населенням 4-5 млн чоловік і високою купівельною активністю», — зазначив він.
Крім того, зниження пов'язане із загальною економічною ситуацією в країні, фінансовою кризою, істотним зниженням платоспроможності населення.
Головний зовнішній ринок збуту — Росія, також став проблемним через війну і торговельні перепони, у зв'язку з чим у другій половині минулого року «Фактор» оголосив про системну переорієнтацію експорту на європейські ринки.
«Як відомо, криза — це не тільки період втрат, але й час для пошуку нових можливостей, нових продуктів, нових ринків, нових способів організації виробництва», — зазначив С. Політучій.
У зв'язку з цим у 2015 році компанія намітила ряд напрямків, за рахунок яких планує не тільки стабілізувати ситуацію, але й розвиватися.
«Ми рішуче націлені на світові ринки збуту, в першу чергу на Європу. І ті дії, які ми зробили в минулому році, дозволяють сподіватися на певний успіх уже в 2015-му», - наголосив С. Політучий.
Так, він нагадав, що друкарня «Фактор-Друк» вже почала друкувати книги для Австрії та Чехії, а зараз обробляє замовлення з Німеччини і ряду скандинавських країн. С. Політучий також зазначив, що в поточному році продовжиться технічне вдосконалення поліграфічних потужностей.
Аналогічним чином, зауважив він, видавництво «Віват» почало успішно продавати авторські права на свої книги в європейські та азіатські країни і планує цього року взяти участь у найбільших світових книжкових ярмарках, що відбудуться у Франкфурті і Болонії.
Видавництво «Фактор», яке є лідером з випуску професійної періодики та літератури для бухгалтерів і аудиторів, активно розвиває нові сервіси, зокрема, онлайн-видання, такі як портал «Бухгалтер 911», безкоштовний онлайн-консалтинг для передплатників і дистанційну освіту. «Перші ж наші бухгалтерські онлайн-вебінари зібрали до 6 тисяч учасників, що є безпрецедентним фактом для України», - зазначив С.Політучій, додавши: «Минулого року ми також успішно запустили новий друкований продукт - паперову версію видання «Бухгалтер 911», яка зібрала близько 5 тис. передплатників у короткий термін».
Усі ці напрямки, наголосив Президент ГК «Фактор», Компанія буде розвивати і в 2015 році.