Відкрив конференцію Валерій Мельниченко, директор представництва «Монди Сейлз СНГ». Він коротко ознайомив присутніх із регламентом конференції.

Далі доповідав Богдан Гончаров, менеджер з розвитку бізнесу «Монди Сейлз СНД». Mondi сьогодні — це понад 100 підприємств, 26000 співробітників та 14 представництв в 31 країні світу (Центральна та Східна Європа, Росія та Південна Африка).

Богдан Гончаров, менеджер з розвитку бізнесу «Монди Сейлз СНД»

Богдан трохи зупинився на історії компанії. Mondi офіційно відсвяткувала 47-річчя (компанію було засновано у 1967 році), однак історія компанії почалася ще 221 рік тому з заснування заводу в місті Нойзідлер (Австрія). Сьогодні це найбільш технологічно розвинене підприємство компанії.

Ключові дати розвитку Mondi.

  • 1997 р. — придбано найбільший у Польщі паперовий завод у Свеце.
  • 2000 р. — придбано завод у Франчах, 50% заводу у Ружомбероці та пакувального бізнесу у AssiDomän. Також започатковано бізнес спеціальних матеріалів і пакувальної продукції (Consumer Packaging).
  • 2002 р. — придбано 90% частки заводу СЛПК у Сиктивкарі.
  • 2007 р. Mondi Group відокремилася від Anglo American plc. Відтоді  компанією придбано ще декілька заводів (в Чехії, Німеччині, США та інших країнах). 

«Монді Нойзідлер» сьогодні  це 750 співробітників, а виробнича потужність заводу становить 380000 тон паперу та 50000 тон целюлози на рік. На заводі акцент роблять на виготовленні паперу преміум-класу: BIOTOP3®, ColorCopy, DNS®, NAUTILUS®.

Mondi SCP (Словаччина)  це 1450 співробітників та 550000 тон паперу щорічно. На цьому заводі виробляють такі сорти паперу: IQ®, MAESTRO® та офсетний папір.

«Монді Сиктивкар» (Республіка Комі, РФ)  це 6000 співробітників, потужності цього підприємства становлять 490000 тон офсетного паперу на рік, 200000 тон газетного паперу та 280000 тон картону. До речі, газетний папір компанії Mondi виготовляється лише на заводі в Сиктивкарі.

Сьогодні Mondi створює папір для всіх видів друку. Також компанія активно розробляє нові продукти. Mondi є партнером «Форуму фахівців цифрового друку» та офіційним партнером drupa. Також компанія створює модулі навчання фахівців цифрового друку (ODTPM).

Варто зазначити, що Mondi  єдиний виробник паперу, визнаний 17 найбільшими виробниками друкарського обладнання, серед яких Canon, HP, Konica Minolta, Ricoh, Xerox.

Варто зробити акцент на політиці Mondi щодо «екологічності» своїх брендів: упродовж трьох років компанія спывпрацює WWF International. Уся її продукція відповідає еконормам ЄС, сертифікована за стандартами FSC® або PEFC®; використовується технологія відбілювання без хлору TCF®. Mondi інвестує в програми скорочення викидів у довкілля, а лінійки Color Copy, NAUTILUS і DNS є СО2-нейтральними.

Mondi  один з лідерів з реалізації офісного паперу. Компанія пропонує широкий спектр офісного паперу: преміум-класу, багатофункціональний, кольоровий папір, а також папір різних форматів, жорсткості, яскравості та текстури. Вся продукція відповідає внутрішнім екологічним стандартам Green Range. Це лінійки Color Copy, IQ/MAESTRO®, IQ Сolor/MAESTRO® color, NAUTILUS®.

Також Mondi пропонує папір для професійного поліграфічного друку. Це, наприклад, лінійки для цифрового друку Color Copy, DNS®, BIO TOP 3®, NAUTILUS® або ж листовий офсетний папір Maestro® Print. А також преміям-картон YBBS®, що може використовуватися як для виготовлення картонної упаковки, так і в сегменті преміум-поліграфії.

Більше дізнатися про діяльність Mondi в Україні можна на українській сторінці компанії www.mondigroup.com/ukraine. Більше про Professional Printing Portfolio  на професійному сайті www.mondigroup.com/printing.

 

Ігор Агарков, видавець журналу Print+

 

Надалі Ігор Агарков, видавець журналу Print+ розповів про основні тенденції на поліграфічному ринку України. Зокрема, йшлося про основні проблеми власників поліграфічного бізнесу. Серед них — нестабільна економічна ситуація в країні, низька прибутковість бізнесу та проблеми з пошуками клієнтів. Також важливим питанням є вплив курсу валют на поліграфічний бізнес. Згідно дослідження Ігоря, 48% респондентів вважають, що низка друкарень практикуватимуть демпінг, внаслідок чого підуть з ринку за браком ресурсів; 45% опитаних вірять  замовники звикнуть до думки, що платити за послуги треба більше, і ситуація зрештою стабілізується; 29% вважають, що ситуація з гривнею лише погіршуватиметься, і на країну чекає дефолт. 

Детальніше про бренд Color Copy, якому виповнилося вже 25 років, а також про тенденції ринку цифрового друку розповів Василь Лєонов, представник віденського офісу Mondi, відповідальний за розвиток бізнесу компанії в напрямку професійного друку.

Василь Лєонов, представник віденського офісу Mondi

Одна з тенденцій світового ринку  це перехід від офсетного друку до цифрового, про що свідчить збільшення кількості інсталяцій цифрового поліграфічного обладнання. Середньорічне зростання кількості інстальованого устаткування у сфері цифрового друку впродовж 2014-2017 рр. становитиме 8,5%, водночас кількість інстальованих машин офсетного друку зменшуватиметься щорічно на 2,5%.

Василь Лєонов розповів також про можливі обсяги європейського ринку цифрового друку у 2017 р. (рис. 1).

Рисунок 1. Європейський ринок цифрового друку – 2017
Джерело: Mondi

 

Прогнозується й зростання частки цифрової техніки в загальній вартості інстальованого устаткування: якщо в 2012 р. цей показник становив 14%, то в 2014  28%, а в 2017 р. очікується 34%. На рис. 2 показані приблизні обсяги продажу поліграфічного устаткування на європейському ринку.

Рисунок 2. Обсяги продажу поліграфічного устаткування на європейському ринку

Згідно досліджень лазерний цифровий друк поступово витісняє офсетний. Так, 17% друкарень світу планують замінити офсетні машини цифровими, а 27% хочуть зробити це вже наступного року.

Серед переваг цифрового, зокрема лазерного, друку, що сприяють інвестиціям саме в цей сегмент, друкарні називають можливість друку невеликих накладів, змінних даних, друк на вимогу та друк індивідуальної продукції (фотокниги, календарі, запрошення).

 

Mondi продовжує активно розвивати концепцію Professional Printing Portfolio (РРР). Йдеться про розвиток лінійок паперу для професійного друку: цифрового, гібридного, струменевого швидкісного друку і друку за технологією Indigo.

 

 

Рисунок 3. Color Copy може передавати найбільшу кількість кольорів, зокрема в зелено-жовтій зоні

Чому друкарням цифрового друку варто обирати саме папір Color Copy? Аргументи компанії Mondi прості  цей папір задовольняє основні потреби друкарів. Йому властиві:

1. Здатність забезпечити високу якість друку:

  • спеціально оброблена поверхня для оптимальної передачі тонера;
  • вищий колірний охват. Порівняння різних брендів провідних виробників засвідчило, що Color Copy може передавати найбільшу кількість кольорів, зокрема в зелено-жовтій зоні (рис. 2);
  • точне відтворення градієнту/природнього тону.

2. Безпроблемна обробка для підвищення ефективності витрат:

  • зручне завантаження у пристрій та сумісність з усіма видами тонерів&пристроїв для кольорового друку;
  • контрольована електропровідність;
  • можливість регулювати гладкість паперу;
  • на думку OEM-партнерів папір менше впливає на зношування устаткування, ніж конкурентні зразки;
  • використання паперу дає змогу підтримувати високу швидкість друку;
  • дає змогу одержувати стійке зображення, що з часом не зникає.

3. Широкий асортимент і високий рівень обслуговування:

  • в асортименті папір масою 90-400 г / м² усіх форматів;
  • доступність гарантується партнерськими каналами Color Copy.

4. Екологічність  «Зелений друк»:

  • сертифікація FSC, CO2-нейтральність, EU Eco-label;
  • Mondi і WWF International анонсували трирічне партнерство та заохочують партнерів робити виробництво екологічнішим.

До лінійки Color Copy входять такі види паперу як Color Copy, Color Copy COATED silk (з глянцевим покриттям), Color Copy COATED glossy (з матовим покриттям), Color Copy STYLE (папір з відтінком слонової кістки).

 

Юстина Лущик, представник польського офісу Mondi

Юстина Лущик, представник польського офісу Mondi, розповіла про цікаві приклади використання офсетних рішень компанії, зокрема, паперів високої цупкості. Mondi забезпечує технічну підтримку для своїх клієнтів. Також можливе надання безкоштовних зразків паперу  для порівняння якості.

До принципів компанії належать урегулювання претензій, безпосередній контакт з видавництвами, тісні особисті стосунки з клієнтами, прозорість бізнесу, просування нових варіантів застосування технологій (упаковка для фармакологічної продукції, фотокниги, ламінований картон, паперові пакети).

Спільно з Heidelberg та KBA, Mondi було створено ІСС профілі для 664 видів паперу. Використання ІСС-профілів має низку переваг:

  • знижується кількість змін в налаштуваннях, що сприяє покращенню коефіцієнту завантаженості обладнання, дає змогу досягти максимальної якості, знизити кількість відходів і помилок та витрати на готову одиницю продукції;
  • покращена якість результатів друку;
  • стандартизація для додатків;
  • зосередженість на клієнті.

Mondi протестувала 664 види офсетного паперу на обладнанні KBA. Завдяки цьому вдалося домогтися відповідністі стандартам ISO та внутрішнім стандартам KBA. Це підтверджують сертифікати якості, також доступні клієнтам.

 

Григорій Матрук, продукт-менеджер продуктивних систем друку ДП «Коніка Мінолта Україна»

 

Про новинки від Konica Minolta розповів Григорій Матрук, продукт-менеджер з продуктивних систем друку ДП «Коніка Мінолта Україна».

В сегменті PP-друку (Production printing) в Україні Konica Minolta, за даними Infosourse, посідає лідерські позиції за кількістю інсталяцій обладнання (рис. 4).

 

Рисунок 4. Доля ринку РР-апаратів, Україна

 

За даними ДП «Коніка Мінолта Україна», системи продуктивного друку в Україні використовуються здебільшого в сегментах комерційного друку та фотодруку, а також у спецвідділах друку в організаціях та в сегменті офісного друку великими обсягами (рис. 5).

 

Рисунок 5. Використання систем продуктивного друку в Україні
Білінговий друк — 2%
Комерційний друк (поліграфія) — 45%
Фотодрук (фотосалони) — 27%
Спецвідділи друку в організаціях — 22%
Офісний друк великими обсягами — 4%

 

Рішення від Konica Minolta дають змогу друкувати на різноманітних матеріалах від тонкого пігментованого паперу до фанерного шпону. Конкурентні переваги рішень компанії це професійний контроль якості, стабільність кольору протягом друкування накладу, високий ресурс запчастин та низька вартість копії.

Монохромна лінійка Konica Minolta представлена такими апаратами, як bizhub PRO 951, bizhub PRESS 1052/1250, bizhub PRESS 2250. bizhub PRESS 2250, яка являється найшвидшою системою Konica Minolta для чорно-білого друку, за версією незалежної лабораторії Buyers Laboratory LLC (BLI) визнана найкращою РР системою в своєму сегменті.

Кольорова лінійка Konica Minolta представлена пристроями: bizhub PRO C1060L, bizhub PRO C1060/1070, bizhub PRESS C1085/1100, bizhub PRESS C70HC. В bizhub PRESS C70HC використовується тонер High Chroma, розроблений Konica Minolta. HC тонер дає змогу збільшити колірне охоплення звичайних CMYK-апаратів та відтворювати яскраві відтінки (рис.  6).

 

Рисунок 6. HC тонер дає змогу збільшити колірне охоплення звичайних CMYK-апаратів та відтворювати яскраві відтінки

 

Також, Konica Minolta є авторизованим дилером широкоформатних принтерів Epson. Планується, що сервісний центр ДП «Коніка Мінолта Україна» надаватиме послуги з обслуговування пристроїв Epson.

Григорій Матрук також анонсував новинку — систему BILLING COUNTER, яка передбачає відсутність стандартної ціни за відбиток. Натомість, оплата відбуватиметься залежно від заповненості аркуша.

Далі на відвідувачів конференції чекав «Круглий стіл» з представниками ринку цифрової поліграфії (кожний з яких успішно працює у певній ніші та створює унікальні продукти): Тимуром Владимирським (директор рекламної друкарні Start-Полиграф), Олексієм Храмовим (директор видавництва «Фенікс») та Сергієм Боженком (он-лайн друкарня Vizitka.com), – які поділились з присутніми секретами успішності свого бізнесу. Модератором «Круглого столу» була представниця ДП «Коніка Мінолта Україна» Ольга Галянт.

«Круглий стіл» з лідерами ринку цифрової поліграфії (зліва направо): Тимуром Владимирським (директор рекламної друкарні Start-Полиграф), Олексієм Храмовим (директор видавництва «Фенікс») та Сергієм Боженком (он-лайн друкарня Vizitka.com)

Start-Полиграф — одна з небагатьох в Україні, яка володіє технологією виготовлення і друку на стікерах Post-it. «Замовник, який один раз отримує щось із стікерами Post-it, намагається всю наступну поліграфію також замовляти з цим продуктом, незалежно від вартості послуги»,  зазначив Тимур Владимирський.

Тимур вважає, що друк стикерів та виготовлення кубариків (ще одна спеціалізація друкарні)  відносно прибуткові ніші друкарського бізнесу. Й вчасне перепрофілювання на виробництво цих видів продукції дало змогу втриматися на ринку за скрутних часів, тож друкарня й надалі спеціалізуватиметься саме на стікерах та кубаріках.

Видавництво «Фенікс», основною продукцією якого є книги (це потужне офсетне виробництво, здатне виготовляти середні та великі наклади книжок у м’якій та твердій палітурці), торік запустило цікавий проект  виготовлення художніх альбомів. Задля цього було придбано новітнє обладнання (системи продуктивного друку Konica Minolta), яке дає змогу максимально точно відтворювати кольори оригіналів картин, а також виготовляти якісний продукт з мінімальною кількістю браку. «Не у всіх є можливість побачити витвори великих майстрів. До того ж, використовуючи наш продукт, мистецтвознавці, наприклад, можуть ілюструвати свої лекції»,  розповідає Олексій Храмов.

Продуктивні друкарські системи дали змогу диверсифікувати бізнес і з виготовлення книжок. Адже тепер «Фенікс» може виготовляти й малотиражні видання й навіть друкувати книжки за вимогою.

Сергій Боженко зазначив: «Vizitka.com  це спроба створити мережу партнерів на базі єдиної Інтернет-платформи для вирішення поліграфічних задач кількох десятків тисяч замовників по всій Україні». Ми постійно розповідаємо про успіхи Сергія Боженка, якому вдалося не лише налагодити бізнес в Україні, але й працювати на умовах франшизи із замовниками з Білорусі, Болгарії та Росії. Наразі Сергій розвиває друкарський бізнес на теренах ЄС, у Словенії. Побажаємо йому успіхів у цій нелегкій справі!

 

Переможець розіграшу призу (МФУ) від ДП «Коніка Мінолта Україна» — Ірина Семенюк («Європапір»)

 

На завершення конференції відбувся розіграш призу (МФУ) від ДП «Коніка Мінолта Україна». Переможцем стала Ірина Семенюк («Європапір»).

А окрасою неофіційної частини конференції став кулінарний витвір мистецтва  торт, присвячений 25-річчю бренда Color Copy.