З 1 січня 2015 року державний поліграфкомбінат «Україна» почне випускати акцизні марки без захисного елемента Seal Vector, який можна було легко підробити і на який торік витратили близько 300 млн грн. Про це йдеться у сюжеті Надії Бурдєй телепрограми «Наші гроші».
19 листопада Кабмін запровадив нові зразки акцизних марок для алкоголю і тютюну (на фото нижче). Їхнє виробництво коштуватиме значно дешевше, ніж у минулому році. Ціна на тютюнову марку зменшиться на 5,1 копійки (з ПДВ), а на алкоголь – на 7,74 копійок.
Ціна знизиться, зокрема, за рахунок того, що на акцизних марках не будуть друкувати захисний елемент Seal Vector (на фото нижче). Його почали наносити торік і коштувало це 6 коп. Враховуючи те, що державний поліграфкомбінат щороку друкує близько 5 млрд марок, то витрати на цей захисний елемент у 2013 році становили близько 300 млн грн.
Як раніше з’ясували журналісти телепрограми, захисний елемент Seal Vector – не надійний. Він виглядає як звичайний штрих-код розміром 5*5 мм і його можна підробити за допомогою сканера та принтера. При цьому виявилося, що сам код містить дані лише про марку товару та область України, в якій його виготовили.
Новою постановою Кабмін доручив податківцям до 25 грудня 2014 року забезпечити виготовлення нових марок акцизного податку. Зразки нових акцизів вже є на сайті Кабміну, і на них немає захисного елементу Seal Vector.
Нагадаємо, торік поліграфкомбінат «Україна» почав випускати нові акцизні марки вартістю 27 коп. для пляшки алкоголю і 14 коп. для пачки цигарок. Усі послуги та матеріали для друку комбінат закуповує за позатендерною процедурою.
За даними журналістів телепрограми, голограми для акцизних марок закуповує англійська компанія «OpSec», та в Україну ця фірма їх не везе, а перепродає американській компанії «Inte Graf». Лише ця компанія транспортує голограми в Україну на поліграфкомбінат, і робить це зі значною накруткою.
Источник: http://nashigroshi.org