Перша велика хвиля ШІ вразила свідомість громадськості у 2023 р. з появою ChatGPT. Раптом сила машинного навчання опинилася в руках кожного. У 2024 р. під час другої хвилі був представлений генеративний ШІ, який дав змогу користувачам створювати більш різноманітний контент (включно з відео, графікою, музикою тощо) і застосовуватикращі механізми спілкування для взаємодії з людьми.

У результаті в соціальних мережах відбувся сплеск контенту, створеного ШІ. Наразі, у 2025 році, ми бачимо початок третьої хвилі: агентний штучний інтелект — проактивне та автономне вирішення складних багатоетапних проблем. Завдяки більшим можливостям міркування агентський ШІ менш схильний страждати від «галюцинацій», на які «хворіли» попередні версії ChatGPT, хоча він все ще перебуває на відносно ранній стадії розробки.

Ці неймовірні стрибки можуть здатися науковою фантастикою, але насправді ШІ вже є невід’ємною частиною сучасного друку та пакувального бізнесу. Він використовується для таких дій, як створення, оцінка, вибір найбільш відповідного управління кольором додрукарської підготовки та формування спусків, а також планування завдань друку для оптимізації безперервного виробництва.

Це також ключовий компонент автономного обладнання, який допомагає керівництву приймати рішення в режимі реального часу на основі зворотного зв’язку з машиною. Зростаюче оцифровування поліграфічної промисловості є чинником впровадження ШІ.

Але це лише початок. Ґрунтуючись на нових дослідженнях, включаючи інтерв’ю по всьому ланцюжку створення вартості, Smithers визначила основні нові сфери застосування ШІ на ринках друку та паковання. Повне резюме цього дослідження було опубліковано в документі Smithers: «5 способів генеративного штучного інтелекту перетворити паковання до 2030 року».

Швидкість виходу на ринок зростає завдяки більшій персоналізації та рекламним акціям, коротшим накладам, регіональним/меншим брендам, більшій кількості каналів виходу на ринок, зручності для споживачів і можливості швидко стежити за тенденціями у світі соціальних мереж. Це чинить величезний тиск на бренди, роздрібних торговців і постачальників у всьому ланцюжку вартості паковання, включно з графічними дизайнерами та дизайнерами паковання.

Сьогодні генеративний штучний інтелект може мати проблеми з базовими термінами паковання (він чудово відтворює мультфільми чи знаменитостей, оскільки є багато доступних даних). Ситуація змінюється, оскільки значне підвищення продуктивності дозволяє ШІ стати потужним інструментом для швидшого виведення на ринок індивідуальних продуктів.

Незважаючи на те, що людська креативність все ще буде потрібна для зменшення ризиків плагіату, бренди та їхні дизайнери паковання/графіки мають багато додаткових ресурсів для роботи, включаючи глибші та багатші дослідження споживачів, поточні дані про ефективність продукту та розуміння регіональних або мікроуподобань.

Існує величезний потенціал для ШІ в поєднанні з цифровим друком для швидкого масштабування. Бренди поребують два дизайни: версії для роздрібної торгівлі та для електронної комерції. Версія для роздрібної торгівлі має надавати швидку та чітку інформацію, версія для електронної комерції забезпечує корисний досвід відкриття та змушує споживача відчувати, що він прийняв правильне рішення.

Підтримкою паковання є робота над дизайном дисплеїв, яка змінюється для різних акцій або відображає регіональні відмінності. Раніше допоміжні матеріали POS або точки продажів могли бути загальними, але тепер їхня помітність стає дедалі важливішою. Сьогодні за лаштунками існує багато програм, які роблять процеси ефективнішими. ШІ допомагає керувати запасами в ключових місцях, щоб забезпечити доставку продуктів впродовж 24 годин (мікроцентри виконання) і зменшити кількість матеріалу, потрібного для упаковки для відправлення.

У той час як паковання вже повністю автоматизоване, штучний інтелект ще більше прискорює використання роботів для оптимізації палетування та штабелювання. AI може допомогти краще прогнозувати попит і контролювати ризики для пом’якшення збоїв. Це включає динамічні переговори з постачальниками, розвиток партнерства та альянсів (наприклад, два бренди використовують одну вантажівку для відправлень), а також швидке підтвердження/схвалення регуляторними органами.

Зростаюче використання кращих і більш схожих на людські механізмів розмови матиме величезний вплив на багато галузей, включаючи друк і паковання.

ПЗ та автоматизація є великими рушійними силами впровадження ШІ. Багато в чому drupa 2024 запам’ятається як програмна drupa. З 10 найбільш значущих розробок drupa, визначених Smithers у новому звіті «Technology Forecast for Print and Printed Packaging to 2034» («Post-drupa: прогноз технології друку та друкованого паковання до 2034 року»), шість пов’язані безпосередньо з ПЗ. У всіх ланцюгах поставок друку ПЗ має вирішальне значення для отримання замовлень, створення ілюстрацій і друку, обробки та відправлення. Ця залежність від ПЗ зростатиме впродовж наступних п’яти-десяти років.

На останніх кількох drupa роль ПЗ здебільшого полягала в тому, щоб сприяти підвищенню продуктивності дизайну, додрукарської підготовки, друку та фінішного обладнання, а також управляти завданнями через ланцюжок поставок. Сьогодні ПЗ з’єднує ланцюги постачань для друку та друкованого паковання.

Бізнес-моделі багатьох виробників поліграфічної продукції та паковання суттєво змінилися від часу попередньої drupa у 2016 р., оскільки компанії та ланцюжки постачання оцифрували. Онлайн-продажі, посилання на постачальників матеріальних і сторонніх послуг, спілкування з постачальниками обладнання для оптимізації продуктивності, складування та відправлення є звичайним явищем.

Масштаби можливих застосувань вражають. Хоча було багато ажіотажу та страшилок, ШІ має потенціал впливати на суспільство різними способами. Smithers співпрацює з компаніями, що займаються друкарськими та пакувальними ланцюжками створення вартості, щоб зрозуміти вплив революційних технологій — очевидно, що ШІ змінить наші галузі впродовж наступного десятиліття, і ця історія лише починається.