Нанесення зображень на різні текстильні вироби (одяг, сумки, рюкзаки, кепки, взуття тощо) залишається одним із найбільш популярних та привабливих напрямків у рекламному та швейному бізнесі. Показники розвитку цього сектора промисловості одні з найвищих, що змушує замислитися багатьох підприємців про інвестування коштів у цей напрямок.

Поява в Китаї, декілька років тому, революційної технології DTF (Direct-to-Film) друку лише підігріла інтерес до текстильної тематики та вплинула на прийняття рішень низки компаній розвивати цей вид діяльності або хоча б придивитися «на майбутнє».

Однак, у тих, хто далекий від текстильних технологій, подібний бізнес викликає більше питань, ніж відповідей. У цій статті ми спробуємо більш детально розповісти про технологію, її переваги та вади порівняно з усталеними способами нанесення зображення на текстиль.

 

Що таке DTF-технологія та з «чим її їдять»?

Сьогодні існує дві технології друку DTF. Перша — класична з використанням клею-порошку (Powder), друга — Powderless (безпорошкова), де роль клею виконує спеціальне чорнило. У цьому матеріалі йтиметься лише про класичну технологію.

Перше, чим цікавляться новачки: чому популярність DTF-друку стрімко зростає, а сама ця технологія витісняє деякі інші технологічні процеси?

Донедавна наносити повнокольорові зображення на готову текстильну продукцію можна було за допомогою чотирьох усталених технологій:

  • трафаретний друк;
  • сублімація;
  • DTG (Direct-to-Garment, прямий друк по тканині);
  • аплікація термоплівки.

 

 Виробничий комплекс для DTF-друку

 

Кожен із цих процесів має сильні та слабкі сторони. А DTF-друк став, власне, «золотою серединою» з більшою кількістю переваг та можливостей, ніж в усталених конкурентних технологій, хоча ми більше схильні вважати, що DTF-друк не може витіснити цілком звичні технології, а скоріше їх доповнює або частково витісняє.

 

Принтер наносить зображення на спеціальну трансферну плівку – принтер наносить зображення на спеціальну трансферну плівку, спочатку кольори СМYK або СМYK плюс флуоресцентні кольори, а потім білий шар

 

Принцип DTF-друку досить простий – принтер наносить зображення на спеціальну трансферну плівку, спочатку кольори СМYK або СМYK плюс флуоресцентні кольори, а потім білий шар. Далі, ще на сире зображення наноситься спеціальний термотрансферний клей-порошок (Powder), після чого зображення з клеєм запікається в термокамері або звичайному пресі.

На сире зображення наноситься спеціальний термотрансферний клей-порошок (Powder), після чого зображення з клеєм запікається в термокамері або звичайному пресі

 

Кожне зображення вирізають, накладають на тканину та притискають термопресом. Під впливом температури сендвіч з фарби та клею відокремлюється від плівки та фіксується на тканині

 

Потім кожне зображення вирізають, накладають на тканину та притискають термопресом. Під впливом температури сендвіч з фарби та клею відокремлюється від плівки та фіксується на тканині. Температурні та часові режими досить щадні (155-165° С , 10-15 сек). При цьому виріб не потрібно попередньо обробляти, а зображення вирізати по контору.

 

                 

 На дотик перенесене зображення схоже на результат трафаретного друку: воно еластичне та стійке до прання, не вигоряє, не тріскається, і не псується під час прання

 

Для перенесення підійде будь-яка тканина (бавовна, синтетика, суміші тощо). На дотик перенесене зображення схоже на результат трафаретного друку: воно еластичне, не вигоряє, не тріскається, і не псується під час прання.

Ще одна перевага DTF-технології – це невисокі інвестиції в обладнання. Початківці з невеликою кількістю замовлень стартують з настільних принтерів і термопресів, де низку операцій доводиться робити вручну.

Власники DTG-принтерів можуть друкувати з їхньою допомогою.

Великі ж компанії вважають за краще використовувати спеціальні друкарські DTF-комплекси, найчастіше із шириною друку 30-60 см, з автоматизованими процесами нанесення клею та фіксацією його на поверхні зображення. У цьому випадку друк вже відбувається не на аркушах плівки, а на рулонах. Плівка з принтера потрапляє спочатку в спеціальний шейкер з клейовим порошком, потім – до термокамери, після чого остигає під вентиляторами і змотується в рулон.

 

Великі ж компанії вважають за краще використовувати спеціальні друкарські DTF-комплекси, найчастіше із шириною друку 30-60 см, з автоматизованими процесами нанесення клею та фіксацією його на поверхні зображення, з друком на рулоні

 

Наразі на ринку величезний вибір DTF-комплексів від різних виробників, проте далеко не всі ці комплекси мають надійну конструкцію, стабільно працюють та «потрапляють у колір».

Докладніше про особливості обладнання та витратних матеріалів ми розповімо у наступному матеріалі.

 

Переваги DTF друку:

  • можливість наносити повнокольорові зображення на різні види тканин та виробів, включаючи чутливі до температури;
  • зображення виходять яскравими, вони не тріскаються, не стираються під час прання, не вилинують і не вицвітають;
  • не треба наносити праймер на тканину;
  • чорнила для друку нешкідливі та екологічні, тому що вони на водній основі;
  • порівняно невеликі інвестиції в обладнання;
  • друкарські комплекси мають високу продуктивність та автоматизацію;
  • невисока собівартість (~$8 м²);
  • надруковані на плівці зображення можна легко транспортувати, зберігати довгий час і наносити на виріб безпосередньо в торговельній точці або в будь-якому іншому місці.

 

Вади DTF-технології:

  • у деяких випадках надто тонкі лінії можуть не переноситися;
  • не всім клієнтам подобається щільність друкованого шару, деякі вважають за краще DTG-друк;
  • білу підкладку у макеті треба доопрацьовувати;
  • поки що деякі провідні світові бренди вичікують з випуском DTF-комплексів;
  • обладнання потребує вбудованої або зовнішньої витяжки;
  • обмежені можливості ПЗ DTF чи DTG.

 

Наразі періодично лунає думка, що DTF-технологія витіснить DTG-друк. Ми б не стали поспішати з такою заявою. Кожен метод друку має власні переваги, й це не заперечує переваг конкуруючого методу.

У табл. 1 показано переваги двох конкуруючих технологій (DTF та DTG): проаналізувавши їх, можна зробити висновок, що DTF має співіснувати з DTG і в жодному разі не повинен розглядатися як єдине рішення цифрового друку на тканині.

 

Таблиця 1. Переваги DTF та DTG

Переваги DTF

Переваги DTG

Широкий вибір відповідних матеріалів та виробів

Нижча собівартість під час друку на світлих виробах

Зображення яскравіше

Не потребує витяжки

Зображення більш стійке до прання, вицвітання та розтягування

Займає менше місця

Більш швидкісний процес друку

Тонший друкований шар на виробі, більш «дихаючий»

Порівняно невеликі інвестиції в обладнання

Технологія оптимізована виробниками обладнання зі світовим ім’ям

Не потрібно наносити праймер на кольорову тканину

Більш екологічна

Висока продуктивність та автоматизація

Більш досконале ПЗ, підготовка макетів автоматизована

Мобільність процесу – переносити трансфер на виріб можна у будь-який час та в будь-якому місці

Можна друкувати будь-які дизайни без обмежень

 

Значно менше споживання енергії

 

Якщо підсумувати, то DTG-технологію практичніше використовувати при друці зображень на світлих бавовняних виробах, в інших випадках більш вигідною та технологічною буде DTF.

 

DTF чи сублімація (термотранфер)?

Термотрансферна технологія застосовується лише в тому випадку, коли вам потрібно нанести зображення на білу поліестерову тканину. У цьому сегменті вона залишається найбільш бюджетною та технологічною. DTF може її доповнити, якщо треба наносити зображення на готові кольорові вироби із синтетичних тканин.

 

DTF чи шовкотрафарет?

Трафаретний друк вигідніший, коли треба надрукувати великий наклад однакової продукції, проте серйозні виробники одягу почали надавати перевагу цифровим технологіям, і на зміну трафаретним каруселям приходять швидкісні DTF-комплекси. Ці комплекси мобільніші, що дає змогу великим підприємствам не орієнтуватися на великі однакові партії виробів, а за потреби виготовляти їх з різними дизайнами та будь-якими накладами.

 

DTF чи аплікація термоплівкою з повноколірним друком?

У цьому сегменті у DTF є всі шанси витіснити аплікацію. Єдиний випадок, коли використання термоплівки себе виправдовує, це наявність у компанії екосольвентного, латексного або УФ-принтера і ріжучого плотера, що позбавляє її бажання інвестувати додаткові кошти в обладнання для DTF-друку.

У всіх інших випадках використання DTF буде дешевшим і практичнішим.

 

Усі бажаючі зможуть побачити обладнання для DTF-друку в роботі та надрукувати тестові зразки у демо-залі «Медіа Принт Україна» www.mediaprint.ua