ПЕРШИЙ СУТТЄВИЙ КРОК ДО ЗРОСТАННЯ

  У 2014 р., маючи капітал у 1800 грн та ноутбук, засновник майбутньої компанії «Центр реклами» Максим Кудинович вирішив зайнятися виготовленням візитівок. Поступово фахівець став надавати послуги дизайну, замовляти у Києві різноманітну поліграфічну продукцію.
А нішу для потужного розвитку Максим побачив у виготовленні та монтажі рекламних конструкцій, поклейці рекламних повідомлень.
У 2015 р. він почав співпрацювати з «Новою поштою», для якої компанія Максима робила вивіски та надавала послуги з виготовлення та поклеювання віконної графіки. Роботи компанія «Центр реклами» не цуралася: виконувала замовлення (яких ще було не так і багато) не лише у рідній Олександрії, але й у Дніпрі, Чернівцях, інших містах України.

Цікаво, що власного устаткування компанія тоді не мала, а до інших міст України монтажники діставалися з Олександрії на автомобілі «Жигулі» 1973 р.в.
Отакий «кустарний» етап тривалістю чотири роки закінчився для «Центру реклами» у 2018 р., коли компанія орендувала приміщення (сьогодні воно належить «Центру реклами») та придбала фрезерний верстат (в Олександрії до цього ніхто послуг з фрезерування POS-матеріалів не надавав, й фрезерування композиту компанія замовляла у Києві, отримувала «Новою поштою» та збирала вивіски в Олександрії).

Відповідно, досить багато коштів витрачалося на транспортні витрати (до речі, платіж по лізингу за власний фрезер був не набагато більшим, ніж з’їдала до того логістика), крім того, композит по дорозі іноді пошкоджувався. Після придбання власного фрезеру кількість замовлень зросла, швидкість їхнього виконання суттєво збільшилася (виготовлення однієї вивіски, яке раніше тривало до 2 тижнів, прискорилося до 2-3 діб), й «Центру реклами» вдалося в 4 рази підвищити фінансовий обіг.
Отак, придбавши лише одну «критичну» одиницю устаткування «Центр реклами» зміг суттєво збільшити обсяги: компанія повідомила провідних партнерів («Нову пошту» та «Райффайзен банк»), що може виготовляти більше продукції (відповідно, було збільшено й кількість працівників – у «Центра реклами» стало дві монтажні бригади).
А ще прискорення процесу виготовлення вивісок дало змогу надавати послуги на сторону (в Олександрії працюють ще дві рекламні компанії). У підсумку фрезер окупився досить швидко – за сім місяців.

ДІЙШЛА СПРАВА Й ДО ДРУКАРСЬКОГО УСТАТКУВАННЯ

  Три роки компанія «Центр реклами» поступово просувалася до того, щоб придбати власне потужне устаткування для широкоформатного друку. «Аматорські» спроби з китайським плотером до уваги не беремо, адже він не давав потрібної якості, а фахівця з обслуговування в Олександрії знайти було неможливо.
Натомість у 2016 р. Максим Кудинович розпочав спілкуватися з менеджером Media Print Ukraine Лесею Гарник щодо придбання екосольвентного принтера Mimaki.
Знаменна для компанії подія – інсталяція «Новою поштою» сталася аж у 2019 році. До цього «Центр реклами» розміщував вказівники за рік вигорали, а клієнт незадоволений. 

                                           

 Екосольвентний принтер Mimaki JV150-160

Після придбання Mimaki JV150-160, що, звичайно, друкує оригінальними чорнилами, проблеми з вицвітанням вивісок більше немає. Швидкість виготовлення виробів замовникам теж вдалося підвищити в рази. Та й за доставку не доводиться тепер платити.

СПІВПРАЦЯ З MEDIA PRINT UKRAINE ТРИВАЛА Й НАДАЛІ

  Згодом компанія «Центр реклами» придбала широкоформатний ламінатор Mefu 1700 M1 та фен для зварювання банерів (компанія паралельно виготовила робочий, максимально рівний стіл з металевою поверхнею для зварювання банерів), плотер для порізки плівки Mimaki CG130SRIII.

Поява додаткових одиниць устаткування дала змогу пришвидшити терміни виготовлення продукції. Наприклад, «Центр реклами» вже декілька років виготовляє значний обсяг замовлень для франчайзерів «Нової пошти» – йдеться, насамперед, про різноманітні таблички. Так от, їхнє прикатування у ручному режимі займало до 10 хв., а з використанням автоматичного ламінатора скоротилося до 1,5 хвилини.
Та й якість готової продукції значно краща.


    Широкоформатний ламінатор Mefu 1700 M1

ДОВІРА ДО ПАРТНЕРА ГРАНИЧНО ЗРОСТАЄ

  Трохи згодом «Центр реклами» придбав екосольвентний принтер Mimaki SWJ320/4S. Поява нової одиниці устаткування дала змогу швидко та якісно виготовляти додаткову POS-продукцію для «Нової пошти», наприклад, заслони, що розділяють зону обслуговування та складську зону.
  Крім того, в компанії з’явилася можливість друкувати великі банери без спаювання – а цей «естетичний» фактор Максим Кудинович вважає вкрай важливим.

Плотер для порізки плівки Mimaki CG130SRIII


  Історія появи у компанії наступної одиниці устаткування, плоскодрукарського УФ-принтера Mimaki JFX200-2513 була досить незвичною. Купувався він під проєкт у Львові, де «Центр реклами» мав встановити п’ятнадцятиметрову рекламну конструкцію, але Максим Кудинович відмовився виконувати роботи через небезпечний вплив грунтових вод, бо конструкція могла впати на трасу «Київ-Львів» (місце, де мала розташовуватися конструкція, знаходиться на повороті, і якби конструкція впала, умовний замовлення на друк у Дніпрі та Києві та стикався з низкою проблем: виготовлення продукції тривало 3-4 доби, видрукувані вироби (плівка) не завжди були якісно впаковані, а головне, друк відбувався на китайських принтерах китайською фарбою, що досить швидко вицвітала.

  Зазначимо, що «Центр реклами» не лише брендує відділення «Нової пошти», але й виготовляє для компанії POS-матеріали (таблички «Графік роботи відділень», «Пункт видачі» тощо). Цавтомобіліст просто б не встиг зреагувати). Через відмову виконувати роботи «Центр реклами» була змушена сплатити стягнення на досить значну суму.
Та й Mimaki JFX200-2513, як відомо, устаткування не з дешевих, а після виплати стягнення коштів на нього в «Центра реклами» не вистачало. Натомість принтер вже надійшов в Україну.

Екосольвентний принтер Mimaki SWJ320/4S

  Отут і далися взнаки стосунки з постачальником, які на той час вже були досить міцними та довірчими: компанії домовилися, що «Центр реклами» сплатить ледь більше половини потрібної суми, а решту віддасть упродовж 4-5 наступних місяців. Зазначимо, що така довіра мала всі підстави: до цього «Центр реклами» чимало купував в Media Print Ukraine, та жодного разу не підводив свого партнера-постачальника у питанні вчасної сплати за устаткування та матеріали.
  Поява Mimaki JFX200-2513 дала змогу «Центру реклами» розширити асортимент POS-продукції: друкувати на акрилі, склі, запропонувати послуги прямого друку на ПВХ, виготовляти мобайли.
  Раніше з виготовленням подібної продукції у компанії виникали певні ускладнення, пов’язані з логістикою напівфабрикатів та готових виробів. У Кіровоградській області, де працює «Центр реклами», послуг з УФ-друку не надає практично ніхто, тому чимало виробів доводилося замовляти. А це логістичні проблеми, збільшений час доставки, неможливість чітко зробити кольоропробу (її виготовлення може займати кілька діб). Уявіть собі: під час створення табличок «Графік роботи» для «Нової пошти» «Центр реклами» робив до 30 кольоропроб (й аби довелося замовляти їх в сторонній організації, зробити замовлення вчасно не було б змоги).

Плоскодрукарський УФ-принтер Mimaki JFX200-2

Лазер Yueming CMA-1309-B-A                                     

Тож завдяки появі Mimaki JFX200-2513 «Центр реклами» отримав змогу брати участь у тендерах, пов’язаних з рекламною продукцією (в багатьох з них є позиція «Прямий УФ-друк») і, головне, заробляти більше.

                                                                                                                                                                   .


ашутщозщззшкащук-ке.

Рулонний УФ-принтер Mimaki UJV100-160

КОМПАНІЯ ЗАКРИЛА ДО 95% МОЖЛИВОЇ ПОТРЕБИ В РЕКЛАМНОМУ ОБЛАДНАННІ

  Ще однією придбаною в Media Print Ukraine одиницею устаткування став лазер Yueming CMA-1309-B-A (раніше «Центр реклами» замовляв послуги лазерної порізки в іншої компанії в Олександрії), натомість порізку матеріалів намагалися максимально робити з використанням власного фрезера.
Як і інші одиниці обладнання, власний лазер значно розширив діапазон можливостей «Центру реклами», пришвидшив виконання окремих робіт. Компанія виготовляє чимало трафаретів (напр., «Зона самообслуговування » для «Райффайзенбанку «Аваль»). До цього в одній з олександрійських компаній «Центр реклами» замовляв 10-12 готових трафаретів на місяць за ціною 450 грн за послуги. Але більш критичним фактором була навіть не вартість виготовлення виробів, а час, бо підрядник спеціалізується на виготовленні іграшок з фанери для замовника з Європи, а послуги «Центру реклами» надавав, коли були вікна у графіку.

Delis: зовнішнє оформлення

                                                                                 Вироби зі шпону

Побачивши збільшення обсягів виготовлення POS-матеріалів, компанія «Центр реклами» придбала ще один лазер (Bodor) з більшим робочим полем.
Як зазначає Максим, Yueming CMA-1309-B-A простіший в управлінні й працює з більшою кількістю графічних пакетів.

Й нарешті, наприкінці 2021 р. «Центр реклами» придбав в Media Print Ukraine ще один лазер – Yueming MF30-E-D – виключно для гравіювання (на склі, металі) з невеликим робочим полем.

Вивіска для Wooden Style


  За задумом Кудиновича, виготовлення рекламно-сувенірної продукції мало б стати окремим напрямком розвитку компанії, бо «Центр реклами» має змогу наносити зображення на різноманітні сувенірні вироби на плоскодрукарському УФ-принтері, гравіювати зображення, робити блокноти на БФП Konica Minolta C35, наносити зображення на готові вироби з тканини та інші рекламно-сувенірні вироби за технологією DtF (компанія має прес для запікання зображень), а також наносити зображення на чашки, бо має відповідний технологічний цикл. Також «Центр реклами» має самостійно зроблений карусельний верстат для трафаретного друку.
  У 2021 р. «Центр реклами» купує в Media Print Ukraine ще один принтер – рулонний УФ Mimaki UJV100-160 з чудовою якістю друку, високою швидкістю. Після цього більшість замовлень, що раніше виконувалися на екосольвентному плоттері, були переведені на УФ-принтер. Наприклад, для магазинів Velmart на Mimaki UJV100- 160 друкуються фрізи, зображення для стін.


  Цього року «Нова пошта» викупила Justin, і в «Центра реклами» з’явилися нові замовлення з брендування центрів прийому замовлень. Для інших рекламно-виробничих компаній, що надавали послуги перевізникам, суттєвою проблемою було зробити рівномірну червону заливку на POS-матеріалах через полосіння, яке зазвичай утворюється при друці на китайських принтерах. За використання Mimaki JV150-160 такої проблеми не виникає.
Придбавши рулонний УФ-принтер Mimaki JV150-160, лазери Yueming CMA-1309-B-A, Yueming MF30-E-D, компанія «Центр реклами» закрила до 95% потреб в рекламному обладнанні (крім устаткування для формовки, потреби в якій в «Центра реклами» особливо немає). Хоча до війни Максим Кудинович хотів купувати формувальний верстат – здебільшого для меблевого виробництва (про ці плани трохи далі).

Вивіска для GOOD YEAR

Вказівники для «Асканія груп»

Оформлення магазину

Назва міста Олександрія завдовжки 50 метрів

ЇХ ВІЙНА
  24 лютого, у перший день відкритої агресії росії, о 8-30 Максим Кудинович роздав працівникам гроші та порадив придбати бензин, продукти й сидіти вдома.
Підприємець вірив, що Україна не програла й боротиметься до останнього. За два тижні з’явилася можливість вивести людей на роботу: Україну не покинув жоден співробітник компанії.
Керівник чесно пояснив співробітникам (від рядових до керівників), чого від них очікує й яку заробітну плату готовий наразі їм платити. Поступово на виробництві заходилися наводити лад на складах, викопувати пеньки на задньому дворі, встановлювати паркан, будувати гараж та відвантажувати замовлення, які не відвантажили вчасно. Отже почалося виконання планових робіт, навіть з оглядом на те, що цю продукцію замовники могли елементарно не забрати

Дрібні замовлення фактично дали змогу підприємству розпочати рух та залучати якісь кошти від замовників. Для виконання замовлень «Центр реклами» скористався вчасно придбаними матеріалами: зокрема, стали виготовляти жетони з гравіруванням.

Були й значні проєкти: співробітники «Центру реклами» підготували до запуску великий магазин Varus (придбали матеріалів на 600 тис. грн). Системні замовники «прокинулися» десь на третій місяць війни: вони почали забирати виготовлену для них продукцію.

Треба віддати належне й основному замовнику «Центру реклами» – компанії «Нова пошта» – вона не впала у розпач, продовжила працювати, скоригувала плани, відновила будівельні роботи, перевозить відділення, відкриває нові, брендує точки компанії Justin, яку щойно викупила.
Отже, «Центр реклами» завдяки підтримці партнерів, відданості фахівців, менеджменту компанії протримався півроку агресії та зміг вийти у серпні на 65% довоєнного обсягу виробництва.

Стенд для банку

Оформлення автомийки Lux Wach 24h

Зразки вивісок

Є, ЧИМ ПИШАТИСЯ
  Максим Кудинович вважає, що в українському рекламно-виробничому бізнесі досить мало локомотивів, які дійсно «пруть». «Наприклад, якщо б мені дали гроші, я б пер в 10 раз швидше», – каже підприємець. І не посперечаєшся: такий відчутний шлях, не маючи спочатку жодної одиниці власного устаткування, прийшла за нетривалий час компанія «Центр реклами». Можливо, й не такий високий в Україні рівень конкуренції на рекламному ринку, як всі про це люблять говорити? Чи, може, підприємець з Олександрії – саме той локомотив, яких так бракує ринку.

Термоси для ДСНС

  Судіть самі. Ми спілкуємося з Максимом по Viber, й він періодично надсилає скрін-шоти різних цехів, про наповнення та роботу яких з гордістю розповідає. Аж раптом – новий скрін-шот: з CRM-системи, де показані роботи, виконані фахівцями компанії у різних містах України (на кожній точці детальний опис завдання, з посиланням на відповідні файли)…
  Рекламний бізнес рекламіст з Олександрії аж ніяк не вважає дрібним. «Чому в рекламний бізнес мало хто вкладає? Бо не бачать в цьому великого прибутку, – розмірковує Максим. – А якщо цю «історію» розгорнути по-іншому: обслуговувати внутрішні, іноземні бренди, ті ж самі банки… Якщо обслуговувати багато компаній, можна вийти на новий рівень і заробляти більше. Звісно, якщо не просто друкувати плівку і продавати комусь, а надавати комплексні рекламні послуги. Тому підприємці, що працюють на ринку реклами, мають стати «локомотивами». Якщо вони звісно хочуть більшого – розвиватися, просуватися уперед».
  Організація роботи «Центру реклами» справляє враження навіть на представників організацій, з якими компанія працює як з генеральними підрядниками. І Максим з гордістю демонструє склад готової продукції (монтажники можуть у зручний спосіб забрати потрібні конструкції – відповідні завдання прописані в CRM-системі – та вирушити їх встановлювати), склад матеріалів (до кожного з них організовано зручний доступ), малярний цех (можливість фарбувати порошком та фарбою), розповідає про плани з побудови додаткових цехів та допоміжних приміщень.

  За роки підприємницької діяльності Максим Кудинович навчився рахувати гроші й чудово усвідомлює, що певні операції, особливо якщо розраховувати на масштабування виробництва після Перемоги, варто робити самостійно.
  Наприклад, компанія обслуговує власний автопарк, бо після закінчення війни Кудинович планує довести кількість бригад монтажників до десяти. Це спричинить велику потребу в транспорті, який має працювати безвідмовно.
  Без транспорту монтажники банально простоюють. А якщо ремонтувати автотранспорт на стороні, треба заздалегідь займати чергу, купувати запчастини, вести перемовини з менеджерами на СТО. Простіше, вважає Максим, взяти в штат автослюсаря, з доброю заробітною платнею. Й він, будьте певні, цю зарплату заробить: адже, наприклад, заміна масла та фільтрів на Renault Logan коштує на СТО 3500 грн, а самостійна заміна – 1400 грн (2000 грн чистої економії). А якщо йдеться про ремонт ходової? У компанії рахують гроші, надають перевагу «свіжим» авто, не пізніше 2015 р.в. А якщо зрозуміло, що бригада монтажників цілком може виїхати на замовлення на легковику з ГБО, бусом для відрядження вони навряд чи скористаються.

  Будує компанія й новий гараж – з перспективою, що в ньому можна буде розташувати автомобіль-десятитонник, бо трапляються досить великі проєкти, для реалізації яких доводиться ганяти бус з Олександрії на Київ декілька разів – простіше все довезти однією ходкою. А ще й стели з рекламних конструкцій сягають у довжину до 8 метрів. Й нарешті, повертаючись додому, можна привезти з Києва матеріалів на значний період.

Зразки виставкової поліграфі

Рюкзаки для ДСНС України

ЦІННІСТЬ СПІВПРАЦІ З MEDIA PRINT UKRAINE

  Як ми вже згадували, перш ніж придбати перший принтер в Media Print Ukraine, Максим Кудинович три роки спілкувався з представником компанії, консультувався з багатьох питань, хоча менеджер компанії чудово розуміла, що саме зараз «Центр реклами» обладнання купувати ще не готовий.
Найбільший сумнів, за зізнанням Максима, викликав сервіс. Свого часу підприємець мав досвід роботи на китайському плотері й не зміг знайти фахівця в Олександрії для його обслуговування.

 Зрозуміло, що Максим Кудинович спілкується не лише з Media Print Ukraine, але й з іншими операторами ринку обладнання для виготовлення реклами – так от, в сервісних угодах деяких з них прописано, що сервісний інженер зобов’язується приїхати впродовж двох-трьох тижнів. «Й що? – задає питання Максим, – ми маємо чекати ці два тижні, не відвантажуючи замовлення клієнтам?»

Varus: внутрішнє оформлення

Для порівняння, у Media Print Ukraine у сервісних угодах прописаний термін реагування дві-три робочих доби. Але важливіше те, що сервісні інженери Media Print Ukraine та менеджер компанії з сервісу завжди консультують замовників, вони не кажуть: «Ні», «Ви самі винні». Вони говорять: «А давайте розбиратися».

Розкриваючи цю тезу, Максим Кудинович згадує декілька нещодавніх випадків. Наприклад, коли в екосольвентного принтера Mimaki JV150-160 закінчувався термін гарантії (принтеру тоді було 1 рік та 9 міс.), він почав погано друкувати. Сервісний центр Media Print Ukraine визначив проблеми з друкувальною голівкою (коштує більше €2 тис.) та без проблем замінив її, зробив прокачку (не секрет, що деякі компанії на ринку послались би в цьому випадку на те, що гарантія майже скінчилися).

І ще більш показова історія. Вже тривала війна, й на новому рулонному принтері Mimaki UJV100-160 «вилетів» червоний колір. Сервісний інженер Media Print Ukraine Юрій Сіренко приїхав замінювати друкувальну голову о 4 години ранку (була домовленість, що заміна голівки триватиме 5-7 годин, і щоб Юрій не чекав нічного поїзду, Максим мав відвезти його у Кременчук на маршрутку на Київ). О пів на другу Максим приїхав за Юрієм, але він вирішив ще прокачати систему та відкалібрувати принтер, тобто залишитися на нічний поїзд.

А їхати на Київ Юрій мав від того торговельного центру, куди в той самий день втрапила ракета. Й мав усі шанси постраждати. Отже, під час війни Media Print Ukraine дбає про клієнтів: інженери компанії виїздять у відрядження та сумлінно виконують свою роботу.
Не дивно, що й надалі Максим Кудинович більшість обладнання купуватиме в Media Print Ukraine.

Навіть під час вибору останнього лазеру (Yueming MF30-E-D), що компанія придбала в Media Print Ukraine, в неї була альтернатива: Bоdor за $8,5 тис. з виставкового залу (Yueming MF30- E-D з поворотним механізмом обійшовся у $12 тис., різниця у $3,5 тис.). Але Максим вирішив переплатити, бо розуміє, що за виникнення проблеми менеджер Media Print Ukraine вирішить проблему.

  «Центр реклами» зі свого боку теж готовий допомагати системним партнерам. Так, один з клієнтів Media Print Ukraine захотів придбати планшетний плотер Mimaki JFX200-2513 (такий встановлено у «Центрі реклами»). Й партнери попросили, щоб потенційний замовник приїхав до Олександрії, зробив кольоропроби. Представники конкуруючої, фактично, компанії перебували на виробництві «Центру реклами» 14 годин: робили кольоропроби, друкували на різних матеріалах, поїхали задоволені й за три місяці придбали такий самий плотер.

Нова Пошта

ПЛАНИ

За власним зізнанням Максима, в нього ще немає п’яти мільйонів, а він вже їх «витрачає». Тому, коли вони з’являються, підприємець чітко розуміє, на що їх витратить. Він намагається йти на декілька кроків попереду існуючої ситуації, моделювати майбутнє. Й попри воєнний стан та відповідні, спричинені ним ускладнення, компанія розвивається.
  Моделювання бізнесу після Перемоги триває вже сьогодні. Й стосується це будівництва нових приміщень, наприклад, меблевого цеху (саме з розвитком меблевого виробництва, були пов’язані плани придбати формувальний верстат). Наявність формувального верстату надасть змогу виготовляти плакетки такої форми, яку забажає замовник, і у потрібній замовникові кількості.
  Цікавить Максима Кудиновича й європейський вектор, адже трапляються випадки, коли компанію залучають до оформлення, приміром, автосалонів, власники яких всі рекламні конструкції чомусь замовляють в Європі. Чи інший приклад. «Центр реклами» надає послуги замовниці з Італії (при цьому ручки купує в Німеччині, брендує в Україні, на власній базі виготовляє й блокноти), й все одно замовниця має прибуток до 400%! Й на ринках, де працює «Центр реклами», є ще чимало послуг, які можна запропонувати європейським замовникам та добре заробити на цьому.

Оформлення відділення банку «Аваль»

  Мріє Максим і про нові напрямки. До війни керівники «Центру реклами» планували створити ділянку з гальванічної обробки алюмінію для сублімації. Це дало б змогу отримувати метал 27 кольорів та робити з нього вироби, задруковуючи на УФ-принтері, та випускати продукцію, яку не можуть зробити інші рекламно-виробничі компанії.
  Також набуде подальшого розвитку напрямок рекламно-сувенірної продукції.
  Неодмінно побудує підприємець й окремий цех лазерної порізки з верстатом для згинання металу.
  Підприємець від самого початку не витрачав зайвих зусиль на розвиток локального ринку. Його (навіть без власного обладнання та пристойного автопарку на той момент) цікавили об’єкти на Західній Україні, в Києві, Полтаві. Це була можливість заробітку та подальшого масштабування бізнесу.
  Має Максим Кудинович й цікавий проект, пов’язаний з візуальною рекламою: йдеться про розпізнавання емоцій та управління екранами. «Центр реклами» хоче «прибрати статику, поставити динаміку»: екрани на вітрини замість плакатів Sales, на яких демонструватимуться роліки, що «заходять» в рази краще, ніж плакати. Цей крок, за попередніми оцінками, має збільшити продажі на 25%.
  Розташована зверху відеокамера фіксує людей, їхню реакцію на ролик. Можна оцінити, на якій секунді людина звернула увагу на рекламу, синхронізувати з відео і зрозуміти, працює реклама чи ні. Відповідне ПЗ дає змогу візуалізувати потрібні дані.
  Свою компанію у власні 50 років Максим бачить як мережеву структуру з менеджерами та монтажниками в інших містах України.

  Щасти Вас, Максиме, на цьому шляху!