Щойно почалася пандемія, компанії широкоформатного друку ламали голову, гадаючи, як підтримувати бізнес. Багато хто, навпаки, скористався можливістю та вийшов у широкоформатний простір, створюючи вивіски, пов’язані з пандемією, застережливу підлогову графіку та щитки для облич. Але у 2022 року ці широкоформатні герої зіткнулися з новими проблемами, які перешкоджають подальшому зростанню.

ПОВЕРНЕННЯ ДО «НОВОЇ НОРМАЛЬНОСТІ» ЗАТЯГНУЛОСЯ

Чимало штатів США зняли COVID-обмеження і повертаються до «нормального режиму», й це значно знизило попит на вивіски, пов’язані з пандемією. Подібна ситуація негативно вплинула на попередні розрахунки щодо доходів, на які чимало компаній широкоформатного друку покладалися впродовж останніх 18 місяців.

Зміна кон’юктури супроводжується трансформацією ланцюжка постачань і дефіцитом робочої сили, які в деяких випадках є сукупним дестабілізуючим фактором. Економіки деяких регіонів, якот США, відкриваються, а інших, як Канада та Азія, продовжують стикатися з обмеженнями.

Хоча попит у США на імпорт поліграфічної продукції/матеріалов різко зріс, чимало країн-експортерів поки не мають достатніх логістичних можливостей, та й виробництво багатьох матеріалів згорнуто чи скорочено. Результат? Колапс у постачанні, збільшення витрат і недостатньо швидке відновлення сектора широкоформатного друку у США. Додатковими негативними факторами є старіння досвідчених працівників та нестача кваліфікованої робочої сили у поколіннях мілленіалів (народилися з 1981 по 1996 рр.) та старших представників покоління Z (з 1997 по 2010 рр.).

Фактори, що стримують відновлення широкоформатної галузі Північної Америки

• швидке постковідне відновлення деяких галузей, до якого не всі друкарні виявилися готовими;

• руйнування логістичних ланцюжків та брак окремих витратних матеріалів;

• старіння досвідчених працівників та брак кваліфікованої робочої сили у поколіннях Z та мілленіалів.

Проблема залучення молодих фахівців до поліграфічної промисловості хоча й не нова, нерідко є такою, де в обговорення вплітається тема автоматизації, щоб полегшити робочий процес. Відомо, що однією з основних переваг автоматизації повторюваних завдань, де є вірогідність помилки, є те, що вона (буквально – ред.) «звільняє співробітників можливості зосередитися на тому, що найкраще допоможе компанії досягти цілей – якими б вони не були». А з іншого боку, автоматизація робочого процесу може зменшити кількість людей, потрібних для роботи (і часто працівники навіть є «побічним продуктом»), проте вона не вирішує сьогоднішню трудову кризу.

Залучення та утримання кваліфікованої робочої сили, потрібної для роботи, управління та підтримки точок дотику вашого робочого процесу, залишається проблемою, з якою стикаються друкарі по всьому світу.

Натомість, Джоан Гор закликає розглянути три фактори, що сприяють розвиткові широкоформатного друку і вивісок.

Повернення виставок – чудова можливість відновитися для широкоформатної індустрії

НОВІ БІЗНЕСИ. НОВИЙ БРЕНД

Після майже дворічної відсутності знову повертаються виставки – і вони підживлюють ненажерливу, конкурентну спрагу ринкових гравців до бізнесу. Перерва у проведенні виставок, нові конкуренти та зміна поведінки та цінностей покупців і бізнесу змусили компанії переосмислити способи продемонструвати свій бренд – за допомогою вивісок на стендах, графіки та нових інтерактивних рішень для друку, які можуть викликати зацікавленість, трафік і пожвавити бізнес.

Оскільки у США на 2022 рік заплановані сотні виставок, виробники широкоформатної продукції мають змогу підтримувати робочий процес.

Крім того, дехто переоцінив свої кар’єрні плани під час простоювання та роботи з дому або через неможливість знайти роботу, це призвело до створення нових бізнес-закладів і брендів. The Economist повідомляє про значне зростання кількості нових компаній на північно-американському ринку у розпал пандемії.

Технології та тенденції, що впливають на розвиток індустрії широкоформатного друку

• штучний інтелект, 3D-моделювання, віртуальна реальність, паковання та створення прототипів, декор інтер’єру, короткочасні покриття стін;

• інноваційні розробки у галузі чорнил для друку (наприклад, для створення текстурованих зображень);

• вдосконалення Інтернет-магазинів багатьма гравцями ринку у Північній Америці.

Grand Visual запустила унікальний широкоформатний проєкт з доповненою реальністю на головному залізничному вокзалі Цюриха для Coca-Cola. Кампанія дала змогу футбольним фанатам можливість на власні очі відчути, як це – грати разом із швейцарцем Джерданом Шакірі

НОВІ ТЕХНОЛОГІЇ. НОВІ РІШЕННЯ

Технології та тенденції, що впливають на розвиток індустрії широкоформатного друку, постійно вдосконалюються. Сьогодні ці технології включають штучний інтелект, 3D-моделювання, віртуальну реальність, паковання та створення прототипів, декор інтер’єру, короткочасні покриття стін та екологічні рішення – і це далеко не повний перелік.

Тім Грін, директор з досліджень IDC, бачить цікаві тенденції щодо обладнання. Нові вимоги до стійкості, часу виконання, висихання продукції та експлуатаційних витрат продовжують стимулювати інновації в галузях УФ-друку, сублімаційного та латексного друку.

Новітні процеси є яскравим прикладом того, наскільки розвинулися обладнання та технології за останні п’ять років, що дає змогу друкарям пропонувати більш конкурентоспроможні рішення та кращий досвід для клієнтів. Зростаючий попит на рентабельні друкарські чорнила та чорнила для отримання текстурованих покриттів, сприяв популярності технологій УФ-отвердження і прискоренню переходу на УФ-друк, який допомагає виготовити високоякісний продукт, скорочує час виготовлення замовлень, заощаджує кошти та значно більш екологічний.

Схожа історія з білими чорнилами, оскільки парадигма розвитку обладнання впродовж останніх п’яти років мала на меті не лише покращити якість і довговічність самих чорнил, але й збільшити швидкість виробництва, ефективність та якість продукції. Це дало змогу виробникам застосовувати більш яскраві дизайни, ширший діапазон вивісок із підсвічуванням та інноваційних віконних плівок.

Однак обговорення вдосконалених технологій у поліграфічній індустрії є неповним, якщо не згадати про вплив ПЗ на вдосконалення процесів друку з Інтернету. Завдяки більшій кількості взаємодій зі споживачами, прихильності багатьох замовників саме до поліграфії – онлайн, простішому впровадженню, розширеним опціям і покращенним налаштуванням, чимало компаній широкоформатного друку змогли залучити нових клієнтів з додаткових регіонів у режимі 24x7x365, водночас отримуючи доступ до даних, що відображають стан бізнеса у реальному часі.

Вдосконалення онлайн-магазинів багатьма гравцями у Північній Америці дала змогу покупцям цілком задовольнити свої потреби в друці – від фонових зображень та настінних розписів до замовлення підлогової графіки та вивісок – усе, не відходячи від свого ноутбука, планшета чи телефону.

За даними Expert Market Research, продажі виробів широкоформатного друку через Інтернет у США щороку зростатимуть на 7% у період з 2022 по 2027 рік.

Люди все ще проводять багато часу в Інтернеті та, ймовірно, продовжуватимуть це робити, навіть коли економіка відновиться. «Глобальний оглядовий звіт» DataReportal 2022 свідчить, що більшість повністю охоплених Інтернетом країн світу продовжують розвиватися швидше, ніж до пандемії.

І недарма Insider Intelligence очікує, що продажі в сегменті електронної комерції в США перевищать $1 трлн вже у 2022 році (до пандемії компанія прогнозувала, що електронна комерція досягне цієї віхи до 2024 року).

НОВІ ТЕНДЕНЦІЇ. НОВІ ОЧІКУВАННЯ

Популярна культура не є статичною – вона постійно змінюється та пристосовується до мінливих часів. «Просто подивіться на останні тенденції поп-культурного дизайну та екологічні тенденції», – закликає Джоан Гор. Цифрові платформи (TikTok, Instagram та Pinterest), змінюють зовнішній вигляд багатьох нових «мікро-брендів», впливають на молодих підприємців і стартаперів, заохочують їх звертатися до яскравих, привабливих зображень із приглушеними попередніми налаштуваннями: «естетика Instagram».

Впродовж останніх кількох років цієї мінімалістичної та «чистої» тенденції дизайну дотримуються такі бренди, як Burger King, Mastercard, Warner Bros., Nissan, VW, Volvo, GM, UPS і Pepsi.

Широкоформатний друк та суспільні тенденції

• вплив популярних цифрових платформ (TikTok, Instagram та Pinterest) на розвиток багатьох брендів та відображення цього «цифрового мінімалізму» у широкоформатних носіях;

• інтерактивність широкоформатних носіїв;

• підвищення екологічної свідомості (екологічність носіїв, чорнил та готової продукції широкоформатного друку)

Крім того, завдяки цим брендам, які прагнуть створити незабутні фізичні враження, компанії широкоформатного друку мають зайвий привід скористатися можливістю оживити фотографії, логотипи та дизайн веб-сайтів, які раніше були прив’язані до розмірів екрана, за допомогою повнорозмірного, 3-D-сенсорного друку.

Ще одна тенденція в поп-культурі – підвищення екологічної свідомості. Хоча це вплинуло майже на кожну галузь, сектор друку зазнав особливого впливу, став своєрідною «жертвою» заяв про «зелене існування».

Two Sides North America – незалежна, неприбуткова організація, взяла на себе місію розвіяти міфи про папери та поширювати історію екологічності друку, паперу та паперового паковання.

За даними Всесвітньої ради бізнесу зі сталого розвитку, всупереч поширеній думці, сектор лісової продукції насправді є центральним у поточному переході до низьковуглецевого та кругового майбутнього, що ґрунтується на поновлюваних природних ресурсах. Щоб ще більше «озеленити» свої ланцюжки поставок, широкоформатне друкарство зменшує викиди вуглецю, переходить на екологічно чисті чорнила та витратні матеріали та впроваджує більш екологічні методи друку.

Велике, красиве друковане зображення збільшує шанси бути поміченим і є потужним способом підкріпити запам’ятовування бренду – в магазині, офісі чи на виставці

ЗМІННИЙ ЛАНДШАФТ ШИРОКОФОРМАТНОГО ДРУКУ

На початку 2021 р. Джоан Гор писала про те, наскільки важливий друк для бренду, і що треба більше 10 взаємодій, перш ніж почнеться впізнавання бренду.

Трансформація бізнес-середовища залишається важливою проблемою в багатьох аспектах життя – ділових і особистих – впливаючи на обладнання, технології, методи друку, постачальників і вибір матеріалів.

Хоча кожен день приносить нові перешкоди та виклики, для провайдерів широкоформатного друку є безліч можливостей генерувати потоки доходу, якщо вони зосереджені на тому, що стимулює зростання.

Завдяки технології та обладнанню, що постійно вдосконалюються, ландшафт широкоформатного друку може стати зеленішим, компактнішим та міцнішим.