Так, Ricoh Pro™ С5300S/C5310S – лайтові ЦДМ, але забезпечують майже однакову з більш старшою ЦДМ лінійки Ricoh™ Pro C7200X якість друку, тому їх охоче купують невеликі та середні друкарні.
Продуктивність ЦДМ Ricoh Pro™ C5300S/C5310S – неабияка – 65/80 стор./хв. при роботі з матеріалами щільністю до 256 г/м 2 , і 50/55 стор./хв. – від 257 до 360 г/м 2 . У режимі дуплексного друку «малюки» друкують на аркушах формату до 330х487 мм, а режимі однобічного друку – до 330х1260 мм.
Максимальна роздільна здатність друку становить 1200х4800 dpi, максимальна ємність лотків – 3850 аркушів у базовій конфігурації (опціонально до 8550 аркушів). А середньомісячне рекомендоване навантаження нових ЦДМ цілком непогане і становить 150 тис. листів А4 на місяць, а пікова може сягати 450 тис. листів А4 на місяць.
Отже, черговими власниками таких ЦДМ стало чимало рекламних агенцій, друкарень та CRD-центрів з усіх куточків України.
Серед них – ТОВ PrintLand (Рекламна агенція PrintLand) з Києва, ТДВ «Патент» з Ужгорода, пресцентр Сумського державного університету тощо.
Ricoh Pro™ С5300S – економічне рішення для задоволення потреб навчального закладу у друці
Видавничому центру при Сумському державному університеті – 25 років. До його складу входять редакційно-видавничий відділ (7 штатних редакторів) та друкарська ділянка (де теж працює сім фахівців). Видавничий центр виготовляє науково-методичну літературу, наукові журнали для Сумського державного університету, а також бланки, флаєри, дипломи для потреб свого навчального закладу. Також центр надає друкарські послуги стороннім замовникам.
На початку своєї діяльності друкарська ділянка Видавничого центру використовувала у роботі різографи, але поступово, з 2006 р., почала переходити на цифровий дру,к. Було інстальовано перший кольоровий БФП Konica Minolta bizhub C224, згодом – ЦДМ Xerox DocuColor 560. З постдрукарського обладнання видавничий центр має клейову, дротозшивну машини, гільйотини, позолотний прес, прес для обтискання блоку.
Більшість видань видавничий центр виготовляє у м’якій палітурці, для виготовлення видань у твердій палітурці застосовується здебільшого ручна праця.
ЦДМ для кольорового друку, що працювали у Видавничому центрі СумДУ, були фізично зношені та морально застарілі, виникали складнощі з сервісним обслуговуванням, водночас, зростали вимоги університету до друкованих видань, тому й було ухвалено рішення придбати новий принтер.
Тут дався взнаки досвід роботи видавничого центру СумДУ з обладнанням Ricoh, бо сумчане друкували на різографах Ricoh Priport DX 2430 ф. А4, а пізніше – Ricoh Priport DD 4450 ф. А3. Отже, коли через зростаючі обсяги кольорового друку та потребу підвищити якість видань, постало питання придбати сучасну, компактну та економічну ЦДМ, стала у нагоді пропозиція ексклюзивного представника Ricoh Europe Graphic Communications в Україні компанії «Мегатрейд» щодо Ricoh Pro™ С5300S. Це той випадок, коли, з одного боку, є попит, а з іншого, і є чим задовольнити цей попит. Відповідно, наприкінці січня Ricoh Pro™ С5300S було інстальовано у Сумах.
За словами керівника Видавничого центру СумДУ Світлани Недіної, визначальними рисами під час вибору ЦДМ були висока якість друку, відповідність вимогам технічного завдання та прийнятна собівартість копії; вкрай важливим фактором стала й висока продуктивність ЦДМ.
Раніше Видавничий центр стикався з проблемою високої собівартості відбитків на кольорових ЦДМ, що використовувалися у роботі. У випадку з Ricoh Pro™ С5300S ця собівартість значно нижча.
Ricoh Pro™ С5300S вже активно працює на друкарській ділянці Видавничого центру, й оператори дуже задоволені. Світлана Недіна підкреслює, що тепер з’явилася можливість оперативно виготовляти високоякісну продукцію для власного університету, а також є перспективи для залучення більшої кількості зовнішніх замовлень, особливо враховуючи, що собівартість кольорового друку значно знизилася.
Співпрацею з постачальником устаткування, компанією «Мегатрейд», у Видавничому центрі СумДУ задоволені. Інсталяція обладнання та навчання фахівців відбулися без проблем, спілкування з постачальником постійно триває, й усі питання вирішуються оперативно.
Власна Ricoh Pro™ С5300S для рекламної агенції – це передбачуваність, відносно низька вартість помилки та можливість продавати продукцію дорожче
ТОВ PrintLand (Рекламна агенція PrintLand) донедавна виконувала на власній виробничій базі послуги з післядрукарської обробки продукції, яку замовляла на стороні. Але чисельні зриви термінів друку замовлень сторонніми компаніями, особливо у високий друкарський сезон, та потреба підвищити оперативність виконання замовлень, а також намагання ввійти в ті ринкові ніші, де на думку засновника компанії PrintLand Олексія Золотоверхого, ще зберігається відносно висока маржинальність замовлень, змусилакерівника компанії діяти активно.
Компанія створила власну друкарську ділянку, де вже працюють УФ-принтер та героїня нашої розповіді ЦДМ Ricoh Pro™ С5300S.
Засновник компанії PrintLand Олексій Золотоверхий – у поліграфії понад 20 років й пройшов свого часу шлях від учня друкаря до завідувача виробництвом Херсонської міської друкарні.
Самостійну роботу на ринку поліграфії Олексій з однодумцями розпочав з лютого 2015 року. Підприємець спеціалізувався здебільшого на збірних накладах. Наприкінці 2018 р. на ринку поліграфії з’явилася самостійна компанія ТОВ PrintLand. Друк замовлень виконувався на стороні, а от постдрукарську обробку, особливо пов’язану з ручними операціями, компанія намагалася робити самостійно, бо інакше було важко контролювати процес, і виникали певні непорозуміння з виконавцями та замовниками. Згодом компанія переїхала у новий офіс, що створило передумови масштабувати бізнес.
Певний час Олексій з партнерами вагався: йти в IT та створювати якісний сервіс Web-to-Print чи розвивати виробництво. Переважило врешті-решт виробництво, бо, за словами Олексія, кінцеві споживачі, з якими здебільшого й працює PrintLand, практично не користуються онлайн-сервісами (фахівець вважає, що більшість онлайн-сервісів створені для дилерів, які знають, чого хочуть, та вітають мінімальне втручання менеджерів супроводу у процес). З іншого боку, у високий сезон постійно траплялися зриви термінів друку замовлень, а для посередника зривати терміни відвантаження продукції клієнтам неприпустимо.
Отже, Олексій Золотоверхий вирішив придбати власне друкарське устаткування – широкоформатний УФ-плотер та ЦДМ. Друкарня й раніше не відмовлялася від цифрових накладів та замовлень широкоформатного друку та виконувала їх на стороні.
Передноворічний бум 2021 р., зрив термінів постачальниками друкарських послуг став «останньою краплею» та певним каталізатором покупки власної ЦДМ.
Ризики були не надто високими, проте потреба розширити можливості власної друкарської ділянки, де на той час вже працював УФ-принтер, спонукала до активних дій. «У цифровому друці відносно висока маржинальність та відносно низька вартість помилки. Також «цифра» дає певну мобільність з огляду на вибір матеріалів для друку, асортимент яких ширше, ніж в офсетному друці», – каже Олексій. Підприємець зробив клієнто-орієнтований крок, адже замовники PrintLand нерідко потребують персоналізованої продукції, а іноді їх додатково цікавить можливість самостійно обирати матеріал для друку.
Сьогодні PrintLand може запропонувати комбіноване виконання замовлень.
Компанія й надалі частину накладів друкує офсетом на стороні. Їй вдалося налагодити та розвинути партнерські стосунки з декількома компаніями, які друкують якісно та за прийнятними цінами. При цьому клієнти відвідують виробництва під час друку їхніх замовлень, але продовжують працювати з PrintLand, бо компанія бере сервісом, йде назустріч.
Інвестиції у власне друкарське обладнання для PrintLand – це, насамперед, можливість виконувати високомаржинальні замовлення цифрового та широкоформатного друку. «Не робити мільйон копій та заробляти дві копійки, а робити щось цікаве. Комбінування можливостей цифрового тонерного та широкоформатного УФ-друку на різноманітних матеріалах – дизайнерському картоні, шкірі, плівках – це для нашої компанії можливість диверсифікувати виробництво та ввійти у нові ринкові ніші», – пояснює Олексій Золотоверхий.
Оперативне виготовлення на власній базі замовлень з додатковими кольорами та ефектами опорядження – це, звісно, – можливість продавати продукцію дорожче. Й навіть за невеликих накладів виконувати замовлення зі значним чеком.
МОТИВИ ВИБОРУ ЦДМ
Олексій Золотоверхий раніше був знайомий здебільшого з ЦДМ марки Xerox, мав досвід роботи на Xerox DocuColor 12, Xerox DocuColor 242/252. Остання ЦДМ, з якою працював фахівець, – Xerox 700 Digital Color Press. Після того компанія Олексія відмовилася від власної друкарської бази та певний час працювала лише як сервіс, що надає послуги з друку збірних накладів. За зізнанням Олексія, він дещо втратив момент, коли цифра технологічно рвонула уперед. Але за успіхами бренда Ricoh та ексклюзивного представника Ricoh Europe Graphic Communications компанії «Мегатрейд» фахівець стежив уважно.
Неабияке значення, на його думку, має те, що бренду Ricoh надають перевагу авторитетні на ринку компанії – «Сборка» та «Глянець». Але серйозно можливість придбати Pro-систему Ricoh Олексій певний час не розглядав (вважав, що Ricoh – це здебільшого про побутову та офісну техніку). Аж раптом стійкий прихильник бренду Xerox, компанія «Фастпринт» теж придбала ЦДМ Ricoh – Pro™ C7200X, і це стало ще одним аргументом на користь майбутнього вибору ЦДМ підприємцем.
З можливостями Ricoh Pro™ С5300S фахівець ознайомився в демо-залі компанії «Мегатрейд», де видрукував макети, які раніше неякісно були виконані на ЦДМ інших виробників. Побачивши результати друку наймолодшої ЦДМ Ricoh Pro-серії, Олексій зрозумів, що тут нема, чого гадати, треба припиняти пошук та купувати саме Ricoh Pro™ С5300S. До того ж, ЦДМ інших виробників з подібними можливостями коштують значно дорожче.
ЦДМ компанія придбала без вбудованого RIP: поки суттєво не збільшаться обсяги цифрового друку, прямий друк власника друкарні PrintLand цілком влаштовує.
Влаштували Олексія Золотоверхого й умови клік-контракту, без прив’язки до обсягу накладів. І це, до речі, стало додатковим спонукальним мотивом придбати Ricoh – бо у інших виробників вартість кліку якраз залежить від кількості видрукуваних копій на місяць.
Для ТОВ PrintLand важливою була можливість придбати Ricoh Pro™ С5300S у розстрочку. Оскільки перед цим PrintLand вклалася в УФ-плотер, вільних грошей було обмаль, а Олексій Золотоверхий морально був не готовий знову, як у випадку з УФ-плотером, витрачати час та нерви на отримання чергового кредиту. Компанія «Мегатрейд» запропонувала умови «на виплат» терміном на рік, це створило передумови для подальшого розвитку друкарні, адже є ще плани з посилення потужностей виробництва.
ОЧІКУВАННЯ ПЕРЕВИЩЕНО
У день, коли було інстальовано Ricoh Pro™ С5300S, на ЦДМ одразу було видрукувано 25 тис. копій. Отже, Ricoh Pro™ С5300S «зайшов» досить швидко та навіть перевищив очікування PrintLand.
А що ж, власне, прагнув отримати керівник PrintLand?
Швидкий друк, із суміщенням (бо за попереднім досвідом Олексія Золотоверхого, на ЦДМ інших виробників траплялися проблеми із суміщенням, іноді доводилося через діагональні перекошування один з кутів у pdf розтягувати у трапецію, щоб сумістити другий бік). А Ricoh Pro™ С5300S забезпечує точне суміщення лиця та звороту навіть при друці на щільних матеріалах, 350 г/м².
Здавалося б, дрібниця, але точна реєстрація сприяє пришвидченню виготовлення замовлень. Також після друку відбиток лишається рівним, на відміну від деяких інших ЦДМ, де на виході відбитки ледь не скручуються у рулон.
Важливі для друкарні й тонкі налаштування ЦДМ, доступні для оператора. Також – приємна можливість скористатися бібліотекою матеріалів (до 1000 пресетів, з можливістю редагування для більш зручного пошуку та користування, та майже 120 параметрами, які можна коригувати). Наприклад, для друку на окремих видах самоклейних плівок треба підвищувати температуру пічки, щоб запікався тонер, і саме у таких випадках бібліотека матеріалів та редагування налаштувань стають у нагоді.
Тонкі налаштування ЦДМ за кольором працюють на лояльність клієнтів, які воліють бачити саме таку продукцію, на яку очікували.
PrintLand виготовляє на Ricoh Pro™ С5300S найрізноманітнішу продукцію – листівки, флаєри, презентації, наліпки. Компанія вже отримала значний досвід друку на Ricoh Pro™ С5300S щільних матеріалів, 350 г/м², в т.ч. з суцільними плашками.
Олексій Золотоверхий бачить перспективи розвитку цифрового напрямку, зокрема пов’язані з персоналізацією.
Ricoh Pro™ С5300S – ефективне допоміжне обладнання у офсетній друкарні, за цілком підйомною вартістю
Відомий виробник паковання, етикеткової та книжкової продукції ТДВ «Патент» з Ужгорода – типова друкарня офсетного друку. Але за умов системного скорочення довжини накладів компанія була змушена придивлятися до ринку «цифри». Перший досвід був не досить вдалим – ввезену самостійно ЦДМ одного з відомих виробників українські представники відмовилися обслуговувати офіційно, тому постійно виникали проблеми як з ремонтом, так і з постачанням витратних матеріалів.
Це не влаштовувало директора друкарні Івана Ключевського, і він почав шукати альтернативні варіанти, а зупинився врешті-решт на ЦДМ Ricoh Pro™ С5300S.
ДРУКАРНЯ З ІСТОРІЄЮ
ТДВ «Патент» з Ужгороду у травні 2021 р. відсвяткувала 45 років (засновано у 1976 р.). За Радянських часів «Патент» був друкарнею республіканського значення, створеною для виготовлення патентно-інформаційної літератури (описи до патентів на винаходи, бібліографічні покажчики тощо).
Після того, як розпався СРСР, обсяги друку суттєво зменшилися, хоча певний час деяке завантаження лишалося. Друкарня, виконуючи рознарядки «Укрпатенту», розсилала готові вироби потужним промисловим підприємствам з усієї України, а також за кордон, у рамках міждержавних домовленностей).
Наприкінці 1999 р. в «Укрпатенті» змінилося керівництво, і співпраця з ужгородською друкарнею майже припинилася. У спадок Івану Ключевському, який очолив друкарню у 2000 р., лишилося підприємство, оснащене здебільшого машинами Romayor (40 од.), також на озброєнні друкарня мала рулонну «ПОГ-60», на якій друкувалися бюлетні та монохромні видання.
Дізнавшись, що «Укрпатент» не хоче продовжувати співпрацю з друкарнею на 2000 рік, Іван Ключевський через Голову обласної адміністрації та профільне Міністерство домігся, щоб співпрацю було продовжено. Але невдовзі в рамках «Укрпатенту» було створено невеликий підрозділ з видавничим відділом, оснащений різографами, та запроваджено цифрову передплату на патенти. Співпраця з ужгородською друкарнею припинилася остаточно.
Ринок потребував кольорового друку (таких потужностей в Ужгороді не було). «Патент» був державним акціонерним товариством, і його акції придбали двоє акціонерів, які інвестували гроші в підприємство, що дало змогу придбати п’ятифарбову друкарську машину та зосередитися на друці етикеткової продукції. Розпочалася співпраця з виробниками мінеральних вод з виготовлення паперової етикетки.
Згодом друкарня стала друкувати книжки. У 2006 р. компанія придбала спеціалізоване обладнання та почала виготовляти паковання з гофрокартону.
Сьогодні ключових напрямків діяльності три:
- книжково-журнальна продукція;
- етикеткова продукція;
- паковання з гофрокартону, макулатурного картону та мікрогофрокартону.
БУЛА ПОТРІБНА НОВІТНЯ ЦДМ
Друкарня вже мала певний досвід експлуатації ЦДМ – вживаної Konica Minolta. Але з нею виникли проблеми через складнощі з обслуговуванням та придбанням витратних матеріалів за прийнятними цінами. Така ситуація не влаштовувала директора друкарні.
Тим більше, була потрібна новітня ЦДМ, бо останні декілька років обсяги замовлень знижувалися, а самі вони ставали коротшими. Й для друку накладів 150-200 примірників запускати п’ятифарбову офсетну машину недоцільно.
На осінній виставці RemaDays Kiyv Іван Ключевський познайомився з фахівцями компанії «Мегатрейд», ексклюзивного представника в Україні Ricoh Europe Graphic Communications, та подивився на Ricoh Pro™ С5300S.
Особливих вимог до ЦДМ друкарня «Патент» не висувала, бо, зрозуміло, що для офсетної друкарні важливо оперативно виконати друк коротких накладів або кольоропробу чи додрукувати певну кількість аркушів, що бракує до повного накладу. Тому вимога була фактично одна – якісно відтворювати колір. ЦДМ друкарня з Ужгороду придбала на умовах клік-контракту, відповідно, це надає керівникові певний спокій, бо тепер постачальник має забезпечувати роботу машини.
Мали значення й умови продажу Ricoh Pro TM С5300S – друкарня сплатила аванс, а решту треба виплатити рівними частинами впродовж 12 місяців.
Також прийнятною вважає Іван Ключевський вартість клік-контракту, особливо тому, що його вартість не має прив’язки до кількості видрукуваних відбитків.
ПЕРШИЙ ДОСВІД ТА ПЕРСПЕКТИВИ
ЦДМ Ricoh Pro™ С5300S було введено в експлуатацію 17 січня. Навчання відбулося досить швидко, бо у друкарні працює оператор з досвідом роботи на ЦДМ. У бібліотеці паперу одразу були зроблені налаштування для трьох-чотирьох основних видів паперу, з якими працює друкарня «Патент».
Друкарня «Патент» виготовляє чимало підручників із твердою палітуркою з матовою чи глянсовою ламінацією, яка відстрілювала з відбитків попередньої ЦДМ під час післядрукарської обробки. Але під час експлуатації Ricoh Pro™ С5300S стало зрозумілим, що на відбитки ЦДМ ламінація лягає досить якісно.
Першим серйозним замовленням, видрукуваним на Ricoh Pro™ С5300S друкарнею «Патент», стали три календарі для провідного замовника – Ужгородського коньячного заводу, якому друкарня виготовляє всю представницьку поліграфію, рекламну сувенірку тощо. Друк відбувався на різних типах паперу – великий художній календар В3+ зроблено на папері щільністю 250 г/м², кишеньковий – на картоні 270 г/м².
Відомо, що Ужгород – найменший обласний центр в Україні, але й потужностей цифрового друку та помітних друкарень у місті не так вже й багато, тому, цілком можливо, напрямок цифрового друку у ТДВ «Патент» має добрі перспективи для розвитку. З іншого боку, навіть наявність не досить великої кількості ЦДМ раніше мала певний вплив на структуру замовлень в «Патенті», власники ЦДМ перебрали на себе рекламні замовлення.
Поки що ЦДМ Ricoh Pro™ С5300S застосовуватиметься друкарнею як допоміжна до додаткового бізнесу одиниця обладнання. Але у січні на роботу прийнято окремого фахівця з пошуку замовлень на цифровий друк. Друкарня «Патент» найближчим часом планує розширити співпрацю з крафтовими виробниками – пасічниками, фермерами, виробниками продуктів харчування та напоїв, миючих засобів тощо.
У планах керівника друкарні – придбати планшетний плотер з рухомим столом для висікання етикетки та малотиражного паковання.