Нещодавно перша ЦДМ Ricoh з’явилася у Львові. Її придбала компанія Lovebook, що надає послуги, для фотографів (від друку фотографій, в т.ч. у паспарту та на пластику, до виготовлення фотокниг та принтбуків), а також послуги з оформлення інтер’єрів з використанням широкоформатного друку. Про те, які перспективи має електрографічний друк сухим тонером у цьому сегменті ринку, та чому саме Ricoh ProTM 5300S стала черговим вибором компанії, нам розповів директор компанії Денис Сидорович.

ФІЛОСОФІЯ LOVEBOOK

Як і чимало компаній подібного профілю, свій бізнес Lovebook починала з класичного фотохімічного друку з використанням фотолабу QSS Noritsu 3200.

Згодом компанія однією з перших в Україні придбала Canon imagePROGRAF PR0-4000і та запровадила напрямок широкоформатного друку (оформлення інтер’єрів та друк на холсті). Рекламним широкоформатним друком компанія Lovebook не займається, бо спеціалізується виключно на роботі з фотографами.

Філософія Lovebook – використання максимально якісних та оригінальних матеріалів, що мають конкретне призначення та сертифікацію під виготовлення конкретної продукції. У Lovebook дотримуються досить високих вимог до якості кінцевої продукції, тому друкують лише оригінальними чорнилами на дорогих фотопаперах Epson та Hahnemühle. Це вкрай важливо для фотографів, які оформлюють свої виставки чи друкують роботи на продаж.

Не менш важлива виняткова якість і для артфотографів, яким треба друкувати художні роботи з гарантією того, що зображення впродовж 100+ років відповідатимуть первинним кольоровим параметрам.

І вартість фотокниг теж зростає з роками, тому важливо, щоб їхня якість пройшла через десятиріччя, та виглядали вони так само, як коли замовник вперше отримав цю книгу. Серед клієнтів сервісу Lovebook (https://lovebooks.com.ua/) здебільшого весільні та дитячі фотографи. В асортименті компанії є окремий виріб «Дитяча фотокнига» з п’ятьма типорозмірами, можливістю обрати тип стартової сторінки,колір та матеріал обкладинки та зробити індивідуальний дизайн книги.

А от шкільних фотографів серед замовників Lovebook – менше, через відносно високу вартість послуг та відсутність дешевих позицій (наприклад, компанія не виготовляє вироби з фотообкладинкою – обкладинки всіх фотокниг виготовляються зі шкіри, шкірзамінника або палітурних тканин). Так, компанія пропонує колекцію фотокниг під назвою Silkbook (для виготовлення обкладинки цих фотокниг використовується натуральний японський шовк, який додає книзі вишуканості та збагачує історію, що розвідає фотокнига).

КЛАСИЧНА ФОТОКНИГА VS ЦИФРОВИЙ АЛЬБОМ

Більшою популярністю в клієнтів Lovebook завдяки високій якості кінцевого виробу користується фотодрук, в основі якого – хімічні процеси. Зрозуміло, що навіть найсучасніша ЦДМ не забезпечить такого рівня якості. Але категорія виробів, які у Lovebook одержують за допомогою цифрового друку сухим тонером, теж має когорту прихильників, бо у таких книжок є певні переваги.

Пересічний замовник фотокниг не завжди розуміє технологічні особливості створення таких виробів і той факт, що фотографії ро бляться у кольоровому просторі RGB, і хімічна фотолабораторія друкує у тому ж форматі. А ЦДМ для друку сухим тонером працюють зі CMYK, в якому не завжди можна домогтися відповідності кольорів фотодруку (де, на відміну від поліграфії, відсутній растр). Але сучасні ЦДМ друкують дедалі краще, й різниця у якості з фотодруком, відповідно, нівелюється.

Інколи звичайна фотокнига не дає змоги фотографам розкрити потенціал задуму на 100%, особливо коли треба втілити у виробі масштабну історію (весільного дня чи іншої події). Бо класичні фотокниги мають обмеження у кількості сторінок (це приблизно 50 розворотів або 100 сторінок). А у продукті, видрукуваному на ЦДМ, використовуються тонкі сторінки, задруковані з двох боків, тому обсяг принтбуку у випадку з Lovebook може сягати до 260
сторінок.

Є, наприклад, такий формат принтбуків як «Звітний рік», коли виріб містить історію подорожей людини. Як правило замовники такої продукції не хочуть, щоб книжка була великою та громіздкою (порівняно з виробом, видрукуваним у цифровий спосіб, класичні фотокнижки важкі, бо для їхнього виготовлення використовується пластик).

Lovebook пропонує категорію виробів «Цифровий альбом», створених з застосуванням електрографічного друку сухим тонером. Замовник так само, як і у випадку з класичними фотокнигами, може обрати один з восьми типорозмірів – від 15х15 см до 40х30 см, кількість сторінок, опцію «сторінка з калькою», на якій можна розмістити напис чи орнамент, матеріал обкладинки (тканина чи шкірзамінник), її колір. Обкладинку можна прикрасити шильдою, тисненням або фотовставкою.

Не менш цікавою категорією є «Фотоальбом». Його обкладинка виготовляється зі шкірзамінника або текстилю, а от внутрішній блок – з цупкого дизайнерського паперу. Формат готового виробу може бути – 23х23 см, 23х33 см, 33х33 см, а кількість сторінок – 30 або 50.

Для виготовлення обкладинок цифрових альбомів так само застосовуються лише високоякісні палітурні матеріали провідних європейських виробників (Нідерланди, Італія): натуральна шкіра, тканина та шкірзамінник.

Також цифровий електрографічний друк цілком може застовуватися для виготовлення виробів інших категорій – наприклад, формату «Фоліо» чи фотокалендарів невеликого розміру.

Відповідно, сегмент цифрового друку розвивається, й щороку у компаній зі спеціалізацією Lovebook замовників, для яких друку ються принтбуки, стає більше. Навіть деякі європейські виробники подібного профілю, підкреслює Денис, дедалі частіше як основний розвивають саме напрямок цифрового друку сухим тонером або рідким тонером за технологією ElectroInk HP.

ФІШКИ ТА ПЕРЕВАГИ

Як зазначає Денис Сидорович, у Львові найбільший рівень конкуренції серед виробників фотокниг, принтбуків та іншої фотопродукції, бо у місті історично працювала велика кількість фотографів, активно розвивався фотобізнес. Відповідно, й компаній, що надають послуги друку фотографій та пов’язаних з ними виробів, досить значна кількість.

Серед конкурентних переваг сервісу Lovebook:

  • використання для виготовлення всіх категорій продуктів максимально якісних матеріалів;
  • велика кількість опцій персоналізації продукції (тиснення, шильд, нанесення зображень на кальку між аркушами фотокниг тощо, виготовлення персоналізованих футлярів книжок);
  • можливість самостійно розмістити замовлення через сайт, обравши його параметри, зробити персоналізацію (більшість замовлень є одиничними, і Lovebook робить їх у тому форматі та з тим оздобленням, якого потребують клієнти).

Під час жорстких торішніх локдаунів Lovebook стало у нагоді те, що від самого початку компанія працювала як онлайн-сервіс (сайт https://Lovebook.com.ua ), це дало змогу пережити важкі часи без катаклізмів.

До речі, Lovebook пропонує й оригінальні додаткові вироби, які теж можна замовити безпосередньо через сайт. Це, наприклад, коробки для фотокниг, що є водночас «сховищем» виробу та зручним засобом, щоб підкреслити його індивідуальність. Два типи конструкції, вісім типорозмірів, обкладинка з матеріалів двох типів та різних кольорів, з можливістю персоналізації. Як бачимо, досить оригінальні вибори. А ще через сайт можна замовити фотобокси, де крім фотокниги зберігається USB, та окремі коробочки для флешок.

ЕВОЛЮЦІЯ ПАРКУ ЕЛЕКТРОГРАФІЧНОГО ОБЛАДНАННЯ У LOVEBOOK

Першою ЦДМ для друку сухим тонером у Lovebook стала Xerox DocuColor 240, яку компанія придбала майже на старті бізнесу. Наступною ЦДМ була Xerox® Colour 550, ще пізніше Lovebook придбала Xerox® Versant® 80 Press.

А тепер компанія вирішила спробувати друкувати на Ricoh ProTM 5300S, яку придбала на умовах сервісного контракту в компанії «Мегатрейд», ексклюзивного представника Ricoh Europe Graphic Communications в Україні. Цікаво, що це перша ЦДМ Ricoh у Львові та чи не перша така ЦДМ у Західній Україні.

Під час вибору Денисові сподобалися відбитки Ricoh – за різкістю зображення та кольоропередачею Ricoh ProTM 5300S схожа з Xerox® Versant® 80 Press, але, на думку підприємця, друк на Ricoh ProTM 5300S більш стабільний. Саме стабільність результатів підштовхнула до того, щоб спробувати Ricoh ProTM 5300S.

Інші моделі Ricoh та більш продуктивні ЦДМ Lovebook теж не розглядала, бо кількість замовлень, пов’язаних з цифровим друком сухим тонером, не дає змогу купувати устаткування класом вище.

Зацікавили компанію й деякі технологічні рішення – наприклад,додаткове змащування фотобарабанів, яке дає змогу працювати
більш тривалий час.

Крім того, Ricoh ProTM 5300S:

  • досить невибаглива та витривала ЦДМ, що може стабільно друку вати навіть за мінімально потрібних кліматичних умов;
  • має додаткові засоби для стабільності кольору в накладі (настрічці перенесення зображення між аркушами відбувається нанесення не лише суцільної, але й напівтонової мітки, оптична щільність яких контролюється спеціальним сенсором);
  • добре друкує на щільних, фактурних, крейдованих матеріалах, плівці;
  • забезпечує майже однакову зі старшою моделлю RicohTM Pro C7200X якість друку;
  • має можливість налаштування рівня глянцю відбитків для різних паперів у діапазоні від -1 до 3;
  • друкує листи до 330х1260 мм (це приємне доповнення можливостей ЦДМ, але Денис не виключає, що у майбутньому компанія спробує знайти для цієї технології додаткові застосування), має роздільну здатність 1200х4800 dpi, рекомендоване місячне за вантаження до 150 тис. відб. А4.

Ricoh ProTM 5300S працює у Lovebook місяць. Клієнти вже помітили незначну різницю у друці на кращий бік, порівняно з Xerox® Versant® 80 Press, бо ЦДМ мала певний вік. Попередню ЦДМ доводилося калібрувати щоденно, а Ricoh ProTM 5300S забезпечує більш стабільний друк та потребує калібрування раз на два тижні; тестові видруки робляться

щодня, й ЦДМ стабільно відтворює задані кольори. Lovebook придбала Ricoh Pro 5300S на умовах сервісного контракту.


НАЙБЛИЖЧЕ МАЙБУТНЄ

Для білого та прозорого кольору та металіків Денис Сидорович поки не бачить застосувань у своєму напрямку бізнесу, адже замовникам треба буде тривалий час розтлумачувати, як готувати макети. Чимало фотографів не розуміються на тонких дизайнерських речах та додаткових шарах у макеті, тому, на думку Дениса, у фотодруці більша логіка є у застосуванні «лайтів», які розширюють кольорове охоплення та дають змогу кращі передавати світлі напівтони. Але в ЦДМ hp Indigo зовсім інший ціновий діапазон та вимоги до завантаження.

Lovebook завжди прагне розвиватися та вдосконалювати свою продукцію. Хоча наразі навіть важко отримати якусь технологічну інформацію через те, що більшість профільних виставок не проводиться...