У поліграфії наступає нова реальність, коли не «залізо» вирішує все, й гонка озброєнь з домінуючого стає просто важливим, але не визначальним завданням. Діджиталізація галузі в рази прискорилася під час подій, від яких світ потерпав у 2020-2021 рр. І, відповідно, власники друкарень прагнуть автоматизувати все, що можна автоматизувати.

А ще більшість з них диверсифікують бізнеси, не лише додаючи нові поліграфічні послуги чи розширюючи номенклатуру власне друкованих виробів.

Поліграфії у природньому вигляді стає дедалі менше. Скоріше, галузь спеціалізації більшості компаній на ринку – реклама та поліграфія або виготовлення рекламно-сувенірної продукції. Дехто йде далі та починає працювати на вертикальних ринках – канцелярських виробів чи виготовлення засобів індивідуального захисту.

Та й поліграфія змінюється швидше, ніж про ці зміни дізнається дехто з учасників ринку: додаткові кольори, персоналізація – ці речі поступово набувають статусу must have.

Діяльність багатьох провідних гравців на ринку обладнання для поліграфії сьогодні набуває в тому числі рис IT-компаній. Вони тривалий час успішно впроваджують рішення для оптимізації логістики та документообігу, доповненої реальності, автоматизації друкарського виробництва.

Компанії Xerox Україна знадобився рік, щоб проаналізувати потреби клієнтів-друкарень та запропонувати ринку цілком робочий інструмент – хмарний Web-to-Print-магазин з функціями гнучкого налаштування щодо категорій та типів продуктів, можливостями доставки та оплати, а також деякими цікавими функціями, які в більшості Інтернет-магазинів, що належать українським друкарням, не представлені.

Далі ми розглядаємо особливості інноваційного сервісу від Xerox Україна.

 

Web-to-Print як точка зростання для друкарень

Xerox Україна як провайдер високотехнологічних рішень для поліграфії дбає про ефективну роботу компаній-партнерів. Компанія зацікавлена у тому, щоб знайти точки зростання для друкарень, високомаржинальні ніші для застосування обладнання та розвитку бізнесу.

Саме тому вже декілька років Xerox Україна популяризує рішення CMYK+ з використанням додаткових кольорів для створення друкованої продукції з високою доданою вартістю (Beyond CMYK — «більше ніж CMYK, вище, ніж CMYK, краще, ніж CMYK»). Компанія також анонсувала та успішно розгорнула у декількох друкарнях рішення для автоматизації друкарських процесів на базі FreeFlow Core.

Але, на думку аналітиків Xerox Україна, у пакеті пропозицій компанії бракувало комплексного інструменту, який би дав змогу клієнтам оптимізувати процеси із залучення замовлень через Інтернет, їхнього автоматичного виконання та, власне, зосередитися на якісному обслуговуванні клієнтів та залученні додаткових замовників.

Перш ніж запропонувати такий інструмент, у Xerox Україна вивчили світовий досвід, зокрема, глобальне опитування Info Trends та Keypoint Intelegence щодо точок зростання друкарського бізнесу (мал. 1).

 

Малюнок 1. Точки зростання для друкарень

Джерело: опитування Info Trends та Keypoint Intelegence

Отже, понад половину респондентів Info Trends та Keypoint Intelegence (51%) бачать своє зростання у бізнесі, пов’язаному з Інтернетом (Web-to-Print, веб-витрина, e-commerce).

Зрозуміло, що можливості, пов’язані з Інтернетом, сьогодні перебувають у фокусі більшості друкарень. Але, можливо, в Україні ринок чимось відрізняється від глобального?

Аналітики Xerox Україна вирішили додатково вивчити сайти власних клієнтів. Виявилося, що більшість з них — це фактично сайти-візитівки (описання послуг, каталог продуктів, базова вартість, контакти менеджерів для прорахування замовлень). Також виявилося, що на більшості сайтів друкарень-партнерів відсутні калькулятори, конструктори макетів, готові шаблони для їхньої персоналізації або змінення, можливості онлайн-оплати, доставки, завантаження замовлення у зручний спосіб, реалізації програм лояльності для постійних замовників чи тих, хто генерує значні об’єми.

Відповідно, і процедура проходження замовлень страждає через низку причин:

  • обрахунок менеджером (нескінчена кількість телефонних дзвінків, погоджень і т.д.);
  • завантаження макетів у друкарню (в найкращому випадку по ftp, у найгіршому – з використанням e-mail або месенджерів).

Такі висновки остаточно запевнили Xerox Україна, що на часі запропонувати клієнтам інноваційний інструмент, що вирішить їхні проблеми. У компанії не розглядали варіант купувати готові продукти на локальному ринку (а вони є) та намагатися їх кастомізувати, щоб ситуація знову не завершилася появою додаткових сайтів-візитівок та закликом «Залиште замовлення, і з вами зв’яжуться».

З іншого боку, Xerox Україна аж ніяк не схиляє друкарні руйнувати свої ресурси, в які вкладено душу, час та кошти. Проте компанія знайшла можливість легко інтегрувати сайти друкарень-партнерів з хмарним Web-to-Print-рішенням, що зберігає сайт друкарні у звичному для його власника та замовників вигляді.

Зрозуміло, що весь запропонований функціонал Web-to-Print сервіса Xerox Україна може працювати зі звичним доменом друкарні. Про перетинання або аналог з prom.ua не йдеться — Web-to-Print-сервіс Xerox Україна не має відношення до маркетплейса.

Не треба партнерам Xerox Україна також залучати сторонню агенцію чи IT-фахівців, які розроблятимуть реально працюючі Інтернет-магазини, бо поліграфія має власні особливості, на відміну від торгівлі товарами через Інтернет. У Xerox Україна ці можливості розуміють, крім того, вже тривалий час Xerox Україна впроваджує засоби з автоматизації друкарського бізнесу, тому фахівці компанії мають певний рівень експертизи в IT-сфері.

Отже, Xerox Україна запропонував для друкарень-партнерів новий сервіс -можливість скористатися Інтернет-магазином, що надасть їм можливість продавати поліграфію і не лише.

Всередині хмарного сервісу Web-to-Print від Xerox Україна, безумовно, присутні три обов’язкових головних елементи, що забезпечують роботу цифрової друкарні в on-line:

  • інтерфейс магазину з багатим функціоналом щодо різноманітних замовлень;
  • засоби обробки замовлень, що надходять, в тому числі, засоби автоматизації;
  • інтерфейс, що об’єднує обробку з існуючим виробництвом друкарні.

Ну і безумовна класика — наповнення магазину контролює друкарня. Web-to-Print-магазин працює цілодобово, а замовлення завдяки гнучкості інтерфейса можуть бути розміщені з будь-якого пристрою (ПК, планшета, смартфона і т.д.).

 

Xerox Україна підкреслює чотири переваги роботи з сервісом:

  • друкарні не треба тривалий час розробляти онлайн-магазин, що продає продукцію(Xerox Україна анонсує старт магазину з повним функціоналом за 1-3 місяці);
  • друкарні не треба робити значні інвестиції (невеликий стартовий внесок, а далі – щомісячні платежі);
  • розробник магазина – бізнес-партнер, компанія Xerox Україна, зацікавлений у розвитку бізнесу друкарні (немає ризиків зі сторонніми розробниками, які візьмуть гроші, і щось піде не так);
  • не треба заринатися у технічні нюанси, бо весь технологічний бік Xerox Україна бере на себе та надає повністю готовий до використання магазин.

 

Три завдання Xerox Україна

Xerox Україна поставила перед собою три завдання:

  1. Розширити ринки продажів друкарень-партнерів та допомогти їм залучити нових замовників. Ключовий показник діяльності будь-якого підприємства — збільшення прибутку. Компанія, що сьогодні відмовилася від завоювання нових ринків, вже завтра може втратити існуючі. Треба постійно розширювати ринки збуту, пропонувати нові товари та послуги.
  2. Друге завдання – утримання ринкової долі та існуючих замовників. Утримати існуючого замовника у рази дешевше, ніж знайти нового. Коли ринок зростає на десятки відсотків на рік, мабуть, немає сенсу турбуватися про втрату замовників, бо на їхнє місце прийдуть інші. А на українському висококонкурентному ринку без чіткої та зрозумілої стратегії утримання замовників тривалий час друкарня не протягне.
  3. Час – це гроші. Тому третє завдання Xerox Україна – оптимізація витрат друкарень-партнерів за рахунок автоматизації. Хмарний Web-to-Print-сервіс Xerox Україна економить замовникам час та гроші. У поліграфії збільшується кількість коротких накладів, тому сьогодні друкарні мають навчатися їх обробляти, щоб зберегти завантаженість та, власне, рентабельність за рахунок завантаженості. Тому основний спільник друкарського підприємства – це автоматизація.

Нестача засобів автоматизації може негативно вплинути на імідж та прибуток друкарні. Іноді, особливо в пікові періоди, доводиться наймати додаткових працівників, виплачувати їм зарплату, що напряму впливає на собівартість продукції. В окремих випадках треба купувати додаткове обладнання, яке не планувалося раніше. Згадаймо й останні вибори – далеко не всі друкарні змогли гідно вийти з цієї гонитви за грошима та вчасно виконати замовлення. Дехто переоцінив сили, іншім не вистачило засобів автоматизації, було зірвано терміни, замовники образилися.

Завдяки засобам автоматизації від Xerox Україна партнери друкарні зможуть не турбуватися про свій імідж, а гроші економити за рахунок зменшення кількості ручних операцій. Бо очевидно, що чим більше ручних операцій, тим більше передумов для браку, внаслідок якого прибуток друкарні зменшується.

 

У Xerox Україна не стали «вигадувати велосипед»

…й запропонували класичний Інтернет-магазин (кіоск) – мал. 2. Він має досить гнучкий інтерфейс: друкарня-партнер може додавати власні зображення, банери та продукти, змінювати дизайн

 

 

Малюнок 2. Загальний вигляд головної сторінки Інтернет-магазину від Xerox Україна

 

Сервіс доступний на різних мовах, містить логотип, банер, інформацію про друкарню, категорії продуктів з підкатегоріями, наповненими конкретними продуктами, випадаючі переліки, які виводять на різні категорії продуктів, строку пошуку та іншу інформацію.

На головному екрані дублюються групи товарів з випадаючого переліку, а «вибрані», найбільш популярні, товари можна представити на основній вітрині додатковими віджетами.

Кожен замовник поліграфії сервісу має обліковий запис та може скористатися «Кошиком», в якому, також, зберігаються всі попередні замовлення.

 

 

Малюнок 3. Для оформлення Інтернет-магазинів друкарень партнерів Xerox Україна пропонує декілька варіантів темплейтів

 

Компанія пропонує декілька темплейтів для оформлення Інтернет-магазинів друкарень-партнерів (мал. 3). Будь-яку з тем друкарня-партнер може досить легко кастомізувати, враховуючи специфіку бренду на рівні базових налаштувань, кольорів, шрифтів, зображень та банерів з інтерфейсу.

Щоправда, більш глобальні зміни до дизайну треба розробляти окремо – проте система підтримує Java Script, а двигун створено на основі ReactJS, тому сервіс досить легко адаптувати під особливі потреби або забаганки друкарні без обмежень.

Хмарний Web-to-Print-сервіс Xerox Україна не має обмежень щодо категорій продуктів. Це може бути не лише поліграфічна продукція, а що завгодно: наприклад, канцелярські вироби або засоби індивідуального захисту. Але основний акцент його розробники зробили на поліграфію та персоналізацію виробів, які друкарня пропонує замовникам.

 

 

Малюнок 4. Калькуляція замовлення в Інтернет-магазині від Xerox Україна

 

Будь-який продукт Інтернет-магазину від Xerox Україна містить опис, який індексується Google та іншими пошуковими системами та використовується для пошуку. На сторінках також розміщено ключові слова, які використовуються для зручного пошуку продуктів та SEO-оптимізації.

Майже на всіх продуктах є функція «Оновлення прев’ю», що даэ змогу за секунди побачити зовнішній вигляд готового виробу, і замовник поліграфії може переконатися, що завантажений макет та готовий продукт відповідатиме його очікуванням.

Клієнт Інтернет-магазину, звичайно, може обрати варіанти фінішної обробки, які йому потрібні саме для цього виробу.

Інтернет-магазин має досить гнучке налаштування. Набір фінішних опцій у хмарному Web-to-Print-сервісі Xerox Україна не є статичним. Для кожного продукту можна налаштувати ті варіанти фінішної обробки, які хоче друкарня, без обмежень і у тій кількості, яка видається доцільною. 

Відповідно, залежно від набору обраних опцій, система автоматично перераховує вартість замовлення. Після того, як замовник впевнився, що замовлення у друці виглядатиме коректно, він може додати його до «Кошику» та оплатити.

 

«Конструктор візитівок»

Власне, ця узвичаєна назва у випадку з хмарним Web-to-Print від компанії Xerox Україна досить умовна. Варто розуміти: конструктор, що пропонується у хмарному сервісі Xerox Україна можна використовувати для будь-яких продуктів, які можна конструювати (листівки, буклети, книги, календарі, сети тощо). Є лише певні виключення, коли недоцільно використовувати конструктор, — наприклад, якщо дизайн продукту не передбачає подальших змін. Але у більшості випадків людина без досвіду у дизайні та не обізнана з графічними редакторами може легко створити макет власної візитівки, іншої листової та навіть багатосторінкової продукції (мал. 5).

 

Малюнок 5. Використовуючи «Конструктор…», людина, не обізнана з графічними редакторами може легко створити макет власної візитівки, іншої листової та навіть багатосторінкової продукції

 

Наприклад, створюючи акцидентну продукцію (ту ж візитівку) можна легко підключити будь-який набір готових фонів, щоб замовник мав змогу обирати (він також може завантажити будь-який власний фон).

У «Конструктор візитівок» інтегровано інтуїтивно зрозумілий редактор – замовник може обрізати фон, розгорнути, виділити ділянку, завантажити логотип та ввести дані, які хоче бачити на візитівці, у відповідні поля. Інший редактор дає змогу змінювати шаблон, за яким було створено візитівку. Далі замовлення підлягає тим самим процедурам, що і при завантаженні готового макету (калькуляція ціни відповідно до обраних параметрів замовлення, можливість перевірити пруф). Також є можливість переглянути сторінку з ціноутворенням для розуміння вартості виробу без потреби "зв’язку з менеджером". Після цього замовлення потрапляє до «Кошику».

Власник Інтернет-магазину може додавати у сервіс безліч шаблонів і дозволити/заборонити клієнтам магазину скористатися ними.

 

Цікавинки хмарного Web-to-Print-сервісу Xerox Україна

Також у хмарному Web-to-Print-сервісі Xerox Україна реалізовано можливість 3D-прев’ю виробів (мал. 6): якщо людина «помацала» те, що хоче придбати (або коли прев’ю візитівки перетворюється з маленького прямокутника на динамічний 3D-об’єкт, який можна покрутити як завгодно, скоріше за все вона цей виріб придбає.

Принагідно зазначимо, що Xerox Україна додала до свого сервісу можливість підготовки макетів з використанням додаткових кольорів, наприклад «Золото» та «Срібло» для власників ЦДМ з можливістю друкувати у CMYK+.  Звичайно, вартість друку у CMYK+ можна коригувати згідно уподобань друкарні, а при перегляді таких робіт саме у 3D-проєкції металіки чудово переливаються під різними кутами нахилу.

 

Малюнок 6. У хмарному Web-to-Print-сервісі Xerox Україна реалізовано можливість 3D-прев’ю виробів, у тому числі, виробів за технологією CMYK+

 

Цікава можливість хмарного Web-to-Print-сервісу Xerox – робота з переліками (мал. 7). Уявіть ситуацію: клієнту вашої друкарні треба замовити 10 (або значно більше) вітальних листівок або запрошень на весілля, й замість робити безліч макетів він може скористатися інноваційним інструментом від Xerox – створити перелік онлайн (втім, не досить зручно вбивати крок за кроком ім’я, прізвище, варіанти звертання), або завантажити перелік запрошених гостей у Excel (щоб не помилитися, треба скачати досить простий шаблон (залежно від виробу кількість полів у такому шаблоні може варіюватися).

Система використовує всі потрібні поля з документу та «на льоту» генерує запрошення з тими даними, які до неї введено. Сервіс може «розуміти», якої статі запрошений (-на) та автоматично змінює форму звернення, або може автоматично масштабувати поле, якщо ім’я, прізвище або по батькові завеликі.

Малюнок 7. Web-to-Print-сервіс Xerox Україна дає змогу працювати з переліками

 

Багатосторінкова продукція? Легко!

На відміну від процедури замовлення листової продукції при замовленні багатосторінкової продукції застосовується Document Builder (конструктор документів). Він дає змогу замовнику завантажувати до системи один або декілька документів (pdf, ppt, pptx, ppt, docx, doc). Система автоматично (за допомогою Preflight) перевіряє документи – наприклад, у випадку з брошурою ф. А4 треба, щоб її розмір відповідав формату, або вона буде змасштабована.

 

Малюнок 8. Document Builder (конструктор документів) дає змогу самостійно створювати макети багатосторінкової продукції, вносити до них зміни, обирати колірність, способи післядрукарської обробки, миттєво бачити вартість замовлення, тощо

 

Можна змінювати елементи документа – переміщувати сторінки блоку, обирати колірність сторінок блоку та обкладинки, матеріали для друку, види постдрукарської обробки (мал. 8). Відповідно, вартість виробу перераховується автоматично у залежності від обраних опцій (кількості завантажених сторінок, обраних варіантів обробки тощо).

А функція «Посторінковий вигляд» дає змогу побачити, як виглядатимуть розвороти документу (можна не лише змінювати порядок сторінок, але й посторінково вказати, що й у якому вигляді роздруковувати – зміни відображаються у прев’ю, також автоматично змінюється вартість замовлення).

Окрема вкладка відображає, як багатосторінкове замовлення виглядатиме після фінішної обробки, на цьому етапі замовник може змінити тип скріплення або пружини, обрати інший її колір (або, наприклад, змінити пружину на червону спіраль), при цьому автоматично змінюється вартість виробу та відображення на прев’ю.

Замовник бачить повну візуалізацію брошури із фінішною обробкою. Перед розміщенням замовлення у «Кошику» клієнт друкарні отримує попередження про можливі проблеми з документом (наприклад, низькі роздільна здатність чи відсутні шрифти). Якщо замовника все влаштовує, він може натиснути «Далі», і замовлення потрапить у «Кошик», якщо ні, можна повернутися на першу вкладку Product Details і подивитися, що не так.

Зазначимо, що у Web-tо-Print Xerox Україна передбачено «Захист від дурака»: наприклад, замовник хоче роздрукувати документ у ф. А4, а завантажує документ у ф. А3. У такому випадку система генерує попередження, що завантажений документ не потрапляє у друкарську зону для ф. А4, та якщо клієнт згоден – документ буде автоматично масштабовано.

У випадку з багатосторінковими документами на фінальній стадії велике значення має кнопка Proof Approve – продукт потрапляє до «Кошика» лише після того, як замовник підтвердить замовлення того виробу, що, власне, сам і створив. Інакше він отримує попередження про відсутність підтвердження.  

 

Не поліграфією єдиною

Чимало друкарень-партнерів Xerox Україна, крім суто поліграфічних виробів, пропонують послуги з виготовлення рекламно-сувенірної продукції або сувенірного паковання. Web-to-Print сервіс пропонує певний набір шаблонів сувенірного паковання. Замовник друкарні може так само, як і у випадку з візитівками, завантажити власні зображення, фон, тексти, логотипи – збільшувати чи зменшувати прототип, розглядати його під різними кутами у 3D-прев’ю.

У випадку з демонстрацією у 3D рекламно-сувенірних виробів немає жодних обмежень. Користувач магазину (замовник друкарні) також має можливість персоналізації продуктів представлених у 3Д. Для цього достатньо завантажити свою графіку, виконану за шаблоном та оновити превью. Тобто роздивлятися у 3D можна не лише статичні продукти, але й персоналізовані макети флешок, ручок тощо, хоча ці вироби також можна представляти статичними зображеннями, на яких змінюватиметься напис.

Малюнок 9. За допомогою хмарного Web-to-Print сервісу компанії Xerox Україна можна продавати не лише поліграфію, але й «сувенірку» та будь-які інші товари. Крім «динамічних» виробів (наприклад, багатосторінкових брошур чи малотиражного паковання або футболок) можна продавати абсолютно статичні продукти (чайні горнятка, карандаші, засоби індивідуального захисту)

 

Хмарний Web-to-Print сервіс компанії Xerox Україна дає змогу створювати макети персоналізованих футболок (їх якраз варто дивитися саме у 3D): замовник обирає варіанти дизайну, завантажує логотип, обирає текстові поля, які хоче розмістити. Після натискання «Прев’ю» він отримує зображення з тими написами та логотипами, що раніше обрав, та може роздивитися під різними кутами.

При замовленні сувенірних виробів також важлива можливість скористатися переліками. 

 

Бекенд – дієва допомога друкарні-власника Інтернет-магазину

У бекенді Web-to-Print сервісу представлено категорії та групи продуктів, додавати категорії власник може самостійно. Так само — й управляти ціноутворенням: вартість послуг можна змінювати вручну або завантажити файл з Excel або один для всіх продуктів, або індивідуально для кожного продукту, який містить вхідні та вихідні параметри, що беруть участь у ціноутворенні. До цього файлу можна додавати будь-які формули та варіанти, округляти, додавати, сумувати…

Також у бекенді системи є вкладка з замовленнями, де можна автоматично або вручну змінювати статуси замовлення, перевіряти наявність оплати замовлення.

У вкладці «Користувачі» є можливість обмежувати доступ та встановлювати різні права адміністрування. Групам користувачів та корпоративним замовникам можна надавати доступ до певних категорій продуктів (наприклад, представник корпоративного клієнта може за потреби побачити на сайті виключно продукти своєї компанії).

У бекенді можна згенерувати звіт по замовникам за періоди часу, його можна експортувати та гнучко використовувати. Також можна скористатися базовими налаштуваннями зміни шаблону, змінювати логотипи, банери, зображення, підключати Java Script.

Важлива можливість хмарного сервісу Web-to-Print Xerox – можливість ведення складів. Наприклад, власник магазину не виробляє футболки, а купує їх та брендує.

Клієнт друкарні при замовленні бачитиме, скільки виробів доступно для замовлення. З іншого боку, бекенд цієї системи дає змогу встановлювати різні рівні, і при перетинанні певного рівня (наприклад, на складі лишилося 10 футболок), система повідомить власника, що кількість виробу на складі зменшується, і треба дозамовити.

 

Малюнок 10. Бекенд – дієва допомога друкарні-власника Інтернет-магазину

 

Власник магазину може також свідомо вказувати малу кількість того чи іншого виробу на складі, щоб стимулювати замовника до швидкого рішення. Відповідно, клієнт друкарні не зможе замовити більше виробів, ніж є на складі – система попередить про неможливість зробити це.

Власник Інтернет-магазину може контролювати кожен етап проходження замовлення (напр., оплата чи відправлення замовлення) та направляти відповідне повідомлення замовникові. Система підтримує .jdf, тому статус друку документу може автоматично оновлюватися у системі, відповідне повідомлення може спрямовуватися зацікавленим замовникам.

 

Робота з корпоративними замовниками

Ще одна «фішка» хмарного Web-to-Print-сервісу Xerox Україна. Корпоративним клієнтам, що розміщують замовлення на постійній основі, власник Інтернет-магазину може пропонувати індивідуальні продукти, доступні лише їм. Наприклад, друкарня надає послуги великому банку, і коли представник цього банку заходить під власним акаунтом на сервіс, крім базових категорій («Поліграфія», «Сувенірна продукція», «Канцелярія»…) з’являється ще одна категорія – продукція, пов’язана безпосередньо з цим банком.

Наприклад, друкарня періодично виготовляє для банку «Інструкції нового співробітника» — у відповідних полях можна ввести ім’я та прізвище нового співробітника, й титульна сторінка автоматично оновиться – відповідна інформація прізвище та ім’я співробітника —з’являться на зображенні фасаду банку, а також на сторінці з описанням відпусток, на номерному знаку авто, у тексті з’являться персоналізовані звернення.

А за умови географічної прив’язки зображення у макеті «Інструкції…» можуть змінюватися відповідно до країни, де банк розташовано. Залежно від посади співробітника можна друкувати повноколірну чи монохромну брошуру.

Малюнок 11. Набір працівника корпоративного клієнта друкарні

 

Також корпоративним клієнтам (як, доречі, і всім іншим) власник Інтернет-магазину може запропонувати «Набори» (мал. 11). Вони можуть бути двох типів:

  • певний набір продуктів у фіксованій кількості;
  • або, наприклад, коли замовник, заходячи в категорію «Набори», сам обирає потрібну продукцію та потрібну кількість.

Для корпоративних замовників фірмовий стиль вже погоджено заздалегідь, тому, потрапляючи на сторінку кастомізації, вони у декілька кліків можуть автоматично отримати декілька різних персоналізованих продуктів у корпоративному стилі, вказавши ці дані один раз.

Також у обліковому записі Web-to-Print-сервісу Xerox реалізовано можливість управління ролями корпоративних клієнтів. Наприклад, усім співробітникам банку можна надати можливість замовляти брендовану корпоративну продукцію. Але щоб запобігти хаосу, можна виділити відповідального за закупки або офіс-менеджера, що підтверджуватиме замовлення, або встановити ліміти на замовлення для певних груп працівників. Відповідно, банк може моніторити та контролювати онлайн-закази, щоб не перебирати ліміти, виділені на поліграфію.

Фактично хмарний Web-to-Print-сервіс Xerox дає змогу отримати «пласт» нових замовників у сегменті корпоративної поліграфії завдяки створенню бренд-орієнтованих порталів або фірмових вітрин для певної категорії клієнтів – а це додаткова лояльність.

У централізованому процесі замовлень замовниками категорії В2В повністю відсутня потреба повторно узгоджувати будь-які замовлення (після перших одного-двох замовлень корпоративний замовник може бути впевнений, що отримує як поліграфічну, так і не поліграфічну продукцію з чітким дотриманням бренд-буку).

 

Чи відповідає Web-to-Print сервіс Xerox Україна очікуванням творців та замовників? Так!

Отже, повернемося до питань, визначених на початку статті.

Чи допоможе хмарний Web-to-Print-сервіс Xerox розширити ринкову долю та завоювати нових замовників?

Зрозуміло, що Xerox Україна пропонує сервіс зі зручним налаштуванням для клієнтів, з широким інструментарієм під потреби друкарні, що є власником Інтернет-магазину.

За простим інтерфейсом приховані потужні можливості з роботи із друкованою продукцією та можливості з самостійного виготовлення макету замовником, додавання у Інтернет-магазин неполіграфічної продукції, що дає змогу власнику друкарні диверсифікувати бізнес.

Отже, за влучним висловлюванням керівника напряму продажу промислових систем цифрового друку компанії Xerox Україна Ігоря Холода, замовник отримує чудовий магазин, що працює у режимі 24/7 на чудовій вулиці Інтернет, без географічних кордонів. Це можливість для друкарні без залучення додаткових працівників збільшити продажі та просувати через онлайн-магазин не лише друковану продукцію.

Власник Інтернет-магазину економить час, бо чимало роботи виконує замовник, який може завантажувати макети навіть із Power Point та Word. Відповідно, самі замовники, що звикли замовляти через Інтернет, завдяки хмарному Web-to-Print-сервісу Xerox у декілька кліків можуть виготовити макети, обирати параметри замовлень, включаючи фінішну обробку, замовляти як поліграфічну, так і неполіграфічну продукцію, самостійно прораховувати вартість свого замовлення.

Клієнт друкарні одразу ж оплачує замовлення зручним способом, обирає спосіб доставки.

Хмарний Web-to-Print-сервіс Xerox — досить універсальний, може працювати як зі стаціонарних комп’ютерів, так і з мобільних пристроїв, смартфонів, що зручно для сучасних клієнтів. А «інтуїтивна функціональність» забезпечує потужні можливості з редагування документів.

Отже, хмарний Web-to-Print-сервіс Xerox цілком вирішує завдання із залучення нових клієнтів, які хочуть замовити поліграфію тут і зараз, оплатити онлайн та зекономити на дизайні.

Чи виконує хмарний сервіс Web-to-Print Xerox завдання №2 («Утримання існуючих замовників»).

Цей пункт про зручність та лояльність!

Отже, у «Кошику» хмарного Web-to-Print-сервісу Xerox є можливість спрямовувати на оплату не всі товари, що там розміщені, а деякі з них. Користувач може обрати безпосередньо ті продукти, що його цікавлять, і оплатити лише їхнє виготовлення.

Подальші можливості – стандартні для Інтернет-торгівлі. По оплаті у хмарному Web-to-Print-сервісі Xerox реалізовано три варіанти:

  • рахунок на вказаний e-mail (якщо замовник працює за безготівковим рахунком чи це корпоративний клієнт);
  • оплата онлайн (варіанти оплати — питання індивідуальне та обговорюватиметься з кожною окремою друкарнею відповідно до її запитів);
  • оплата при отриманні.

Зареєстрований користувач сайту може додати свої адреси доставки (одну або декілька) та обрати спосіб доставки («Нова пошта», «Самовивезення»).

Власник магазину може проводити акції, робити знижки в залежності від вартості замовлення, надавати персональні знижки, надаючи клієнтам відповідні купони на знижку. Після оформлення замовлення замовник отримує його номер і може роздрукувати по своєму замовленню більш детальні дані.

В «Особистому кабінеті» замовнику доступна вкладка «Мої замовлення». Власник друкарні може створювати різні тригери для моніторингу статусу замовлень («Чекає на друк», «Друкується», «Направлене у службу доставки» тощо).

В «Особистому кабінеті» можливо знайти замовлення та замовити його повторно, скориставшись вже готовим шаблоном продукції або (за потреби) змінити шаблон, способи післядрукарської обробки.

Також у «Особистому кабінеті» реалізовано можливість управляти «Переліками розсилок». Це можуть бути переліки, що використовувалися для замовлення продукції раніше (наприклад, це може бути перелік учнів, для яких замовлятиметься та чи інша продукція).

Отже, повертаючись до питання №2 – «Чи дає змогу Web-to-Print-сервіс Xerox утримувати наявних замовників?», відповідь – так, бо клієнт:

  • може отримати замовлення за принципом «тут і зараз»;
  • отримує «Кіоск самообслуговування», де може відслідковувати статус замовлення
  • має доступ до «Особистого кабінету» з історією замовлень та можливістю легкого використання попередніх замовлень як шаблонів;
  • отримує програму лояльності.

Звичайно, в «Особистому кабінеті» замовника зберігаються макети всіх виробів, що він раніше замовляв або виготовляв на сайті, тому за потреби видрукувати повторний наклад з можливими змінами він може легко скористатися вже готовими зразками. Коли користувачі Інтернет-магазину заходять під своїм обліковим записом, вони отримують повідомлення, що вже замовляли такий продукт, та його можна перезамовити.

Отже, звиклі до обслуговування в Інтернеті клієнти поставляться до Web-to-Print-сервісу Xerox прихильно та волітимуть повернутися до нього знову, бо отримали певні зручності. Власник Інтернет-магазину обов’язково завдяки можливостям сервісу прив’яже до себе замовника.

Й, нарешті, «Чи дає змогу хмарний Web-to-Print Xerox Україна оптимізувати витрати за рахунок автоматизації?» Макет замовника після розміщення обробляється в InDesign, потім у FreeFlow Core, який дає змогу робити різні налаштування для маршрутизації та автоматичної додрукарської підготовки макета відповідно до вимог власника Інтернет-магазину.

Для спрощення робочих процесів за допомогою FreeFlow Core Xerox Україна може побудувати для замовників багатоетапні робочі процеси, який автоматично готує завдання для оперативного друку та може автоматизувати стандартні завдання додрукарської підготовки (перевірка перед друком, мітки обрізу, відправлення у друк чи збереження у гарячій папці), друку та післядрукарської обробки. У такий спосіб можна збільшити обсяги виробництва без залучення додаткового персоналу.

 

Малюнок 12. Варіанти робочого процесу друку книжок у Freeflow Core

 

FreeFlow Core — гнучке та масштабоване ПЗ. Наприклад, можна зробити (мал. 12) декілька варіантів робочого процесу для друку книжок (здійснюється preflight, можуть перевірятися вильоти і т.д., обкладинки), обрати різні варіанти спусків для обкладинок та блоку. Також, в залежності від обладнання, на яке спрямовується замовлення, або того, яке фінішне обладнання задіяно у процесі, можна додавати мітки для плотерів, штрих-коди та багато іншого.

На виході за допомогою того ж FreeFlow Core отримується готовий спуск для найбільш економічного друку виробу (з потрібними мітками, метаданими на полях), можна управляти профілями, стандартами, кольоровістю, оптимізувати PDF. Кожне замовлення супроводжується Job Ticket з усією потрібною інформацією (тип, формат паперу тощо, кількість друкованих аркушів). Є підтримка JDF для гнучкої інтеграції.

На кожному етапі проходження роботи можна вивантажувати в існуючу систему XML-файл, з цим досить гнучким форматом працює чимало відомих софтів. З системи можна вивантажувати XML-файл різного вигляду, та саме з тією інформацією, яка потрібна, а механізми інтеграції оговорюються з кожним власником Інтернет-магазину індивідуально.

Інтерфейс Web-to-Print-сервісу Xerox повністю адаптований під різні пристрої, наприклад, для мобільних пристроїв з’являються бокові меню.

Отже, чи оптимізує Web-to-Print-сервіс Xerox роботу друкарні завдяки автоматизації? Відповідь – так!

У підключення до хмарного Web-to-Print Xerox Україна входять:

  • розгортання повнофункціонального Web-to-Print на серверах Xerox з повними правами адміністрування;
  • підключення домену друкарні;
  • навчання персоналу роботі з платформою;
  • базове налаштування дизайну;
  • шаблони поліграфічних продуктів, що перекривають 95% замовлень;
  • автоматизація під шаблони (спуски, мітки, формати);
  • налаштування платіжного шлюза та віджета доставки;
  • налаштування механізму для вивантаження замовлених та оброблених робіт.

● ● ●

Загалом Web-to-Print-сервіс Xerox вирішує усі три основні завдання (залучення нових замовників, утримання старих та оптимізація витрат). Цей сервіс позбавлений найбільш поширених вад, властивих сайтам деяких друкарень. Xerox Україна пропонує не сайт-візитівку, а абсолютно робочий інструментарій, що дає змогу друкарням вирішувати ключові завдання.